Továbbá elég macerás lesz az átírás is, ha a vevőd nem tudja azonnal leműszakiztatni (15 napon belül). Szerintem átírják a tulajdonost, de egyből ki kell vonatni a forgalomból.
Azt kérdezzétek meg, hogy hogyan érdemes eladni, lehet jobb lenne, ha eladás előtt te vonatnád ki ideiglenesen a forgalomból, és a vevőnek is így írnák át.
Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?
„Hogy tudnek forgalmi engedelyt szerezni az autora hogyha lejart.??”
Jól mondták az okmányirodában, valóban így nem lehetséges. Gondolt át, még a nevében is benne van "forgalomban tartási engedély". Lejárt műszakival nem közlekedhetsz a forgalomban.
De neked nem is ez a problémád. Ha el akarod adni, elég lenyilatkozni, hogy elveszett, nélküle is eladhatod.
Ha át akarja íratni a vevő akkor eredetiség vizsgálat kell, oda pedig el kell vinni.
Ha tud a kocsi maga járni, akkor az okmányirodában kell kérni útvonal engedélyt. Ezzel el lehet vinni. Nem tudom a forgalmi hiányába belekötnek-e, szerintem nem. (hiszen pont azért kell ez az ideiglenes engedély, mert a forgalmi engedély nem érvényes)
„A forgalomba helyezett, a forgalomból kivont, de érvényes
műszaki vizsgával nem rendelkező gépjárművek esetén.
Kizárólag a jármű javítása, eredetiségvizsgálata vagy hatósági
vizsgálata céljából a jármű telephelye és a gépjármű-fenntartó
telephelye, vagy az eredetiségvizsgálat, illetve a hatósági
vizsgálat helyszíne között történő közlekedésre jogosít.
Érvényességi ideje 3 nap. Az engedély kezdeti dátumát az
ügyfél határozza meg. A 3 nap egymást követő 3 napot jelent.”
tom889,
Talán jön wers, aki ezt is szakérti, és megmondja a tutit, de szerintem semmilyen tiltás nincs, hogy ne adhatnád el.
Műszaki nélkül eladod, át kell írniuk a vevő nevére, kap új törzskönyvet, de nem kap forgalmit. Majd ha levizsgáztatja (útvonalengedéllyel, trélerrel), akkor utána kaphat.
(Fontos, hogy az adásvételibe kizárd a szavatossági jogokat, megtekintett állapotban veszi meg a vevő.)
nem rejtett hiba inkabb szimpla eladashoz kapcsolodik a kerdesem
Van 1 autom amit eladnek, muszakija/forgalmi engedely lejart mar lassan 1 eve all a garazsomban.
A problemam torzskonyv megvan, forgalmi-t ugy elpakoltam hogy nem talalom. Bementem okmanyirodaba kerni ujat, de azt mondtak, hogy mivel a muszaki engedely nincs rajta ezert nem adnak.
Ordogi kor most mi tevo legyek? Hogy tudnek forgalmi engedelyt szerezni az autora hogyha lejart.??
Hogy tudnam eladni jogszeruen/hivatalosan. Nem akarom en lemuszakiztatni ujra, hibasan meghirdetem es vki megveszi. (remelhetoleg)
Tisztelettel üdvözlök mindenkit!
A következő “jogi” kérdésben szeretnék segítséget tanácsot kérni!
Vettem egy MAN tgkt amire munka szerződésem lenne!
Az autó adásvételekor kitétel volt hogy minimum Euro 3 legyen a környezet védelmi besorolása! A tgk akkori forgalmijában ez így is szerepelt! Viszont történt egy műszaki vizsga egy forgalmi csere és az autó hirtelen Euro 2 es lett! Az eladó állítja nem tudott róla! Nem tudja mi lehet az oka! Kértem a közlekedési felügyelet álláspontját nem e tévedés történt amire ez a válasz érkezett...
“A Közlekedési Hatóság által működtetett KÖKIR nyilvántartásban visszaellenőriztük a jármű összes magyarországi műszaki vizsgáját és megállapítottuk, hogy a jármű első műszaki vizsgájától kezdve EURO 2-es környezetvédelmi osztályba sorolású volt, (külföldi forgalmi engedély alapján) illetve a motorszámában sem történt változás. A forgalmi engedély kiállításakor került téves adat rögzítésre (a környezetvédelmi osztályba sorolás és a motorkód is tévesen, hibásan lett rögzítve,) amit a 2020-as műszaki vizsgán helyesen, jelzett az eljáró vizsgabiztos. A jelenlegi forgalmi engedély a helyes adatokkal van kitöltve, így teendője ezzel kapcsolatban nincs.”
Kérdésem mit tehetek ilyenkor milyen jogaim illetve az eladónak milyen felelősége van?
Segítséget válaszokat előre is köszönöm!
Lacqds,
Sok sikert, majd írd meg mi sikerült. Sajnos a békéltető testület kötelező érvényű határozatot nem hozhat, legfeljebb ha az látszik belőle, hogy elszánt vagy, hátha ez kompromisszumra kényszeríti az eladót. Szerintem még mindig neked lenne kisebb esélyed perben, de simán lehet, hogy tévedek.
Majd írd meg mi lett a vége.
Leirom eddig mi történt. Az autó javítása elkészült. Komplett kuplung szett cserjenvolt, 186e Ftot fizettem érte. A markaszerviz szerint a kopott kuplung okozta a hibát. Az álláspontjuk az hogy átlagos használat mellett 200ekm bír ez az alkatrész. Az említett kocsi 132e futott így nem igazán kellett volna még cserélni. Szóval még mindig automata váltó van benne 2000km használtam, így a hibát én nem okozhattam. Az autó teljesen máshogy viselkedik mint mikor megvettem. Sajnos ha előre tudom hogy ilyen nem veszem meg. Hiába jártam el körültekintően. Sajnos a váltó zárt szerkezet nem lehet belelátni, automata így a szokásos módon nem lehet megállapítani hogy kuplungos az autó, de még az autó állapotát felmérő szerelő se.(itt nem tudod hol fog a kuplung vagy remeg a kocsi stb.). Markaszervizben kaptam számlát, a munka leírását, képek készültek és a főbb kiszerelet alkatrészeket is elhoztam. Most első körben a Békéltető testülethez fordulok. Beszéltem velük telefonon. Bizonytalan mivel nem ért a kocsihoz nem tudja eldonteni ilyenkor mi van. De javasolta hogy próbáljam meg nincs vezetni valóm.
Nagy remények Ausztriai vásárlás esetén se lehetnek. Ha eleve hibásnak sejthető járművet vesz az ember nagy kalandra sehol sem számíthat.
Azon kívül ott van a veszély osztrák magán személynél, hogy van-e valami bejegyzés az osztrák nyilvántartásban. Pl. elidegenítési tilalom. De ez már más kaland.
csaknoriss1,
Kétlem, hogy az osztrák polgári jogot mélyebben ismerné itt valaki, de ha igen, majd biztos válaszol.
A magyar jog alapján nem, nem lenne esélyed. Magánszemély eladó minden további nélkül kizárhatja a szavatossági igényeket a szerződésben. Ausztriában nem tudom, hogyan van.
Sziasztok! Ha vállalkozóként külföldön veszek egy autót magánszemélytől rejtett hibával, ami késöbb biztosan jelentkezni fog (pl: pár hónapon esetleg pár napon belül vagy már fennt állt a hiba a vásárláskor is csak ugye nem derült ki), akkor vissza tudnám-e kérni a pénzt amit kér érte vagy teljesen esélytelen a dolog? Ausztriai autóról lenne szó. A hirdetésben szerepel, hogy garancia és szavatosság nélkül adná.
Köszönöm aa segítséget.
Sajnos nem tudok megállapodni a kereskedővel. Négy ajánlatot tett. Javtitasam meg a kocsit és vétel áron visszaveszi. Látatlanban 320e Ft javítási költséget mondott és felesbe vállalunk. Ez azért nem jutányos mert a markaszervizben teli árba 176e Ft a várható javítási költség. Az utolsó ajánlat 200e Ft szólt ebből nekem kb 140e Ft költségem lenne. Az autó lassan 3 hete áll. Az utolsó ajánlat hogy cseréjem ki én otthon....
Sajnos így kénytelen vagyok saját költségrr a javítást elvégezni. A szervizben segítőkészek leírják az elvegzett munkát, csinalhatok képeket. Persze a probléma pontos oka ott fog. Kiderülni. A kereskedő még a problémát sem hajlandó megnézetni. Szóval köszönöm marad a nehéz út
Lacqds,
Ha kereskedőtől vetted, akkor meghibásodás esetén az első hat hónapban vélelmezni kell, hogy a hiba a vásárláskor is fennállt, ennek ellenkezőjét az eladónak kell bizonyítani.
Helyedben írnék a kereskedőnek egy levelet, amiben leírod a hibát, és felszólítod hogy javítsa meg vagy fizesse ki a megjavíttatás költségeit. Ajánlottan, tértivevényesen, határidő tűzésével.
Ha nem válaszol vagy elutasít, neked kell pert indítanod. Ha ott nyerni akarsz, akkor viszont sajnos nem teheted meg, hogy megjavíttatod, mert akkor nehezen bizonyíthat az eladó.
Üdv drbjozsef.
