Közbeszerzés


dr.joci # 2006.03.27. 06:48

Sziasztok!

Egyszerűsített eljárásban is be kell vonni hivatalos közbeszerzési tanácsadót,ha közösségi értékhatáros az eljárás.

  • Szerződéskötés-egyszerű eljárásnál(nekem is van ezzel kapcsolatban problémám.)

    Nézzük az alaphelyzetet:

Szerződés megkötése :

99. § (1) Eredményes közbeszerzési eljárás alapján a szerződést a 91. § szerinti szervezettel (személlyel) kell az ajánlati felhívás, a dokumentáció és az ajánlat tartalmának megfelelően írásban megkötni. Ha az ajánlatkérő lehetővé tette a közbeszerzés egy részére történő ajánlattételt, a részek tekintetében nyertesekkel (91. §) kell szerződést kötni. E szerződés szükség esetén az ajánlatoknak, illetőleg az ajánlati felhívásnak megfelelően tartalmazhatja az ajánlattevőként szerződést kötők közötti együttműködés feltételeit is.

(2) A szerződéskötés tervezett időpontját az ajánlati felhívásban kell megadni azzal, hogy az nem határozható meg az eredményhirdetést követő naptól számított nyolcadik napnál korábbi és harmincadik - építési beruházás esetében hatvanadik - napnál későbbi időpontban.

(3) Az ajánlatkérő a 91. § szerinti szervezettel (személlyel) szemben csak abban az esetben mentesül a szerződés megkötésének kötelezettsége alól, ha az eredményhirdetést követően - általa előre nem látható és elháríthatatlan ok következtében - beállott lényeges körülmény miatt a szerződés megkötésére vagy teljesítésére nem képes.

(4) A szerződés - a 73. § (1) bekezdése szerinti melléklete kivételével, feltéve, hogy az abban foglaltak nem ellentétesek a 96. § (3) bekezdésével - nyilvános, annak tartalma közérdekű adatnak minősül.

Eltérések a 99. § (2) bekezdésétől:

1, A 125. § (2) c) pontja szerinti okból indított hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás esetén a tárgyalás végén kell megkötni a szerződést.

2, A 147. § (4) bekezdés szerint egyszerűsített eljárásnál sürgősségi okból szintén a tárgyalás befejezésekor kell szerződést kötni.

3, Egyszerű eljárásnál nincs hivatkozás a (2) bekezdésre, így nem kell betartani a határidőt

Mivel nincs hivatkozás a 99.§ (2) bekezdésére egyszerű eljárásban,így szerintem a bontástól számítva bármikor megköthető a szerződés.
Természetesen észszerű határidőn belül,meg az ajánlati kötöttségre is figyelemmel.
Tehát szeritem egyszerű eljárásnál nincs gond abból,ha mondjuk a bontástól számítva két és fél hónap múlva kötitek meg a szerződést.

Legalábbis szerintem,ugyanis én is hasonnló cipőben járok:))

Várom Ádám megjelenését is,aki talán megerősít ebben!

Üdv :

dr.joci

vanda24 # 2006.03.25. 17:14

Én mindig csak kérdezek:))

EGYSZERÛSÍTETT ejárásnál kell hivatalos közbeszerzési tanácsadó,ha a szolgáltatás értéke közösségi?
Vagy itt nem kell bevonni?

Mikor kell?
1.közösségi értékhatáros eljárás(egyszerúsített is?az nem jelenik meg az unió lapjában,szerintem itt nem kell hiv.tanácsadó,rosszul gondolom?)

2.versenypárbeszéd

3.Uniós forrás esetén

Köszi:))

vanda24 # 2006.03.24. 11:25

Ha egyébként egy eljárás rendben lezajlott ,volt-e precedens arra,hogy a Tanács valamilyen eljárást kezdeményezett hasonló szerződés teljesítési problémák miatt.
Egyáltalán van még nyitva álló határideje erre?

vanda24 # 2006.03.24. 11:16

Folytatom:)

Szerinted abból lehet valami probléma,hogy egy hirdetménnyel induló egyszerű eljárásnál,elküldtük márc.20-án az összegzést az ajánlattevőknek,abban április 5.ét írtuk szerződéskötés tervezett időpontjának,majd egyéb problémák miatt csak május 3-án kötünk szerződést a győztessel?
Itt jön az eredményhirdetés és szerződéskötés dilemmája.
Hiszen itt nincs kötelező eredményhirdetés időpont,onnan ketyegne a 30 napos szerződéskötési kötelezettség.
Viszont az eredményhirdetésre van 30 nap,amelyet újabb 30 nappal meghosszabbíthatok,tehát bontástól számítva 90 napom van a szerződéskötésre.

vanda24 # 2006.03.24. 10:06

Szia Ádám!

Igen én is megnézem a törvényben,ezek szerint ha jól értelmezem akár milyen kis összegű közbeszerzés,be kell vonni a hivatalos közbeszerzési tanácsadót.
Mi van olyankor,ha egyszerűen akár figyelmetlenségből az ajánlatkérő ezt nem teszi meg.
Visszadobják a hirdetményt és addig nem indulhat el az eljárás?
Tuti,hogy eegy csomó hirdetmény nélküli egyszerű eljárásnál ahol van Uniós forrás nem fognak tanácsadót bevonni...
Persze ezek szerint helytelenül,de ez hihetetlenül nagy gáz...

Egyébként leírnád nekem pár sorban,hogy működik a hivatalos közbeszerzési tanácsadó kiválasztása?
Mennyi a szabad mozgástér?
Díjazása?

Köszi:))

ani75 # 2006.03.24. 06:18

Ádám köszi a segítséget!
Ani

Docta # 2006.03.23. 14:03

Szia Ani!

Igen, kötelező a hivatalos közbeszerzési tanácsadó bevonása, mivel a törvény Általános részében van a rendelkezés. Szerintem a T. jogalkotók nem így akarták, vagy ha mégis, akkor ez el lett szúrva, bár nekem ez inkább öröm, mint üröm...

Ne feledd, hogy hiánypótlást biztosítani kell a 83. § (1) bekezdése alapján, ami egyszerű eljárásban is alkalmazandó.

Á.

ani75 # 2006.03.23. 12:42

Sziasztok!

Ha egyszerű az eljárás hirdetmény nélküli, de uniós támogatásból valósul meg (elnyert interreg pályázat) Kötelező hivatalos közbeszerzési tanácsadót bevonni?

"Kbt.:9. §
(1)
Az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzések esetében az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásba független hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles bevonni, egyéb esetekben az ajánlatkérővel munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló hivatalos közbeszerzési tanácsadó is bevonható."

Ani

Docta # 2006.03.23. 09:51

Szia Vanda!

Az ajánlati felhívásban (új hirdetményminta szerint) I. 2. pontjában van egy kérdés, hogy az ajánlatkérő más ajánlatkérők nevében folytatja-e le a közbeszerzési eljárást? Ide célszerű beírni, hogy IGEN és az egyéb információkban szerepeltetni, hogy kik nevében folytatja le az eljárást.

Értesítőben, csak a meghatalmazott ajánlatkérő fog megjelenni, de ez nem probléma.

vanda24 # 2006.03.23. 08:43

Szia Ádám!

Köszi a válaszokat:)

Igen én is így gondoltam,hogy lehet együttes ajánlatkérés,csak a részleteit nem tudom.
A felelősségi rendet mindenképpen le kell majd szabályozni,viszont az Értesítőben ajánlatkérőként csak az egyik szervezet fog megjelenni.(?)
Vagy egyéb információban mindenképppen hivatkozni kell majd arra,hogy van egy másik ajánlatkérő is.
Vagy esetleg elegendő majd ezt a dokumentációban megjelölni?

ui.nem panel plusz hitel

ani75 # 2006.03.22. 11:27

Docta! Köszönöm a választ

Ani

Docta # 2006.03.22. 10:49

Szia!

