Rokkantsági nyugdíj kontra rehabilitációs járadék


doli # 2013.06.14. 11:20

És mikor volt a II fok?

Óvónéni # 2013.06.14. 10:52

h.anyu!
Én is felebeztem és II fokon 53%-t kaptam de 6 hónapja semmilyen jövedelmem nincs!

ugribugri # 2013.06.14. 10:41

tyukanyó55

szerintem mindenki tudja látja,csak éppen mindenki belefásult ,kezdődött azzal hogy mikor másoktól vonták el a dolgokat mi is hallgattunk sokan még itt is őröm ujjongással rá is tromfoltak hogy ki miért nem érdemli meg, és természetesen mindenki más jogtalanul kapja őrajta kívül...
úgy hogy mire ránk került a sor egyedül maradtunk ,úgy hogy ez a büszke (birka) szabadságharcos nép megkapta amit megérdemelt,a lényeg hogy a propaganda megy ezerrel, egy bajban hogy a mi pénzünkből csinálnak hülyét belőlünk......

tyukanyó55 # 2013.06.14. 10:17

Tisztelt Fórumosok!
Megosztanám veletek Dr Csehpál Etelka háziorvos cikkét, melyet a facebookon találtam.
Bemásolom ide, és aki tudja terjessze, hátha eljut valami illetékes fülébe is !!!

"Meghalt egy betegem. 54 éves volt. 1993-tól tavalyig rokkantnyugdíjas. Tavaly elvették tőle. Ellátás nélkül maradt. Nem fellebbezett, elege volt a magyar egészségügyből, azóta engem sem engedett magához. Sem orvost, sem egészségügyet nem akart. Tavasszal rákos lett - ő is tudta, mi is. Kaphatott volna nyugdíjat, de kitartott az elhatározása mellett. Tiszteletben tartottam akaratát és az élettársa is. Úgy halt meg a 21. században, ahogy talán a középkorban sem haltak meg. Nem panaszkodott. Párja tisztességgel ellátta, ahogy egy laikus elláthatta.
Az, hogy szomorú vagyok, nem mond el semmit.
Szégyenlem, hogy ilyen egészségügyben kell dolgoznom. Annyira megalázták, hogy nem akart többé tudni erről az ellátási rendszerről. Mert ugye, ki van adva utasításban (gondolom), hogy hány százalékot kell vissza irányítani a nemlétező munkaerő piacra.
Tisztelt / de általam nem/ Fidesz-KDNP-s parlamenti képviselők! A döntéseiken emberéletek múlnak! Szálljanak már magukba és ne legyenek annyira elragadtatva az országlásuktól!!! Legszívesebben átkozódnék, de nem teszem. Nem kívánom, hogy járjanak hasonlóan. Egy éve nem kap ellátást. Ha nem lett volna ilyen családja, most szociális temetésre szorulna! Élettársa 50 métert sem tud gyalogolni, nem hogy sírt ásni...
Mégis! Legyetek átkozottak döntéshozók..."

Magán véleményem : - sok ilyen eset lehet, akikről mi nem is tudhatunk! És sajnos egyre többen leszünk, akikre ez, vagy hasonló sors vár !!!

kukori55 # 2013.06.14. 08:10

üdv Mindenkinek!! Ha valaki a 70-80as években kevesebb pár nappal kevesebb mint 10 évet dolgozott Magyarországon,és utána külföldre költözött, számíthat valamennyi járandóságra itthonról? Köszönet a válaszért!!

h.anyu # 2013.06.13. 14:06

Sziasztok csoda történt egy hónapja adtam be a felebezést és most jött a levél már julius 2 mehetek másodfokra Debrecenbe nem is gondoltam hogy ilyen gyorsan be hívnak ,csak az a baj hogy addig se kapok semmit ,szép délutánt -estét mindenkinek

h.anyu # 2013.06.13. 14:06

Sziasztok csoda történt egy hónapja adtam be a felebezést és most jött a levél már julius 2 mehetek másodfokra Debrecenbe nem is gondoltam hogy ilyen gyorsan be hívnak ,csak az a baj hogy addig se kapok semmit ,szép délutánt -estét mindenkinek

muci58 # 2013.06.12. 17:58

Reginah! De nem megy semmi zökkenőmentesen, szerencsére akkor neked is megoldódott, örülök neki!! Reménykedjünk!!