Voltam a kocsival márkaszervizbe. Szerintük a a kuplung tárcsa okozza a problémát. A hiba ellenére lehet még használni 5000-15000 km még eg az autót. A váltó automata vagy hülye biztos így én nem tehetek róla. Sajnos az állapot felmérés nem mutatta ki, de így feltételezhető hogy a vásárláskor sem volt jobb bőrbe. Amúgy az első hat hónapban vélemezhető hogy a hiba fenn állt a vásárláskor az ellenkező bizonyitásáig.(ez a kellék szavatosság) Ezt pedig a kereskedőnek a feladata ilyenkor. De ő nem hajlandó rá. Valamit rosszul értelmezek esetleg?
Lacqds,
Ilyenkor leírod egy tértis levélben neki, hogy mit szeretnél.
Azért azt hozzátenném, hogy az esélyeid meglehetősen csekélyek. Én speciel simán elhajtanálak, hogy menj oszt pereskedjél. Akkor járhat neked bármi is, ha az eladó hibásan teljesített, vagyis már a vásárlás pillanatában is fennállt a hiba. Ez esetedben nem lehetetlen, de ha 2000 km-t tudtál menni egy autóval, akkor eléégé esélytelennek tűnik bebizonyítani, hogy hibás volt már ekkor is a váltó.
Az igaz, hogy simán elfut egy kézi váltós autó is 200-250ezer kilométert. Általában. De van, amikor kétmilliót is, és van, amikor csak 50.000.-t, vagy éppen ezret. És meghibásodik. Előfordul. Úgyhogy önmagában az, hogy 130ezer km-nél hibásodott meg egy alkatrész, nem jelent semmit.
Üdv
3 hónapja vettem egy 2007es autót. Kb 2000 km mentem a kocsival és sajnos kiderült hogy váltó hibás, kuplung tarcsát illetve előfordulhat hogy aktuátor kell cserélni. Az autó automata váltós, szekvenciális 5 fokozatú (olyan mint egy automata úgy is kell használni, felépitesben viszont a manuális valóra hasonlít) . Sajnos a hibát egy szimpla allapotfelmeres nem mutatta ki. Mivel automata váltós 130ekm futott autóról van szó úgy érzem nem normális dolog hogy hibás lett, kézi váltós autoim is simán elfutnak 200ekm megbontas nélkül. A kereskedőt felkerestem és olyan ajánlatot tett hogy csináltassam meg az autót és vissza vásárolja, aztán 300e feletti összeget mondott hogy annyiba kerül a javítás és felezzük meg az összeget ez sem volt rám nézve jutányos mivel a markaszerviz lista áron ennek a feléért vegezné el a javítást. Mikor arra kértem hogy csináltassa meg lecsapta a telefont azóta sem érem el sehogyan. Ilyenkor hogyan tovább?
selarpi
A külföldről érkező autónak az évjárata , mindig a forgalmiban szereplő első forgalomba helyezés dátuma a mérvadó a gyártási dátum ellenében.
Tehát a 2017 decemberében gyártott autó , 100% , hogy 2018-as lesz , de lehet akár 2019-es is , ha túltárolt és a piac igy kategorizálja be.
Az újabb tipusoknál már nincs pótkerék , csak defektjavitó-készlet,
A háromszög , sebkötöző és szőnyeg új autó átvételnél nem kötelező felszerelés, Az más kérdés , hogy egyes autószalonok , tipustól függően ezeket ajándékba adják-vagy sem , vagy külön felszámolják ennek árait.
selarpi
„Most januárban ügyvéd általi felszólítást kaptunk, azzal, hogy a vevő nem találja a pótkereket, az elakadás háromszöget, és belső szőnyeget”
Nem hinném, hogy a pótkerék kötelező tartozék lenne akármelyik autónál. Én is úgy vettem át az autómat, ami Németországból került behozatalra, hogy nincs benne, sőt még kerékemelő se volt. Viszont volt benne egy kicsi kompresszor és egy Continental defektjavító készlet. Ott - és valószínűleg Ausztriában sem - nem szokás pótkerékkel eladni az autót, mert így az autó is valamivel könnyebb és olcsóbban is tudják egy kicsivel adni, erre kellene esetleg felhívni a tisztelt figyelmét a vevőnek. Mondjuk nem kis tortúrát követően az enyém alatt már van pótkerék, külön kellett mindent egyenként beszereznem, még pótkerék tartó se volt, de nem ez a lényeg.
A többi részére majd az okosoktól megkapod a választ. Én csak laikus vagyok.
Tisztelt Jogifórum tagok!
