Jogasz szakon vegzettek tapasztalatai


Impossible # 2009.11.16. 15:45

Rexor,

az elveim attól még helyesek, hogy nehezen tartom magam hozzájuk. Ezt már sokat magyaráztam. Egyébként mindig szerettem heccelni a nőket, meg froclizni...bár nem tudom, mi a lényegi különbség a kettő között. :D

Rexor # 2009.11.16. 15:55

Nem sok, de az udvarlásnak egyiket sem lehet nevezni :)

Impossible # 2009.11.16. 16:24

Nem szokásom az udvarlás, nyugi. :D

Kolkhisz # 2009.11.16. 16:33

Ez nagyon jó. Akkor nem csak az én csoportom puska mániás. :D

KSB,
Én elhiszem, én sem puskázok soha. Persze fogom a fejem, amikor 3-ast kapok, más meg a puskával 4-est. Ilyenkor szoktam eldönteni, hogy én is fogok. Aztán meg soha nem kerül rá sor, mert nem az én műfajom.
Nem hiszitek el, de a lelkiismeretem nem engedi. Másrészt, így tisztában vagyok a saját tudásommal, bár néha nem iagzságosak, de ezen nem tudok változtatni.

Ezért sokan hülyének néznek, de nem érdekel.

Másik dolog:
Szintén KBS-el kapcsolatban. Semmi baj nincs azzal, hogy valaki 40-45 évesen kezdi a jogot. Nekem van nagyon sok idősebb csoporttársam.

Van egy 59 éves bácsi is. Nagyon jókat beszélgetek vele. Szerintem ezen nem csodálkozni kell, hanem tisztelni.
20 évesek nem végzik el, mert képtelenek rá. Lusták, nem tanulnak. 45 évesen szép dolog lekörözni az ifjúságot.
Le a kalappal minden ilyen ember előtt, megérdemlik a tiszteletet.

Legislator # 2009.11.16. 16:54

A heccelés, ha sikerül felhúznod őket. A froclizás megragad a próbálkozás szakaszában.


Sunshine after the rain.

Legislator # 2009.11.16. 16:57

Egyszer jól leoltottam egy puskázógép joghallgatót (fickó volt) egy fórumon. Persze neki állt feljebb. Még azt sem tudta helyesen leírni, hogy ius Quiritium, és nem tudta, hogy mi az. Oda a jogászi műveltség, sírjatok, ó, Múzsák!


Sunshine after the rain.

Impossible # 2009.11.16. 20:32

Nem a puskázókat kell leszúrni, hanem a tanárokat. Ha a tanítás jó lenne, nem lennének puskázók. Mindig utáltam azokat a tanárokat, akik egy-egy "hülye" diákon röhögcséltek. Magukat kellene szemberöhögniük, ők nevelik ki ezt az ifjúságot; nem az ifjúság hibás a maga vétkeiért, hanem azok, akik hagyták, hogy ilyenekké legyenek.

Impossible # 2009.11.16. 20:32

Nem a puskázókat kell leszúrni, hanem a tanárokat. Ha a tanítás jó lenne, nem lennének puskázók. Mindig utáltam azokat a tanárokat, akik egy-egy "hülye" diákon röhögcséltek. Magukat kellene szemberöhögniük, ők nevelik ki ezt az ifjúságot; nem az ifjúság hibás a maga vétkeiért, hanem azok, akik hagyták, hogy ilyenekké legyenek.

Legislator # 2009.11.16. 21:34

Én egy diákomon sem röhögtem, sőt, még negatív tartalmú megjegyzést sem tettem a feleletekre(legalábbis nem emlékszem). Ha a tanítás jó lenne, akkor minden jogellenes cselekménynek meglenne a szankciója, amelyet alkalmaznának is. Én hiába futok egyedül a zászlóval és a géppisztollyal szemben az ellenséggel hurrát kiáltva,abban a hiszemben, hogy a többiek ott rohannak mögöttem, mindez semmit sem ér, ha mögöttem valójában senki nincsen. Egyébként kik kényszerítettek arra bárkit is, hogy puskázzon? Ez belülről jön, könnyebb, mint 600 oldalt elolvasni (horribile dictu esetleg nyomokban tudni is). Ha a megfelelő szankciót következetesen alkalmaznák, az első időkben csak pár hallgató maradna az egyetemen... Meg kéne olyan pince-vizsgaterem, ahová nem ér el a headset (szava):-D. Szóval öcsém, előbb célozz, és csak azután lőj, és ne fordítva, mert könnyen lehet, hogy csúnyán mellédurrantasz:-D.


Sunshine after the rain.

