"Álnaiv dolog lenne azt hinni, ....., hogy havi három napban ugyanolyan színvonalon lehet oktatni a tananyagot, mint havi 20 napban."
Ez kétségtelen.
Ugyanakkor a levelezőn senki nem abban a három napban az előadásokon akarja megtanulni a tananyagot, hanem munka után, meg hétvégén bújja a könyveket, ill. jogi munkakörben dolgozóknál a munkavégzés során is sok gyakorlati tapasztalatot szerezhet egy levelezős.
Ugyanakkor a 20 nap a nappalin sem 20 nap.
Az első diplomámat nappalin szereztem, így tapasztalatból is tudom, hogy a nappalisok is előszeretettel kerülik az előadásokat, szemináriumokat. Ne mondja senki nekem, hogy a nappalis jogász hallgatóknak ez eszükbe sem jut, és a havi 20 napot reggeltől-estig tanulás céljából bent töltik az egyetemen.
A másik meg, hogy az "átlagnappalis" közel sem tanul annyit szorgalmi időszakban otthon, mint egy levelezős (a vizsgák előtti beszélgetésekből nekem ez derült ki).
De amit már korábban leírtam, nálunk (SZTE, leánykori nevén JATE) a vizsgáztatókat egyáltalán nem érdekelte, hogy nappalis volt-e a vizsgázó vagy levelezős, ill. hogy milyen beosztásban készült fel a vizsgára, a lényeg, hogy ott, akkor a tételre válaszolni tudjon. (Sőt bizonyos tárgyaknál a nappalisokat érezhetően "light"-osabban vizsgáztatták.)