Sziasztok!!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy ha én vagyok a gépjármű tulajdonosa, de az üzembentartója nem, akkor eladhatom a gépjárművemet az üzemben tartó tudta nélkül is?? (egyébkén én használom a kocsit, nálam van)
Sziasztok!!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy ha én vagyok a gépjármű tulajdonosa, de az üzembentartója nem, akkor eladhatom a gépjárművemet az üzemben tartó tudta nélkül is?? (egyébkén én használom a kocsit, nálam van)
igen
Segitseteg légyszives, egy kispolszkiról van szó, gazdája állitotta hogy elektronikai hibája van a kis autónak és nem motor mert most cseréltetett hengerfejet, mi elhoztuk az autót, már fél utról vontatva. Kiderült, hogy a két hengerből az egyikben nincs is kompresszió a másikban meg elgörbült minden ami lehet. Szakvéleményem is van rólla. Kézzel irt adásvételi szerződés nem felel meg a jelenlegi törvényeknek, mert nem tartalmazza az uj kritériumokat, forg eng szám, törzskönyv szám stb. Szeretném megkérdezni hogy akár ez az adásvételi szerződés érvényét is vesztette ezuton. Visszakövetelhető az összeg ha visszaadom a gépjármüvet. Várom válaszotokat gyorsan és köszönöm.
Szerintem világosan válaszoltam már, de akkor megismétlem: a szerződés érvényes, függetlenül attól, hogy az okmányiroda elfogadja-e, vagy sem. Mivel belevettétek, hogy nem vállal felelősséget a kocsiban meglévő hibákért - ha jól értelmezem a kicsit zavarosan fogalmazott mondatot - ezért nem támaszthatsz szavatossági igényt.
Sziasztok,
egy egyszerűnek tűnő problémával kapcsolatban kérném a segítségeteket:
A napokban eladtam az autómat (11 éves). A meghirdetett árból az autó kora és kisebb hibái miatt 90 000 Ft engedményt adtam a vevőnek. Az autót a vevő az adásvételi aláírása előtt kipróbálta (ezt a szerződésbe le is írtuk) és egy általa kiválasztott szerelővel átvizsgáltatta. Mivel komoly hibát nem találtak (csak egy kábel kontakthibáját), az adásvétel megtörtént. Az általam ismert hibák tételesen szerepelnek a szerződésben, a vevő ezekről tudott. A kipróbáláskor a vevő számára is nyilvánvaló vált, hogy az alapjárat hideg motornál egyenletlen. Az adásvételit tehát a hiba ismeretében írta alá úgy, a hiba oka nem, de a ténye rögzítve lett a szerződésben. A vásárlást követően a vevő még egyszer elvitte szervizbe az autót (ugyanoda), ahol most a gyertyák hibáját (elöregedés), a gyújtókábelek hibáját (szintén elhasználódás) és az injektor elkoszolódását állapították meg a hiba okaként. Csupa olyan hibát, ami egy ilyen korú autónál szerintem nem meglepő. A vevő most ennek a javíttatását akarja. Kérdésem az lenne, hogy a fenti információk alapján velem, mint eladóval szemben élhet-e bármilyen követeléssel a vevő?
Segítségeteket előre is köszönöm.
apt-get
Más követeléssel esetleg, de ezen az alapon nem valószínű.
Kedves Guba,
köszönöm a gyors választ. Írtad, hogy más követeléssel talán élhet a vevő. Konkrétan mi lehetne az?
Bennem felmerül a márkaszerviz felelőssége az első átvizsgáláskor fel nem fedezett hibákkal kapcsolatban, ugyanis a vevő az ő (hiányos) szakvéleményük alapján döntött a vásárlás mellett.
apt-get
Ja, nem, csak úgy kérdezeted, hogy ezek alapján élhet-e bármilyen követeléssel a vevő. Azt gondolom, hogy nem nagyon, de egy bekezdésben megismert tényállás alapján, főleg szavatossági ügyekben soha nem lehet azt mondani, tuti biztos nem élhet semmilyen követeléssel.
Szerintem Te mindenben korrektül jártál el, megadtad a lehetőséget az autó átvizsgálására azaz nem volt szándékodban semmit sem eltitkolni illetve még árengedményt is adtál.
Szerintem ez a nem tartozik semmivel kategória.
szota
_________
amit itt leírtam saját véleményem jogilag nem biztos, hogy helytálló: nem vagyok jogász.
Köszönöm a válaszaitokat.
Én úgy gondolom, hogy korrektül jártam el a vevővel szemben (neki egyébként meg sürgős is volt az autóvásárlás). Ő most azzal érvelt, hogy 72 órája van és nekem vissza kell vennem az autót, ha nem javíttatom meg. Én nem tudtam ilyen kötelezettségről. Létezik ilyen?
Még egyszer köszönöm a segítséget.
apt-get
Létezik, de nem két magánszemély használt autóra kötött adásvétele viszonylatában.
Még egyszer köszönöm a válaszokat.
apt-get
Sziasztok!
Használt autó vásárlása esetén milyen jogi lépéseket tehetek ha tudom bizonyos információkat elhallgatott az eladó.
Adott esetben egy disel astráról van szó amely "hideg" motorral is indult igaz garázsban... a szokásos próbakörök illetve átnézés után megegyeztünk a vételárban és elvittem.
Másnap már nehezebben indult de nem aggódtam mert tudtam úgyis szervizbe viszem az ilyenkor szokásos cserék miatt (vezérlés, olaj stb.).
Ott viszont elküldtek egy kompressziómérésre mert soknak találták a kiengedett fekete füstöt.
A mérésen kiderült hogy nagyon gyenge a motor (hengerenként 20 bar, és ennél több kell a téli hidegindítózáshoz.
Az eladót felhívtam aki ezt nem rejtett hibaként definiálta igaz a telefonban elmondta hogy neki is nehezen indult télen.
A következő reggeleken + 5 fok alatt pedig el sem tudtam indítani.
A hirdetésben "megkímélt "-nem volt feltüntetve.
Mivel 96-os járgány és 230 E km volt benne az hihetőnek tűnt de két különböző szerviz állítja hogy legalább 2X annyi van benne.
Két választásom van vagy felújítás vagy használtan veszek bele egy motort.
Én szeretném hogy kompenzálja ezt valahogy de elzárkózik .
Mit tegyek?
Segítségeteket előre is köszönöm
Hello !
Tudom ez a kérdés nem ide való csak ott nem válaszoltak rá !
Érdeklödnék,hogy a Közlekedés Felügyelet mérheti e a kocsik sebességét??
köszönöm !
utólag már nehéz elérni valamit, főleg nem biztos hogy érdemes, gondolom néhány 100ezerbe került az autó. Jogi tanácsot guba tud majd adni, mivel azoban valszeg sok jóval nem tud majd megnyugtatni néhány nem jogi jelelggű tanács: MEgvétel előtt mindig vigyük márkaszervizbe az autót állapotfelmérésre. Ez kb. 10-20 ezer forint. Jelen esetben azonnal látták volna a fekete füstöt és továbbvizsgálták volna az autót vagy lebeszéltek volna a megvételéről.
2. Amit most lehet tenni az a következő: Motorfelújítás vagy motorcsere ahogy írdtad de ezek drága dolgok előbbi többe kerül az egész autónál és nem tudják jól se megcisnálni. Van még egy harmadik lehetőség, ha nem sokáig akarod használni még ezt az autót a hidegindítás javítására. Járj utána vagy érdeklődd meg márkaszervizbe vagy márkát ismerő szerelőtől mely az a legnagyobb (szélességben és hosszban) esetleg akár nem a konkrét típushoz tartozó izzitógyergya mely betehető még a motorba. a nagyobb izzítógyertya jobban felmelegíti a levegőt + teret szorít ki a kompressziótérből, azaz növekedik a kompresszió. Nagyobb gyertyákhoz előnyös a nagyobb aksi is. A gázolajhoz keverj de max 5%-ig 95-ös vagy kisebb oktánszámú benzint, ennyi nem gond egy ilyen régi és egyszerű dízelmotornál, beinzin a kuton is szoktak a gázolajba keverni dermedésgátlóként. Úgy indíts hogy először 30 mp-ig izzítassz, felmelegítve ezzel a levegőt a kompressziótérben, majd mégegyszer izzítassz de nem várod meg míg elalszik azizzítólámpa hanem ráindítassz így az dízelolaj+benzin keverék az izzó gyetyán azonnal lángra kap és szinte biztos indulni fog a motor. Így mgé náhány évig el tudsz járni vele, illetve ha átmegy, vagy át tudod vinni a zöldkártyán.
14 éves Opel Astrát megvesz valaki, mondjuk az új árának 8%-ért. Kell e rá számítania, hogy fáradt lehet a motorja? Azt gondolom, igen. Ha csak nem a piaci ár fölött vetted, és nem azt mondta az eladó, hogy ez aztán egy megkímélt, és objektive is szuper kocsi, és ezt nem tudod legalább tanúkkal bizonyítani, akkor nincs értelme semmilyen jogi lépésnek. Egyrészt koránt sem biztos, hogy a végén bármit elérnél, másrészt aránytalanul sok időbe és pénzbe kerülne.
