Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


guba # 2011.05.22. 19:38

párszáz kilométer megtétele után az autóban motor- és vezérlés meghibásodást diagnosztizáltak a szerelő ismerősével

A motor kopik, 15 év után már nem adja le azt a teljesítményt, mint új korában. Erre önmagában nem lehet szavatossági igényt alapozni. Konkrétabban kellene meghatározni a hibát, hogy egyáltalán a hibás teljesítés tényét el lehessen dönteni. A vezérlés nem tud elállítódni a motor megbontása nélkül. Azt az esetet kivéve, ha elszaklad a vezérműszíj, de az már minden mással összetéveszthetetlen jelenséggel is jár. :)

vadász243 # 2011.05.21. 16:55

Tisztelt Fórumozók

Múlt héten eladtam az autómat, ami a nálam töltött 15 hónapja alatt kímélve volt, ideje legnagyobb részét a garázsban töltötte és a kisebbel mozogtunk. A vevő pár nappal az adásvétel után azzal keresett meg, hogy párszáz kilométer megtétele után az autóban motor- és vezérlés meghibásodást diagnosztizáltak a szerelő ismerősével (hibakódok, csökkent teljesítmény, és több más hibát is említett). Az adásvételkor az kocsit nem vizsgáltatták be. Az autó eladásakor és nálam töltött ideje alatt a felsorolt panaszok egyikét sem mutatta, az általam ismert hibákról a vevőt tájékoztattam, amit az adásvételin is leírtunk. Így nem tartom felelősnek magam a kialakult helyzetért. A pénze visszafizetését, az autó javíttatásának kifizetését követelte, ennek hiányában perrel fenyegetett. A kocsi 15 éves. A nálam töltött ideje alatt nem volt vele olyan jellegű gond, ami az általa felsorolt meghibásodások okozója lehet.
Ha perre kerülne a sor mire számíthatok?
Mit tudnak tanácsolni ebben a helyzetben?
Válaszukat előre is köszönöm.

motoroska # 2011.05.11. 17:17

Üdvözöllek titeket!

Hétvégén vásároltam egyik ismerősőmtől egy külföldi autót, amihez elméletileg megvan minden papír. Na most én amíg össze nem gyüllik a regisztrációs adóra a pénz (160e), addig E rendszámot akarok kérvényezni. Ez mennyibe fog nekem kerülni, milyen papírok kellenek hozzá???? Okmányiroda szokott ilyen külföldi papírokkal szórakozni?? Bármelyik mezei okmányirodába bemehetek ilyennel kapcsolatban?

atella # 2011.05.11. 11:06

Kedves Ciri!

A légzsák hibakódját látnod kellett volna, mert annak conrol lámpája nem alszik el a beindítás után sem!
Ha viszont kiolvasták és a control lámpa mégsem funkcionál, lehet kivették az izzót a lámpából.
Ilyenkor lehet perelni, mivel az izzócska nem tud elpárologni. :)

guba # 2011.05.10. 07:43

Hogy érdemes-e, az attól függ, hogy van-e hiba. Mert eddig legfeljebb annyi derült ki, hogy a kereskedő nem a Tízparancsolat szerint él.

Ciri # 2011.05.09. 21:03

Jó estét kívánok!
Kb.: 3 héttel ezelőtt vettem kereskedőtől egy 2001-es kiadású opel astra G 1.7 DTI típusú gépjárművet! A kereskedő azt állította, hogy az autó mindennapi használatból, stb... (szokásos sallangok).
Ezek után kb.: 3 km megtétele után leparkoltunk, víz óra nem mutatott semmit, az egyik vízcső le volt csúszva, szerszám hiányában hívtuk a kereskedőt, készségesen ki is jött és a hibát elhárítottuk, ő avval magyarázta, hogy lehet, hogy az eredetvizsga során szedték le és elfelejtették visszarakni. A második hiba teletankolásnál jelentkezett, mégpedig elkezdett folyni az üzemanyag, "szerencsére" csak fentről, az autószerelő szerint így szívták le a gázolajat belőle. Ezek után mivel a vízóra is gyanúsan viselkedett, mert nem ment fel a vízhőfok 80-85 °C fölé, így újabb szerelő, aki a műszereket kivéve (személyesen is ott voltam) látta, hogy a hiba vissza jelző lámpa le van takarva, hibakód kiolvasás folyamán pedig az egyik légzsák hibakódját lehetett kiolvasni. Ezek után önök szerint, mert szerintem ez vélhetően félrevezetésnek minősül, érdemes-e perrel illetve valamilyen szintű kártérítési igénnyel előállni? Ha igen hogyan és milyen formában?
Válaszukat előre is köszönöm!

guba # 2011.04.29. 07:24

Tanúk a tulajdonszerzés bejelentéséhez szükségesek, e nélkül nem fogja az okmányiroda elfogadni a szerződést, függetlenül attól, hogy valóban érvényes.

Lhotse # 2011.04.29. 06:24

Az adásvétel érvényességéhez nem kellenek tanúk. A személyes adatitokat rögzítsétek a szerződésben és akkor beazonosíthatóak az aláírók.

laki79 # 2011.04.28. 21:25

Szeretnék megvásárolni egy használt autót, ez lesz az első autóm. Magánszemélytől fogom megvenni.
A problémám az, hogy nem lesznek tanúk, csak én és az eladó írjuk majd alá a nyomtatott szerződést, tehát csak két aláírás lesz a szerződésen.
Érvényes -e ez így, és ha gond lenne utólag, akkor az eladót az egy szem aláírása alapján be lehet -e azonosítani majd?

klauri # 2011.04.21. 16:27

Az én hibámból tanulva VAGY senki ne vegyen kereskedőtől,VAGY teljeskörű szervízes meg/alá/fölé/beletekintéssel!Folytatnám az előző hozzászólásaimat.Ugye a kereskedő visszahívott,hogy megnézeti a szerelőjével az autóm(2 hete volt), ügyvédi tanácsra egy papírra foglalt megállapodással érkeztem,melyben ez szerepelt röviden:1. vagy vételi összegből árleszállítás,2. vagy a saját szervíze általi összeg teljes állása,3. vagy ha egyik sem,elállok a az adásvételtől(,függetlenül attól,hogy a nevemen az autó,megtehettem volna),sőt egy ford márkaszervízes árajánlatot is vittem,hogy amilyen hibáról szó van, összesen 4000 ft lenne hozzá minden. A korrekt kereskedő visszadobta a papírjaimat, ő szavait idézve, "leszart" mindent,magas hangszínen közölte,hogyha ilyen támadóan érkeztem,el sem vezet a csodaszerelőjéhez,menjek perre, ő már 5-ből 5-öt nyert.JAAA,és mossa kezeit,mert nézzek rá az adásvételire,mert azt már nem vele kötöttem,hanem egy Bp.-i Kft-vel.Mindegyis,persze a papíromat félredobtuk,megszeppentem,és mégis elvitt a saját szerelőjéhez,ahol már több ugyanilyen Mondeo állt. :) Elmondtam mit csinál,és mikor az autóm, mielőtt elvittem oda, tárolt hibakódja volt a computerében,természetesen nála másnap délutánig az autó semmi problémát nem produkált.Meguntam,visszamentem érte, természetesen a hibakódot kiütötte belőle, mert akarta látni,ha újra jelentkezik a probléma,mit ír ki az autó.Szóval elhoztam,másnap újra rosszalkodott a turbóm,és hogy még fokozzam, ANNYIRA sikerült bekuszálni a computeremet,hogy tárolt hibának nem írja már az autó,de a diagnosztikán mutatja,hogy nem megy,ráadásul úgy összekuszált mindent az autó agyában,hogy azóta a megteendő km-t mutató számlálóm meghülyült,összevissza mutat,ha tele a tank,ha nincs benne,ha felállok egy kis padkára...Tehát mostmár szoftverfrissítésre is szüksége lenne az autómnak!A KÖVETKEZŐKET KELL TENNI:eltűntem most a kereskedő szeme elől,ezt a megállapodást,amit ő félree dobott előttem,azonnal tértivevényesen a bizonyos kft-nek elküldtem,megkapták.Azonnal felkerestem egy igazságügyi szakértőt,azt mondta látja értelmét a harcnak,több órás diagnosztikát csinált az autómból,20 oldalas pecséttel ellátott szakvéleményt írt.Ezzel fordulok jelenleg jogászhoz,aki először levéllel kezd náluk,fizetési meghagyás címen,majd peren kívüli egyezséget ajánl.Tehát nem lesz egyszerű menet,de ilyen galádságok után én sem tűrök tovább,pedig gyűlölöm az ilyen kellemetlen helyzeteket.Köszönöm szépen azoknak,akik tanácsot adtak.

guba # 2011.04.21. 06:17

Szépséghibája a dolognak, hogy kártérítést csak akkor fog megítélni a bíróság, ha az eladó rosszhiszeműségét is sikerül bizonyítani, vagyis azt, hogy nem úgy járt el az adásvétel során, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.

guba # 2011.04.21. 06:14

Ezt a követelést már csak kártérítési igényként lehet előadni, mert szavatossági alapon elévülési időn kívül vagy, de mindenképpen jogosnak tűnik. Egy szakértővel fel kell becsültetni az értékcsökkenést, és kárként kell megfogalmazni.

Gabicsek # 2011.04.19. 19:11

Vidd el a szalonba a bizonyítékaidat és követelj tőlük értékcsökkenést!

M. Gábor # 2011.04.19. 09:31

Üdv

Tanácsot szeretnék kérni. Négy éve vettünk márkakereskedésben egy Renault Clio-t, mely állításuk szerint bemutatóautó volt, de csak pár km volt benne. (többször vettünk már ott kocsit, állításuk szerint így olcsóbban tudták adni) Most decemberben álló helyben ok nélkül kinyílt a jobb oldali oldallégzsák, melyet szakszervizben megmutattuk (lefotózták de nem csináltak semmit). Ezután írtam a vezérképviseletnek, hogy segítsenek az ügyben. Most válaszoltak amiben azt írják, hogy a kocsit 2005-ben gyártották (forgalmi szerint 2006-ban és 2007-ben lett forgalomba helyezve), és a légzsák viszont 2006-os gyártású, tehát cserélve lett, de nekik az adatbázisban nincs nyoma ennek a javításnak. Következésképpen ha nem szakszervízben lett javítva akkor a garancia elveszik így nem tudnak segíteni.
No ezzel csak két problémám van. Ha én a kocsit 2007-ben veszem meg a szalonban, akkor előtte ki törte össze úgy hogy kinyílt a légzsák és cserélni kellett? Ha a kocsi huzamosabb ideig volt bemutatókocsi (és aztán visszatekerték az órát) akkor is miért nincs nyoma a javításnak? Az hogy törve volt igen valószínű, mert azóta volt a kocsi hatósági műszakin (ahol egyébként nyitott légzsákkal simán átment), és a vizsgáztató észrevette hogy ugyanazon az oldalon az ajtónál lévő kis gyári matrica légbuborékos, vagyis újra lett ragasztva. Ha nekem a szalonban törött kocsit adnak el újként, azért nem jár nekik valami dádá? Nekem meg valami kártérítés? Vagy minden ki van védve azzal hogy bemutatókocsi volt? Mit lehet tenni?

Gabicsek # 2011.04.06. 19:51

Jó ötlet, hogy ügyvéddel menj, verd ki belőle a pénzed, vidd az autót is.
Szerintem kevésbé félnek a fogyasztóvédelemtől, mint az önkormányzattól, aki kiadta nekik a működési engedélyt. Én azt emlegetném. De ha van jó ügyvéd ismerősöd, majd ő elbeszélget úgyis vele, kénytelen lesz visszavenni az autót.

klauri # 2011.04.05. 19:46

Köszönöm!

Igen,ebben én is 100 % biztos vagyok,hogy tudta. Az autó külföldi volt,rendszám nélkül,a foglalózás,és adásvétel között ő intézte a nevemre íratást.

De létezik olyan,hogy egyezkedésnél felhozom neki mondjuk a Fogyasztóvédelem szót?Ha nem megy bele...Mert hallottam már közben olyanról is,hogy 8 napon belül köteles visszavenni.
Hol találnék erre itt neten törvényszabályokat?

De holnapra mondjuk már azt is valahogy meg kellene oldanom,hogy ügyvéddel megyek,mert ekkora vételösszeg után,én biztos nem költök rá még ennyit.

Gabicsek # 2011.04.05. 19:37

én megjavíttatnám vele az autót, fizesse ő a javítási költséget. Tuti, hogy erről tudott, csak elhallgatta. De ha ő csak megbízás alapján értékesített, úgy gondolom, hogy az autó volt tulajdonosával állsz jogviszonyban, tehát rajta követelheted a javítási költséget, illetve azt, hogy ő javíttasson. Egyelőre próbálj azért a kereskedővel egyezkedni. Ez a szöveg, hogy koszos, csak az ő reménysége:)

klauri # 2011.04.05. 19:31

Üdvözlök Mindenkit!

Problémám tárgya:

Márc. 25-én lefoglalóztam egy autót, megtekintett,kipróbált állapotban.31-én megvásároltam,azaz múlthét csütörtökön (5 napja), azóta kiderült hogy az általam vásárolt Mondeonak turbószabályzó hibája van,360ezer ft-os alkatrész.Felhívtam a kereskedőt,holnapra,azaz szerdára visszahívott,hogy lehet csak piszkos,stb...Időközben megtudtam hogy sok ilyen autónak ez típus hibája...Mit tehetek a kereskedővel szemben holnap?Már a nevemen az autó,minden.Én ezt rejtett hibának mondanám.3 lehetőséget sorolnék neki fel

  1. visszaad 300ezer ft-ot
  2. most kitakarítják a turbót,és vállal rá garanciát
  3. visszavásároltatom vele

Mik a jogaim,mit tehetek?
Kérem segítsetek,köszönöm!

guba # 2011.04.04. 18:01

Vissza­hozatta a kereskedő és állítólag hengerfejes az autó. 200.000 Ft lesz a javítási költség

Az autókban van hengerfej, de mi a baja? Ez szakértői kérdés, a hiba oka, keletkezésének ideje, javítás költsége, stb. Ezeket mind bizonyítania is kell tudni. Bemondásra nem fizetnék semmit.Ezen kívül, ahogy már sokszor leírtam, minden szavatossági igény jogosságánál döntő szempont, hogy a kocsi kora és elhasználtságának foka alapján mi volt elvárható.

guba # 2011.04.04. 17:51

Tompika, fizesd ki a bírságot, és ha lesz eljárás a feljelentésed alapján, akkor abban megpróbálhatod érvényesíteni polgári jogi igényként.

sixti # 2011.04.04. 15:41

Sziasztok!
Eladtam az autómat egy használt autó kereskedőnek.Ami hibát tudtam az autóról, azt el is mondtam neki. Rá kb. 2 hétre ő eladta az autót. Az új tulaj, ha jól tudom 5 nap elteltével jelentkezett, hogy nem jó az autó.A kereskedő kiadta a telefonszámunkat és az új tulaj minket hívott fel, hogy gond van az autóval.Visszahozatta a kereskedő és állítólag hengerfejes az autó. 200.000 Ft lesz a javítási költség, és ő úgy gondolja, hogy ebből 100.000 Ft-ot mi fizessünk ki.
Ha ezt nem tesszük választhatjuk a peres utat is.
Az lenne a kérdésem, hogy jogos-e a követelése,milyen esélyünk lenne a peren, ill. kb. milyen költséggel jár egy ilyen per.

tompika1980 # 2011.04.03. 13:54

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Problémám a következő.
2010.09.29-én vettem egy autót amit időm hiányában egy jó barátom ismerősének elvittem ,aki műszakíztatással és átírással foglalkozik. Előtte az úriemberrel nem volt probléma. Az illetőt megkértem hogy csináltassa meg a műszakit ,majd szolt hogy át is íratja a nevemre ha akarom.Én örültem a dolognak mert mint írtam nem lett volna nekem időm.Irtunk megbízási szerződést amiből másolatot nem adott mivel egy héten belül meg lesz. A műszaki meg is lett ,majd két napra rá ,szólt hogy szórógitt van az alvázszám környékén holott nem lehetne , és ez beavatkozásra utal. Az autó papír szerint is át lett fújva fehérről pirosra hivatalosan.
Kérdezte mit szeretnék mert ez meg fog bukni eredet vizsgán.Én nem szerettem volna vissza vinni így megbeszéltük hogy kérem az alvázszám levédést.Aztán csak vártam. Semmi hivatalos papír nem érkezett hozzám.
Majd decemberben már elkezdtem érdeklődni hivatalos helyeken hogy hol tart az ügy.De ügy sehol.Ez idáig ha hívtam az illetőt mindig az volt a válasz hogy ez nem egy gyors folyamat ne parázzak.Majd Januárban jött egy felszólítás hogy írassam át az autót. De hogyan mert se papírok se kocsi ,minden az úriembernél. Írom neki mi a baj ,válasza megint csak ugyan az ne parázz nem tudnak csinálni semmit ,már csak a levédetési engedélyre várunk. Majd februárban megint kaptam egy felszólító levelet Írassam át. Ekkor már az illető a telefont csak nagy ritkán vette fel.Hát gondoltam utána járok a dolognak most már.Márciusban minden áldott nap mentem ,Rendőrség ,önkormányzat ,okmányiroda ,nemzetközi közlekedésfelügyelet ,sehol nem volt nyoma az autónak.Ekkor már írtam az illetőnek hogy adja vissza a kocsimat és a papírokat.Válasza ha volt ne parázzak de még nem adja vissza.Majd március második hetébe kaptam ,a levelet hogy 15 napon belül írassam át mert kivonják és megbüntetnek.Ekkor már írtam hogy megyek a Rendőrségre.Egy heti kínlódásomra a kocsit vissza adta de a papírokat nem. Jelenleg sincs papírom ,de a kocsit az okmányiroda kivonta 1-évre az Apeh meg megbüntetett 60ezer forintra.A feljelentést megtettem.
Mire számíthatok. Se büntetést nem vagyok hajlandó kifizetni se az egy évet kivárni mire újra forgalomba helyezhetem.Mit tehetek én?

Gabicsek # 2011.04.03. 12:57

Szóval, ha jól értelmezem: Először kötöttetek egy adásvételi szerződést, ami eredeti okirat, mert a valóságot tartalmazza.
Aztán nem írattad át, ezért kötöttetek egy hamis kölcsönadási szerződést (mert ugye ez nem igaz, hogy kölcsön vetted, mivel megvásároltad). Tehát itt van egy magánokirat-hamisítás mind a "kölcsönadónak", mind pedig a "kölcsönvevőnek", mert ennek a szerződésnek valótlan a tartalma.
Ez mindkettőtök részéről magánokirat-hamisítás.
A kocsit pedig le fogják foglalni, erre készülj fel. Indíthatsz ezután eljárást persze, de a pakliban benne lehet egy büntetőeljárás is, ha ezt a bíróság hivatalból észleli, megteheti a feljelentést.

sbkpetya # 2011.04.02. 18:14

Kedves Fórumozok!

Szeretnék Tőletek infót kérni a következő ügyben:
Tavaly vettem egy autót egész pontosan december 28-án viszont nem írattam át januárban mert közbe jött néhány dolog.Azóta kölcsönbeadási szerződésem van a gépjárműre.Néhány nappal ezelőtt kiderült, hogy a jármű ideiglenesen ki van vonva a forgalomból mert az eredeti tulajának tartozása van az APEH felé. A kérdésem az lenne , hogy szerintetek mit tehetek ilyen helyzetben? Polgári peres úton igényelhetek kártérítést? Annyit még hozzá tennék, hogy a munkahelyem kívül esik a településtől egészen pontosan 40 km -el arrébb, ezért szükségem van az autóra a mindennapi munkába járáshoz. Sajnos mikor jeleztem felé, hogy akkor kérem vissza a pénzt és vissza kapja az autót aminek a rendszámát és forgalmiját 1 hónapon belül le kell adnia. Azóta sajnos nem tudom elérni telefonon.Szerintetek mit tehetek???
Válaszaitok előre is köszönöm.
Tisztelettel: sbkpetya

leipziger # 2011.04.02. 12:03

Tisztelet Fórumozók!

A következő ügyben szeretnék önöktől tanácsot kérni.
5 napja vásároltam egy BP-i használtautó kereskedésben egy 9 éves személygépkocsit óraállás szerinti 117000 km-rel. Laikus lévén, hirtelen megörültem a jármű szép állapotának, és naiv módon hittem a kereskedő által mondottaknak. Az autót ABS -el hirdették meg (megvan a hirdetés szövege is), ami persze mostanra kiderült, hogy nem tartozik az autó felszereltségéhez . Ez a kisebbik probléma, amit még meg tudok valahogy emészteni. Viszont időközben kiderült, hogy a fékrendszer teljes felújításra, illetve cserére szorul. Aminek költségei már nehezebben tolerálhatók számomra.
Az autó adatai alapján időközben sikerült felvennem a kapcsolatot, az autó első tulajdonosával, aki beszámítással hagyta ott azt a kereskedőnél, egy valamivel fiatalabb autóért (ami szintén gyanúsan kevés kilométeróra állással volt hirdetve).
Az előző tulaj elárulta, hogy ő 190000 Km-rel adta le az autót……..
Az autót még nem írattam át.
A kérdésem az lenne, hogy érdemes e próbálkoznom a kereskedőnél az autó visszavitelével, vagy a jogi útra terelve az ügyet hivatkozva az eltitkolt hibára, az ABS hiányára, és a visszatekert Km óra állásra van e esélyem az esetlegesen a várható javítási költségek megtérítésére? (A megkötött szerződés egy sima autó-adásvételi forma szerződés, kitételt nem tartalmaz a felelősségről, sem nyilatkozatot az autó állapotáról.)

Véleményüket, tanácsaitokat előre is köszönöm!
Isten áldja mindnyájatokat!