Nem kell közzétenni tájékoztatót sem és a Közbeszerzések Tanácsának sem kell küldeni semmit. Korábban a szerződés teljesítéséről kellett tájékoztatót közzétenni, de már ez sem alkalmazandó.

Összegezést kell készíteni az ajánlatokról (eredményhirdetés sem kötelező) és azokat megküldeni az ajánlattevőknek, majd ezután szerződést kötni.

Ennyi...

ani75 # 2006.03.22. 10:10

Sziasztok!

Most kezdek közbeszerzési területen dolgozni. Lenne egy-két gyakorlati kérdésem.

Egyszerű eljárás esetében, mivel nem haladja meg az építési beruházás a nemzeti értékhatár felét legalább három ajánlattevőnek kell ajánlattételi felhívást küldeni.
Kérdés:
Mivel nem kell közzétenni hirdetményben, így nem kell majd tájékoztatót sem feladni az eljárás eredményéről sem?
A Közbeszerzések Tanácsához nem kell küldenem semmiylen információt, ha hirdetmény nélküli az egyszerű eljárás?

Ani

Docta # 2006.03.22. 09:22

Túloztak ők is... Amúgy sosem fog kiderülni, max 20 év múlva, de ennyi idő alatt az emberölés is elévül...

De nektek mi a bajotok a közösségi értékhatárral? Miért nem írjátok ki közösségiben és kész?

vanda24 # 2006.03.22. 09:08

Szia Ádám!

márc 17-én megjelent értesítőben láttam egy fejlesztési célú hitelre 20 éves futamidőre kiírt eljárást,321 millió forint és mégis egyszerű eljárás...
ez,hogy lehet egyszerű???

Docta # 2006.03.22. 08:42

Szia Joci!

Erre vonatkozóan a tapasztalatom annyi, hogy volt olyan, hogy a T. Ügyfél egyszerűen elfelejtette közzétenni a szerződés teljesítéséről szóló tájékoztatót és 2-3 hónappal később kérdezte, hogy ugyan mi legyen.

Erre természetesen azt mondtam, hogy azonnal küldje meg a hirdetményt. Nem lett belőle semmi... Szerintem a Tanács ezeket nem ellenőrzi, véleményem szerint erre egyszerűen nincs kapacitása. Lásd a szerződés módosításáról, vagy teljesítéséről szóló tájékoztatókat 1-2 hónappal a hirdetmény feladása után teszik közzé.

Ha jogszerűen akarsz eljárni, akkor módosítod a szerződést (későbbi határidő kitűzésével) és erről is hirdetményt teszel közzé.

Ha még nincs élő szerződésed, akkor úgy is eljárhatsz, ahogyan a Vanda leírta.

Szerintem... :)

dr.joci # 2006.03.21. 19:20

Szia Ádám!

Ez a teljesítési határidő probléma engem is foglalkoztat.
Hasonló esetünk van,szerződéskötéstől 30 nap szerepel az ajánlattételi felhívásban a teljesítés határidejének(ez nem volt bírálati szempont)

  • Jelenleg pénzhiány miatt nem is akarjuk,hogy a nyertes 30 napon belül leszállítsa az árut,mert később lesz meg a pénz.

Lehet-e ebből valamilyen problémánk,majd amikor közzéteszük a tájékoztatót a szerződés teljesítéséről.
Hiszen ott majd kibukik,hogy később teljesített az ajánlattevő,mint az ajánlattételi felhívásban kiírt kötéstől számított 30 nap.
Vagy kötünk és módosítunk-hiszen meg tudnánk indokolni a pénz későbbi érkezésére hivatkozva.

Vagy a Vanda által is írtak szerint,húzzuk a bontástól 90 napra a szerződéskötést,és lenyilatkozzatatjuk az ajánlattevőt,hogy tartsa az ajánlatát.

A tanács szerinted "megdorgálna"egy ilyenért,hogy később ment végbe a szerződés teljesítés,mint a szerződéskötéstől számított 30 nap,ami egyébként az ajánlattételi felhívásban szerepelt?

Docta # 2006.03.21. 15:01

Szerintem egy picit sokat számoltál. 2,4 millió "csak" a kamat és járulék havonta? Ez azt jelentené, hogy 20 év alatt a 450 millió forint tőkére 576 millió kamatot fizettek... Ez eléggé uzsorásnak tűnik...

Szerintem kérj előzetes árajánlatot, nem veszíthetsz semmit.

Van lehetőség együttes ajánlatkérésre, ebben az esetben egy meghatalmazás kell a Kft-től, hogy a társulás járjon el ajánlatkérőként. Javasolt 1-2 oldalban a felelősségi rendet leszabályozni, hogy ki bírál, ki bont, stb.

Panel Plusz hitelről van szó?

Ha közösségi rezsim, akkor tudok javasolni egy jó hivatalos közbeszerzési tanácsadót.

vanda24 # 2006.03.21. 14:04

úgy számolok,hogy 2.4 millió forint a havi kamat és egyéb járulékok X 48= 115 millió.
Tehát ez közösséginek "Tűnik":)

vanda24 # 2006.03.21. 13:13

Köszi Ádám!

Egyébként úgy néz ki,hogy 20 évre kb.450 millió forint lenne a hitel.Szerintem ez már közösségi értékhatáros lenne...

Újabb extra kérdés:

  • szerinted olyanra van lehetőség,hogy KÉT AJÁNLATKÉRÕ együttesen legyen ajánlatkérő.

Ez egyik egy önkormányzati társulás másik pedig egy félig önkormányzati tulajdonban lévő Kft.
Ilyenre van lehetőség vagy ez totál kizárt?

Docta # 2006.03.21. 13:06

Szia!

Szerintem így működhet a dolog, köszönhetően a 300. § (7) bekezdésének (új elem a Kbt-ben). De feltétlenül értesíteni kell az ajánlattevőket és megkérdezni tőlük, hogy ajánlatukat fenntartják-e az új időpontokig.

Ha a szerződésben az szerepelt, hogy a szerződéskötéstől számított 30. nap a teljesítési hatádiő és már látható, hogy ezt nem tudják teljesíteni, akkor javaslom, hogy először kössétek meg a szerződést, majd módosítsátok és tegyétek közzé, ugyanis menet közben, bontás után, eredményhirdetés előtt nem nagyon van mód a szerződéses feltételek módosítgatására, hacsak nem volt tárgyalási forduló beiktatva.

Üdv: Á.

Docta # 2006.03.21. 12:45

Szia!

  1. Hitelfelvételnél a tőkerész nem számít bele a becsült értékbe, kizárólag a kamat és az egyéb járulékosos költségek (38. § (2) b pont).
  2. A havi ellenszolgáltatás (kamatok, díjak, jutalékok, stb.) negyvennyolcszorosa a becsült érték, ami nagy valószínűség szerint nem éri el a 211.000 euros értékhatárt.
  3. Hirdetménnyel induló tárgyalásos eljárás is lehet közösségi értékhatáros, ebben az esetben a részvételi felhívást kell közétenni a TED-en.

Üdv: Á.

vanda24 # 2006.03.21. 10:10

Ismét én:)
Kedves Ádám!

Egyszerű eljárásnál tulajdonképpen meddig lehet húzni a szerződéskötést?
Megvolt a bontás,minden rendben lement.
Hirdetménnyel indult egyszerű eljárás volt,megadtuk a szerződéskötés tervezett időpontját,a bontástól számított 8.napra.
Pénz hiány miatt ez lehetelenné vált,akarjuk a szerződést de minnél később,mert később lesz meg a pénz.
Tehát mivel itt egyszerűnél nem kötelező az eredményhirdetés,számíthatok úgy,hogy a bontástól (árubeszerzés)30 napot veszek az eredményhirdetésre,majd onnan újabb 30 napot a szerződéskötésre.

Szabályosan járok így el?
Tehát a bontástól számítva 60 nap múlva kötöm meg a szerződést.
Sőt eredményhirdetést indokolt esetben egy alkalommal 30 nappal elhalaszthatom,így már 90 napom lenne.

Az más kérdés,hogy közben lejár az ajánlati kötöttség,de hát végülis az ajánlattevőnek is az az érdeke,hogy rendben teljesüljön a szerződés.

Továbbá: nem volt bírálati szempont a teljesítési határidő,viszont ugye az ajánlattételi felhívásban ezt meg kell adni!
Úgy adtuk meg ,hogy a szerződés megkötésétől számítva 30 nap.
Na most ezt egyik ajánlattevő,így a győztes számára sem tartható.Egyszerűen nem tudja ennyi idő alatt leszállítani.
Az adásvételi szerződésünkben ennyiben eltérhetünk az ajánlattételi felhívástól,hogy hosszabb teljesítési határidőt adunk meg?
Ezzel egyébként senkit nem ér hátrányos következmény., és nincs is más választásunk...

Bocs,hogy ennyit írtam,előre is köszi a válaszokat:))

vanda24 # 2006.03.21. 09:56

Köszi a véleményeket Ádám!

Oké tehát egyszerűsített eljárás nem megy, mivel a 4.számú mellékletbe nem fér bele a dolog.

Szolgáltatás megrendelése esetén nem központi költségvetési szerv esetén 53.016.404 Millió forint a közösségi értékhatár.
Ha 300 millió hitel akarunk,akkor mivel itt a futamidő négy évnél hosszabb,így a havi ellenszolgáltatás negyvennyolcszorosát kell venni?
És ezért írtad,hogy még nem 100%,hogy közösségi?
Tehát a teljes hitel összege nem számít bele a becsült érték megállapításába?

Értékhatárok tekintetében a hirdetménnyel induló tárgyalásos eljárás is lehet közösségi értékhatáros,tehát megjelenhet az Unió lapjában?

Köszi:)

Docta # 2006.03.17. 10:42

Szia!

Egyszerűsített eljárás nem alkalmazható, emiatt a Szerkesztőbizottság biztosan visszadobja a felhívást!

Viszont a 124. § (2) d) pontja alapján lehetőség van hirdetménnyel induló tárgyalásos eljárás lefolytatására. Vagy, ha rendkívül sürgős és ezt indokolni is tudjátok, akkor gyorsított tárgyalásost is alkalmazni lehet. Érdemes valami indoklást írni, hogy miért akartok tárgyalásost, mert ha a T. Döntőbizottság úgy látja/érzi, hogy a szerződéses feltételek meghatározása nem nagyon bonyolult, akkor indíthatnak jogorvoslati eljárást elméletileg (volt már rá példa a 124. § (2) d) pont ellenére). Mi pontosan ezért nyíltba írtuk ki közösségi értékhatár szerint, bár ott az összeg 700.000.000. Ft volt.

300.000.000 Ft még nem 100%, hogy közösségi. Szerintem érdemes és mindenképpen javasolt (és már az új Kbt. alapján lehet is) előzetes árajánlatokat bekérni bankoktól, hogy a teljes becsült értéket meghatározzátok. Azonban ne felejtsétek el, hogy a szolgáltatás becsült értékének megállapításakor figyelembe kell venni banki és egyéb pénzügyi szolgáltatás esetében a díjat, a jutalékot, kamatot és egyéb ellenszolgáltatásokat is, és nem csak a kamatot (38. § (2) b) pontja).

15-20 éves futamidőnél ÖKIF hitelprogram (www.mfb.hu) esetén évi 2-5%-os kamatot lehet elérni...

Egyenlőre ennyit, ha van még kérdés, vagy fejlemény, akkor szívesen válaszolok.

Üdv: Ádám