Rokkantsági nyugdíj kontra rehabilitációs járadék


BLMM # 2013.06.27. 06:35

inzulinos
1993 évi III. tv szerint közgyógyra a következő feltételnek ha meg felelsz akkor agy jogosult

50. §281 (1) Alanyi jogcímen jogosult közgyógyellátásra282
a)283 az átmeneti gondozásban részesülő, és a nevelésbe vett kiskorú;
b)284 a rendszeres szociális segélyben részesülő egészségkárosodott személy;
c)285 a pénzellátásban részesülő hadigondozott és a nemzeti gondozott;
d)286

  1. a központi szociális segélyben részesülő;
  2. a rokkantsági járadékos;

g)287 az, aki
ga) rokkantsági ellátásban részesül és az egészségi állapota a rehabilitációs hatóság komplex minősítése alapján nem haladja meg a 30%-os mértéket,
gb) a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvény (a továbbiakban: Mmtv.) 30. § (4) bekezdés b) pont ba) alpontjának vagy 32. § (1) bekezdés a) pontjának alkalmazásával rokkantsági ellátásban részesül és 2011. december 31-én I. vagy II. csoportú rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjra volt jogosult,
gc) rokkantsági ellátásban részesül, de nem tartozik a ga) és gb) alpont hatálya alá és a közgyógyellátásra való jogosultságát 2012. április 15-éig megállapították,
gd) az Mmtv. 31. §-ának alkalmazásával öregségi nyugdíjban részesül és 2011. december 31-én I. vagy II. csoportú rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjra volt jogosult, vagy
ge) öregségi nyugdíjban részesül, és a nyugdíjra való jogosultságának megállapítását megelőző napon a ga) vagy gb) alpont hatálya alá tartozott;
h)288 az, aki, vagy aki után szülője vagy eltartója magasabb összegű családi pótlékban részesül.
(2)289 Normatív jogcímen jogosult közgyógyellátásra az a személy, akinek esetében a havi rendszeres gyógyító ellátásnak az egészségbiztosítási szerv által elismert térítési díja (a továbbiakban: rendszeres gyógyító ellátás költsége) az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 10%-át meghaladja, feltéve hogy a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedül élő esetén 150%-át. A rendszeres gyógyító ellátás költségének számításánál az Eb. 23. §-ának b), d) és e) pontja alapján fizetendő térítési díjat nem kell figyelembe venni.
(3)290 Az (1) és a (2) bekezdésben foglaltakon kívül - méltányossági jogcímen - az a szociálisan rászorult személy is jogosult közgyógyellátásra, akinek esetében a települési önkormányzat rendeletében meghatározott feltételek fennállnak. Az önkormányzat rendeletében

  1. az egy főre számított havi családi jövedelemhatárt úgy kell szabályozni, hogy az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-ánál, egyedül élő esetén annak 200%-ánál alacsonyabb jövedelmet, továbbá
  2. a havi rendszeres gyógyító ellátás költségének mértékeként az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át meghaladó összeget

jogosultsági feltételként nem lehet előírni; a szociális rászorultság további feltételeit az önkormányzat a helyi viszonyoknak megfelelően szabályozza.
(4)291 Az alanyi és a normatív közgyógyellátásra való jogosultságról a járási hivatal, a méltányossági közgyógyellátásra való jogosultságról a jegyző dönt. Az alanyi közgyógyellátásra való jogosultságot két évre, a normatív és a méltányossági közgyógyellátásra való jogosultságot egy évre állapítják meg. A közgyógyellátásra való jogosultság kezdő időpontja - az (5) bekezdésben foglaltak kivételével - a jogosultságot megállapító határozat meghozatalát követő 15. nap.
(4a)292 A közgyógyellátásra való jogosultság ugyanazon időszakra vonatkozóan csak egy jogcímen állapítható meg azzal, hogy méltányossági közgyógyellátásra való jogosultság csak abban az esetben állapítható meg, ha a kérelmező alanyi vagy normatív jogcímen nem jogosult az ellátásra.
(5)293 A közgyógyellátás iránti kérelem a jogosultság időtartama alatt, annak lejártát megelőző három hónapban is benyújtható. Amennyiben az eljárás a jogosultság lejárta előtt legalább 15 nappal korábban befejeződik, az új jogosultság kezdő időpontjaként a korábbi jogosultság lejártát követő napot kell megállapítani.
(6)294 Ha a normatív vagy a méltányossági közgyógyellátás iránti kérelmet jogerősen elutasították, és az újabb kérelem benyújtásáig295

  1. a gyógykezelést szolgáló terápiában, illetőleg a gyógyszerek térítési díjában nem következett be olyan változás, amelynek következtében a havi rendszeres gyógyító ellátás költsége megnőtt, és
  2. a kérelmező jövedelme nem változott,

a jegyző, illetve a járási hivatal a kérelmet érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.

BLMM # 2013.06.27. 06:35

inzulinos
1993 évi III. tv szerint közgyógyra a következő feltételnek ha meg felelsz akkor agy jogosult

50. §281 (1) Alanyi jogcímen jogosult közgyógyellátásra282
a)283 az átmeneti gondozásban részesülő, és a nevelésbe vett kiskorú;
b)284 a rendszeres szociális segélyben részesülő egészségkárosodott személy;
c)285 a pénzellátásban részesülő hadigondozott és a nemzeti gondozott;
d)286

  1. a központi szociális segélyben részesülő;
  2. a rokkantsági járadékos;

g)287 az, aki
ga) rokkantsági ellátásban részesül és az egészségi állapota a rehabilitációs hatóság komplex minősítése alapján nem haladja meg a 30%-os mértéket,
gb) a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvény (a továbbiakban: Mmtv.) 30. § (4) bekezdés b) pont ba) alpontjának vagy 32. § (1) bekezdés a) pontjának alkalmazásával rokkantsági ellátásban részesül és 2011. december 31-én I. vagy II. csoportú rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjra volt jogosult,
gc) rokkantsági ellátásban részesül, de nem tartozik a ga) és gb) alpont hatálya alá és a közgyógyellátásra való jogosultságát 2012. április 15-éig megállapították,
gd) az Mmtv. 31. §-ának alkalmazásával öregségi nyugdíjban részesül és 2011. december 31-én I. vagy II. csoportú rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjra volt jogosult, vagy
ge) öregségi nyugdíjban részesül, és a nyugdíjra való jogosultságának megállapítását megelőző napon a ga) vagy gb) alpont hatálya alá tartozott;
h)288 az, aki, vagy aki után szülője vagy eltartója magasabb összegű családi pótlékban részesül.
(2)289 Normatív jogcímen jogosult közgyógyellátásra az a személy, akinek esetében a havi rendszeres gyógyító ellátásnak az egészségbiztosítási szerv által elismert térítési díja (a továbbiakban: rendszeres gyógyító ellátás költsége) az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 10%-át meghaladja, feltéve hogy a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedül élő esetén 150%-át. A rendszeres gyógyító ellátás költségének számításánál az Eb. 23. §-ának b), d) és e) pontja alapján fizetendő térítési díjat nem kell figyelembe venni.
(3)290 Az (1) és a (2) bekezdésben foglaltakon kívül - méltányossági jogcímen - az a szociálisan rászorult személy is jogosult közgyógyellátásra, akinek esetében a települési önkormányzat rendeletében meghatározott feltételek fennállnak. Az önkormányzat rendeletében

  1. az egy főre számított havi családi jövedelemhatárt úgy kell szabályozni, hogy az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-ánál, egyedül élő esetén annak 200%-ánál alacsonyabb jövedelmet, továbbá
  2. a havi rendszeres gyógyító ellátás költségének mértékeként az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át meghaladó összeget