Sziasztok!Ma vásároltunk egy 2003-as Peugeot 206 1,4 HDI személygépkocsit magánszemélytől.Az autót kipróbáltuk,szép állapotú..nak tűnt.Az eladó 4 éve használta, állítása szerint nála nem volt sérülve.Elvittük eredetiség vizsgára, és ott közölték velünk, az autó agyon törött volt.Nincsen olyan eleme amit ne fújtak volna , az oszlopok 100 körüli értékeket mutatnak, a tető 400, hátulja 700 körüli rétegvastagság.Küszöbök, minden fújva volt.A motorszám a forgalmiban csak 3 betű van bejegyezve olvashatatlanság miatt.Erre a tulaj azt mondta hogy a kintről behozott autóknál ez ilyen. Mit tehetek? Vissza tudom csinálni az adásvételt?Kérhetek vissza a vételárból?
Igen, lehet keresnivalód.
A segítségeteket kérem a következőben: 2010. szeptemberben eladtam egy 12 éves Ford Mondeót, ami kb. egy évig volt csak nálam és második autóként használtuk, nyáron műszakiztattuk le és mivel feleslegessé vált számunkra, hiszen csak a garázsban állt, eladtuk. A vevő megvétel után elvitte márkaszervízbe és most azzal jön, hogy rozsdás a küszöb és a vezető oldalon nem zár a központi zár, és beázik a kocsi. És mindezen javítások 250.000 forintba kerülnek. (A kocsi 450.000-ért kelt el egyébként.) Én nő vagyok, nem értek a kocsikhoz túlságosan, de egy kicsit bűzlik a dolog. Szerintem így is ár alatt adtam el és akkor még a javításra követeli a pénzt, különben jogi útra tereli a dolgot. Ezekről az állítólagos hibákról nem tudtam, ő megnézte a kocsit, kipróbálta, kifizette, elvitte. Nekem enyhén szólva lehúzás szaga van, ilyenkor nem védi az eladót valami?
Nem mindegy, hogy mennyire rozsdás, miért ázik be, és mennyire nyilvánvaló hibák ezek. A 250 ezer biztos, hogy soknak tűnik. Attól még, hogy jogi útra tereli, koránt sem biztos, hogy egy forintot is megítélne neki a bíróság.
Nem tudom, hogy mennyire rozsdás, hiszen életemben nem feküdtem a kocsi alá, de mivel nyáron műszakiztattam, gondolom, hogy nem vészes. A jobb oldali beázás számomra abszurd, hiszen aznap, amikor eladtuk, ömlött az eső és én az anyósülésen ültem míg megírtuk az adásvételit (plusz még majdnem egy órát, mert az ajándék téli gumiért visszament a párom), tehát akkor bizonyára észre kellett volna vennem, sőt az eladónak is. Szóval teljesen értetlenül állok a követelésein.
Visszatekerték nem is keveset!
2009 novemberében vettem hitelre egy 2005-ös G Astrát. Sajnos szervizkönyvet nem
kaptam hozzá, de a km óra 74211km mutatott. Kaptam rá egy év garanciát a Mapfre nevű cégtől a kereskedőn keresztül szerződve. Ők is a 74211-es km állásról tudnak. Úgy gondoltam a kilométer óra állása elég sok ahhoz, hogy, valós legyen hiszen az autó 4,5 éves volt. Én mindenképp maximum 80 000 kilométerrel akartam autót venni és eleve kizártam a taxi és a céges-leasinges autókat Gondoltam, ha hitelre veszek autót, akkor többet áldozok rá. Most egymás után két nagyon drága meghibásodás állt elő az autónál.(motorvezérlő majd pár nap után vezérműtengely törés) A kettő kb. fél millió forint ha szervízben javítom. Természetesen a garancia erre már nem vonatkozik, de nem kevés utána járással megtaláltam azt a szervizet, ahol a kötelező szervizeket végezték az autónál. Sőt magát a leasing céget is. Ott kiderült, hogy az autóban valójában több mint 155 000 km van és leasing autó volt.A vizsga bejegyzése 155451km.Rá fél évvel vettem meg,most kb 180 000km lehet benne. A cég azt az információt adta, hogy ők papírral tudják igazolni, hogy a szervizkönyvet a kereskedőnek átadta, és ha kell a megfelelő helyen, bemutatja azt. Pótoltattam a szervizkönyvet a valós adatokkal, és szeretném beperelni a kereskedőt, mivel ő által adott papírokon 74211km szerepel. Abban az időszakban egy ilyen autó ,amiben 155000 kilométer volt kb:3,5-400 000 ft-al lett volna olcsóbb, mint a 74211 kilométeres .Ha tudom az igazat akkor el sem mentem volna megnézni hiszen 155 000 km után már egy autón nagyon sok mindent kell már javítani és cserélni.(kuplung, lengéscsillapító stb) A hibákat megjavíttatam de nem tökéletes mert a hengerfejet is le kéne szedni mert valószínű,hogy a szelep is sérült.
