Ha beszámítással vetted meg az új autót és ő kéri vissza a régi autó árát az a szerződés érvénytelenségét jelentené és neki is vissza kellene vásárolnia az új autót. Használt termékeknél az elhasználódásból eredő hibákra nem vonatkozik a kellékszavatosság.
Az autót úgy adtam át, hogy minden hibát megmutattam, amiről tudomásom volt. Nálunk ez a hibajelenség nem mutatkozott. Pedig használtuk a kocsit. Próbakör alatt sem jelentkezett. Vezette a kereskedő. Felajánlottuk, hogy saját szerelővel nézesse meg, és amikor kiderült a hiba, kifizettük a diagnosztikát, elmentünk egy szerelőhöz együtt. Ezek után ő magánál tartotta a kocsit, eredet vizsgát, javításokat, takarítást hajtott végre az autón. A konkrét hibát nem tudták beazonosítani, mert lehet a rendszerben lévő kosz, vagy adagoló hiba...stb. 2-3 szerelő sem tudta. Rá egy napra tovább értékesítette az autót, és az új tulajdonosnál ismét világítani kezdett a lámpa, ami miatt visszavitte a kereskedőhöz. Nem tudom, hogy a hiba fent állt e az eladáskor, de mikor először kiderült, mi felajánlottuk a visszavásárlást. Most sem az a baj, hogy nem venném vissza, hanem, hogy az ő plusz költségeit is akarja, amit én nem szeretnék kifizetni. Azt sem tudom, hogy az elmúlt 1 hónapban mi történt a kocsiban/val. Szerintem lehúzás, és a történtek alapján eléggé előkészített a dolog. Tehát van benne rutinja. Persze ez csak feltételezés. Az autó, amibe beszámolták nagyjából 10x annyiba került, szóval a régi kocsi ára a csere tekintetében, még csak "nem is tétel". Szerintem itt a plusz összeg az ami "kapóra jöhet"
Ha a szerződésben egészen konkértan nem zártad ki a Ptk. szerinti szavatosságot, akkor a szavatossági jog szerint felelsz az autóért. Vagyis ha a hiba fennállt az eladásakor is, akkor hibásan teljesítettél, és a vevő javítást vagy cserét kérhet (utóbbit használt autónál értelemszerűen nem), vagy ha erre FELSZÓLÍTÁS UTÁN SEM VAGY HAJLANDÓ, akkor a saját költségére megjavíttatthatja, és követelheti a javítási költséget tőled. A szerződéstől elállni, és a visszavásárlást csak végső esetben kérheti, ha a szerződéshez fűződő érdeke megszűnt (mert pl. javíthatatlan az autó).
Tekintve, hogy ez nem fogyasztói szerződés volt, itt főszabály szerint a vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba (amit egyértelműen közölnie kellett volna veled a javíttatásra felszólításkor) már az eladás pillanatában is fennállt. Tekintve az autó életkorát és futásteljesítményét, valamint azt, hogy már hozzányúltak az autóhoz, erre csekély esély van. De azért nem nulla - nem ismerjük az autót, nem ismerjük a körülményeket, sem a folyamatot ami lezajlott köztetek.
Ha visszavásárolod, lesz egy autód, amit még mindig meg kell javíttatnod, és utána eladni. Vagy eladod így, felhívva a vevő figyelmét a hibára, esetleg eleve kizárhatod a szavatosságot a következő eladásnál. Persze, ilyenkor az ár is olyan általában.
Ha nem vásárolod vissza, akkor a kereskedő eldöntheti, hogy pereskedik vagy sem. Ha nem, akkor vége, majd megoldja ő, eladja az autót ahogy tudja. Ha pereskedik, neki kell bizonyítania hogy hibásan teljesítettél, ami nem könnyű. Ha nem sikerül neki, bukja a perköltségeket is. Ha sikerül neki, és tényleg máshogy nem oldható fel a vita, és a bíróság elfogadja az elállását, akkor fizeted a kocsit, a szakértői díjakat, és a perköltségeket.
Hasra azt mondanám, hogy a vissza nem vásárlással kockáztatsz kis eséllyel nagy buktát, és nagy eséllyel megúszod.
Szerinted le akar húzni? Jó volt az autó amikor odaadtad neki? Nem világított a lámpa? Akkor hajtsd el a fenébe. (Egyébként a visszajelző lámpa sem perdöntő, attól a hiba már meglehetett előtte is akár, de ilyet bizonyítani még macerásabb)
„Vásároltam egy kereskedőnél egy autót, ahol beszámították a régi kocsimat.” Tehát nem bizományban hagytad ott, hanem a kereskedő megvásárolta (csak nem pénzt, hanem másik autót kaptál.)
„A szerződésben megtekintett állapotban, szavatossági idő nélkül került átadásra a kocsi. ” Szavatossági idő nélkül? Úgy érted, kizártad a szerződésben KONKRÉTAN a szavatosságot?
AZ alábbi eset történt meg velem: Vásároltam egy kereskedőnél egy autót, ahol beszámították a régi kocsimat. Napi használatban volt a leadott kocsi. A futóművén kívül nem igazán volt vele baj. Egy 2003-as, diesel Opel Astra-ról van szó 160 000 Km-rel. Az átadáskor megtekintették, vezették a kocsit. Hibát nem jelzett sem akkor sem nálam a használatban. Másnap a kereskedő felhívott, hogy felvillant a motor jelző lámpa. Akkor megbeszéltük hogy szerelőhöz visszük. Egy hétre rá el is vittük ahová már kiglancolva kijavítva hozta a kereskedő. A szerelő szerint lehet adagoló hiba, de lehet kosz is a rendszerben. A kereskedő elvitte az autót és időközben értékesítette is 1 napon belül. Az új tulajdonos még aznap visszavitte a kocsit a hibajelzés miatt. ez kb 20 napja történt. Most engem hívogat a kereskedő, hogy a vételáron felül ráköltött pénzzel együtt lévő áron vegyem vissza a kocsit. A szerződésben megtekintett állapotban, szavatossági idő nélkül került átadásra a kocsi. Ilyenkor mi a teendő? Milyen lehetőségeim vannak? Köszönöm.
Valószínűleg nem tudták eladni a bevett autót, és így gondolják csökkenteni a veszteségeiket. Azért a 13 misi elég komoly összeg egy olaj szivárgásért. Már ha van egyáltalán. Persze mivel saját szervize van, így akár ki is vehettek, vagy megrongálhattak benne egy két tömítést. Milyen autó ez, Ferrari? :O
Nekem ez a mondat feltűnt, kiemeltek benne a legfontosabbat:
„a beadást megelőzte egy általuk, a cégnél végzett állapotfelmérés, plusz a helyszínen is megtekintették”
Azt olvasom belőle, hogy a kereskedés műhelyében végezték az állapotfelmérést. Ha bebizonyosodik, hogy valóban hibás volt már akkor is, az elég nagy blama lenne a szervíz hírnevére való tekintettel, hogy egy ilyen hibát nem vettek észre már akkor. Én special abba a szervízbe ezek után tuti nem vinnék autót javíttatni. Ezért én is úgy gondolom, hogy nem sok esélyük volna, még ha nem is lehetetlen. Szóval valóban lehúzás szaga van.
Ha nem állapodtatok meg másban, a kellékszavatossági igény elévülése 1 év. Ezen belül a vevő kérheti a javítást, kicserélést, vagy elállhat a szerződéstől, ha bizonyítani tudja, hogy az általa reklamált hiba már a vásárlás pillanatában is fennállt. A leírásod alapján erre több okból is kicsi az esély, de érdemes tudni, hogy nem lehetetlen. Ha legjobb tudomásod szerint az autó jól működött az eladáskor, akkor írásban utasítsd el az igényüket, kifejtve, hogy álláspontod szerint nem teljesítettél hibásan, az autó az eladáskor a szerződésnek és életkorának megfelelő állapotban volt, és kifogástalanul működött. Ráadásul az is furcsa körülmény, hogy erre az általuk reklamált hibára fél év után jöttek rá. Addig állt az autó?
A lényeg, hogy perben bizonyítani nekik kell. Ez nem lehetetlen, igazságügyi szakértő fogja eldönteni a hibáról, hogy az feltehetőleg fennállt-e a vásárláskor, vagy sem. Általában az előbbit sokkal nehezebb bizonyítani.
Egyszóval : nagyon kicsi eséllyel te fizetnéd a javítást vagy visszaveszed, PLUSZ a perköltséget meg a szakértő kirendelését a per elvesztése esetén, sokkal nagyobb eséllyel - megintcsak : a leírásod alapján, látatlanban nyilván semmi biztos nem mondható - viszont a hibás teljesítést nehéz bizonyítani, pláne ennyi idő után, hogy megvolt-e már az a hiba. Neked kell dönteni. Nekem (látatlanban) eléggé lehúzás szaga van a dolognak.
Üdvözlöm! 2021 decemberben egy autókereskedésbe beadtunk egy autót. Természetesen a beadást megelőzte egy általuk, a cégnél végzett állapotfelmérés, plusz a helyszínen is megtekintették. Ezt a gépjárművet cserével, plusz a kereskedés kifizette különbözettel rendeztük. A beadott autó magasabb értékű volt, mint az ott választott. 2022 július közepén telefonon arról értesítettek, hogy az általuk megvásárolt gépjármű motorhibás, idézem: okádja a füstöt- vegyük vissza, vagy a javítása 13 millió forint értékű lesz, ami a mi költségünk! Döbbenettel hallgattuk, mivel ezt az autót egy tolatóradar hibával adtuk be, amiről írásban nyilatkoztunk is, egyéb problémája nem volt, ezt az állapotfelmérés bizonyítja! Szeretném megkérdezni, mi a teendő? A válaszukat tisztelettel köszönöm!
„És a szervízkönyvbe benne szerepel a vezérléscsere is, amit még az előző tulaj cserélt. És ő arra hivatkozik hogy nem volt cserélve még.”
A kettő nem zárja ki egymást, de ezt már csak egy külső szakértő tudná megállapítani. És ha valóban nem volt cserélve még, azért már a szervízkönyvi bejegyzés készítője tartozik felelősségel.
Arra hogy a felújítás költsége meghaladja az autó vételárát.(előző posztban). Volt hozzá általános szervízkönyv amin rajta volt hogy mik lettek kicserélve nálam és az előző tulajnál. Az auto 3 éve volt nálam. És a szervízkönyvbe benne szerepel a vezérléscsere is, amit még az előző tulaj cserélt. És ő arra hivatkozik hogy nem volt cserélve még...
Bocsánat elfelejtettem megírni az előző posztban, hogy az autót 700.000Ft-ért vásárolták meg tőlünk. A kérdés hogy köteles vagyok-e visszavásárolni egy jelenleg működès képtelen autót? A hölgy telefonon hívott minket, hogy mi a helyzet ill. a szereplője volt kihangosítva közben. A hölgy az autót a szerelője udvarán hagyta és pert szeretne indítani annak ellenére hogy elmondtam neki hajlandó vagyok visszavásárolni az autót de müködő képes állapotban.
Segítséget, tanácsot, véleményt szeretnék kérni az alábbi ügyben: 2022. 04.30-án eladtuk 21 éves mercedes autónkat. Volt próbaút, vizsgálat elölről, hátulról, telefonos segítség stb. A mai napon felhívott a vevő, hogy elvitte szerelőhöz az autót, mert gondja lett a fékkel. A szerelő elmondta, hogy kicserélték a féknyerget, majd amikor újra ráengedték a rendszert akkor szétdurrant a fékcső. Ezután a szerelő levette a műanyag borítást a kocsi aljáról és elmondása szerint a fékcső és a kocsi teljes alja és a küszöbök szét van rohadva. A szerelő szerint így életveszélyes az autó (nincs egy éve, hogy műszaki vizsgán volt és megkapta a műszakit) A vevő most szeretne elállni a vásárlástól aminek keretében fizessem neki vissza a vételárat, az átírási költséget, a 180.000Ft-os javítást és egyébként saját költségen szállítassam el az autót a szerelőtől (mivel a tönkrement fékcső miatt jelenleg járásképtelen az autó) vagy plusz 50-60.000Ft-ért a szerelő kicseréli a fékcsövet is. Totál jóhiszeműen adtuk el az autót, a visszavásárlással sincs gondom (még úgy sem, hogy ha jól tudom erre a vásárlástól számítva 3 napja lett volna a vevőnek), de azt nem gondolom, hogy az átírási költséget, a kopó alkatrész (féknyereg) javítását, valamint a szerelőnél eldurrant fékcsövet is nekem kellene kifizetni, vagy a szállítását, lévén, hogy most saját lábon nem közlekedik az autó. Fentiek alapján ki hogyan járna el? Előre is köszönöm a válaszokat.
