zsolt67,
„A fentiek közül mi minősíthető rejtett hibának?”
Ez miért fontos?
zsolt67,
„A fentiek közül mi minősíthető rejtett hibának?”
Ez miért fontos?
Ricco11,
„Milyen formában tudassam az eladóval? (Email, Facebook, sms)”
Igazolható formában, aminek még ma is leginkább a tértis levél felel meg. Mégiscsak hivatalos a megkeresésed.
„Ha utólag tértivevényes levélben tájékoztatom és át is veszi, le tudja tagadni a levél tartalmát?”
Le tudja, a térti nem szól a tartalomtól, de az elég erős vélelem, hogy nem habókra levelezel. Küldj neki két tanúval aláíratott levelet.
Februar 5.-en vásároltunk egy 2015/10 havi Opel vivaro 1.6 dcti típusú kisbuszt 185 ekm-el családi használatra 4 millió forintért kereskedőtől, az adásvételin cégnév és pecsét van.
Nem volt vásárlás előtti állapot felmérés, annyira jo allapotunak tunt az autó, magyar szervizkönyv, magyar elso forgalomba helyezes.
Még az olajszintet vagy hűtővizet sem ellenőriztem. Ezt a kovetkezo nap láttam, hogy mindkettő a minimum alatt van. Visszamentem a kereskedésbe, ahol feltöltöttek. Hazafele 20 km alatt elfogyott belőle, ezután kérte vissza a kereskedő az autót és kicserélte újra a vízhűtőt februar 12.-en.
Eddigre már az "Check injection system" es a "Check auto polution system" üzenet is megjelent, a tempomat nem működött. Kertem hogy, ha már a szervizbe van az autó, ami állítólag az ö szervize, akkor nézzek át. Mikor visszakaptam azt mondtak semmi egyéb problémát nem találtak, az üzeneteket a hűtő problémára fogtak. Ez már gyanús volt hiszen egyiknek sincs köze a hűtővízhez es a ket üzenet is megjelent ket nap múlva újra, ezért elvittem az opelbe egy állapot felmérésre.
Ott a következőket állapítottak meg.
A ket hibaüzenet es a tempomat hiba oka
A beszívott levegő hőmérséklet szenzor es a hűtőfolyadék előfűtés vezérlő meghibásodása.
Kormány és felfüggesztés, nyomtávrúd, rúdfej, stabilizátor szilentek cseréje mindkét oldal szükséges. Jobb első spirálrugó törött, csillapító gumibak szakadt.
Szerintük közlekedésre alkalmatlan az állapot, de vizsgán biztos nem megy át. Vezetés közben annyit éreztem vásárláskor, hogy a kormánynak nagyobb a holtjátéka, de azt hittem a vivaro az ilyen a másik autónk után. Az irányt tökéltessen tartja.
Első ködlámpák nem működnek nem izzócsere, hanem régebbi törés miatt lehet gond vezetékekkel. Ezt nem ellenőriztem vásárláskor
Hátsó kabin fűtés, nincs. Vásárláskor nem ellenőriztem, azaz a fűtést igen, de ez egy külön fűtés rendszer.
Abroncsnyomás érzékelőt független gumis se opel szerviz nem tudta megoldani. Állítólag vizsgán kötelező.
Első lökhárító, szépséghibája ket oldalt nem illeszkedik, több centimétert kiáll, mert a fulek eleresztették. Erre eladáskor azt mondta hogy valami alkatrészt rendelt amivel megoldja, de amikor elvittem már azt, hogy nem jött meg az alkatrész majd holnap, de azután mikor a szervizükben volt behúztak kábel kötözővel
A mar említett hűtővíz fogyás, mintha továbbra is fennállna, de sokkal kisebb mértékben, de a légtelenedésre hivatkozik a kereskedő, bár azóta kb. 250 km-t mentünk
Ami még kérdés az olaj miért volt minimum alatt. Utántöltöttük, azóta nem látszik fogyás.