jogosultsági feltételként nem lehet előírni; a szociális rászorultság további feltételeit az önkormányzat a helyi viszonyoknak megfelelően szabályozza.
(4)291 Az alanyi és a normatív közgyógyellátásra való jogosultságról a járási hivatal, a méltányossági közgyógyellátásra való jogosultságról a jegyző dönt. Az alanyi közgyógyellátásra való jogosultságot két évre, a normatív és a méltányossági közgyógyellátásra való jogosultságot egy évre állapítják meg. A közgyógyellátásra való jogosultság kezdő időpontja - az (5) bekezdésben foglaltak kivételével - a jogosultságot megállapító határozat meghozatalát követő 15. nap.
(4a)292 A közgyógyellátásra való jogosultság ugyanazon időszakra vonatkozóan csak egy jogcímen állapítható meg azzal, hogy méltányossági közgyógyellátásra való jogosultság csak abban az esetben állapítható meg, ha a kérelmező alanyi vagy normatív jogcímen nem jogosult az ellátásra.
(5)293 A közgyógyellátás iránti kérelem a jogosultság időtartama alatt, annak lejártát megelőző három hónapban is benyújtható. Amennyiben az eljárás a jogosultság lejárta előtt legalább 15 nappal korábban befejeződik, az új jogosultság kezdő időpontjaként a korábbi jogosultság lejártát követő napot kell megállapítani.
(6)294 Ha a normatív vagy a méltányossági közgyógyellátás iránti kérelmet jogerősen elutasították, és az újabb kérelem benyújtásáig295

  1. a gyógykezelést szolgáló terápiában, illetőleg a gyógyszerek térítési díjában nem következett be olyan változás, amelynek következtében a havi rendszeres gyógyító ellátás költsége megnőtt, és
  2. a kérelmező jövedelme nem változott,

a jegyző, illetve a járási hivatal a kérelmet érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.

iren55 # 2013.06.24. 16:05

inzulinos! Kár a postaköltségért! Azt a választ kaptam, hogy már nem vagyok nyugdíjas, tehát nem jár!

inzulinos # 2013.06.24. 14:02

luck-666
Köszi a tanácsot! Holnap már borítékolom, és megy
is postára!
Üdv: inzulinos

luck-666 # 2013.06.24. 11:20

inzulinos

minél előbb add be az állapotod romlásáról is a papirt,mert a beadás és a vizsgálat között sok idő fog eltelni és "valószinüleg" jogosult leszel alanyi jogon a közgyógyra

inzulinos # 2013.06.23. 19:13

Kedves WWallace, és monalisa1!
Köszönöm a gyors válaszotokat.
Akkor megpróbálom az önkormányzatnál a rendkívüli segélyt, és a közgyógyot méltányossági alapon.
üdv: Inzulinos

WWallace # 2013.06.23. 18:42

Közgyógyellátásra nem lehetsz jogosult normatív vagy méltányossági jogcímen?

monalisa1 # 2013.06.23. 18:13

Próbálj meg az önkormányzattól segélyt kérni, van rendkívüli- és/vagy rendszeres segély. (Az önkormányzat honlapján megtalálható a szükséges tudnivaló, a szükséges űrlap letölthető.)

Próbálj kérni lakásfentartási támogatást, havi pár ezer forint hozzájárulás valamelyik közműszámlához.

Az önkormányzattól lehet kérni szociális érkeztetést - akár helybe is hozzák éthordóban -, 300 Ft körüli áron naponta főtt étel. (Nagyobb városokban tudnak biztosítani diétás menűt is, bár azt tudni kell mennyiben "cukros" az a diéta.)

WWallace # 2013.06.23. 16:38

Kedves inzulinos,

feltételezem, hogy nem rehabilitációs járadékot kapsz, hanem a 2011. évi CXCI. törvény alapján rehabilitációs ellátást (tekintettel arra, hogy 2012.01.01-jétől rehabilitációs járadékot megállapítani nem lehet). Egyszeri segély csak olyan személy részére állapítható meg, aki nyugdíjas. A rehabilitációs ellátás nem minősül nyugdíjnak, tehát nem lehetsz jogosult egyszeri segélyre.