Regina.h # 2013.06.12. 16:43

Kösz Muci, közben nálam is rendeződött a helyzet.
:)

Na reménykedjünk akkor a mielőbbi pénz utalásban.

Qrzo # 2013.06.12. 12:55

BLMM
Igazat adok neked. A vizsgálaton a viselkedésed, a tüneteid, a szavaid és mindened legyen összhangban a leleteiddel. Pl: Ha gerinc műtéted volt akkor ne kapkodj a leeső golyóstollért.
Szerintem arra is ügyelni kell milyen tüneteket produkáltál a korábbi vizsgálatokon és az adott pillanatban mit látnak rajtad! mert rögtön rád húzzák az állapot javulást.

BLMM # 2013.06.12. 11:52

Qrzo

Ott az számít,hogy előre milyen papirokat adtálbe ésakkor ott milyen az állapotod.

pl.Papirjai szerint "haldoklik" és vizsgálatra bevágtáz tűsarokban,tele aranyakkal és kifestve,aktívan érdeklődik mikör kerül sorra mert siet. Na ezt tuti kiszorják,de meg is érdemli!!!

Qrzo # 2013.06.12. 11:38

Gagga! A pont azért nálad van, mert elindult bennem egy kis gondolkozás, hátha így tettél mással is! Ezzel lehet segíteni annak, aki előtte van a vizsgálatnak.
Tovább gondolkodtam, szerintem tisztába kellene lennie mindenkinek aki bizottság elé kerül a lehetőségeivel, a törvényi lehetőségekkel. A vizsgálatok eljárás szabályaival,- ha van ilyen!
A vizsgálat nem azzal kezdődik , hogy az orvos felrakja a sztetoszkópot. Ha nem ott, hogy belépünk a rendelőbe. Vagy hamarabb? szerintem már ott hogyan készülünk fel a vizsgálatra. Erre olvashattunk már korábban néhány ötletet. Jó lenne ezeket is összeszedni.

muci58 # 2013.06.12. 11:14

Regina.h! Ma voltunk a nyufig-nál, lemondó nyilatkozatot töltönnk ki, és innen nincs már intézni való"állítólag", kapni fogja az új ellátást. köszönöm

BLMM # 2013.06.12. 07:26

Ksatya köszönö ez elismerést!

FILAMÉR MÉG egyszer leirom de 2013.06.11.20:17 kor már leírtam itt a lényeg!!!!!!
A megváltozott munkaképességű személyek rehabilitációs minősítése
(A) 60%- Foglalkoztatási szempontból nem minősül megváltozott munkaképességűnek, foglalkozási rehabilitációja nem indokolt
B1 50-60% Foglalkozási rehabilitáció indokolt és javasolt
B2 50-60 % Foglalkozási rehabilitáció indokolt , de nem javasolt
C1 30-50 % Tartós foglalkozási rehabilitáció indokolt és javasolt
C2 30-50 % Tartós foglalkozási rehabilitáció indokolt, de nem javasolt
D - 30% Csak folyamatos támogatással foglalkoztatható
E - 30% Önellátásra sem, vagy csak segítséggel képes
Kat. Egészségi állapot Rövid definícióKöszönöm az elismerést

Filamér # 2013.06.12. 07:15

Én javaslom, hogy a Kézenfogva Alapítványtól kérj az értelmezéshez segítséget, ők nagy rutinnal rendelkeznek az ügyben. e-mail: info@kezenfogva.hu honlap: www.kezenfogva.hu
Amúgy nekem is érthetetlen, hogy egy ilyen több szempont miatt is fontos fogalmat miért nem értelmez maga a törvény....

Ksatya # 2013.06.12. 07:04

Köszönöm az észrevételeket, különösen BLLM és Wallace válasza az, amely megerősített abban, hogy a tartós foglalkozási rehabilitációnak, mint fogalomnak az egzakt kifejtését sehol sem fogom megtalálni.
Nos, Kedves Wallace, természetesen nem egy mély, akadémikus értelmezés megismerése vonzott a fogalomhoz, mindössze egy tb-perben kérelmünk megindokolásához, az érveim megalapozásához tartom szükségesnek a szűkítő értelmezés lényegének megértését.
satya

Gagga # 2013.06.12. 05:09

Qrzo

Köszi a hasznos segítséget, az általad leírtak nekem is eszembe voltak, de mire papírra került volna, elfelejtettem! A feledékenységért sajna nem adnak pontot......):

WWallace # 2013.06.11. 19:14

Nos Ksatya

ha te valami elvont, mélyebb, tudományos tartalom után kutatsz a két fogalom közötti korrelációban, akkor nem fogsz sikerrel járni. Az, hogy egy megváltozott munkaképességű személy foglalkoztathatósága rehabilitációval helyreállítható, avagy tartós foglalkozási rehabilitációt igényel-e, pusztán a 2011. évi CXCI. törvény által deklarált, és az alacsonyabb szintű jogszabályok által tartalommal kitöltött besorolási kategóriák. Nem kell bennük többet látni! A foglalkoztathatósága rehabilitációval helyreállítható (tehát B1) kategóriába sorolják azt, akinek az egészségi állapota 51-60 % között van, a tartós foglalkozási rehabilitációt igénylő (tehát C1) kategóriába pedig azt, akinek az egészségi állapota 31-50% között van.

Ami tehát látszik, és talán a két fogalmon azért érződik is (gondolok itt a "tartós"-ra), hogy a rehabilitálható személyek közül azokat sorolják a C1 kategóriába, akik betegebbek.

muci58 # 2013.06.11. 18:32

Regina! Igen,rehab.ellátásból, c2-es rokkantsági lett, de nem én, a párom, és mindenki mást mond, mi a teendőnk? Köszönöm a választ!

BLMM # 2013.06.11. 18:17

Ksatya

itt a lényag

A megváltozott munkaképességű személyek rehabilitációs minősítése

(A) 60%- Foglalkoztatási szempontból nem minősül megváltozott munkaképességűnek, foglalkozási rehabilitációja nem indokolt

B1 50-60% Foglalkozási rehabilitáció indokolt és javasolt

B2 50-60 % Foglalkozási rehabilitáció indokolt , de nem javasolt

C1 30-50 % Tartós foglalkozási rehabilitáció indokolt és javasolt

C2 30-50 % Tartós foglalkozási rehabilitáció indokolt, de nem javasolt

D - 30% Csak folyamatos támogatással foglalkoztatható

E - 30% Önellátásra sem, vagy csak segítséggel képes

Kat. Egészségi állapot Rövid definíció

tiszavirág69 # 2013.06.11. 18:11

Ksatya!
"• foglalkoztathatósága rehabilitációval helyreállítható, a havi átlagjövedelem 35 %-a, de legalább a minimálbér 30 %-a (27.900.- Ft) és legfeljebb a minimálbér 40 %-a (37.200.- Ft),
• tartós rehabilitációs foglalkoztatás szükséges; a havi átlagjövedelem 45 %-a, de legalább a minimálbér 40 %-a (37.200.- Ft) és legfeljebb a minimálbér 50 %-a (46.500.- Ft)"

ebből nekem az jön le, hogy a

  • foglalkozási rehabilitálás === B1
  • tartós ... === C1

lehet vitatkozni, mert nem biztos

BLMM # 2013.06.11. 18:09

Ksatya

Jelen oldal a következő fájl HTML-változata: http://www.szocialisportal.hu/….02.28..pptx.
A G o o g l e automatikusan létrehozza a dokumentumok HTML-változatát a web feltérképezése során.
A rehabilitációs és szociális rendszer megújulása

Korhatár alatti rokkantsági nyugdíjasok száma

A rokkantellátás rendszerének átalakítása során szem előtt tartott
szakmai célkitűzések

Az egészségkárosodáson alapuló ellátásokat igénybe vevők meghatározott körének felülvizsgálata.
Az ellátórendszer átláthatóságának javítása.
A lehető legteljesebb értékű társadalmi reintegráció érdekében a megmaradt, fejleszthető képességekre épülő, foglalkoztatás központú rehabilitáció biztosítása, a foglalkoztathatósági szempontok markánsabb érvényesítése.
A kieső jövedelem miatti keresetpótlás
4
Jogalkotás

2011. évi CXCI. törvény A megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról
327/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet a megváltozott munkaképességű személyek ellátásaival kapcsolatos eljárási szabályokról
1502/2011. (XII. 29.) Korm. határozat a rehabilitációs hatóság létrehozásáról
7/2012. (II. 14.) NEFMI rendelet a komplex minősítésre vonatkozó részletes szabályokról
95/2012. (V. 15.) Korm. rendelet a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatalról, valamint a szakmai irányítása alá tartozó rehabilitációs szakigazgatási szervek feladat- és hatásköréről
327/2012. (XI. 16.) Korm. Rendelet a megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató munkáltatók akkreditációjáról, valamint a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható költségvetési támogatásokról
Az egészségkárosodás alapján különböző ellátásokban részesülők megoszlása

A megváltozott munkaképességű személyek ellátásai a rehabilitációs hatóság komplex minősítése keretében megállapított rehabilitációs javaslattól függően:
rehabilitációs ellátás, vagy
rokkantsági ellátás.

