Segitséget szeretnék kérni 1 problémámra . 2003 alkatrésznek eladtam 1 kocsit de az uj tulajdonosa nem iratta át én pedig most kaptam meg apapirt a sok évnyi elmaradt sulyadorol . kerestem az adásvételit de közben 2* költöztem ugyhogy nincs meg . tudok valamit tenni vagy csunyán megjártam ?
Olyan gondba lennék, hogy vásároltam egy autót egy eladótól, már kb. 5 ember nem íratta át ezt az autót 1év alatt, én pont ilyenbe futottam bele, mentem volna átíratni és ott közlik velem hogy az autó kivan vonva a forgalomból, és szerezzek be bizonyos papírokat pl. a T-Wagen Kft.-től kell egy cégkivonat Ill.ment.hat. ról Meg eredetiségvizsgálatról egy hatósági igazolás (de eredetiségvizsgálat az megvan, van is igazolás, de hatósági igazolás nem jött) Összesen az átíratás 91.055 Ft ba kerülne, 1.8 az az autó, biztosítás meg eredetiségvizsgálat már megvan, akkor miért ennyi az átíratás?? És akitől vettem az autót azzal mit lehet csinálni, hogy olyan gépjárművet adott el ami kivan vonva a forgalomból??
Kérdésem a következő: 2006-dec átadással vásároltam újként! egy kisteherautót. A vásárlás után kiderült hogy az autó gyártási, és forgalomba helyezési ideje között 24 hónap telt el. Erről az átadás, és kb. 4000 km után egy véletlenből, kifolyólag szereztem tudomást. Tájékoztatást természetesen nem kaptam erről tényről. Reklamálásom után sem csere, sem, kárpótlásról hallani sem akart az eladó cég. Azzal érvelt, hogy tudtam róla azért engedtek alkudni. Ez nem igaz, hiszen ha ezt megemlítik akkor semmi pénzért sem kellet volna 150 000,- Ft alku árán egy két évig valahol tárolt autó. Kaptam egy 25 %-os javítási kuponfüzetet ajándékba, hogy ennyivel kevessebet kell fizetnem minden javításért náluk. Most, tél után egyik napról a másikra gyakorlatilag szétrohadt az elméletileg 3,5 éves, a természetben viszont 5,5 éves autó alváza. A jogszabály tudtommal különbséget tesz unión belüli, és unión kívüli gyártó esetében az újautó fogalmának tartalmáról. Unión belüli gyártó esetében, 12 hónap a gyártás és forgalomba helyezés közötti maximálisan eltelhető idő, míg ugyanez unión kívüli gyártó esetében, 18 hónap. Mivel hiteles autó, így elméletileg ez nem volt újautó-ergo, nem volt hitelezhető sem újautóként. Mivel az eladó nem hajlandó tudomást venni a reklamációmról, így arra gondoltam, hogy a hitelintézet felé jelzem a dolgot, mivel az össz: befizetésem már bőven 3 000 000,- Ft felett van, így ha semmisnek ítélik a hitelt, akkor talán jó esélyem van rá hogy a pénzemhez jutok bíróság nélkül. Ez egy ötlet. Szívesen venném szakember véleményét is, hogy mit érdemes tenni ilyenkor.
Eperke, ez szakértői kérdés. Ha az autó ára és az elhasználtság mértéke kb szinkronban van, és a hibái láthatóak, tapasztalhatóak, akkor nem nagyon hivatkozhat ilyesmire. Az, hogy egyébként eladhatatlan a kocsi, az nem alapoz meg önmagában szavatossági igényt. Egy kereskedő aki ezzel hivatásszerűen foglalkozik tudja már felmérni, hogy mi mennyiért eladható.
Sziasztok a kérdés a következő vettem egy motort tegnap és írtúnk adásvételit csak nem nyomtattot hanem sima papirra írtúk sablon alapján minden benne van az úgy érvényes e? mert a gyerekhez vissza akartam menni írni normálisat is de írt rám egy sms t hogy mégse adja el motort, a motor meg nállam van és csak ez a papir adásvételim van. Mit tegyek?
Kedves Guba! Hogy a kereskedő mit ért az alatt, hogy ócskavas nem tudom. Az eladhatatlan jelzőt is használta. Hozzá kell hogy tegyem hogy egy másfél milliós autóról beszélünk, ami nálunk mindennapos használatban volt. De két alkalommal is kipróbálta az autót. Most arra hivatkozik, hogy csak melegen jó a kocsi, hidegen nem megy egy henger, valószínűleg nagyobb probléma van vele az állítása szerint.
Kedves Fórumozok, szeretném segítségeteket kérni. Autómat lecseréltem egy kereskedőnél egy fiatalabb és drágábbra. A régit beleszámították a vételárba. Én mint magánszemély adtam el a járművet, ők mint kereskedők megvásárolták. Az autót kipróbálták, ők szabták ki a vételárát, hogy mennyiért számítják be. Az autót én mindennap használtam, nem volt tudomásom hibájáról, igaz nem vagyok szerelő, sem kereskedő. Megtörtént a csere, adásvételi aláírása stb. Jelentős összeget még rá is fizettem. Másnap hívott a kereskedő, hogy az autó amit ő megvett tőlem egy ócska vas, és eladhatatlan. Fizessem ki az autó javíttatását. Köteles vagyok e, van e ilyen törvény, előírás ami engem erre kötelez? Még hozzátartozik, hogy a kereskedő még felárat számított az új autómra hogy ő beleszámolja a régi autómat. Jogos a követelése?
Ha a „jó gazda gondosságát” mit a római jogból ismert zsinórmértéket alkalmazom, akkor azt mondom, hogy nem hagyom kint az autómat hideg téli éjszakán úgy, hogy nem ellenőriztem a fagyálló sűrűségét. Ha a motor szétfagyott volna, akkor sem gondolom, hogy jó eséllyel lehetne itt kártérítést kapni, mivel azonban megsütötte a kérdező, így még kevésbé.
Ha valamennyi fagyálló már van a vízben – és nyilván volt is különben szétrepedt volna ilyen hidegben – akkor nem tömör jég, hanem jégkása keletkezik. Ez a jégkása dugót képez és ezért nem kering a hűtőfolyadék. A hőfokmérő gombája a hengerfejben van, az óra mérte is a hőfokot, ahogy a kérdező elmondta. Ha nem megfelelő értéket mutatott, akkor annak már korábban is ki kellett volna derülnie, tehát még erre sem érdemes hivatkozni. Az olajnyomás gomba is működött, de ha nem működött volna, akkor is észre kellett volna venni, hogy nem villan fel gyújtásra. Nincsen jelentősége annak sem, hogy direkt meghajtása van-e hűtőventillátornak, vagy hőkapcsoló vezérli, mert hiába is kapcsolt be, ha a nem keringett a hűtőben a víz.
Két tanulsága a dolognak: ellenőrizni kell a fagyállót és ha meleg a víz meg kell állni.
Szerintem egyáltalán nem extra elvárás, hogy az ember fokozottan figyel egy cc. 20 éves autó működésére. Ha van jogosítványod, akkor te is rendelkezel alapvető ismeretekkel egy autó működésével kapcsolatban.
Szerintem köztudott, ha a kocsi vízhőfokmérője elindul felfelé, akkor lassan indulnia kéna a ventillátornak, ha pedig fura csattogó hangot ad, akkor ott valami rendellenesen működik, ezért félre kell állni.
Közben éppen beszéltem egy szerelő ismerősömmel, aki kocsitípus hiányában azt mondta, hogy ha a vezérlés hajtotta a vízpumpádat, akkor lehetéges, hogy keringette a vízet, mert elindult, ha viszont ékszíjas megoldása volt, akkos visítania kellett indulás után, mivel nem forgott, hanem csúszott a tárcsán.
Azon lehet vitatkozni, hogy milyen módon jelez a kocsi, ha melegedik a motor( kivillan a vízhőfok jeladó, csipog egyett, folyamatosan sípol stb. - több típus mindegyik csinálja, a víz hőmérsékletének változására), vagy hogy valamilyen szintű fagyálló legalább volt-e a rendszerben.
Az eladóval felelőssége itt szerintem odáig terjed, hogy valamilyen szinten téliesítve adja el az autó. Ne csapvíz legyen benne. Ez nem azt jelenti, hogy minden itthoni körülményekre megfelelő legyen az autó. Motorfelújítás helyett célszerűbb nézni egy bontott blokkot, és esetleg az eladóval beszélni, hátha abból fizet valamennyit.
Én több esélyt nem nagyon látok benne. Nekem is volt már 20 éves dízelem, mint később kiderült az egyik biztosíték pl. egy cipőfűzővel volt a helyére rögzítve, mivel egyszer korábban beolvadt már a tálcába. A fékcsövek meg nagyjából elporladtak. Kihez szaladtam volna, aki ez elmúlt 300.000 km alatt nem cserélte újra. Persze a használati útmutatójában benne volt, hogy 50.000 km-ként ellenőrzés, hiba esetén csere. Erre mondják nagyjából, hogy korának megfelelő állapot.
Svájcban bevett szokás, hogy eladás előtt műszaki átvizsgálásra viszik az autót, és utána minden hiányosságot megcsináltatnak rajta, majd azzal az adatlappal és számlával adják el az autót.
Szerintem egyáltalán nem extra elvárás, hogy az ember fokozottan figyel egy cc. 20 éves autó működésére. Ha van jogosítványod, akkor te is rendelkezel alapvető ismeretekkel egy autó működésével kapcsolatban.
Szerintem köztudott, ha a kocsi vízhőfokmérője elindul felfelé, akkor lassan indulnia kéna a ventillátornak, ha pedig fura csattogó hangot ad, akkor ott valami rendellenesen működik, ezért félre kell állni.
Közben éppen beszéltem egy szerelő ismerősömmel, aki kocsitípus hiányában azt mondta, hogy ha a vezérlés hajtotta a vízpumpádat, akkor lehetéges, hogy keringette a vízet, mert elindult, ha viszont ékszíjas megoldása volt, akkos visítania kellett indulás után, mivel nem forgott, hanem csúszott a tárcsán.
Azon lehet vitatkozni, hogy milyen módon jelez a kocsi, ha melegedik a motor( kivillan a vízhőfok jeladó, csipog egyett, folyamatosan sípol stb. - több típus mindegyik csinálja, a víz hőmérsékletének változására), vagy hogy valamilyen szintű fagyálló legalább volt-e a rendszerben.
Az eladóval felelőssége itt szerintem odáig terjed, hogy valamilyen szinten téliesítve adja el az autó. Ne csapvíz legyen benne. Ez nem azt jelenti, hogy minden itthoni körülményekre megfelelő legyen az autó. Motorfelújítás helyett célszerűbb nézni egy bontott blokkot, és esetleg az eladóval beszélni, hátha abból fizet valamennyit.
Én több esélyt nem nagyon látok benne. Nekem is volt már 20 éves dízelem, mint később kiderült az egyik biztosíték pl. egy cipőfűzővel volt a helyére rögzítve, mivel egyszer korábban beolvadt már a tálcába. A fékcsövek meg nagyjából elporladtak. Kihez szaladtam volna, aki ez elmúlt 300.000 km alatt nem cserélte újra. Persze a használati útmutatójában benne volt, hogy 50.000 km-ként ellenőrzés, hiba esetén csere. Erre mondják nagyjából, hogy korának megfelelő állapot.
Svájcban bevett szokás, hogy eladás előtt műszaki átvizsgálásra viszik az autót, és utána minden hiányosságot megcsináltatnak rajta, majd azzal az adatlappal és számlával adják el az autót.
Álláspontom szerint ha december 24-én vásárolta, akkor evidensnek veheti, hogy a december 24-i viszonyokra, sőt a december 23-i és december 10-i viszonyokra is fel volt készítve az autó, magyarul, hogy téliesítve volt az autó.
Az autó használati utasításában nyilván benne van, hogy melyik hónapban, avagy mekkora napi átlaghőmérséknél kell a téliesítést elvégezni. Ha ezen az időponton túl voltak, márpedig december 24-én túl voltak,. akkor feltételezheti, hogy minden addigi karbantartási munka el lett végezve.
Továbbra is fenntartom, hogy a fő baj és a fő kérdés nem a hűtőfolyadék, hanem a risztási rendszer. Ha nem riasztott, akkor meghibásodás volt, már a vásárlás pillanatában, ez az eladó felelőssége, ha riasztott, de a beíró nem vette észre, vagy nem vett róla tudomást, akkor az az ő hibája.
Ez pedig jogilag nevetséges, hogy ventillátorok rándulását kell hallgatnia, és aszerint cselekednie. Ilyen sem a kreszben nincs, sem az autó kezelési útmutatójában, fogalmam sincs, hogy egy autószerelő tudja-e ezt, de egy laikus embertől NEM ELVÁRHATÓ MAGATARTÁS, hogy ilyesmit tudjon, vagy olyan éles legyen a hallása.
Onnantól kezdve, hogy elhoztad az autót a téli felkészítés már a te dolgod lenne. Még ha rendben is a hűtőrendszer a -22 fok extrém, plána dízel esetében. Ha beindult öreg (500e Ft-os kategória) létére, akkor biztos, hogy nem volt rossz a motorja.
De justizmorddal együtt tévedtetek. Amikor másnap reggel indítóztál, akkor a hűtőrendszer kis és nagyköre (kiskör a motorblokk körüli, nagykör a termosztát nyitása után a radiátoron keresztüli) már teljesen fagyott lehetett. Tehát a vízpumpád azonnal besülhetett (nem tudta megforgatni a vezérműszíj), még ha a benne lévő víz a bemelegedés során később ki is olvadt a motor okozta melegtől.
A kocsiban általában a motorblokk mellett a termosztátháznál van a vízhőfokérzékelő, aminek a jelét láttad a műszerfalon. Ha felszaladt, és nem hallottad ráindulni a ventillátort le kellett volna állnod.
Az olajgomba nem hőmérsékletet, hanem nyomást mér, azt látod a kijelzőn, ha hőmérsékletet mér, akkor az egy másik gomba.
Úgy emlékszem, hogy talán két független hőérzékelő is van, egy hőgomba csak a piros lámpának, és egy másik a mutatónak. De ez típusonként változhat, de ezt szeretik túlbiztosítani. Ha a mutató keveset mutatott, a piros lámpa hőgombája meg szar volt, akkor nyerhetsz. Meg kéne nézetni a vízpumpát is.
Az elvi kérdésben igazad van, nem kell mindent végigkérdezni, működőképes állapotban kell megkapnod, minden részletének működnie kell az autónak, kivéve azokat, amiket felsorolt.
Itt az a kérdés, hogy mi tekinthető működőképesnek, és ha -15 fokra volt felkészítve a hűtő, akkor az most működőképesnek tekinthető-e. Ezért mondtam a használati utasítás átböngészését, vagy a típushoz való szervízkönyvét, mert ha nem olyan hőmérsékletre volt beállítva, akkor lehet szakszerűtlen szerelés, mint neki felróható cselekedet, és nem paramétereknek megfelelő működésért felelőssé tenni.
Te azt várhatod el az autótól, ha nem említ meg hibát, ami a típus használati utasításában és szervízkönvében szerepel.(Azt nevezem szervíz könyvnek, ami a szerelőket látja el infókkal, hogy mekkora nyomást kell beállítani itt meg ott, mekkora hőmérsékletre kell beállítani ezt meg azt, tehát egy típushoz tartozó szakkönyv) Ha az autótípust lehet használni -25 fokig, akkor te erre számítottál, ha mást nem említett, és ha ráadásul mindkét hőérzékelő rossz, akkor szerintem nyert ügyed van.
Alapelv, mindent jónak kell feltételezned, amiről nem szólt. Ha nem beszélt a hűtőfolyadék hiányosságairól, akkor neked azt kjell feltételezned,m hogy annyit tud, akkora hőmérsékletet, ami a használati utasításban és a szerelési anácsadóban van a típushoz. Ha ezt nem tudta az autó, és nem szólt róla, az az ő sara.
Ha a piros lámpa nem gyulladt ki, azzal már lehetne mit kezdeni, mert ha az rossz volt, és arról nem beszélt, akkor az okozta az igazán nagy bajt.
A motor nem tud úgy megrohadni, felfőni, besülni, hogy az érzékelő helyén ne lenne őrült forró a hőmérséklet. Amikor felfő, akkor megszorulnak a dugattyúk, de már az is azért, mert a hő megemelkedése miatt eldeformálódnak. Mindez nem 90 fokon zajlik, hanem 500 fok fölött. Olyan hőmérsékletet pedig már érzékelni kell mindenhol a motorblokkon, ráadásul a konstruktőrök sem hülyék, tehát olyan helyre teszik az érzékelőt, ami jelez, ha a vízzel probléma van. A víz el is folyhat, vagy fellevegősödhet, a vízszivattyú megállhat, tehát 1000 ok lehet, hogy nem kering a víz, annak a piros lámpának ki kellett volna gyulladnia.
Ha van kedved pereskedni, szerezz szakértői véleményt mindere, valami nagy szervíłztől, mennyi volt a fagyálló alkoholtartalma, mennyi fokig bírta ki, jó volt-e a hőérzékelő a blokkon, ment-e a vízpumpa.
A motort hengerfejeztetni kell, azt tudod? Ha egyáltalán kibíłrja, mert egy ilyen árú autónál már lehetett hengerfejezés.
A kár kb. 2-300 ezer forint, annyiért hengerfejezik meg szerintem.
Ha a hőérzékelő szar volt, meg totál semmi fagyálló nem volt, akkor nyerhetsz.
Ha vagy a hőérzékelő jó csak nem vetted észre a piros fényt, vagy volt valamennyi fagyálló, akkor félő, hogy nem sokat ítélnek meg.
A szakértő, meg az ügyvéd vagy 200 000 ft, és kérdéses a per nyerése, és nyerés után is kérdéses, hogy fizet-e.
Érdemes használt autót szerelővel együtt vásárolni, vagy első körben vásárlás előtt begurulni egy szervízbe. Ha ennek ellenáll az eladó, akkor nem kell tőle megvenni, más autóját kell választani.
A fő bajt, és a fő kérdést, a perdöntő kérdést, megint mondom, nem a fagyállóban látom, hanem a piros lámpában., Ha működött, nem nyersz, ha az is el volt romolva, akkor nyerhetsz.
Az autón nem gyulladt ki semmiféle lámpa, persze hogy megálltam volna, sőt! a hőfokmérő is azt mutatta, kezdi elérni a 90 fokot. Gondolom ahol a hőmérséklet jeladó volt, ott jó hőfokot mért az autó, csak éppen nem keringette a vízpumpa a vizet a rendszerben, mert volt egy jó kis fagydugó valahol. Amit bármilyen áruházban lehet kapni fagyállót, az -35 fokig elvileg bírja a kiképzést, azért szerintem nem ártana minden autót ennyivel feltölteni. Bár mondom, ennyi erővel az autónak minden részegységét végigkérdezhettem volna, van-e benne elég fékolaj, váltóban olaj, torony nem-e szétrohadt, stb...nem tudom, ez ugyanabba a kategóriába tartozik-e. Tényleg nem tudom, ki hibázott, bár szerintem én is úgy érzem, hogy én. Csak hát erre ugye a jog mit mond? Ez lett volna nekem érdekes. Ja igen, meg még utólag kiderült, pl az olajnyomás gombáról le volt esve a vezeték, ráadásul kontakt hibás is volt a műszerfal valahol, és úgy jelezte, minden teljesen rendben működik. Vagyis ráadtam a gyújtást, és égett az olajnyomás lámpa, ahogy elindult a motor, kialudt minden. A motorban a következő károk keletkeztek: dugattyúk megszorultak, kér hajtókarcsapágy teljesen elfogyott, a főtengelyt is szétbarmolta. Gondolom ha kigyulladt volna az olajnyomás lámpa, mert túlmelegedett az olaj, akkor persze, hogy leállítom. Jelzem, ez az autó nem egy milliós kategória, de még csak 500 ezres sem. (öreg vacak dízel) szóval nagy csodát nem vártam tőle, na de ezt azért...:)
hát, nem vagyok jogász, de szerintem az eladó nem hibázott (ebben)
Nagyon necces az ügy, de szerintem nem hibázott
A fagyállóval való feltöltés során beállítják egy bizonyos hőmérsékletre a hűtő rendszert, amit még kibír, amit még ki kell bírnia. A színezett metilalkoholt desztillált vízzel keverik olyan arányban, hogy bizonyos hőmérsékletet kibírjon. Ha több alkoholt tesznek hozzá, akkor hidegebbet is kibír, ha keesebb alkoholt és több vizet, akkor nem bír olyan hideget. Megmondom a frankót, más sem szokta -22 fokra beállítani, ez egy extrém hideg, ilyen hőmérsékleten nem nagyon szokták használni az autót, avagy garázyból veszik ki az autót, és a garázy még ilyen időkben sem hűl le -22 fokra, vagyis nem fagy át a hűtő rendszer.
Ezen felül a műszerfalon is lennie kéne valamilyen piros lámpának, ami mutata, hogy a motor túlmelegedett, és ilyenkor meg kellene állnod. És te nem álltál meg, hanem folytattad az utadat.
Amikor a hűtőrendszer átfagy, mert mondjuk a keverési aránnyal csak -15 fokig készítették fel az autót, akkor megáll a hűtőfolyadék keringése, tehát ha a motor el kezd melegedni, mondjuk 10 perc után már nem fagyos a motor, 12 perc után üzemi hőmérsékletre kerül, 14 perc után már túlmelegedés van, és a keringés áll, tehát nem szállítja el a meleget a keringő víz, mert a keringő víz helyett nem keringő jég van, és 16 perc után felfő a motor.
De, neked 14 perckor kigyulladt a piros lámpa, ami mutatta a túlmelegedést, és le kellett volna állítanod az autót. A túlmelegedés bármitől bekövetkezhet, nem csak a hűtőfolyadék rosszaságától, de ékszíj elszakadásától, víz elfolyásától, bármitől, neked késznek kell lenned a hibajelzés követésére, betartására.
szerintem nem hiba az autót -15 fokra felkészíteni és ilyen arányban keverni a vizet az alkohollal
tőled hiba, ha nem ellenőrizted és nem kérdezted meg, hány fokra van felkészítve az autó
tőled hiba, hogy nem álltál le a piros lámpa kigyulladásakor, ami jelezte a bajt, és a baj oka ezer féle lehetett volna, mindegyiknél le kellett volna állítani az autót, nem véletlen, hogy ez a lámpa piros minden autóban, és a piros jelzőfényeket komolyan kell venni, mert nagy bajra figyelmeztetnek.
Valamekkora hibád mindenképpen van, mert piros jelzőfénynél nem álltál le, és ezért teljes kártérítést nem kaphatsz, mert saját felróható magatartására senki sem hivatkozhat előnyök szerzése végett
Ha a másik egyáltalán nem fagyállózott, tehát nem hogy -15 fokra nem készítette fel, hanem -2 fokra sem, akkor elvileg kaphatsz valamekkora kártérítést, mert más felróható magatartására akkor is hivatkozhatsz, ha saját magad nem úgy jártál el, ahogy tőled elvárható lett volna
Ha -15 fokra fel volt készítve az autó, akkor szerintem semmit sem kaphatsz.
Még egy tipp, érdemes lenne elolvasni az autó használati utasítását, hogy mit ír, hátha írja, hogy télen hány fokra kell felkészíteni a hűtőfolyadékot, mert ha ott van konkrét hőmérséklet, és az alá volt beállítva, akkor hibásan készítette fel az autót a télre, és neked hibásan felkészítve adta át, neked jár valamennyi.
De te ekkor is hiáztál, hogy a piros jelzésnél nem álltál le, és a te hibázásod okozta a nagyobb bajt!!!
Azt is el kéne olvasni, hogy elképzelhető, hogy a használati utasítás tartalmaz olyat, hogy bizonyos hőmérséklet alatt az autó nem használható, ebben az esetben az összes felelősség a tiéd, hogy elindultál egyáltalán vele. Azért azt gondold el, hogy az autók nincsenek -180 fokra felkészítve, azt biztosan nem bírják ki. Tudom hogy ennyi hőmérséklet soha nincs, de valahol van egy érterlmes határ, amit még kibír egy autó. éás a -22 fok gyanúsan közel lehet ehhez a határhoz.
A decemberi nagy hidegekben vettem egy autót, aminek a hűtőrendszerében nem megfelelő volt a fagyálló, gyakorlatilag belefagyott az egész víz(a hőmérőn akkor ott -22 fok volt a szabad ég alatt) Beindítottam az autót, de olyan nagyon messzire nem jutottam vele, mert megfőztem a motort...elég rendes füstölések, meg csattogások közepette... Az én szerződésemben is szerepelt, hogy az eladó felelősséget nem vállal a későbbiekben előforduló hibákért... Nekem kellett volna már megnéznem, ilyen hidegben, hogy rendes fagyálló van-e beletöltve az autóba(már másnap, a vétel utáni reggelen(addig nem volt annyira hideg)vagy ez még az eladó sara? Úgy gondolom, akkor minden egyes előre várható szituáció előtt azt a szerkezeti elemet kellene vizsgálnom az autón, ami terhelésnek lesz kitéve a közeljövőben? (pl egy fának kívánok ütközni a préri közepén, előtte kellene-e vizsgálnom, nem-e kartonpapírból lett e utólag rábuherálva a lökhárító, csak ez nem látszik rajta...?) Köszi a válaszokat, és a segítséget!
„Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.”
elállhatsz a szerződéstől
helyre kell állítani eredeti állapotot „ 307.§ A jogosult a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni.”
A következő lenne a kérdésem. Az idén január 18.-án egy autószerelő ismerősömtől vettem egy 6 éves toyotát. Az autót egyszer sikerült kipróbálnom mielőtt megvettem volna. De az átadást követően kb. 500 méter megtétele után az autó elromlott. A hiba az üzemanyag rendszerben lépett elő, amit a mai napig nem sikerült megjavítania. Mit tehetek ilyenkor? Ha nem fizeti vissza a pénzem, akkor milyen jogcímen indíthatok pert ellene?
Ha nincsen rá biztosításod, akkor az elég ciki, mert főszabály szerint a kárveszélyt a lízingbe vevő viseli, tehát lényegében kb annyit jelent, mintha a saját kocsid égett volna le.
Van egy nagyon fontos kérdésem. Most gyulladt ki egy egy napja vett lízinges autó. Mi a teendő? Nincs adásvételi szerződés nálunk, a banknál lehet. Tegnap hoztuk el az autót. Tűzoltók kint voltak, jegyzőkönyv készült.
305. § (1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. (2) Hibás teljesítésnek minősül a szolgáltatott dolog szakszerűtlen összeszerelése is, ha a szerelés szerződéses kötelezettség, és azt a kötelezett vagy olyan személy végezte el, akinek magatartásáért a kötelezett felelős. A kötelezett felel akkor is, ha a szolgáltatott dolog összeszerelését a szerződésnek megfelelően a jogosult végezte el, és a szakszerűtlen összeszerelés a használati útmutató hibájára vezethető vissza. Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el. (3) A kötelezett a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság).
305/A. § (1) Ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, a kötelezett mentesül a szavatossági felelősség alól. Mentesül a kötelezett a szavatossági felelősség alól akkor is, ha a hiba a jogosult által adott anyag hibájára vezethető vissza, feltéve, hogy az anyag alkalmatlanságára a jogosultat figyelmeztette.
A használt autóknál azt kell vizsgálni, hogy a jelentkező hiba mennyiben tekinthető a természetes kopásból eredeztethetőnek. Sok függ attól, hány éves az autó, milyen az elhasználtság mértéke, a vételár ennek mennyiben felel meg, mennyi idő telt el az adásvétel óta, stb... Amiket írtál, nagyon komoly értékcsökkentő tényezők, főleg, ha egy relativ fiatal használt autóról van szó. A visszatekert óra, ha lehet bizonyítani a valós kilométert, szintén szavatossági követelést alapoz meg.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.