2019 december 17. -én eladásra került egy 9200 km-t futott gépkocsi, amely 2018-as forgalomba helyezéssel Ausztriából lett behozva. Az autó ausztriai adás-vételin sérültként volt feltüntetve, mert a küszöbnél valóban sérülés volt látható. Ez a sérülés a vevő részére nem lett eltitkolva, így is lett árulva. A gépkocsit családi okok miatt eladásra kínáltuk. az új ára alatt jóval, kb 3 millió Ft-al.A vevő a küszöbön levő sérülés miatt további 50 ezer Ft-ot valamint az első szerviz költségére még 50 ezer Ft-ot alkudott. A vevő megnézte, kipróbálta, majd az adás- vétel megtörtént az autót elvitte. Most januárban ügyvéd általi felszólítást kaptunk, azzal, hogy a vevő nem találja a pótkereket, az elakadás háromszöget, és belső szőnyeget, megjegyzem, ezek a megtekintéskor sem voltak az autóban, valamint az új tulajdonos az autót elvitte dec. 30.-án kötelező szervízre, ahol közölték vele, hogy az autó már nem garanciális, dec. 22 én lejárt az 1 év garancia. Az adás- vételkor még garanciális volt, és ezt szóban közöltük is,Valamint futóműállítást javasoltak, illetve állításuk szerint az autó alulról sérült, több helyen. A kerekek felől morgó hangot hall az új tulaj. Ilyen hang a kipróbáláskor nem volt.Az ügyvédi felszólításban azt kérik, hogy az autót 3 napon belül vegyük vissza, vagy további peres eljárásra számíthatunk. Valamint az évjáratra hivatkoznak, hogy 2018-as nak adtuk el holott 2017 decemberében lett gyártva, de forgalomba helyezés Ausztriában 2018-ban történt. Az eredeti forgalmit amin mindkét adat fel volt tüntetve, e mailban az adás-vétel előtt a vevőnek átküldtük.
Kérdésem, mit tehetek, a hiányzó tartozékokat tudta a vevő amikor elvitte a kocsit, az alján levő sérüléseket pedig én sem láttam, és nem tudtam róla. Valójában december végén vitte el nyári gumikkal, fogalmam sincs az elvitel után mi történt az autóval. Valamint a 3 nap után az ügyvéd indíthat-e ellenünk bármilyen jogi pereseljárást? Az ügyvéd hivatkozik a Ptk szerinti szándékos tévedésbe ejtésre.Ptk 6:91 (1) bek.
Válaszukat köszönöm.
wers, ezeket a baromságokat magadtól találod ki, vagy segít benne valaki?
http://kormanyablak.hu/…5/OKMIR00069
Hülyeségednél már csak a szorgalmad nagyobb, szerintem csinálj valami mást, mint fórumokon osztasz tanácsokat.
„Mivel nem vagyok tulajdonos, én nem tudom kivonatni a forgalomból az autót”
Dehogynem te vagy a tulajdomos, hisz megvetted. Onnantól te vagy a tulajdonos, csak még nincs bejegyezve.
drbjozsef
Köszönöm szépen!
senki63,
Nem, nem kell.
„Ptk.4:158.§
(1) A szülők gyermekük vagyonát biztosítékadás és számadás kötelezettsége nélkül kezelik.
(2) A szülők gyermekük vagyonának kezelése során a rendes vagyonkezelés szabályai szerint, ugyanazzal a gondossággal kötelesek eljárni, mint saját ügyeikben. Ha e kötelezettségüket szándékosan vagy súlyos gondatlanságból megszegik, az ezzel okozott kárt a szerződésen kívül okozott károk megtérítéséért való felelősség szabályai szerint kötelesek megtéríteni.”
Üdvözletem, szervusztok!
Kérdésem a következő!
Van egy öreg, szinte csak alkatrésznek eladható autó a 16-éves leányom nevén. Kell-e gyámhivatali engedély, ha kb 150ezer forintért most el tudnánk adni?
Köszönöm a válaszokat!
wers, ezek szerint pl aki autókereskedőtől vesz egy autót, automatikusan kérnie kell az épp aktuális cégbejegyzését, működési engedélyét, hogy épp nincs-e felszámolás, kényszertörlés alatt?
Illetve bármilyen jogi csűrcsavart, amiért foglalást jegyeztetnek be egy gépjárműre, de mire elsétál az illető az okmányirodába átírni, addigra már ki van vonva a forgalomból.
Mivel nem vagyok tulajdonos, én nem tudom kivonatni a forgalomból az autót.
A tulajdonos meg tudta volna tenni, de ő már leadta a szerződését az okmányirodában.
ricochet mintha fordítva ülnél a lovon.
Azért mentél az okmányirodába, mert vettél egy autót, és át kell íratni. Azt, hogy milyen a kocsi, kitől vetted, azt előzetesen neked kell ellenőrizni, nem a hivatalnak.
Hogy mit láttak / nem láttak három hónapja az nem hiszem, hogy bármit számít.
(Egyébként egyszerűbb lett volna átíratnod azonnal azzal, hogy egyből kivonatod ideiglenesen a forgalomból. Szerintem)
„Tehet ilyet egy okmányiroda? Kissé bosszantó.” Irgumburgum. Tényleg észbontóak ezek.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02