Sziasztok Kedves jogi tanácsadók! Megfogadva és mérlegelve a tanácsotokat, úgy döntöttem ,hogy megpróbálok Micikével beszélni arról, hogy nem szeretnék sem pereskedni, sem a fogyasztóvédelemhez fordulni és ezért kérek egy kedvezőbb ajánlatot. Micike egyeztetett a vezetőséggel és döntöttek, hogy költségmentesen kicserélik a modult. Boldog vagyok.
Kiárusítás, garancia, jótállás
Én is elfogadnám. Az alternatíva (papírok begyűjtése, majd békéltető testület vagy per) időbe telik, nem is kevésbe. Meg persze nem biztos, hogy nyersz. Jobb ma egy veréb, meg ilyenek...
Én lehet, hogy elfogadnám, mert azért az a pici akksi 3 év használat után már nyilván veszített az erejéből, így ez a hiba nem feltétlenül tartozik a jótállás körébe. Ha egyáltalán nem működne, akkor nem lenne kérdés, de ez így legalábbis határeset (persze, ez függ attól is, milyen gyors az a merülés).
Beszéltem Micikével. Montam neki, hogy a beépített akkumulátor hamar lemerül, ki kellene cserélni. Bemutattam neki az eredeti számlát. Micike azt mondta utána néz mit tud tenni. Micikétől kaptam egy emailt, amiben közli, hogy a modul cseréje 50 000 ft/db, de méltányossági alapon nekem 20 000 ft./db megjavítják. Mint nyugdíjas nem nagyon örülök a 40 000 ft.-os kiadásnak. Mit javasoltok? Fogadjam el Micike ajánlatát?
„Micike biztosan rögtön idegzsábát kap”
Hát, ilyen ez a popszakma.
„és megkéred az ismerősöd, akitől vetted, ”
Ő is már jogutód, szóval a hagyatéki végzéssel is kell mennie, amitől aztán Micike biztosan rögtön idegzsábát kap.
eros1950,
A garancia nem jogi fogalom. Ha jól értem, ez jótállás - nézd meg, mi van a papírodon. Ha abból sem világos, olvasd el a 151/2003. Korm. rendeletet. Ha jótállás, akkor:
„Ptk. 6:172. § [Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén]
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.”
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…
Innen látszik, hogy Neked jogod van jótállási igényt érvényesíteni. Ha Micike a szervizben nem foglalkozik veled, akkor két lehetőséged van. Az egyik, hogy (i) írásban igazolod nekik, hogy Te vagy a tulajdonos (pl. szerződéssel), ÉS (ii) felszólítod, hogy a fenti Ptk-§ alapján javítsák ki. Ha nem teszik, léphetsz tovább, olvasd el a Ptk. 6:173. és 6:159. §§-t. Akár el is állhatsz és kérheted vissza a vételárat - de várhatóan békéltető testülethez vagy bíróságra kell menned érte.
A másik lehetőséged, hogy tolerálod Micike hülyeségeit, és megkéred az ismerősöd, akitől vetted, hogy kérje ő a kijavítást, kicserélést, vételár visszaadását. (És most nem mennék bele abba, hogy ez miket feltételez az egymás közötti szerződésetekről.)
drbjozsef. Garancia jegy van, vagy nevezhetjük jótálásnak is.
Én megmondom őszintén, semmilyen garanciában nem vagyok járatos. Tulajdonképpen azt sem tudom, mi az a garancia. Van egyáltalán ilyen?
eros1950
„nem javítják meg garanciában a készléket, mert a hallókészlék nem a nevemre szól.”
Ne hagyd magad lerázni! A termék a garanciás, nem az, aki vette. Fordulj simán fogyasztóvédelemhez!
„Én arra hivatkoztam, hogy úgy tudtam a termékre van garancia nem a személyre.”
Így van! Anno én egy autórádió fejegységet vettem magánszemélytől, de még érvényes garanciával. Mikor a bluetooth kihangosító egység mikrofon része meghalt, írtam egy levelet, hogy mi a teendő ilyenkor. Nos, ők a szervízhez irányítottak, akiknek elküldtem az egységet, majd mivel nem volt javítható, egy teljesen újat küldtek a szállító cégtől újabb 3 év garanciával. Szóval nem az számított ott sem, hogy kinek a nevére szólt a vásárlás anno.
Kedves fórmozók, Jogászok!
Garancia érvényesítés ügyében kérdezném azokat, akik járatosak a hallókészlék garanciában. Az ismerősöm anyukája meghalt és a hallókészlékét a fia átadta nekem egy jelképes összegért. A készlék tb támogatott volt és 3 és év garancia volt rá. Minden papírját átadata nekem, számla, garancia, leírások stb. A garancia 2024. december 21. érvényes. Elromlott a készülékbe beépitett tölthető akkumulátora. A szerviz azt a választ adta, hogy nem javítják meg garanciában a készléket, mert a hallókészlék nem a nevemre szól. Én arra hivatkoztam, hogy úgy tudtam a termékre van garancia nem a személyre. Most szerintetek kinek van igaza? Mit tehetek azért, hogy az egyébként jól működő hallókészlékem garanciában meg legyen javítva. Köszönöm, ha segítettek kiigazodni ebben az ügyben.
Úgy gondolom, hogy egyébként bármiféle értékesítési mód esetén a jótállási, szavatossági kötelezettség alól nem menekülhetsz.
A hiányok csökkentése érdekében esetleg lehet részvételi díjat kérni a játékhoz. Az némiképpen csökkentheti a hiányt. De erről már inkább könyvelésben is jártas jogászt kérdezz meg.
Kedves Nanemaaa!
Köszönöm a hasznos észrevételedet. Jelentős mínuszban vagyunk, így ez az opció sem elvetendő, de bevételt is kell generálnunk. Vagy inkább veszteséget minimalizálnunk.
Például jótékonysági akciót szervezel, és a termékeket ajándékba adod, vagy kisorsolod a jelentkezők között. Esetleg szervezel rájuk valami közösségi játékot, és nyereményként osztod ki.
Kedves Szakértők!
Egy kiárusítást szeretnénk rendezni, ehhez adott egy raktárkészlet, amelyre nem tudunk garanciát vállalni, mert nekünk sem vállalnak rá garanciát.
A termékek között vannak újak, visszacsomagoltak, enyhén sérültek, hiányosak.
Fenti okok miatt a termékekre egy kedvezőbb árat fogunk biztosítani.
A célunk, hogy a kedves ügyfelek mosolyogva távozzanak, ugyanakkor szeretnénk megfelelni a szabályoknak, és nem utolsó sorban magunkat is szeretnénk védeni, mert nem tudunk sem garanciát, szavatosságot, jótállást, cserét biztosítani.
Legyenek szívesen segítsenek, hogyan lehet ezt olyan keret közé szorítani illetve/vagy kommunikálni, hogy az teljesen megfelelő legyen.
Köszönettel:
Marika
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02