A fentiek közül mi minősíthető rejtett hibának?
Mint említettem 2 hét telt el vásárlás óta es ezt mind egy heten belül közöltem a kereskedővel, aki a hűtővízzel kapcsolatos problémán kívül nem ismeri el fellelőségét
drbjozsef
Nagyon szépen köszönöm a gyors válaszát.
Ha megengedi, lehetne Önhöz még egy kérdésem?
„A tulajjal is tudatnom kell? (vagy csak a tulajjal)”
Igen, kellett volna, vele szemben léphetsz csak fel. Még egyszer : a kereskedővel nem vagy jogviszonyban.
Milyen formában tudassam az eladóval? (Email, Facebook, sms)
Ha utólag tértivevényes levélben tájékoztatom és át is veszi, le tudja tagadni a levél tartalmát?
Ha esetleg pert fontolgatnék, melyik megoldás volna a hivatalos?
Köszönettel!
„Az adásvételin nincs szó sem hibáról, sem sérülésről. Számít ez valamit?”
Igen, ez számít, mert hivatalosan nem közöltek veled akkor hibát. Ez jó, mert ha törve volt, ráadásul úgy, hogy az a rendeltetésszerű használatot akadályozza, akkor azért szavatossággal tartozik az eladó. Meg minden hibáért, amely már eladáskor is fennállt, és nem következik az autó általános állapotából, nem kopó alkatrész, nem ismertetett hiba.
Viszont, mivel az eladó magánszemély, ezért per esetén neked kell bizonyítanod mindent.
„A kereskedőnél személyesen jártam másnap, de arról, hogy szakemberekhez vittem, nem tájékoztattam sem szóban, sem írásban. Kifutottam az időből? Milyen formában és hogyan kellene vele ezt közölnöm?”
Nem futottál ki az időből, de ha hibás teljesítést vélelmezel, akkor az eladóhoz kellett volna fordulnod.
Nem a kereskedőhöz, hiszen nem vagy vele semmilyen jogviszonyban.
„A tulajjal is tudatnom kell? (vagy csak a tulajjal)”
Igen, kellett volna, vele szemben léphetsz csak fel. Még egyszer : a kereskedővel nem vagy jogviszonyban.
„Az autó sérüléséből adódó beázást rejtett hibaként kell értelmezni? Ha igen, a továbbiakban mik a teendőim?”
Teljesen mindegy, a hiba az hiba, nincs olyan, hogy "rejtett", legalábbis szavatossági igény szempontjából.
„Az utastérben a beázás miatt, lehetnek további problémák. (az elektronikai alkatrészekre gondolok) Ezzel is számolni kell?”
Ez műszaki kérdés. Talán igen.
„Ki tartozik felelősséggel?”
Legfeljebb az eladód, vagy ő sem. A leírásod alapján ő minden bizonnyal igen.
„Nekem, mint átlagembernek észre kellett volna vennem a vizes szőnyegeket? Neki tájékoztatnia kellett volna?”
A kellő gondosságba azért ez talán beletartozik, igen, minimum határeset. Ha nem volt kifejezetten elrejtve (felül száraz, és nem könnyen felszedhető).
„Kiderült, hogy meg van repedve… Látnom kellett volna a repedést?”
Jellegétől függ. Egy repedést talán nem, nagyítóval azért nem kell átnézni, de ha külső szemrevételezéssel látható, akkor igen.
„A kereskedő elvállalta volna az autó rendbetételét. Ezzel elismerte, hogy hibázott?”
Nem. Nem is hibázott, hiszen nincs hozzád köze.
„Ha bizományban értékesítette, mikor átvette, kötelessége átnézni, hogy mit ad el?”
Nem kötelessége, de ha bizományba veszi be, és úgy Ő (!) értékesíti, akkor neki is érdeke, hogy ne cseszegessék később. De nem ez történt.
„Álló helyzetben jelzi az autó, hogy az akkumulátor le fog merülni, szerintem cserélni kell. Elviszem bevizsgáltatni, ha bebizonyosodik, hogy nem jó, felemelhetem a hangom a kereskedőnél?”
Nem. A kereskedőnél nem. Az eladónál.
„Az autó nagyon tetszik, megválni nem szeretnék tőle, de jelen állapotban használhatatlan, penészes, vizes autóba nem fogom az 5 éves kislányomat beültetni, ezért gondoltam a mielőbbi rendbetételt, ráadásul még törött is volt, ami csökkentette az autó árát. Van esély rá, hogy kárpótlást kapok valamelyik féltől?”
Van. Esély mindig van, de hát ki tudja mennyi. Ha önként nem, pereskedhetsz, aminek szintén nem bizonyos a kimenetele.
„A kereskedéstől kapott foglalós papír számít? Mert az összeg azon 3.300.000 Ft, a valós vételár, viszont az adásvételi szerződésen csak 2.900.000 Ft szerepel.
Az adásvételin nincs szó sem hibáról, sem sérülésről. Számít ez valamit?”
Nem nagyon, ha végülis nem tőlük vetted meg az autót.
„A 2.900.000 Ft-os ár alacsony egy ilyen típusú autóért. Mondhatják azt, hogy így is olcsón vettem, az állapota tükrözte az árat? Vagy ez nem számít?”
Ha az autó egyébként rendben van, és egy 8 éves BMW általában még nem egy rom, akkor számít, a nem ismertetett, nem nyilvánvaló hibákért felelnie kell - ha nem zárta ki az eladó a szerződésben a szavatosságot. Magánszemély megteheti. Nincs ilyen benne?
„Sajnos nem tudtam még „tesztelni” az autót, így az esetleges motorikus problémákkal nem tudtam még szembesülni, viszont mivel az eleje törött volt, bármi lehetséges. Ha utólag kiderül, hogy bármi gond lenne, időben leszek még?”
Igen. Ha nincs eltérő megállapodás, egy év a szavatossági igény elévülése.
bermuda háromszög
A kereskedőbe vetett bizalmam elveszett, ráadásul nem is szakember és ha Ő szedte volna szét, a sérülés sem derült volna ki... Jelenleg a karosszériásnál van,az utastér lemezig szétszedve. Mondjam nekik, hogy rakják össze így és vigyem vissza a kereskedésbe ahol újra szétszedik? Fizessek két helyen? Onnan már csak kitakarítva, rendbe rakva fogom elhozni.
Üdvözlöm!
Tanácsot szeretnék kérni egy megvásárolt autóval kapcsolatban.
2021.01.25-én autóvásárlási szándékkal, a lakhelyemtől 20km-re lévő Eger városba mentünk. A kereskedésekben lévő autók között szétnézve megpillantottunk egy 2012-es évjáratú BMW F11 520d-t.
Az autót még aznap le is foglalóztam, ami az egri kereskedés telephelyén volt megtekinthető. Az autó vételára 3.299.999 Ft volt és ebben az árban is állapodtunk meg a kereskedés ügyvezető igazgatójával. Azt mondta, hogy rendben van az autó, így nem alkudtam az árból. Az előzetes foglaló 200.000 Ft volt, amit átadtam a kereskedőnek. Kaptam egy papírt, (Adásvételi szerződés előzetes foglalója) amin a kereskedés pecsétje a kereskedő aláírásával ellátva található az eladónál. Arról volt szó, hogy az autó átvételekor széttépjük, semmisnek tekintjük, viszont az eredeti példány nálam maradt. Ők intézték az átírást, amit Én utólag rendeztem a gépkocsi átvételekor, a teljes összegen felül. Sajnos aláírtam 4 helyen egy üres adásvételit, mert szerintük ez kellett, hogy zökkenésmentesen menjen a papírozás.
A gépkocsin hitel volt, amit a tulajnak rendeznie kellett a törzskönyv miatt, ezért nem hozhattam el, pedig szerettem volna készpénzért megvásárolni.
2021.02.02-án szóltak, hogy átvehetem az autót.
Az adásvételi szerződés már egy magánszemély nevére szólt, viszont az összeg, (ami sajnos elkerülte a figyelmem), 2.900.000 Ft. Nem igazán foglalkoztam vele, hisz örültem az autónak.
Mikor hazaértem az autóval és megálltam a ház előtt, hogy megmutassam a családnak, (maximum fél óra telhetett el amíg az autó leállított motorral, lezárva állt) észrevettem, hogy belülről nagyon vizesek az ablakok, így azt gyanítottam, hogy víz lehet az utastérben.
A szőnyegek alá nyúlva, a lábrészeknél állt a víz az autóban mindenhol, (elsők, hátsók) viszont kellemetlen szagot nem éreztünk. A hátsó ülést felemelve vizesedést észleltünk, mellesleg nagy mennyiségű penészt is észrevettünk.(Úgy gondolom, a penész pár óra alatt nem keletkezhetett)
Az autót, amennyire lehetett átnéztük egy (nem szakember) ismerőssel, viszont kellemetlen szagot nem éreztünk, így a szőnyegeket nem tapogattuk meg. Kérdeztem a kereskedőtől többször is, hogy rendben van-e az autó, a válasza az volt, hogy persze, teljesen! Az akkumulátor le volt merülve, Ő „bikázta” be és az autó jelezte is a hibát és tárolta. Kérdeztem, hogy rendben van-e, váltig állította, hogy igen! A kereskedő sürgetett, hogy siessünk, mert dolga van. Az autó kipróbálásánál sem vettünk észre különösebb problémát. A kormány egy kicsit jobbra állt, ha egyenesen haladtunk. Kérdeztem, hogy mi lehet, azt mondta, hogy biztos nagy kátyúba ment a tulaj. Kérdeztem, hogy volt-e törve az autó, azt válaszolta, hogy NEM! A jobb első Xenon lámpa belseje vizes volt, azt mondta a kereskedő, hogy csak ki kell szárítani. Körbe mérte rétegvastagság mérővel. A motorháztetőn volt egy minimális eltérés, és a csomagtér ajtón egy nagyobb, mondván, hogy valamikor belementek… Hozzáteszem, hogy az autó megtekintésekor az ablakok nem voltak bepárásodva. Az akkor készült fotóimon ez látszik.
Mivel a kereskedés már aznap zárva volt, ezért csak másnap (2021.02.03) tudtam visszavinni személyesen megmutatni, reménykedve, hogy útközben nem lesz baj az az autóval a beázás miatt.
A kereskedő megnézte és azt mondta, hogy a vízelvezetők (panoráma tető) vannak eldugulva és típushibára hivatkozva, az ajtók alján lévő vízkivezető nyílások eltömődtek, amiatt ázhatott be, de ezt nem vette észre. Felajánlotta, hogy majd Ők (saját kezűleg) szétszedik és kitakarítják, viszont azt nekem kell fizetnem. Azt mondta szóljak, ha ott bírom hagyni 1-2 napra az autót.
Elgondolkodtam azon, hogy 1-2 nap kevés lenne a rendbetételre, mert teljesen szét kell szedni az autó belsejét és ha nem egy szakember szedi szét és takarítja ki, hanem egy kereskedő, (vagy ki tudja ki) milyen károk keletkezhetnek bontáskor, ráadásul még fizessek is.
Az ismerőseim ajánlottak egy autókarosszériást Egerben, mellette pedig van egy autókozmetika. Megkérdeztem, hogy azonnal el tudják-e vállalni, mert a hideg sem tesz jót egy beázott, vizes autónak és a penész sem várhat, ezt azonnal meg kell szüntetni.
A kereskedőt erről nem tájékoztattam.
2021.02.08-án el is vittem óvatosan közlekedve, ahol másnap szét is szedték és kiderült, hogy az eleje nagyon törött volt, ez csak akkor derült ki, mikor már teljesen szét lett szedve. Azt mondta a karosszériás, hogy a kormányösszekötőnél nem volt a helyére téve egy nagy tömítés, ráadásul el van ott vetemedve valami a sérülés miatt, és nem lehet visszatenni normálisan a helyére és ott ázik be, illetve ömlik be a víz, valószínűleg ezért nem állt a kormány középen.
(A kereskedő erről nem tájékoztatott.)
Ha minden igaz, készítenek egy szakvéleményt, ami írásban és képekkel is dokumentálni fognak. Az előző tulajt kérdezte sérülésről a karosszériás, és annyit mondott, hogy elől volt egy kis koccanás (a lökhárítót fújták) és hátul (lökhárítót fújták) viszont azt észrevette, hogy esőben nagyon párásodnak az ablakok.
Én nem beszéltem és nem is találkoztam a tulajjal.
Ha lehetséges, szeretnék néhány kérdésemre választ kapni, mert sajnos tanácstalan vagyok.
Kérdéseim a következők lennének:
Sajnos nem vagyok teljesen tisztában a jogaimmal, ezért is kérek jogi segítséget Öntől.
Előre is nagyon szépen köszönöm válaszát!
Drbjozsef:Koszonom,megfogadom a tanacsat!
Bence009,
Feljelentést egyáltalán nem javasolok, hiszen nem történt bűncselekmény, legalábbis első látásra.
Polgári pert kell indítani bíróságon - de előtte egy utolsó felszólítást még elküldenék neki.
Ha keresel egy jó közlekedési szakjogászt, aki ilyennel is foglalkozik, nemcsak balesetekkel, akkor pártízezer forintot megér egy tanácsadás, hogy a papírok ismeretében adjon konkrét tanácsot.
Pert vinni általában sem nagyon érdemes ügyvéd nélkül. A cégnek lesz, és akkor ízekre szednek ha egyedül vagy.
Ha nyersz, minden költséged is megtérül, ha nem, akkor vesztesség arányában kell fizetned perköltséget (akár 100%). Ez a te kockázatod. Neked kell eldönteni, mekkora nyereségért mennyi költséget vállalsz be. Sajnos esetedben nem lehet azt mondani, hogy egészen biztosan nyerni fogsz, legalábbis szerintem. De nem lehetetlen. A perköltség többszázezer forint lesz alsó hangon, mert az ügyvéd és az igzságügyi szakértő díja sem olcsó.
drbjozsef:Koszonom a valaszat.A napokban a feljelentést megteszem,az lenne a kérdésem még,hogy jogi képviselő(ügyvéd)javasolsz-e ?Amennyiben igen az ügy melyik stádiumában ?
Bence009,
Cég eladó esetén fogyasztói szerződést kötöttél. A garancia kizárása ez esetben semmis.
Pert neked kell indítanod, de hat hónapon belüli hiba esetén törvényi vélelem, hogy a vásárláskor is megvolt, és az eladónak kell bizonyítania, hogy nem teljesített hibásan.
Első körben én a helyedben írnék neki egy tértis levelet, amiben leírnám a hibát, és felszólítanám a hiba kijavítására.
Sajnos megbonttattad az autót, így nehezebb lehet az ügy, mert eleve az eladóhoz kellett volna fordulni a hibával.
Megjegyzem : az az autó, amelyik 2000 km-t megy hiba nélkül, az esetben kevés az esély, hogy a vásárláskor is fennálló hibája volt. A hibás autó nem megy, csak 10-20 km-t.
Szóval saccolni nem mernék esélyeket látatlanban, de alapvetően van esélyed ha cég az eladó. De a leírásod alapján közel sem olyan sima ügy lesz, ha pereskedned kell.
drbjozsef:Igen az adásvételiben cég az eladó !
Bermuda haromszog:A hengerfala megvan húzva,es valoszinuleg a hengerfej is repedt,de a szerelom azt mondta,hogy azt is folosleges megnezni.
Bence009,
Az adásvételidben egy cég az eladó?
Üdvözletem.Segítséget szeretnék kérni.
2 hónapja vásároltam egy 2005-ös évjáratú autót közel 2 millió forintért autókereskedőtől.Nekem úgy adták el,hogy az autó hibátlan nincs semmi baj vele.Vásárlás után egy hétre kinyomta a hűtővízet.Elvittem a szerelőmhöz aki teljesen szétszedte,és megállapította,hogy az autó motorcserés,mert a hengerbe beleért már a dugattyú.Ennek a költsége közel 1 millió forint lenne.Próbáltam megegyezni az eladóval,hogy vegye vissza az autót vagy fizesse ki a költséget,de nem hajlandó egyiket se mert váltig állítja,hogy nála jó volt.
Ilyenkor mi a teendőm és mennyi esélyem van nyertesen kijönni ebből az ügyből?
Bizonyítani tudom több dologgal is,hogy az autó nem nálam ment tönkre.
Például.Mindössze csak 2000 km-ert mentem vele vagy még annyit se.
A gyári 1.4 Bar-os hűtősapka helyett az eladó 2 Bar-os sapkát rakott rá engem ezzel átverve és reménykedve,hogy hátha nem fogja kinyomni a vízet(de ez most nem jött be neki).
És még annyi,hogy amikor megvettem az autót a kereskedő az adásvételibe beleírta,hogy ''Garanciát nem vállalok''remélem ez nem írva felül a törvényeket így,hogy rejtett hibákkal adta el az autót. Válaszát előre is köszönöm!
Szejszi,
„Az adásvételibe beleírtuk hogy sem garanciát, sem felelősséget nem vállalunk az autóért (ezt az ő kérésére írtuk bele!!)”
Mint magánszemély eladó, ezt jogszerűen megtehetted, vagyis, hogy kizártad a szavatosságot (bár jobb lett volna ezt a szót használni, de a szándék így is egyértelmű), így további kérdés nincs.
Nincs teendőd. Ha igénye van, utasítsd el.
Ha akar pert indíthat ellened - de feleslegesen, nem fog nyerni.
Jó estét!
Tanácsot szeretnék kérni egy adás-vétel kapcsán.
A tegnapi nap folyamán eladtuk 17 éves autónkat. Alapból úgy lett meghirdetve, hogy motorhibás-alkatrésznek vagy aki aminek szeretné használni.
Ette az olajat, a computer több hiba üzenetet is jelzett, látható hibái voltak, a festés lakkrétege kopott, a digitális műszerfal javítva volt, mert egyszer úgy gondolta hogy eltűnik,a javítás garanciális még.
Ezekről tájékoztattuk a vevőt, kipróbálta, megnézte, ennek tudatában vásárolta meg.
Még aznap este hívott, hogy "megállt alatta az autó, se kép se hang".
Ma ismét felhívott, hogy biztos a műszerfal javítás miatt összeégett benne vmi kábel és az "hazavágta" az autót.
Hozzá tartozik, hogy napi használatban volt, gyerekeket hoztuk-vittük vele.
Az adásvételibe beleírtuk hogy sem garanciát, sem felelősséget nem vállalunk az autóért (ezt az ő kérésére írtuk bele!!)
Az lenne a kérdésem, hogy ebben az esetben, hogy tájékoztattuk a vevőt a hibákról, illetve azért ez egy 17 éves autó, milyen kötelezettségünk van?
Vissza kell vásárolnunk?
Volt már valaki ilyen helyzetben?
A válaszokat, segítséget előre is köszönöm!
Jumperman82,
Egyoldalúan nem állhat el a szerződéstől. Ha nem fogadod el, pert kell indítania, amit a leírásod alapján szinte bizonyosan nem nyerhet meg, ha egyáltalán ennyi pénzért hajlandó elindítani. Jól írtad, egy 26 éves autót a saját kockázatára vesz az ember.
Igényét elutasítani, egy kanyit sem fizetni.
„ Korrekt akartam lenne, mondom 40 000 Ft-ot átvállalok”
Nagyvonalú vagy, én nem ajánlottam volna semmit!
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Eladtam egy 26 éves Lada Nivat. 750 000 Ft-ért. Kb az eladás után 2-3 héttel hív a vevő, hogy gond van az autóval. Nem megy, leáll, stb. Mondtam, hogy ötletem nincs mi lehet a baja, nálam jó volt, amikor kipróbálta jó volt, nem tudom. Aztán kb 1 hónapig csend volt, nem keresett. Most ismét hívott, hogy gond van még mindig nem jó az autó. Megnézette és a gyújtást kell cserélni benne, meg mondott egy-két apróságot, de az lényegtelen. Összesen 87 000 Ft a javítási költség. Állítólag a hiba akkor jön elő ha egyszerre több mint fél órát használja az autót. Én nem igazán mentem vele hosszabb etapokat, így nem tudom, hogy a hiba már megvolt vagy új keletű. Ő azt akarja, hogy a teljes javítást fizessem ki vagy eláll az adásvételtől. Mondtam neki, hogy én úgy tudom, hogy az autó korából és használtsági fokából eredő hibákért nem tartozom kellékszavatossággal. És mivel ez egy 26 éves autó, így a korából fakadóan bármi előjöhet. Nálam jó volt, próbaút alatt jó volt. Korrekt akartam lenne, mondom 40 000 Ft-ot átvállalok, de csak akkor ha leírja, hogy a jövőben több követelése nem lesz felém. Nem tetszett neki, de gondolkozik rajta. Ti mit gondoltok? Köszönöm szépen!
„ugye amíg nem értékesítik tovább az autót és nem lesz új tulajdonosa, addig én vagyok az üzembentartója még annak az autónak.”
Dehogyis, honnan veszed? Eladtad, a szerződés szerinti időpontban bortokba is adtad. Hogyan lehetnél továbbiakban még mindig te az üzembentartó? Ezt be is jelentetted a hivatalnál ők ezt be fogják jegyezni a gépjármű nyilvántartásba. A vevődnek 15 napon nevére is kell íratnia, különben felszólítják erre némi büntetéssel.
Hú.. köszönöm szépen a kimerítő válaszokat. Igen, nekünk is egy kicsit szaglik ez a dolog.. főleg, hogy tegnap este óta nem hívtak, hogy mi van az autóval...
Ma elmentme a kormányablakba, bejelentettem, hogy eladtam az autót, jeleztem a biztosítónak is, hogy eladásra került. A kérdésem ezzel kapcsolatban: ugye amíg nem értékesítik tovább az autót és nem lesz új tulajdonosa, addig én vagyok az üzembentartója még annak az autónak. Nem lehet erről lemondani? Most ilyen helyzet után nem szeretnék semmiféle bűntetést kézhez kapni... ki tudja milyen elvetemültek ezek.... inkább azon vagyok, hogy semmilyen közöm ne legyen már ahhoz az autóhoz....
Sőt.
Ha hibajelenség van, akkor az eladóhoz kell fordulni haladéktalanul (ezt megtették), de első sorban a kijavítás jöhet szóba. Azt kell kérniük először, és csak utána javíttatthatják meg.
Ha önhatalmúlag megbontják, onnantól jogilag még rosszabb helyzetben lesznek, és a bizonyításukat is eléggé megnehezítik.
Csak ha Anka84 elutasítja kifejezetten a javítást, akkor csináltathatják meg mással.
("meghengeresedett" - ilyen szó nincs. Ha "hengerfejes" lett, akkor pedig nem az olaj folyik el belőle jellemzően, hanem a hűtővíz beszivárgás szokott a gond lenni. Szóval büdös ez a dolog elég messziről is)
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |