AntalA,
„Szeretnék szakértői véleményt kérni az ügyben, igazam lehet-e a rejtett hibával kapcsolatban, jogos-e a szavatossági igényem?”
Jól érzed, hogy ez a kérdés szakértői választ igényel, csak abban tévedsz, hogy jogi szakértői helyen kérdezel. Ez ugyanis műszaki szakértői kérdés. Az meg nyilván drága is, ingyen mit sem ér, és leírás alapján amúgy sem nagyon adható.
A jogi válasz egyszerű : HA bizonyítani tudod, hogy a hiba már a vásárlás pillanatában is fennállt - tekintve, hogy fél év már eltelt, azután nem a kereskedésnek kell bizonyítania -, akkor a szavatosság körébe tartozik a hiba, és neki kell javítania. A váltó esetén szó sincs kopó alkatrészről, az a fékbetét meg a kuplungtárcsa, amelynek a kopás maga a működéssel együtt járó feladata.
Esetleg, ha tudod igazolni, hogy a szavatossági igényedet a hat hónapon belül jelezted a kereskedésnek, akkor még megpróbálhatsz arra játszani, hogy neki kelljen bizonyítania, hogy NEM állt fenn a hiba a vásárláskor. Írásban, igazolhatóan, mikor közölted a szavatossági igényedet?
Ha továbbra sem tudtok megegyezni, de szerinted jogos az igényed, neked kell pert indítanod.
A leírásod alapján, a hibajelenség és az autó életkora, futása miatt az előbbi esetben nem sok esélyt adnék neked, de utóbbi esetben sem lennék biztos a sikerben. A szavatosság használt dolognál kicsit más, a bírói gyakorlat szerint az idős, sokat futott autóknál úgy veszi, hogy bizonyos hibákra a vevőnek ilynekor már számítania kell, ilyen állapotú autót a saját kockázatára vesz. Ilyen értelemben nézve végülis a "kopó" hivatkozás elfogadható (bár nem helyes a használata), egy 200+ ezer km-t futott, még ha karban is tartott váltó esetén már igenis lehet számítani hibákra. Te meg persze hivatkozhatsz a hirdetésre, ha lementetted, hogy "hibátlan műszaki állapot", végülis csak 10 éves az autó, azért az még nem oldtimer, jól kellene működnie. Szóval véleményes.
A kirendelt szakértő a perben, meg maga a per sem olcsó, szóval ez a te döntésed.