A megváltozott munkaképességű személyek ellátásai

A megváltozott munkaképességű személyek ellátásával összefüggő hatósági feladatok

Igénybejelentések fogadása

Jogosultság megállapítás

Ellátás megállapítás

Foglalkozási rehabilitáció

Foglalkozási előzmény

Szociális körülmények

Egészségi állapot

Biztosítási jogviszony

A hatósági feladatok megosztása szakmai szempontból 2012. június 30-ig

Nyugdíjbiztosítás
NRSZH
Munkaügyi hivatalok

Igénybejelentések fogadása

Jogosultság megállapítása

Biztosítási jogviszony

Komplex minősítés

Ellátás megállapítása

Foglalkozási rehabilitáció

Nyugdíj-biztosítás
Rehabilitációs hatóság

Munkaügyi hivatalok

Igénybejelentések fogadása

Jogosultság megállapítás

Biztosítási jogviszony

Komplex minősítés

Ellátás megállapítása

Foglalkozási rehabilitáció

A hatósági feladatok megosztása szakmai szempontból 2012. július 1-jétől

EMMI
NGM
KIM
Kormányhivatalok
NRSZH

regionális igazgatóságai

Nyugd. Bizt. Ig.

A hatósági feladatok megosztása szervezeti, felügyeleti szempontból
2012. június 30-ig

10
ONYF
NRSZH

megyei kirendeltségei

Munkaügyi hivatalok, kirendeltségek

Igénybejelentések fogadása I. fokon

Jogosultság megállapítás I. fokon

I. fokú határozat

Foglalkozási rehabilitáció

Fellebbezések fogadása

II. fokú határozat

Jogosultság megállapítás II. fokon

NMH
Egyéb szakigazgatási szervek

Szakmai irányítás, felügyelet

Szakmai irányítás, felügyelet

A hatósági feladatok megosztása szervezeti, felügyeleti szempontból
2012. július 1-jétől

EMMI
NGM
KIM
Kormányhivatalok
NRSZH
Nyugd. Bizt. Ig.

11
ONYF
RSZSZ
Munkaügyi hivatalok, kirendeltségek

Igénybejelentés
Jogosultság megáll. I. fok

I. fokú hat.

Foglal. rehab.

Fellebbezések fogadása

II. fokú hat.

Jogosultság megáll. II. fok

NMH
Egyéb szakigazgatási szervek

Szakmai irányítás, felügyelet

A szervezeti átalakulás és az informatikai fejlesztés eredményeként az ügyfelek ügyeit egy rendszerben lehet kezelni (aktaszervezés)
12
2012.07.01 után

Elbírálási akta

Vizsgálati akta

Rehabilitációs akta

Egyesített akta

NYUGDMEG akta

Folyósítási akta

Komplex minősítési akta

Egyéb szak-vélemények aktája

Rehabili-tációs terv akta

Képzési akta

Bér-támogatási akta

Állás-közvetítési akta

TÁMOP 1.1.1 akta

2012.07.01 előtt

A megváltozott munkaképességű személyek a

komplex bizottság döntése

alapján az alábbi minősítéseket kaphatják:

A megváltozott munkaképességű személyek rehabilitációs minősítése

(A) 60%- Foglalkoztatási szempontból nem minősül megváltozott munkaképességűnek, foglalkozási rehabilitációja nem indokolt

B1 50-60% Foglalkozási rehabilitáció indokolt és javasolt

B2 50-60 % Foglalkozási rehabilitáció indokolt , de nem javasolt

C1 30-50 % Tartós foglalkozási rehabilitáció indokolt és javasolt

C2 30-50 % Tartós foglalkozási rehabilitáció indokolt, de nem javasolt

D - 30% Csak folyamatos támogatással foglalkoztatható

E - 30% Önellátásra sem, vagy csak segítséggel képes

Kat. Egészségi állapot Rövid definíció
Az elsőfokú minősítési arányok alakulása az elmúlt 5 évben

  1. dia
  2. dia
  3. dia
  4. dia
  5. diaelutasítás

2008

2009

2010

2011

2012

2008

2009

2010

2011

2012

23

23

22

21

31ÖEK 40-49%

2008

2009

2010

2011

2012

2008

2009

2010

2011

2012

51

40

44

41

37ÖEK 50-79(69)%

2008

2009

2010

2011

2012

2008

2009

2010

2011

2012

14

16

16

17

16ÖEK 80(70)%-

2008

2009

2010

2011

2012

2008

2009

2010

2011

2012

3

12

9

19

26Rehabilitálhatók

2008

2009

2010

2011

2012

2008

2009

2010

2011

2012

elutasítás

ÖEK 40-49%

ÖEK 50-79(69)%

ÖEK 80(70)%-

Rehabilitálhatók

2008

2009

2010

2011

2012

Az új igényen alapuló vizsgálatok és az elutasítások számának alakulása
az elmúlt 5 évben

  1. dia
  2. dia
  3. dia
  4. dia
  5. diaÚj igényen alapuló vizsgálatok száma

2008

2009

2010

2011

2012

2008

2009

2010

2011

2012

39437

39991

38253

31368

8347Elutasítások száma

2008

2009

2010

2011

2012

2008

2009

2010

2011

2012

Új igényen alapuló vizsgálatok száma

Elutasítások száma

2008

2009

2010

2011

2012

Az elsőfokú határozati javaslatok korcsoportonkénti megoszlása az új igények vizsgálatain, 2012-ben

57 év felett

  1. dia
  2. dia
  3. dia50 év alatt
  4. dia
  5. dia
  6. dia

Rokkantsági ellátás

Rehabilitálható

Kérelem elutasítása

  1. dia
  2. dia
  3. dia

Rokkantsági ellátás

Rehabilitálható

Kérelem elutasítása

50 és 57 év között

  1. dia
  2. dia
  3. dia50 év alatt
  4. dia
  5. dia
  6. dia

Rokkantsági ellátás

Rehabilitálható

Kérelem elutasítása

  1. dia
  2. dia
  3. dia

50 év alatt

  1. dia
  2. dia
  3. dia50 év alatt
  4. dia
  5. dia
  6. dia

Rokkantsági ellátás

Rehabilitálható

Kérelem elutasítása

  1. dia
  2. dia
  3. dia

Az elsőfokú határozati javaslatok korcsoportonkénti megoszlása az esedékes vizsgálatokon, 2012-ben

50 és 57 év között

  1. dia
  2. dia
  3. dia50 év alatt
  4. dia
  5. dia
  6. dia

Rokkantsági ellátás

Rehabilitálható

Kérelem elutasítása

  1. dia
  2. dia
  3. dia

50 év alatt

  1. dia
  2. dia
  3. dia50 év alatt
  4. dia
  5. dia
  6. dia

Rokkantsági ellátás

Rehabilitálható

Kérelem elutasítása

  1. dia
  2. dia
  3. dia

57 év felett

  1. dia
  2. dia
  3. dia50 év alatt
  4. dia
  5. dia
  6. dia

Rokkantsági ellátás

Rehabilitálható

Kérelem elutasítása

  1. dia
  2. dia
  3. dia

Rokkantsági ellátás

Rehabilitálható

Kérelem elutasítása

Panasz- és jogorvoslati lehetőségek

Az eljárással kapcsolatos panaszok bejelentése:

személyesen: a megyei rehabilitációs szakigazgatási szervek ügyfélszolgálatain
levélben: a 1071 Budapest, Damjanich u. 48. címen
e-mailben: az nrszh@nrszh.hu címen
telefonon: a 06 80 205 236-os, ingyenesen hívható zöldszámon
Panasz- és jogorvoslati lehetőségek

Az elsőfokú határozat ellen fellebbezést a megyei és fővárosi szakigazgatási szerveknél lehet benyújtani. A fellebbezések nyomán, másodfokon a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal Jogorvoslati Főosztálya hoz határozatot.
A másodfokú határozatok ellen a Munkaügyi Bíróságokon lehet fellebbezni.
Megváltozott munkaképességűek támogatásai 2012-ben

Rehabilitációs foglalkoztatást elősegítő bértámogatás
Költségkompenzációs támogatás
Rehabilitációs költségtámogatás
Munka-rehabilitáció
Fejlesztő felkészítő foglalkoztatás
Uniós programok
Megváltozott munkaképességűek támogatásai a 2013-ban

Munkahely rehabilitációs célú átalakítása (akkreditáció szükséges)
Bér- és költségtámogatás (akkreditáció szükséges)
Tranzitfoglalkoztatás
Tartós támogatott foglalkoztatás
Munka-rehabilitáció
Fejlesztő felkészítő foglalkoztatás
Rehabilitációs kártya
TÁMOP 1.1.1 kiemelt projekt II. szakasza
Az akkreditáció struktúrája

Három szint (2012-ig):
• alap – 5 év

• rehabilitációs – 3 év

• kiemelt – 2 év

(feltételes)

Egy szint (2013-től): akkreditációs tanúsítvány időbeli hatály nélkül
Alapvető követelmények
(egységes rendszer)

Nincs szervezeti, illetve működési forma megkötés
Bírósági, hatósági nyilvántartásba vétel (minimális működési idő kikötése nélkül)
Létesítő okiratában a foglalkozási rehabilitáció megjelenik
A megváltozott munkaképességű munkavállalók létszáma a 30 főt, vagy arányuk a 25%-ot eléri
Köztartozás-mentesség
Nem áll csőd-, felszámolás vagy végelszámolás alatt
Rendezett munkaügyi kapcsolatok
Szolgáltatói kapcsolatrendszer
Akadálymentesített környezet
Megfelelő szakmai személyzeti, technikai háttér
Pályázat a megváltozott munkaképességű munkavállalók rehabilitációs foglalkoztatatásának költségvetési támogatására

Pályázat kiírása 2012. november 17.
Pályázat befogadása 2012. december 16.
Pályázat értékelése, felterjesztés készítése a Pályázati bíráló bizottság részére 2012. december 21.
Pályázati bíráló bizottság ülése: 2012. december 21., 2013. január 9., január 15.
Az üléseket követően a Pályázati bíráló bizottság javaslatának megküldése a miniszter részére, 2 munkanapon belül döntés.
1 főre jutó támogatási összeg meghatározása: 2013. január 25.
A nyertes pályázók akkreditációs tanúsítványának kiállítása: 2013. január 25-ig
Keret- és támogatási szerződések megkötése: 2013. január végéig
Támogatás első utalása: 2013. február 8. (1/12-ed rész)
Egyéni foglalkoztatási megállapodásokhoz adatok feltöltése: 2013. február 19-ig
Első elszámolás: 2013. február 20.

Pályázni az NRSZH pályázatkezelő rendszerén keresztül lehetett (https://ikr.nrszh.hu/ikr/)
A pályázatok elbírálási szempontjai

a foglalkozási rehabilitáció jogszabályokban meghatározott céljainak érvényesülése,
a munkáltatónak az ellenőrzés alapján történő értékelése,
a munkáltatónak a foglalkozási rehabilitáció céljának megvalósulását szolgáló feltételrendszere,
a foglalkoztatni kívánt célcsoport helyzete, jelenléte az adott térségben,
a foglalkozási rehabilitáció megvalósulásához rendelkezésre álló munkahelyek és munkafeladatok,
a munkáltató egyéb bevételeiből a rehabilitációs foglalkoztatás fejlesztésébe és működtetésébe történő visszaforgatás mértéke,
az előállítandó termékek, illetve a megszervezett tevékenységek piacképessége, a munkáltatónak a piacok felkutatására irányuló tevékenysége,
a munkáltató tevékenység-profilja mennyire szolgálja a foglalkozási rehabilitációt,
a munkáltató kapcsolatrendszere az orvosi, szociális, képzési és foglalkozási rehabilitációban részt vevő szervezetekkel, személyekkel,
a felajánlott foglalkoztatási kapacitások térségi elhelyezkedése,
a miniszter által a pályázati kiírásban meghatározott egyéb szempontok.
Pályázat eredménye

Regisztrált pályázó 408
Benyújtott pályázat 346
Nyertes pályázat 334 30.521 fő
Szerződést kötött 324 30.440 fő
Tartós foglalkoztatásra 28.028 fő
Tranzit foglalkoztatásra 2.412 fő

Lekötött forrás: 34.081.879.973 Ft
Tranzitfoglalkoztatás
Cél a nyílt piaci munkába helyezés
Legfeljebb 3 év
Degresszív jellegű (2014-től) és a foglalkozási rehabilitáció sikeréhez, kimeneti teljesítményéhez kötött támogatás

  1. évben 100%
  2. évben 90%
  3. évben 80%

Maximum a teljes bér és járulékköltségek 75%-a (nem gazdasági tevékenységet végző nonprofit munkáltató esetében maximum 100%), egyéb költségek 100%-a téríthető meg.
Munkakipróbálás (legfeljebb 4 hónap időtartamra)
Hat hónapig nyomon követés
Tartós támogatott foglalkoztatás

Nincs időkorlát (korlátozás nélkül ismételten megállapítható)
Kimeneti követelmény nem támasztható
A támogatásnál nincs degresszivitás
A Rehabilitációs kártya

Igénylésére az a megváltozott munkaképességű személy jogosult, akinek a rehabilitációs hatóság által végzett komplex minősítés szerint:

  1. foglalkoztathatósága rehabilitációval helyreállítható (B1),
  2. tartós foglalkozási rehabilitációt (C1) igényel.

aki 2011. december 31-én III. csoportos rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjban, rendszeres szociális járadékban, rehabilitációs járadékban részesült.

A munkaadó az érvényes Rehabilitációs kártyával rendelkező megváltozott munkaképességű személy foglalkoztatása esetén adókedvezményben részesülhet, ez maximum a minimálbér kétszeresének 27%-a lehet.

A rehabilitációs kártya

Jelenleg mintegy 67 ezer fő rendelkezik rehabilitációs kártyával
Júliusban 5.574 főt foglalkoztatott 3.217 cég, 117,8 MFt megtakarítás
Októberben 6.014 főt foglalkoztatott 3.482 cég, 129,6 MFt megtakarítás Decemberben 9.647 főt foglalkoztatott 4.015 cég, 206,4 MFt megtakarítás
A megváltozott munkaképességű és fogyatékkal élő személyek foglalkoztatásának költségvetési támogatása

Az új szabályozás előtti foglalkoztatás
Bértámogatás 11 500 fő
Költségtámogatás 19 900 fő
Költségkompenzációs támogatás 4 200 fő
Szociális foglalkoztatás 8 000 fő
Összesen 43 600 fő
(A költségkompenzációs támogatás a bértámogatás mellett igénybe vehető, így a létszámban átfedés van.)

Az új szabályozást követő foglalkoztatás
Rehabilitációs kártya 9 500 fő
Foglalkoztatási támogatás 30 500 fő
Szociális foglalkoztatás 8 000 fő
Összesen 48 000 fő
TÁMOP-1.1.1.12/1 - Projekt

Időtartama

Megvalósítás kezdete: 2012. december
Bevonási időszak vége: 2014. június 30.
Projektzárás dátuma: 2015. június 30.

Célcsoportja:

rehabilitációs ellátásban részesülő személyek
rehabilitációs járadékban részesülő személyek (bevonásuk maximum 25%)
TÁMOP-1.1.1.12/1 – Főbb mutatók

Előkészítő szakaszban érintett ügyfélszám: 13 000 fő
Bevonandó létszám: 10 000 fő
Mentori és egyéb szolgáltatásokba bevont ügyfelek száma: 10 000 fő
Képzési támogatásban részesül: 2 500 fő szakmai képzésben, 1 500 fő kompetenciafejlesztésben
Bérköltség-támogatásban részesül: 5 000 fő
Programot sikeresen befejező: 6 000 fő (szolgáltatás és/vagy valamely támogatási programelem sikeres befejezése)
TÁMOP-1.1.1.12/1 - Főbb támogatási elemek

Támogatások
Bérköltség-támogatás, 5 hónapra, 100%-ig terjedő mértékben
Képzési költség támogatása
Utazási költség támogatása (munkába járáshoz, képzéshez, szolgáltatáshoz)
Szolgáltatások
327/2011. (XII. 29.) Kormányrendelet 1. sz. mellékletében felsorolt szolgáltatások
Külső szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások, tréningek
Rehabilitációt elősegítő egyéb szolgáltatások (pl.: GURULÓ projekt)
Összefoglalás
Elkészültek és hatályba léptek a rokkantellátás új rendszerének szabályai.
Az új szabályozás legfőbb célja a fogyatékkal élő és megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatás-központú rehabilitációjának hatékonyabb, átláthatóbb és eredményesebb működtetése.
További feladat annak biztosítása, hogy a korábbinál összehangoltabban kapcsolódjanak egymáshoz a különböző ellátások és szolgáltatások.
és amiről nem sok szó esik…

A „Vár a pihenés” pályázat keretében, 2012-ben 20 978 fogyatékossággal élő jutott térítésmentes nyaralási lehetőséghez!
37

2012. március 1-jétől a napi jelentési kötelezettség teljesítése minden engedélyes számára kötelező, jogkövetkezmény nélkül.
2012. július 1-jétől finanszírozási jogkövetkezmény alkalmazása a napi jelentési kötelezettség elmulasztása esetén.
Az NRSZH a rendszer fejlesztését koordinálta, valamint a működtetést végzi.

Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatást Igénybevevőkről

(KENYSZI)

A KENYSZI
rendszer létrehozásának céljai

38
Országosan egységes elektronikus nyilvántartás kialakítása a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatások területén,
Naprakész igénybevevői adatok álljanak rendelkezésre,
Hosszútávon az adminisztrációs terhek csökkentése,
Párhuzamosságok kiszűrése,
Jogszabályoknak, szakmai szabályoknak való megfelelőség biztosítása,
Költségvetési források hatékony felhasználása,
Ágazati tervezés támogatása.
A KENYSZI
rendszer használatának jelenlegi adatai

39

Jelentési kötelezettséggel bíró fenntartók száma: 3 213
Nyilvántartott szolgáltatások száma: 12 819
Adatrögzítő munkatársak száma: 12 660
Rendszerben rögzített igénybevevők száma: 838 945
Rendszerben lévő igénybevételek (megállapodások, határozatok) száma: 1 243 835

Hétköznapokon átlagosan több mint félmillió, hétvégén mintegy 170 ezer ügyfél igénybevételi adatainak rögzítése.
A KENYSZI
rendszerben rögzített igénybe vevők számának alakulása 2012-ben
40

Felhasználói kézikönyv, GYIK
Szociális Ágazati Portál
Call center
Elektronikus hibabejelentő felület kialakítása.

Hibajelzések száma csökkent:
rendszerszintű hiba nem jelentkezik,
ütközések kivizsgálása iránti igény bővült,
igénybevevők egyéni adatai iránti igény növekedett.

Felhasználók támogatása

Szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi ellátásokat igénybe vevők aránya 1000 lakosra (kistérségi bontásban)

Az ellátott személyek korfája, ellátástípusok szerint (fő)

2012. 07. 02 – 08.

A KENYSZI rendszer használatának átmeneti változása
Átmeneti jelleggel 2012. december 15-ig, a 2012. július 1.- november 30. közötti időszakra további egy alkalommal bővült az napi jelentés önellenőrzésének száma:
a tévesen megtett eddigi önellenőrzések további egy alkalommal,
az adott időszakban még nem önellenőrzött napi igénybevételek kettő alkalommal módosíthatóakká váltak.

Az átmeneti önellenőrzési lehetőség által az adatszolgáltatóknak lehetősége volt a korábban tévesen vagy hiányosan rögzített napi jelentések korrigálására.

Az plusz önellenőrzéssel mintegy 150 ezer napi igénybe vételi adat vonatkozásában éltek az adatszolgáltatók.
45
A KENYSZI rendszerrel kapcsolatban tájékoztatás, hibabejelentés:
telefonon:

(06 1) 510 0545

e-mailben:

kenyszi@nrszh.hu
interneten:

http://szap.nrszh.hu/

Köszönöm

megtisztelő figyelmüket!

Ksatya # 2013.06.11. 17:47

Áttanulmányoztam, ez nincs benne kifejtve, és máshol sem találok róla semmit.

Raptor920408 # 2013.06.11. 17:38

Sziasztok! Nekem egy olyan kérdésem lenne,hogy :
Június 20.án reggel 10:30ra kell mennem Veszprémbe a bizottság elé. 21éves vagyok 2 hete 4 órába dolgozom.
A kérdéseim a következők.:
Kérhetem e? és teljesítik e azt ott nekem hogy komplex vizsgálatot kérjek azaz hogy a megemelt összegű csp-ra is adnak egy szakvéleményt hogy kaphatom e tovább mivel oda meg októberbe kéne mennem. a másik milyen munkaköri leírást kell vinnem? hogy milyen feladatot látok el nap mint nap? (irodai adminisztrátor)?

WWallace # 2013.06.11. 17:27

Ksatya, a kérdésedre válaszolva, javaslom a 7/2012. (II.14.) NEFMI rendelet áttanulmányozását.