Azt, hogy van-e félnivalód a pertől, azt látatlanban, a te (egyoldalú) leírásod alapján nemigen lehet felelősen megtippelni. Már ha egy tippelés lehet felelős...
Pusztán a leírásod alapján azt mondanám, hogy nem nagyon van félni valód, és én elhajtanám az embert a vérbe. A használati állapottól és futásteljesítménytől várható hibák nem tartoznak a szavatosság körébe, a bírósági gyakorlat szerint egy 200+ezer km-t futott 18+ éves autónál lényegében bármilyen hibára számítani lehet. Ilyen autót a saját kockázatára vesz meg a vevő. Természetesen előfordulhat olyan konkrét egyedi eset, ahol a hiba jellege miatt mégis érvényesíteni tudja a vevő, de ez lényegében elenyésző esély.
Eleve ki kellett volna zárnod a szavatosságot a szerződésben, és akkor nem lenne most kérdés se.
Vigye jogi útra. Csak a fizetési meghagyásra figyelj, nehogy jogerőre fusson, mondj ellent neki, mert ha elszalasztod, akkor bukod.
Üdv! A kérdésem a következő lenne. Adott egy Seat Leon 2004es evjarat, 265.000km. Eladtam az autómat 1 hónapja. 1.200.000 Ft-ert hirdettem, az eladási ár 780.000Ft lett. A vevővel megegyeztünk tudatva lettek a hibái(motorfelújítás), írásos forma is lett róla. És még mindíg pénz akar kicsaln. Fenyegetőzik hogy jogi útra viszi az ügyet ha nem fizetek. Van félnivalóm a pertől? A választ előre köszönöm!
Nekem a leírásból az jött le, hogy a „terep” és a „zárt ingatlan” két külön egységként volt megjelölve, akkor utóbbin nyilván szabadon használhatja, de ha csak simán kimegy vele terepre, ott lazán büntetheti egy épp arra járó rendőr.
„Ez így legális használatnak minősül?” Teljesen. Magánterületen azt csinálsz amit akarsz.
Kérdés, hogy az ÁFA kiszabás az a tényleges honosításkor történik meg, vagy a vásárláskori adatok alapján. Mert "új" autót vettél. Bár az igaz, hogy "használt" autót honosítasz...
Szerintem ez kevéssé jogi, mint inkább adószakértői kérdés. Valszeg bármelyik értelmesebb autókereskedő is tudni fogja, amelyik kinti autók behozatalával is foglalkozik...
Lehet, hogy nem a legpontosabb topikválasztás, de úgy látom ez a téma pörög a legjobban. Egy nagyon egyszerű kérdésben szeretnék állásfoglalást kérni.
Adott egy külföldről vásárolt 6 éves quad, 5840km-es futással. Németországban a quad végig rendszámmal volt használva. Mint tudjuk 6000km alatt és 6 hónap alatt újnak számít egy jármű Mo.-n.
Mivel a quad egy off-road eszköz, mi van olyankor ha én azt a magyarországi honosításig terepen, zárt ingatlanon használom és átlépi a 6000km-t a számláló? Ez így legális használatnak minősül? Mi a hivatalos állásfoglalás ezzel kapcsolatban?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.