M.Anna,
Ha nem állapodtatok meg másban, a kellékszavatossági igény elévülése 1 év.
Ezen belül a vevő kérheti a javítást, kicserélést, vagy elállhat a szerződéstől, ha bizonyítani tudja, hogy az általa reklamált hiba már a vásárlás pillanatában is fennállt.
A leírásod alapján erre több okból is kicsi az esély, de érdemes tudni, hogy nem lehetetlen.
Ha legjobb tudomásod szerint az autó jól működött az eladáskor, akkor írásban utasítsd el az igényüket, kifejtve, hogy álláspontod szerint nem teljesítettél hibásan, az autó az eladáskor a szerződésnek és életkorának megfelelő állapotban volt, és kifogástalanul működött.
Ráadásul az is furcsa körülmény, hogy erre az általuk reklamált hibára fél év után jöttek rá. Addig állt az autó?
A lényeg, hogy perben bizonyítani nekik kell. Ez nem lehetetlen, igazságügyi szakértő fogja eldönteni a hibáról, hogy az feltehetőleg fennállt-e a vásárláskor, vagy sem. Általában az előbbit sokkal nehezebb bizonyítani.
Egyszóval : nagyon kicsi eséllyel te fizetnéd a javítást vagy visszaveszed, PLUSZ a perköltséget meg a szakértő kirendelését a per elvesztése esetén, sokkal nagyobb eséllyel - megintcsak : a leírásod alapján, látatlanban nyilván semmi biztos nem mondható - viszont a hibás teljesítést nehéz bizonyítani, pláne ennyi idő után, hogy megvolt-e már az a hiba.
Neked kell dönteni.
Nekem (látatlanban) eléggé lehúzás szaga van a dolognak.