inzulinos # 2013.06.23. 14:59

Tisztelt Fórumozók!
Tanácsot szeretnék kérni. 2012-ben rehabilitáltak, 3 évre kaptam C1-es csoportba soroltak, 45%-ra állapítottak meg.
40216ft rehabilitációs járadékot kapok.
2013. 05. 16-án infarktust kaptam, szegeden katétereztek. Szeptember 16-ra elő vagyok jegyezve a második katéterezésre. E hó 27-én 3 hétre szanatóriumba megyek.
Infarktusom óta 20 ezer forintra nőtt a gyógyszer költségem, közgyógy igazolványom nincs.
A jövő héten állapot rosszabbodást jelentek be.
Szeretnék egyszeri segélyt kérni a nyugdíj folyósító igazgatóságtól.
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy kérhetek, illetve kaphatok-e egyszeri segélyt? Azért kérdezem, mert olvastam olyan írást, hogy kérhetek, de olvastam olyat is, hogy rehabilitációs járadékban részesülő személy nem kaphat egyszeri segélyt. Nem tudom, mi az igazság, ezért kérem a segítségeteket, hogy kérhetek e, vagy nem.
Ha igen, hova forduljak a problémámmal, illetve hogy működik ez a segélykérés?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Inzulinos

ojoco # 2013.06.23. 06:48

Tisztelt fórumozók.

Albérlő vagyok 1 családi házban és a tulajdonos rajtunk akarja behajtani a kémény ellenőrzési és a terület fejlesztési adót.Jogos ez vagy nem vagyunk kötelesek ezeket fizetni.
Érvényes bérleti szerződésünk van,de abban ezek a tételek nem szerepelnek.

WWallace # 2013.06.22. 19:58

Kedves gondolkodo,

én abszolút egyetértek veled, mindössze arra akartam célozni, hogy nem biztos, hogy bármi is elérhető egy olyan kormányzatnál, amely a jogállamiság kritériumait hajlandó a maga kénye-kedve szerint hajlítgatni.

A 60 napról még: a Ket. 33. szakasz (3) bekezdés d) pontja szerint a szakhatóság eljárása nem számít be az ügyintézési időbe. Bár a nevük valóban egy (rszsz), azonban itt mégis ezt a pontot kell alkalmazni. Ne felejtsük el, hogyan jött létre az rszsz: elrendelte a kormány, hogy a nyugdíjbiztosítási igazgatóságok, a munkaügyi központok és az nrszh adjon át meghatározott számú embert a kormányhivatal ezen új szakigazgatási szervének...a közigazgatási integráció újabb gyönyörűsége...

A felülvizsgálat időpontjára az előbb nem voltam figyelmes. Vagy elírás lehet. Vagy a nagy másolgatás közepette, azt is átkopizták a korábbu szakvéleményről.

luck-666 # 2013.06.22. 18:34

valószínűleg elírták,bár nem értem ilyen esetben miért nem adnak véglegest

gondolkodo # 2013.06.22. 17:38

WWallace: köszönöm válaszod.
Az általad hivatkozott törvényt én is olvastam, de úgy gondolom, hogy amíg az orvosi szakvélemény fejlécében azt olvasom, hogy Budapest főváros Kormányhivatala Rehabilitációs Szakigazgatási Szerve Szakértői Bizottságának... stb, addig a 60 nap ügyintézési határidő összességében értendő.

Ezen felül az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala idén áprilisban adott ki egy állásfoglalást fogyatékossági támogatás elhúzódó (öt hónap) megítéléséről, nem idézem be, de abban bizony ilyen szavak fordulnak elő, hogy: a jogbiztonság követelménye, a tisztességes hatósági eljáráshoz való jog, az emberi méltósághoz való jog és hasonlók. Az ombudsman továbbá felkérte állásfoglalásában az illetékeseket, hogy vizsgálják meg a körülményeket és intézkedjenek a rehabilitációs szakigazgatási szervek személyi, tárgyi feltételeinek biztosításáról, hogy betarthatók legyenek az előírt határidők.

Csak tavaly 32 ezer új igénylést nyújtottak be az rszsz/nrszh-hoz a korábban felülvizsgálatra kötelezettek számán felül. Ez alapján úgy gondolom, van a probléma megoldatlansága akkora, hogy a megoldását igenis minden lehető fórumon szorgalmazzam és szorgalmazza bárki más.

