Én is Renault-os vagyok, s nem tudom miért éreztem azt többször is, hogy a nevem előtt a "dr" jelentősen megemeli a számla végösszegét. Pedig csak két betű.
"Üdvözlöm. Lehet jönni a kocsiért , levizsgáztattuk! Ja közben kicseréltünk két gátlót, meg a ....-t. Nem jelentős többlet, olyan 90 ezer lehet." Na ilyenkor forr fel az agyam.
Amúgy azt hiszem mostanában találtam egy tisztességes szakszervizt, legalábbis eddig nem tapasztalt tisztességgel dolgoztak. Akit érdekel megadom privátban.
Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?
Tisztelt Véleményem
Semmilyen szerződést nem kaptam, csak egy lapos átirási szerződést :( ami a boltokban kaphato.
Sajnos egy nő nem profi az biztos a kocsi vásárlásban , én biztam a Nagy Magyarországi Renault szalonban
Üdv Kisneteri
A renault szalonos autónál is meg kell nézni mit írtak le a szerződésben, van e garancia, ha van akkor mire. Ha ott semmi ilyen nem hangzik el ami rajtad segítene, akkor ez sajnos ennyi. Az adásvételit nézd át, utána kiderül hogy a további javítások költségei kit terhel majd.
Én is renault szalonba nézek használt autót, amikor meg tetszik egy autó, akkor rendszám alapján, típus alapján utána járok az utolsó követ megmozgatom hogy megtudjak mindent az autóról. Ha kell keresek egy megbízható szerelőt akivel külön megnézetem, átvizsgálja. Nagyon amatőr hibákba is bele lehet futni, ha utána jár az ember, kiderül hogy az autót már az ország több pontján nem tudták eladni, a rendszám is mindig más volt, a műszaki sem stimmel. Tudok ilyen renault szalont...
Padlógáz, minden tanácsadásnak az a minimum feltétele, hogy egy olyan tényállást adjál elő, amiből ki lehet deríteni, legalább közelítően, hogy mi a hiba, és annak mikor keletkezhetett az oka.
„állítólag az egyik henger beállt, nincs kompresszió, és a szerelője szerint ez a korábbi szakszerűtlen javításnak köszönhető.”
Ez a leírás ehhez kevés.
T fórumozók,
az én esetemben egy fordított dologról van szó: eladtam a kocsinkat (15 éves dízel Opel) és most majd 2 hónap után felhívott a vevő, hogy állítólag az egyik henger beállt, nincs kompresszió, és a szerelője szerint ez a korábbi szakszerűtlen javításnak köszönhető. Vagy kuka a motor, vagy sok 100e Ft az autó javítása, ami az értékével ugye simán összevethető. Szerinte fizessem ki a javítás felét.
Azt tudni kell hogy röviddel az eladás előtt költöttem rá a kocsira, új szelepszárak, hengerfej tömítés, csapágyazás stb volt. Mindezt egy sajnálatos vizpumpa hiba miatt. Ezt el is mondtam a vevőnek, ő meg is értette. A kocsi rendben indult, használtam eladás előtt is napi szinten.
A vevő perrel fenyeget, de nem tartom megalapozottnak, mert 2 hónapja mikor eladtam, nem volt baja a kocsinak, azóta akármit tehetett vele ő is - akár szét is hajthatta. Az adásvételiben semmiféle garanciáról nincs szó, a korábbi javítást tényét közöltem vele.
Megértem a gondját, én is kerültem ilyen helyzetbe ilyen korú kocsival, de nem érzem magam ezért felelősségre vonhatónak.
Kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Tisztelt Forumozok,segitségetek kérem.
Mult héten vettem egy renault megáne 1,5 dci-t 3 éves 2,2 millioért Nem akartam magán személytől ,ugy gondoltam nagy Renaulos cég megbizthato.
HÁT NEM.
Megnéztük a kocsit,elado mondta ne nézzük a számitogép kijelzést mert az uj téligumi cserét nem érzékeli ezért jelez a kompjuter.
Mondtam ha más hibája nincs akkor. viszem.
HÁLL Istennek reggelre egyik gumi kijökadt még ilyennek sem őrültem soha!!!!!!
A gumiszervizben kőzőlték, hogy 9 évesek a gumik, 2 azzonnal cserére szorul, kivülről szép állapotu de porlik
Amikor a kereket levette akkor derült ki mind a 4 keréknél csak 3 anyacsar van.
Németországba indultam a kocsival rossz belegondolni ha igy elindulok.
Természetesen felhivtam a Nagy Renaulos szalont, hogy hogy létezik 3 éves autot 9 éves gumival adnak el ,na kőzőlték ez nem lehet igaz, de a két gumi árát kifizetik .,(mivel csak már 2 re volt pénzem)
És biztos a csavarokat ellopták a telepen :(
NA elindultam 900 km-es utamra itt dolgozom, a kocsi lassan szépen ment de istennek nem ment 135 fŐlé.
Most kértem a szerviztől időpontot , este hivott a szerelő és megint ismerős kőzőlte a turto ment tőnkre az autoban aminek az ára szereléssel kb.1300 euro.
Na most mit tegyek,azzonnal irtam emailt. a renaultnak, de még válasz semmi.
Kérdésem, mennyi a garancia, vonatkozik e erre a hibára,? Vigyem vissza az autot igaz félek az uton ottmaradok.
Mi a teendő Kérem segitsenek.
Kőszőnettel Kisneteri
NEM kissebbségi
Azonnal visszavinni pénz vissza vagy javitás 20 km az még bőven gari.
Feco30
Hát ha a bölcső sérült az igen csak totálkárosra lehetett törve.
Tiszteletem mindenkinek!
SOS Lenne a dolgom!
Mai napon délelőtt vásároltam egy gépjárművet kereskedőtől,próbáltuk,jól/megfelelően működött..
Első autóm,nem vagyok fiatal,de eddig nem tehettem meg,hogy fent tartsak egyet....
Elmondtak azt hittem mindent róla,autómata váltós amerikai kocsi,kifizettem kp val papírokat is ők csinálták,járatlan vagyok benne sajnos...
Tehát elhoztam,nem mentem vele 20 km-ert,csatt és megállt a kocsi,felhívtam az egyik szervizes cimborámat aki eljött és megszakértette a dolgot,vezérműszíj szakadás....a motor kuka.....
Nem tudom ez rejtett,vagy nem rejtett hiba,hiszen nem lett még említve sem nekem,hogy nem cseréltek benne szíjat....Ha tudtam volna,akkor otthagytam volna a kereskedésben,ami szervíz is egyben(független márkaszervíz)hogy javítsák ki azt....
Valamilyen követeléssel fordulhatok a kereskedőhöz?
Vagy ezt a békát is le kell nyelnem,megint 5évet kuporgatnom,hogy újra kezdhessem?
Várom mihamarabbi válaszát,melyet előre is köszönök!!
Tisztelt Szakértő!
Volvo S40-est vettem kereskedésben, használt, 11 éves. Az általam felfedezett hiba, hogy a kocsi bölcsője sérült, ki kellett cserélni, a csere után derült ki, hogy van az autóban riasztó (lehet, hogy valami meg lett mozgatva), most rendszeresen megszólal. A kocsihoz nem kaptunk riasztó távírányítót, sőt azt sem mondták, hogy van az autóban riasztó. A kocsi sérült volt, ez nem gond, minden jó rajt, csak ez a hibás bölcső és a riasztó a gond. A teljes szervíz el fogja érni a 100.000 Ft-ot a kocsit 670.000 Ft-ért vettem. Kérdésem, hogy megkeressem-e az eladót és mivel indokoljam a panaszom. Fontos még, hogy az autót három hónapja vettem, de csak idővel derült ki, hogy az autó kicsit jobbra húz a sérült bölcső miatt.
Kösz
Feco30
Igaza lehet a szerelőnek, különböző olajsűrítményekkel (super finish)ideig -óráig el lehet halkítani a kopogást, de ennek megállapítása szakértői kérdés lesz. Ha 100 ezerért megköszörülik, megcsapágyazzák neked, akkor nem biztos, hogy érdemes belemenned egy esetleges pereskedésbe. Próbálj egyezkedni az eladóval, peren kívül.
Üdvözletem!
10 napja vásároltam egy Daewoo Lanost, 11 éves, 105e km az óra és a tulaj szerint is, szép megkímélt állapotban.
A motor csapágyas lett, az 1-es henger hajtókarja csapágyas egészen pontosan.
Amikor elhoztam még nem hallatszott semmi, a 10 nap alatt összesen kb 500 km-t mentem vele, és ma ment a szerelőhöz az ilyenkor szükséges dolgok cseréjére(vezérműszíj, olaj, fék,stb) Amikor elmentem a szerelőhöz időpontot egyeztetni, már akkor hallatszott, hogy valami nagy gáz van. A javítás költsége kb 100e ft lesz, az autót 700e ft-ért vásároltam(klíma, benzin-gáz).Direkt azért ezt az átlag árnál drágábbat választottam, mert jónak tűnt valós kilométerrel. A szerelő szerint ez a hiba eddig is meglehetett, bőven belefér a rejtett hiba kategóriába.
Mit tudok ilyenkor tenni? Nekem az is jó megoldás lenne, ha az eladó állná a javítás költségét, az autó egyébként jó,meg akarom tartani. Van erre jogi lehetőségem?
Üdv
PT
Megkaptam az emilt, válaszoltam. :)
Zsenialis. A kerdes mar csak az hogyan lehetne teged felfogadni :-). Tenyleg, lehetseges?
A vezérműszíjat el ne lőjed idő előtt! Azt tartsd meg az esetleges bíróság előtti bizonyítási eljárásra. Ott is először szembesíteni kell a hirdetése szövegével, aztán nyilatkoztatni arról, hogy ezek valóban igaz tényállítások voltak, és csak aztán kell előadni amit a szerelő mondott, és esetleg őt is megidéztetni tanúként. Ha ez így sikerül, akkor alkalmas lesz a bíróság előtt az alperes hitelességének megingatására, és kihoztad, amit ebből ki lehetett...
Nyomosnak eleg nyomos mivel a javitasuk ketszer annyiba kerulnenek mint maga az auto ara mukodokepesen. A meghibasodas 300 km megtetele utan az elso uton hazafele mar megtortent. ( automata valto, ules pneumatika, kozponti zar, stb) Amugy ismetelten koszi a segitseget.
Esetleg a tenyek: Amiket leirok azokrol hangfelvetel is keszult. Az elado masfel evet hasznalta az autot bizonyithatoan 70 e Km korul ment vele. Amikor megvette mar valoszinuleg vissza volt tekerve az ora. ( a vizsga bejegyzese alapjan ezt csak en neztem meg) Makulatlan allapotu frissen szervizelt auto kerult meghirdetesre amiket a felvetelek is alatamasztanak. Az ar kategoriajaban a legmagasabb volt. Az elado autoszerelo aki allitasa szerint teljes atvizsgalast olajcseret vezermuszijat, gyari vizszivattyut cserelt. Kiderult hogy nem is szijas hanem lancos a motor. Az automata valtoban is lecserelte az olajat. Erre a szervizben azt mondtak hogy olyan bonyolult eloirasok vannak ra amit alig vagy 10 szerelo tud az orszagban mar. Ezzel velelmezheto a kimagasloaan magas szakmai ismeret. A kozponti zarrol es az ulesek hibairol a tempomatrol az inexrol, mindenkeppen tudnia kellett, de azt fogja mondani hogy a kereskedesbe amikor beadta meg jo volt. Amugy az ügylet elott es alatt elerheto volt azota nem.
Igen, így van. Ha nem sikerül bizonyítani, hogy neki tudnia kellett a hibákról, akkor nem áll meg a megtévesztés, de ilyen hibák esetében szinte kizárt, hogy ne tudott volna róluk. A kérdés inkább az, hogy eléggé nyomósak-e ezek a körülmények, ahhoz hogy olyan lényegesnek tekintsük őket, amelyekre vonatkozó megtévesztés, már megalapozza a szerződés érvénytelenségének kimondását. Ha pereskedésre kerül a sor, akkor egy keresetben párhuzamosan fel lehet lépni a megtámadással és másodlagosan (szubszidiáriusan)a hibás teljesítés m,iatti igényekkel.
Guba
Egyebkent ha az elado azt mondja nem tudott a hibarol akkor megall a megtevesztes, vagy akkor bukta. Mert akkor lehet jobb egybol a szavatossaggal inditani nem?
Köszönöm Guba, mi is a javítás mellett döntöttünk, más nem mert a tisztesség azt diktálja.
Üdv
Guba
Koszi szepen, ma element a level. Meglatjuk mi lesz.
Breki, megtévesztésre alapozva megtámadhatod a szerződést, ha sikeres, akkor ezzel eléred az eredeti állapot helyreállítását, ha sikertelen, akkor másodlagosan hibás teljesítésre alapozva kérhetsz kijavítást, vagy árleszállítást. Jó ügyvéded legyen.
Kobalage, nem állhat el, de ha klímával hirdetted az autót, akkor ezért a hiányosságét jogosan követelheti a kijavítást tőled.
Tisztelt hozzáértők. Az alábbi esethez kérnék segítséget. Vettem egy Renault safrane full felszereltségű de 97 es évjáratú szép állapotú autót. A hirdetés szerint az ország legszebb ilyen autója és az ára is magasabb volt mint a hasonló többi járműnek. A közölt hibák: akku rossz és a klímában nincs gáz, de amúgy jó. Az ügyben folytatott telefonbeszélgetéseket illetve az adásvételt automatikusan rögzítettem (természetesen senkinek nem adom oda). Már hazafele kiderült hogy a tempomat nem megy, az ülések pneumatikája nem működik, de a tulaj már nem vette fel a telefont. sms ben megírtam azzal, hogy másnap beviszem a szervízbe. Itt kijavíttattam azokat a dolgokat amik a közlekedéshez szükségesek voltak, és hazajöttem pestre. Addigra a motor elkezdett kopogni és az automata váltó megadta magát. A szervíz szerint legalább 2x annyi kilométer van az autóban.Nem működik a riasztó (nem lehet bezárni) és még egy csomó gond van vele. A legfájóbb a váltó mivel az 300 e Ft körül javítható. Az eladó elérhetetlen a levelekre nem válaszol. Kértem szakvéleményt. Mik a lehetőségek? Nyilván nekem az eredeti állapot visszaállítása lenne a legjobb.
Tisztelettel olyan kérdéssel fordulnék a fórumhoz, hogy eladtam a személygépkocsimat, amit 2008-ban Németországból hozattam be törött állapotban. Ezt műszakira alkalmas állapotba hozták és egészen mostanáig rendeltetésszerűen használtam. Az autó klímás felszereltségű. Én egyszer sem használtam ezt a funkcióját az autónak, mert érzékeny vagyok a klímára. Eladáskor a vevő megtekintette az autót, nem kért szakvéleményt, csupán kérte, hogy ismertessem az autó hibáit. Amit tudtam elmondtam neki. 2 héttel a vásárlás után megkeresett a vevő, hogy nincs klímahűtő az autóban, ezért akár el is állhat az adás-vételtől, tekintettel arra, hogy nem tájékoztattam a hibáról.
Kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben (én nem voltam tudatában a hiányosságnak, ő nem kért szakvéleményt a vásárlás előtt, csak után) elállhat-e a szerződéstől a vevő, vagy kötelezhet az általa feltárt hiba javítására?
Várom megtisztelő válaszukat!
Üdv
Eladótól kérjétek vissza.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02