Kolkhisz # 2009.11.16. 22:55

Legislatornak tökéletesen igaza van, nem a tanárokkal van baj.
Ezek alapvetően olyan emberek, akik mindig a könnyebb megoldást keresik.

Vádolják a tanárokat, néha ők is hibásak, de nem mindig. Csak azt elfelejtik a diákok, hogy senki nem erőltette, hogy beadják a jelentkezésüket, azt meg pláne nem, hogy olyan helyre, ahol egyértelmű, hogy nem 2 sor megtanulására kapják majd a diplomát.

Impossible # 2009.11.17. 10:24

A hallgatókat nevelni is kell, és lehet, nevelni pedig elsősorban nem a szankciók, hanem az előnyök kilátásba helyezésével lehet hatékonyan (szerintem). Ezt egyetlen egy tanár is meg tudhatja tenni a saját diákjaival, futhat elöl a zászlóval, és ha egy olyan sincs, aki egyedül is futna, akkor senki sem fog futni (szerintem). :)

Csipke # 2009.11.17. 11:00

Rexor, a megjegyzésed 10 pontos volt! :)

A tanár-diák viszonyban a felelősséget nem kellene az egyik vagy a másik félre hárítani. E tekintetben szerintem egyik 19, a másik egy híján 20. Vannak jó és rossz tanárok, és vannak jó és rossz diákok. Ennyi. Itt a lelkiismeret számít, no, meg a cél, hogy mit akarsz elérni.
Én feleslegesnek tartottam például a statisztikát meg a közgazdaságtant - azért vannak a könyvelők, hogy tudjanak mérleget meg eredménykimutatást készíteni -, itt puskáztam és nem néztem, hogy milyen a tanár. Helyette viszont római jogot tanultam, mert annak nem kevés gyakorlati haszna van.

Üdv.:


Csipke

bajussz # 2009.11.17. 11:25

Imp, ne beszélj így a lányokkal. És meg ne kérdezd, hogy hogy, hanem olvass vissza, hogy mi írtál. És azt meg ne kérdezd, hogy miért.

A nőkkel úgy kell bánni, mint a hímes tojással! (ezt valami filmben hallottam:)

Legislator # 2009.11.17. 12:06

Rexor megjegyzését nem látom, de talán ez nem véletlen. Természetesen minden oldalon vannak mindenféle tulajdonságú emberek. Gyökeresen nem tehet mást az egyetemi oktató sem, mint amit a tanszékvezető, dékán stb. engedélyez számára. Imp meglátása elviekben jó, de korántsem akkora a mozgástér, mint ahogy gondolhatnánk, illetőleg aki másként tesz, mint ami az adott tanszék szerint helyes, annak negatív következményekkel kell számolnia, főleg a kezdőknek. Egyébként Imp, milyen előny kilátásba helyezésre gondolsz olyan hallgatók esetében akiket
1.nem érdekel a szak, és ezért semmit sem tanul
2.nincs alapműveltsége, amire építhetnél (pl. nem tud római számot írni-így rögtönzött matekóra keretében megtanították a gólyáknak ezt, de van, ami nem pótolható már, pl. szövegértés)
3.ha az 1-2. volna is, 0 esélye van a diplomájával végzés után elhelyezkednie
4.akkora az anyag, hogy örülhetsz, ha tartani tudod az előadások előrehaladásával a szemináriumot.
5.Néha volt egy-egy elsőéves csoport, ahol a hallgatók borzasztó okosnak gondolva magukat, megpróbálták hülyére venni az oktatót, ami túl azon, hogy bosszantó, hátráltatja a szakmai munkát, mert azt kell magyaráznod, hogy ennél jobb trükköket is láttál már, és hogy talán kinőhetnének ebből (vö.: grow up!), mert ez itt nem a 'tuti gimi'.


Sunshine after the rain.

harlekin # 2009.11.17. 12:55

Szia Kolkhisz!

Meg tudnád mondani milyen minősítések voltak a magyar zh? Csak megfelelt vagy jegyek is?

köszönettel!

Impossible # 2009.11.17. 18:38

Leg,

  1. C'est la vie. :D Még elkezdheti érdekelni (HA jól tanítják).
  2. Fel kell zárkóztatni, akár nagyon tehetséges is lehet, és nem ő hibás amiatt, hogy a korábbiakban szarul tanították.
  3. Sosem lehet tudni, kinek mire és mekkora esélye van, ez nagyon sok körülménytől függhet.
  4. "Gondolkodj trimeszterekben!" (by kátsa) lol
  5. Erről már beszéltél nekem élőben. Nem emlékszem, akkor mit mondtam, mintha csak bölcsen hallgattam volna, ezúttal is. :D

bajusz,

HOGY??? :DDD