Szavatossági igényt lehet támasztani a kereskedővel szemben, de ettől pontosabban meg kell határozni a hiba okát. Célszerű lenne szerintem egyből ügyvéddel nyitni, mert a szerződés teljesítésétől számított hat hónapon túl már sokkal rosszabb feltételekkel lehet az igényt érvényesíteni, tehát gyorsan érdemes cselekedni.
Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?
Kedves Fórumozók,segítséget szeretnék kérni.2011 szeptembemberben vettem egy használt autót (Seat Ibiza, 5 éves).Ezidáig nem volt vele probléma, a héten az autó megállt, bevontatták a szervízbe, kiderült motort kell cserélni.Az autóban 83000 km van, ami stimmel.A szervíz szerint ennyi km-nél ennek nem szabadna lennie.Az autó megvétele elött a kereskedö leszervizeltette (motorolaj+szürö, levegöszürö,gázolajszürö csere).Ez benne is van a szervizkönyben.Felvettem a kereskedövel a kapcsolatot,természetesen ö nem ad garanciát az autóra.Szerinte csak a nagyobb,szerzödött kereskesök(Ford,Skoda,VW, stb.) adnak garanciát a kisebbek mint ö, nem.Ez mennyire helytálló??Kérdésem, használtautóra ilyen esetben törvényileg van e garancia? Követelhetem a javítás költégét a megvételtöl szmámitott 5 hónap eltelte után a kereskedön, vagy 100%-ban nekem kell állni?
Köszönettel
Akkor most elküldtem másként. Remélem sikeres lesz. :)
Kedves ÉBka!
Nem kaptam tőled e-mailt.
Kedves Guba!
Megpróbáltam, megtettem....
Köszönöm és megpróbálom és reménykedem, hogy jön válasz.
Addig is minden jót!
305. § (1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.
(2) Hibás teljesítésnek minősül a szolgáltatott dolog szakszerűtlen összeszerelése is, ha a szerelés szerződéses kötelezettség, és azt a kötelezett vagy olyan személy végezte el, akinek magatartásáért a kötelezett felelős. A kötelezett felel akkor is, ha a szolgáltatott dolog összeszerelését a szerződésnek megfelelően a jogosult végezte el, és a szakszerűtlen összeszerelés a használati útmutató hibájára vezethető vissza. Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el.
(3) A kötelezett a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság).
367. § (1) Az eladó köteles a vevőt a dolog lényeges tulajdonságairól és a dologgal kapcsolatos fontos követelményekről, különösen a dologra vonatkozó esetleges jogokról és a dologgal kapcsolatos terhekről tájékoztatni. Köteles továbbá az ilyen körülményekre, illetőleg jogokra és terhekre vonatkozó okiratokat a vevőnek átadni.
Tisztelt szakemberek, fórumozók,
A segítségüket szeretném kérni. Körülbelül egy hónapja vettem egy használt motorkerékpárt egy magánszemélytől. A motorkerékpárt a vásárlás előtt kipróbáltam és működött. Írtunk egy adásvételi szerződést. Miután hazavittem, azóta nem tudtam elindítani. Megnézettem egy szerelő ismerősömmel és elég költséges lenne a javítás. Az eladó a vásárláskor nekem azt mondta hogy a motor indul és üzemképes, mindezek ellenére nálam már egyszer sem indult el, még fűtött garázsban sem.
A kérdésem az lenne hogy ilyenkor mit tehetek? Mert az eladó hallani sem akar a vételár visszafizetéséről. Milyen törvényre vagy paragrafusra hivatkozhatnák? Hiszen én egy üzemképes motort vásároltam, és az eladó egy szóval sem mondta hogy ez meg az rossz lenne.
válaszukat előre is köszönöm
üdvözlettel: Bundas11
Kedves ÉBka!
Próbálja meg! :)
Tisztlet Guba!
Ha privátban írok a következő email címre (drguba@indamail.hu), akkor is kaphatok választ?
Én is vettem egy visszatekert km-órás autót, és nem szeretnék belenyugodni....
Most kezdődik az ügy, és ezért most még nem szeretném nyilvánosságra hozni.
Köszönöm!
„Kérdésem: ki a felelős a hengerfejes autóért előszöri, és másodszori meghibásodásnál, és mit lehetne tenni?? ”
Ha jól felszerelt szakműhelyről van szó és elismerik a szavatossági felelősségüket, akkor vigyétek vissza nekik, és hadd keressék tovább a hibát. Ha újra sikertelen a javítás, akkor érdemes elállni a szerződéstől és az eredeti állapot visszaállítását kérni.
„A konkrét hiba megvan, a motor hengerfejes lett kevesebb mint 500 km használat után. Ekkor derültek ki a turpisságok, hogy szakszerűtlenül lettek összerakva.”
Milyen turpisságok? Csak megismételni tudom, amit már leírtam: szavatossági igényt konkrétumokra lehet alapítani és bizonyítani kell tudni.
A modern technika a hibás.
Felelős talán az autó tulajdonosa, ő használja.
Felelős lehet a régi tulaj, hogy valamit nem mondott el.
Vidd el másik szerelőhöz!
Vagy van az autónak egyéb rejtett problémája ami ezt okozza.
Lehet régen is rossz volt ezért került eladásra.
Az is lehet hogy valaki átvágott rosszul csinálta meg.
Lehet, hogy peches vagy.
Lehet, hogy gyárilag rossz volt az alkatrész amit bele tettek.
5 millió variáció van még...
Üdv! Segítséget, tanácsot szeretnék kérni:karácsony elött hete vásároltunk egy autót pár száz km-re lévő autókereskedőtől. A tájékoztatáson az szerepelt, hogy van rajt műszaki. Otthon vettük észre, hogy lejárt novemberben. Felhívtuk, és a vásárlás utáni 2. nap visszavittük, mivel megigérte, hogy megcsináltatja. De mivel a kereskedő mindennel fel van szerelkezve ( átírás, ereditségvizsgálat, műszaki), ebből kifolyólag az eredetiségvizsgálatot is elrendezi Tehát elmentünk reggel, és estefelé mentünk hazafelé, amikor megállt az autó. A lényeg, hogy hengerfejes lett. A kereskedő elvitette, hogy megcsináltatja. Elvitték és múlt héten hozta meg. A héten megint hengerfejes lett, sőt autómentővel tudtuk csak hazahozatni.
Kérdésem: ki a felelős a hengerfejes autóért előszöri, és másodszori meghibásodásnál, és mit lehetne tenni?? Köszönöm!
"Szavatossági alapon akkor lehet igényed, ha tudod, hogy mi a konkrét hiba, és azt is tudod bizonyítani, hogy az oka az adásvétel időpontjában már megvolt. Ehhez egy szakértői vélemény kellene, vagy legalábbis kezdésnek egy olyan hibafelvételezés, amely ettől pontosabb.
Milyen módon és jelenségek kísértében robbant le? Az is beszédes lehet."
A konkrét hiba megvan, a motor hengerfejes lett kevesebb mint 500 km használat után. Ekkor derültek ki a turpisságok, hogy szakszerűtlenül lettek összerakva. A jelenség gyorsan ment végbe, hirtelen felszökött a vízhőfok az autópályán, félreálltam, dőlt belőle a gőz rendesen. A motort hagytam hűlni, majd töltöttem bele desztvizet de már beindítani nem lehetett.
A pontosabb hibalistát és a korábbi szakszerűtlen javítások listáját egy hivatalos autószerelő írja jelenleg össze.
„Elvittem egy autószerelőhöz, aki a következőket állapította meg: Motor teljesen szét volt szedve korábban, fel volt fúrva, szakszerűtlenül lett javítva, összevissza csavarokkal rakták össze a belsejét. A motorblokk és a hengerfej is odavan. ”
Szavatossági alapon akkor lehet igényed, ha tudod, hogy mi a konkrét hiba, és azt is tudod bizonyítani, hogy az oka az adásvétel időpontjában már megvolt. Ehhez egy szakértői vélemény kellene, vagy legalábbis kezdésnek egy olyan hibafelvételezés, amely ettől pontosabb.
Milyen módon és jelenségek kísértében robbant le? Az is beszédes lehet.
„Ezek után mi a teendő? Hogy lehetne ezt a problémát kezelni?”
De, mi a probléma?
Ha nem volt olaj a motorban azért állt meg, akkor nem nagyon fogsz tudni szavatossági alapon fellépni.
"200 km megtett út után jelentkezett a "rejtett hiba"
oltárinagy füst oldalraállás olajszintellenőrzés deka olajse a motorban"
A szerviz mit mond? mi az az 500e ft?
Kedves Sorstársak, Segítők!
Elég kacifántos esettel találtam szemben magam és a tanácsotokra lenne szükségem.
Vettem egy autót tavaly év végén egy közvetítőn keresztül magánszemélytől (A közvetítő az egyik tanú is). Az autóról elmondtak a közvetítő, hogy minden rendeben vele, motorjához a vezérlés és az olajcserén kívül nem nyúltak. Január elején az autó megadta magát az autópályán, trélerezni kellett. Elvittem egy autószerelőhöz, aki a következőket állapította meg: Motor teljesen szét volt szedve korábban, fel volt fúrva, szakszerűtlenül lett javítva, összevissza csavarokkal rakták össze a belsejét. A motorblokk és a hengerfej is odavan. Sok turpisság kiderült.
Milyen jogi lépéseket tehetek, hogy a szerződéstől elálljak, illetve, ha ez nem megy, akkor a javítás költségeit vállalja, továbbá az eddig felmerült trélerezési költségeket is.
Az adás-vételi szerződésben nem mondott le a szavatossági jogról.
Kit terhel a felelősség? Az eladót, vagy a közvetítőt?
Milyen formában tudom a káromat rendezni?
Köszönettel
Egy károsult
Üdvözlöm!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémámra.
2011 12.12.-én vásároltam 1 autót a hirdetésben írtak alapján kifogástalan műszaki korát meghazudtoló állapotban...szemrevételezés alapján külsőleg problémamentes autónak tűnt.Vásárlást követő napon szakszervízbe vittem ott elvégeztettem a olajcseréket a komplett vezérműszíjcserét azaz az esedékes szervizet.
200 km megtett út után jelentkezett a "rejtett hiba"
oltárinagy füst oldalraállás olajszintellenőrzés deka olajse a motorban másnap szakszervízbe vittem az autót eddigi 500 000 ft os kárt állapítottak meg+a ha a motorban is sérülés van az további költség.
A kereskedéssel felvettem a kapcsolatot ő viszont a volt tulajdonossal szeretne konzultálni csak nemelérhető.
Ezek után mi a teendő? Hogy lehetne ezt a problémát kezelni?
Előre is köszönöm válaszát.
Ez volt az első autó vásárlás.
A másodiknál majd figyeljetek arra hogy minden második kereskedő ezt csinálja akármennyire is tűnik hitelesnek. Előtte az autót az utolsó cm-ig meg ahogy kijött a gyárból addig mindent vissza kell ellenőrizni, mást nem tudsz, mert minden ember könnyen átverhető. Már az sokat segít ha megnézed miért volt másik rendszáma az autónak, ha ki volt vonva a forgalomból akkor miért volt. Egy autószerelő megtudja nézni a festék vastagságot hogy hol tér el. Még műszakit is hamisítanak sokszor! Ne bízz meg szépen mosolygó jóhiszemű autókereskedőben.
Üdvözlöm!
Húgomtól vásároltuk meg az autóját, aki 2008-ban autókereskedőtől vette meg. Én most elvittem eredetiség vizsgára, ahol azt mondták, hogy az autó bal hátulja elég rendesen össze volt törve, nagyon vastag ott a gitt réteg, majd megmutattak egy 2008-as fényképet az autóról, melyen az autó egyáltalán nem volt autónak mondható, sem ablakok nem voltak rajta, csak az autó váza létezett, a műszerfalból pedig kábelek lógtak ki. Még azt mondták, hogy az autó teljes felületén fényezve van.
Namost ezek szerint az autókereskedő ezt az autót megvette úgy ahogy, és kipofozta azt, persze vállalták, hogy az átírást és minden egyebet elvégeznek ők, így ez nem derült ki. Húgomnak nem mondtak semmit, az autót egy tökéletesen működő autó árában vásárolta meg. Persze voltak vele elektronikai és egyéb problémák. Első autó vásárlók vagyunk mind a ketten, úgyhogy nem tudjuk mit lehet ilyenkor tenni, illetve, hogy van-e értelme. Ha pedig igen, ezeket a fényképeket be lehet valahogy szerezni?
Előre is köszönöm a segítséget!!
A nyilvánvaló hibákért nem szavatol az eladó, csak a rejtett hibákért.Ez rejtett hiba, ami a szükséges karbantartás elmulasztásából adódik. A szavatossági igényeket csak megfelelő ellentételezéssel lehet kizárni érvényesen. Ez a szerződési feltétel, így ezért ehhez kevésnek tűnik. Legalábbis vitatható. Sok függhet attól, hogy mit állított az eladó a kocsi lényeges tulajdonságairól, állapotáról, illetve a vételár mennyiben felelt meg ennek.
Tiszteletem mindenkinek....megint.....
egy pár bejegyzéssel ez előtt taglaltam problémámat,választ is kaptam rá!
aZ ADÁSVÉTELI szerződésben benne volt,hogy rejtet hibákért nem felel az eladó,szerintem egy ilyen jellegű hiba nem azon kategóriába tartozik!
Lehetőségnek kaptam azt az opciót,hogy munkadíjat ők,alkatrészt én állom.
Kérdésem az lenne méltányos ez a lehetőség,vagy pofátlanság...
nem tudom mi mennyibe kerül,nem értek hozzá....egyszerű ember vagyok,a jármű már a nevemen van,minden papír elrendezve...
sok embertől hallottam sok mindent,melyben egy érdekes dolog volt!
igaz az hogy köteles az eladó minden leírtaktól függetlenül fél év garanciát vállalni?
Választ előre is köszönöm!!
„Én is Renault-os vagyok, s nem tudom miért éreztem azt többször is, hogy a nevem előtt a "dr" jelentősen megemeli a számla végösszegét. Pedig csak két betű.”
Sokan, sokkal többet is kifizetnének ezért a két betűért. :)
Egyébként szakszervizzel vizsgáztatni, az olyan hiba, amiért súlyosan meg kell fizetni az árat.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02