De továbbra sem tudok azzal mit kezdeni, hogy egy 2013. június 17-én kézhez vett határozatban 2013. május hónap szerepel következő felülvizsgálati időpontként. Aki tudja, mondja meg, ez mit jelent.
Köszönettel
Gondolkodó

WWallace # 2013.06.22. 13:49

Gondolkodo, így viszont már értem.

ez esetben azt kell mondjam, hogy teljesen helyesen jártak el az orvosok. Kimehettek volna valóban helyszíni vizsgálatra, azonban úgy ítélték meg, hogy erre nincs szükség, mivel az eléjük tárt iratok alapján is megállapító volt, hogy az egészségi állapota legfeljebb 10 % az igénylőnek (tehát korábbi 90 ÖEK), annak pedig igazából már semmi jelentősége nincs az ügy szempontjából, hogy ez (korábbi ÖEK-ban számolva) 91-92...stb%.

A háziorvos által kért vizsgálat miatt kiállított szakvélemény alapján valóban nem készülhet határozat; ezért kellett az rszsz-nek felkérnie az orvosi bizottságot, hogy készítsenek újabb szakvéleményt. Azonban annak már semmi akadálya, hogy a korábbi szakvélemény alapján kiállított újabb szakvélemény alapján hozzanak döntést. Mondom még egyszer, lehetett volna valóban vizsgálat a lakóhelyen, de a számok alapján úgy látom, tényleg felesleges lett volna.

A 60 napos ügyintéséi határidőről annyit, hogy abba nem számítanak bele a közigazgatási hatósági eljárás általános szabályairól szóló törvény szerinti idők. Így pl. a 60 napba nem számít bele az az idő, mely eltelt aközött, hogy az rszsz az orvosi bizottságot szakhatósági állásfoglalás elkészítésére kérte fel, illetve hozzájuk ez megérkezett. Az egy más kérdés, hogy mivel gyakorlatilag tényleg csak le kellett másolni a korábbi szakvéleményt, ez miért tartott ennyi ideig az orvosi bizottságnak...Sajnos úgy tudom, hogy rendkívül leterheltek, és az esedékes orvosi felülvizsgálatokkal is több hónapos csúszásban vannak. Ezért viszont azt hiszem nem érdemes őket okolni. A rokkantellátó rendszert teljesen átszervezték. Az rszsz (érte ezalatt az orvosokat, a hatósági ügyintézőket, a munkaügyi résszel foglalkozókat is) munkaterhe a többszörösére nőtt. Amelyhez a jogalkotó (gyakorlatilag a kormány) nem biztosította/biztosítja a megfelelő anyagi és személyi feltételeket...Ezzel pedig azt gondolom, hogy megint nem tudunk túl sokat kezdeni.

tibuska # 2013.06.22. 12:10

Tisztelt fòrum
Édesapám 61 éves 2foku végleges leszàzalékolt most meghalt édedanyàm igényeltünk özvegyit erre jött a behivò egy felülvizsgàlatra a kérdésem hogy jàrt igy valalaki mit kell tenni mi köze van az elhunyt anyamnak ehez ha tud v.ki irjon köszi

gondolkodo # 2013.06.22. 11:15

VWallace: köszönöm a tanácsot. A tartalmával(=végeredményével) egyetértek, sajnos a 90% egészségkárosodás visszafordíthatatlan (genetikai a baj), sőt lehet az már annál több százalék is... Azzal nem tudok mit kezdeni, hogy egy júniusban átvett szakvélemény és határozat alapján hogy is menjen a férjem idén májusban felülvizsgálatra. Ahová egyébként sem menne, max hordágyon vihetnék, így most is iratok alapján készült a szakvélemény (azaz emelték át a tavalyi, a háziorvos számára készültet, ami 2012-ben szerintük kizárólag a háziorvos tájékoztatására szolgál, tartalma alapján határozat nem készülhet stb. No ezt simán átemelték és immáron hiteles orvosi szakvéleményként szerepel és ez alapján készült határozat). A háziorvos egyébként itthoni, háznál készült bizottsági szakvéleményt kért, de az a gyakorlat, hogy nem szállnak ki, merthogy nemigen tudják a bizottságot összeszedni. Nem kell nekem másodfok, akkor se lássam őket, amikor a hátam közepét, annyira elegem van a cinikus ügyintézésükből. Többször tettem panaszt, akkor meglódult az ügymenet, lásd április eleji panasz és április 9-i szakvélemény, június 12-i panasz és 14-i postázás, 17-i átvétel. Elfogadhatatlannak tartom, hogy egy törvényileg 60 (már ez is a duplája az általánosnak!) napos ügyintézésre kötelezett állami szerv tojik a törvényi kötelezettségeire, és például mi kereken fél évvel azután kaptuk meg a határozatot, hogy beadtam az igénylést. Nem is annyira a saját ügyem bosszantott fel, mint az, hogy teszik mindezt azokkal, akik az érdekeik érvényesítésére kevésbé vagy egyáltalán nem képesek, kiszolgáltatottak. De tettem rájuk másutt is panaszt, és még nem fejeztem be!
Köszönet luck-666-nak is, elmentem a másik fórumra és felvettem a kapcsolatot a szakértővel.
Üdv mindenkinek:
Gondolkodó

zentai # 2013.06.19. 12:58

WWallace!

még egyszer köszönöm a segítséget nagyon hasznos volt. Köszönöm mindenkinek aki segített,

zentai # 2013.06.19. 12:56

Kedves segítőkész WWallace!

Voltam a munkahelyemen bele mentek a 4 órába 57.E bruttó bérért.
Most már csak a határozatot kell megvárni mint említettem az orvos kedves volt megsúgta hogy C1 azonban a foglalkoztatási szakértő nemigazán .Pedig szerintem ez jó hogy valakinek van munkahelye és 1 év betegállomány után sem küldtek el.

WWallace # 2013.06.19. 12:37

Gondolkodo,

az RSZSZ-es ügyintéző nem releváns ebből a szempontból, ő az alapján készíti el a határozatot, amit az orvosok a szakhatósági állásfoglalásban leírtak. Nem volt a férjed személyes vizsgálaton? Elvileg nem kizárt, hogy egy más célból készített szakvélemény alapján készítsék el a rokkantsági ellátás ügyben a szakhatósági állásfoglalást. Azonban furcsának találom, hogy egy majdnem egy éves (még ha az érvényes is) szakvélemény alapján készítették el, főleg ha voltak ezt követő időpontból orvosi iratok. A jogorvoslat neve fellebbezés, nem javítás, módosítás, stb...Amúgy teljesen mindegy, mit írsz a beadványba, azt úgyis a tartalma szerint kell elbírálni; amiből pedig az általad leírtak alapján ki fog tűnni, hogy a szakvélemény tartalmával nem értesz egyet, és be fogják idézni a férjedet a 2. fokú orvosi bizottság elé.

Remélem tudtam segíteni!

luck-666 # 2013.06.19. 10:38

gondolkodo!

ha kicsit lejjebb olvasol és megkeresed Regina.h hozzászólását,abban van egy másik fórum címe,az ottani szakértő ilyen kérdésekben tud segíteni,sőt,ha kell a papirok elkészítésében is segít

gondolkodo # 2013.06.19. 10:27

Kdves Okos Fórumtársak!
Segítséget kérek. Hétfőn, azaz 06.17-én vettük át férjem rokkantsági ellátási határozatát. A végeredménnyel nincs is baj, de vannak érdekes pontjai a történetnek.

  1. Többszöri reklamálás után idén 04.09-én készült egy orvosi szakvélemény (első reklamáció), mégpedig a 2012.05.17-i, kifejezetten a háziorvos tájékoztatására készült és a mostani indoklás szerint még érvényben lévő szakvélemény alapján. Sőt nem is alapján, hanem szolgaian lemásolva azt. Tehát sem az akkori hiányzó adatok, sem a most benyújtott friss leletek nem lettek megnézve, pótolva.
  2. A kötelező és következő komplex felülvizsgálat időpontjaként 2013. május hónap szerepel ebben a mostani szakvéleményben. Az iratok eközben náluk voltak tokkal-vonóval.

Kérdéseim:

  1. Készülhet-e szakvélemény alapján szakvélemény, illetve adaptálható-e a háziorvos tájékoztatására készült szakvélemény a beteg igénylésének alapjául szolgáló szakvéleményként?
  2. Akkor mi most elmulasztottuk a komplex felülvizsgálatot? Aj, aj...
  3. A határozat dátuma 06.10, postázása 06.14., a kézbesítés 06.17. Természetesen fellebbezhetek, ha valamivel nem értek egyet. A mi esetünkben - gondolom - kérjek új komplecx felülvizsgálati időpontot. De. Megkifogásolnám én ezt az egészet a fentiek alapján, csak nem vagyok jogban járatos. Most fellebbezzek, kifogásoljak, módosítást vagy önjavítást kérjek tőlük? A történet ugye kétlépcsős, egyik az orvosi bizottság, másik az ügyintéző.

Köszönettel
Gondolkodó

luck-666 # 2013.06.19. 08:05

mi ilyen ajánlatot kaptunk,hátha valakinek jó:

Tájékoztató rehabilitációs foglalkoztatási lehetőségről

A Kézmű Nonprofit Kft Magyarország legnagyobb állami tulajdonú könnyűipari vállalata.

1953 óta szolgálja ki a magyar és nemzetközi konfekció-és bőrdíszműipart, de nagy tételben készít vegyesipari termékeket és sportfelszereléseket is hazai, illetve külföldi megrendelésre.

Társaságunk életében 1980 –ban történt jelentős változás, amikor is megkapták a megváltozott munkaképességű dolgozókat foglalkoztató célszervezeti kijelölést, amely azóta is meghatározója és jellemzője a cégnek.

Jelenleg 96 telephelyen közel 4500 főt foglalkoztatnak munkatársaink, akiknek mint egy

3/4 –e megváltozott munkaképességű dolgozó.

A Kézmű Nonprofit Kft. Országos szinten bővíteni szeretné tevékenységét a rehabilitációs foglalkoztatás területén.

Ezen foglalkoztatás betanított munkakört jelent, aktuálisan takarítói munkát.
Emellett adminisztratív, illetve számítógépes munkakörben is várjuk a jelentkezéseket.

A munkalehetőség napi 4,-6,.8 órás tevékenységet jelent.,nappalos és éjszakás munkarendben.

Munkabér : minimálbér, valamint a törvények szerint járó műszakpótlék, amely független a teljesítménytől, a betanulási időre is jár.

Amennyiben a foglalkoztatási tájékoztató felkeltette érdeklődését az alábbi elérhetőségeken kérhet bővebb információt, valamint a jelentkezéseket is ide küldhetik:

Barta Csilla / tel: 06-30-9053351

Email: bartacsilla62@gmail.com

sahred # 2013.06.19. 06:14

Érdekes állásajánlatok a Rehabjob portálon. Legyél rehabos amiért mi nem fizetünk túl, hiszen az államtól is kapsz pénzt, mi meg felvesszük a támogatást utánad. De teljes értékű munkát végezz és mindenki "jól jár"

Munkakör megnevezése: Udvaros- anyagmozgató
Szakterület megnevezése: könnyű fizikai munka, segédmunka
Munkakör betöltésének feltételei:• Legalább 40%-ban megváltozott munkaképesség, és az ezt igazoló dokumentumok megléte
• Jó fizikum, terhelhetőség, állóképesség, kézzel történő emelgetés vállalása nagyobb súlyok esetén
• Időjárástűrés
• Szabálykövető magatartása

vagy pl:
Munkakör betöltésének feltételei:
• Legalább 40%-ban megváltozott munkaképesség,
2012. január 1. után készült szakvélemény
• Jó fizikum, terhelhetőség
tehát ha valaki 2011-ben lett rehabos már ne is jelentkezzen mint pl én akinek még több mint 1 éve van vissza a rehabból.

zentai # 2013.06.19. 04:06

Köszönöm WWallace

Sokat segítettél,Nem vagyok túl jó állapotban de gondoltam inkább 6 órában dolgozom és elvesztem a rehab járadékot de 2.5év múlva mehetek nyugdíjba. Sajnos a betegségem miatt egyre kevesebb pénzért dolgozom és féltem hogy megszüntetik a nők 40 éves nyugdíját mert 57 ben születtem igy még sok lenne a nyugdíjig. Hála Neked még időben meg nyugtattál . Ma megyek a munkahelyemre megbeszélni remélem bele mennek a 4 órába a fizetés nem éri el a minimálbért kb Bruttó 57.E FT lesz.
Majd leírom mi történt még egyszer köszönöm.