Kerestem egy ügyvédet és felvettük a kapcsolatot a kereskedővel.Nem nagyon hatotta meg a dolog mert azt mondta,hogy nem ő tekerte az órát és különben is már unja,hogy minden évben van nála,3-4 "problémás "ügyfél és ő is egy kereskedőtől vette.Az is kiderült,hogy törött volt hátul,de ez a legkevesebb.
Nem hajlandó semmire pedig csak azt kértem,hogy adja vissza az előleget fizesse ki a bankot és a károknak legalább az alkatrész árát fizesse ki.A két órás egyezkedésnek az volt a lényege,hogy "igy jártál" Az adásvételiben a "saját tulajdonként" van jegyezve az autó. A műszaki állapotlapon viszont van egy mondat,hogy a gépjármű szervízkönyvvel nem rendelkezik,futásteljesítménye nem dokumentált"Attól félek,hogy ez a mondat lesz a vesztem... kereskedő által kiadott papírokon.(műszaki állapotlap és állapot és tartozéklap az adásvételin nem szerepel a km. de az előbbieken igen, dátum ,aláírás és pecsét is van.)
Van e jelentősége az adásvételi szerződésen szereplő szokásos a rejtett hibákért és további követeléssel nem állhatok elő stb valamint a ptk,314.§(2)szövegnek? Vagy a „gépjármű futásteljesítménye nem dokumentált és szervizkönyvvel nem rendelkezik.
Ez a kitétel csak akkor igaz ha nem ő volt aki visszatekerte és nem kapta meg a szervizkönyvet?
Gondolom nem, mert én hamis adatokkal vettem autót és bizonyítható a csalás ebben az ügyben. Sajnos ebben a kocsiban egyben megtaláltam azt amit a vételnél ki akartam zárni és már tudom miért kaptam meg átíratva a kocsit.Ragaszkodott hozzá és az eredetvizsgálati lapot sem kaptam meg mert azt mondta,hogy a bankhoz kellet küldeni a törzskönyvvel együtt.
Gondolom egy kereskedőre szigorúbb szabályok vonatkoznak mint egy magánszemélyre.
Én eddig az autóval kb egy év alatt 10 000km.mentem.Nem nehéz kiszámolni hány évvel később kellett volna ezeknek a hibáknak jelentkeznie.
Ha jól sejtem ez mindjárt két pert is vetít előre. Az egyik egy kártérítési a másik egy büntető per. A kártérítési perhez meg kellene szakértővel vizsgáltatni, de erre már tényleg nincs pénzem. Melyiknél kaphatom vissza a pénzemet? Mivel csak az alkatrészről van számla a javításról nincs, mert egy nagyon régi jó barátom cserélte ki a motorvezérlőt és a vezérműtengelyt is, jelent e valami hátrányt számomra? Gondoltam, ha autót veszek, akkor évente áldozni kell rá néhány tízezret, de ez azért túlzás.
Két dolgot kell tudnod bizonyítani: az adásvételkori km állást, illetve egy ettől korábbi időpontra vonatkozó, hitelesen igazolható km állást. Nincsen jelentősége annak, hogy a kereskedő állította e át az órát, vagy valaki már korábban. A szavatossági kötelezettsége objektív. Követelésed lehet, jó eséllyel tudod is vele szemben érvényesíteni, viszont keress egy jó ügyvédet, mert jogi segítség nélkül ez túl nagy feladat azért.
Köszönöm a választ!
A vásárláskori km. állás a műszaki állapotlap és állapot és tartozéklapon szerepel,az adásvételin nem.
A valóshoz közeli pedig a szakszervíz által kiadott szervízkönyv és a vizsgán felvett munkalap bizonyítja.
Egy kérdésem lenne már csak.
Nagyon félek,hogy ha a hitelező bank tudomására jut akkor újra számolják a hitelemet és azonnal felmondja vagy küld nekem egy párszázezres csekket.Bár szerintem többet ér most is az autó mint a hitel összege.Ezért nem is nagyon merek a kereskedővel egyezkedni ebben az irányban ,hiszen úgy tudom,hogy árleszállítást is kérhetnék.A másik ok amiért a visszaadás mellett döntöttem az,hogy ha el akarnám adni az autót valamikor akkor melyik km.állás után adjam el?
Másszak ismét a kereskedőre vagy a rendőrségre menjek?A fogyasztóvédelmen is gondolkodom.
Előre is köszönöm.
Mint mondtam: egy ügyvédhez menjél. Ha nem akarsz felesleges köröket futni.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |