„Érvényes kizárólagos szerződés szerint ugyanis a tulajdonos eleve nem is árulhatta volna.”
De nagyon is! Pont erről szól az a Kúriai döntés.
"A kizárólagos megbízásra irányuló szerződéses rendelkezések nem zárhatják ki, hogy a fogyasztó maga értékesítse az ingatlant, a szabályozásból eredő korlátozás azonban ezt szükségtelenül gátolja, amely a fogyasztó számára indokolatlan hátrányt jelent."
„Ha az "én adtam el" alatt azt érted, hogy a vevődet sem az iroda küldte, akkor nem kell tartanod az irodától” Mindez attól függ, hogy előbb mondta-e fel a szerződést és utána adta el, vagy fordítva. Érvényes kizárólagos szerződés szerint ugyanis a tulajdonos eleve nem is árulhatta volna.
Ha az "én adtam el" alatt azt érted, hogy a vevődet sem az iroda küldte, akkor nem kell tartanod az irodától, de érdemes értésükre adni, hogy a Kúria jogegységi határozata óta töretlen a bírósági gyakorlat abban, hogy tisztességtelen az a szerződési feltétel, hogy a jutalék megilletné az ingatlanost akkor is, ha a tulajdonos maga adja el az ingatlanát. Az ilyen kikötés semmis. Ilyen értelemben nem felmondani kell a szerződést a problémák miatt, hanem érdekmúlás miatt, tekintve, hogy eladtad az ingatlant. Ilyen esetben az irodát megillető díj csak annyi, amennyi tényleges munkát végeztek (és nem az eladási ár 2-4-6%-a). Mondd meg nekik, ha végeztek valamilyen munkát, azt számlázzák ki neked, de tekintve, hogy az elvégzett munkájuk is kritikán aluli volt, azért moderálják magukat, különben részedről mehet a per, mert a leírásod alapján inkább szabotálták az eladást, mint hogy segítették volna.
„Az ingatlant én adtam el, mert az ingatlanos nem volt hajlandó kocsival a bezonuton felmenni.” Azért az fontos kérdés, hogy előbb bontottad-e a szerződést velük és utána adtad el, vagy előbb adtad el és utána mentél be hozzájuk szerződést bontani? Ha még élő szerződés mellett partizánkodtál és adtad el a házat, akkor jogos lehet a követelésük.
„senki nem adott ajánlatot, egy olyan ingatlanra, ahová fel autóval fél felmenni az ingatlanos” Egyáltalán hogy derült ki, hogy nem megy fel az ingatlanos a házadhoz? Mondjuk te tudatában voltál, hogy milyen házat akarsz eladni rajta keresztül.
Az ingatlant én adtam el, mert az ingatlanos nem volt hajlandó kocsival a bezonuton felmenni. Ha tudom, hogy ő nem megy ki az érdeklődőkkel, nem írom alá a szerződést. Vállalta a közvetítést, ami az ingatlan bemutatását is jelenti.De senki nem adott ajánlatot, egy olyan ingatlanra, ahová fel autóval fél felmenni az ingatlanos
Végül ki adta el az ingatlant? Az ingatlanos hozta a vevőt? Ő mutatta meg neki, ő intézte a papírmunkát, az általad írt hiányosságoktól eltekintve elvégezte a szerződés szerinti munkáját? Vagy végül nem ő adta el az ingatlant?
„ Az a kérdés, hogyha nem tette meg a közvetítői munkáját, mert nem ment a házhoz autóval vagy a leírást nem módosította” Erre azt mondanám, hogy pont ugyanaz a szitu, mikor elviszed az autódat a szerelőhöz és utána te akarod megmondani, hogy az adott hibát hogy javítsa ki, holott ő a szerelő, nem te. Ő vette fel a kínálatba az ingatlanodat, nyilván eladás utáni haszon fejében, tehát ő az, aki tudja, hogy kell ezt eladni. Viszont te folyamatosan belekotyogtál neki és lehet akár elege is lett belőle. A különféle oldalakon is ott szerepel viszont, hogy bár valóban ez egy tisztességtelen haszon feléjük, azonban nem ismerjük a szerződésedet és akár jogosan is követelhetik - mi több, ha kellően karakán az ügyvédjük, még be is fogják rajtad vasalni. Szóvalerre tuti választ egészen biztosan nem tud senki adni. Javaslom, hogy te is egy jogi képviselőt hívj magad mellé, aki ott bent az irodában esetleg elmagyarázza nekik a helyzetet.
Az már más kérdés, hogy ilyenkor év elején engem is csak ingatlanosok keresnek - van már egy és nem akarok többet - mert a statisztika miatt kell nekik az ingatlanszám a kínálatban, gyakorlatilag nekik ez felsőbb utasítás az irodavezetőtől, szóval ebből a szempontból akár igazad is lehet. Annyira nem veszett fejsze nyele ez, de ha simán csak nem fizetsz nekik, akkor még akár bajba is kerülhetsz miatta.
Az hogy rosszul döntöttem, tudom. Az a kérdés, hogyha nem tette meg a közvetítői munkáját, mert nem ment a házhoz autóval vagy a leírást nem módosította ......akkor miért jár a banatpenz.....a képeket is én csinaltam
„Egy nagy ingatlanirodával kötöttem " kizárólagos szerződést".....Úgy döntöttem felmondom a szerződést. Most kérik a bánatpénzt! Értem, hogy bent van a szerződésben.....a kéréseimet nem teljesítette, muszáj volt felmondanom...ilyenkor miért járna neki a pénz ha eladom?” Ha kizárólagos volt az a szerződés, akkor annak egy kötött határideje is volt, ami előtt felmondtad. Pontosan ezért jár nekik a bánatpénz, még ha fáj is neked és nem azért, mert ők tisztességtelenül le akarnak most nyúlni, hogy elkelt az ingatlan.
„nem tettek semmit azért, hogy eladják az ingatlant” Ezt te nem tudhatod, hogy milyen költségekkel járt neki. Számukra a hirdetés nem ingyenes, mint a magánszemélyeknek. Egyébként ha jól értem, akkor eladtad az ingatlant önállóan. Na pont ezért nem lett volna szabad „kizárólagos” szerződést kötni.
Tisztelt Szakértők! Egy nagy ingatlanirodával kötöttem " kizárólagos szerződést". Sürgős volt az eladás, mert hitelt vettem fel. Kiderült, hogy a feltett hirdetést nem volt megfelelő, hiányos volt ezért kijavítva elküldtem az ingatlanosnak, ugyanakkor azt is kértem, hogy kocsival vigye őket fel az ingatlanhoz,beton út vezet oda. Gyalogosan fárasztó a séta. Azt írta, hogy ahhoz be kell húznia a kézi féket és ki kell nyitnia a kaput és az "macera" (kb.) az ingatlan leírását nem változtatta meg. Úgy döntöttem felmondom a szerződést. Most kérik a bánatpénzt! Értem, hogy bent van a szerződésben, de nem tettek semmit azért, hogy eladják az ingatlant.Hiába kértem az ingatlanost...ilyenkor miért járna neki a pénz ha eladom? Hiszen a kéréseimet nem teljesítette, muszáj volt felmondanom, hogy eladja! Válaszát előre is köszönöm
Anno én a volt ingatlanomat is közvetítőn keresztül próbáltam értékesíteni. A szobákat úgy írta be, hogy fapadló van, holott hideg padló volt járólapokkal. Hiába jeleztem felé, hogy módosítsa, gyakorlatilag le se sz....rta. Pontosabban ezt az egyet azért megtette..... Tisztelet a néhány kivételnek, de sajnos ők már csak ilyenek.
Ha így történt, akkor a félretájékoztatást bokszolja le egymás között a vevő és az ingatlanos. Ha az ingatlanos hibázott, akkor még a bánatpénz felét se fizetném ki neki. Hiszen az ő hibájából hiúsult meg a szerződés. Ezt is beleírhatod a levélbe. Meg azt, hogy a vevő kötelessége a Ptk. szerinti elvárható gondosság szerint eljárni. Ha ennyire nyilvánvaló a fafödém, akkor legyen az ő baja, ha ez nem tetszik neki, de amúgy minden további nélkül, szemrevételezéssel is látható ez.
Názd meg az https://archive.org/ oldalon a hirdetés korábbi verzióját, hátha látja az archivum.
Én nem voltam jelen a teljes bemutatáson,a hirdetéseket nem én kezeltem, tehát én semmiképpen sem állíthattam bármit is a födémről. Ahogy korábban írtam, az ingatlanos a szerződéskötéskor megkérdezett, de én nem tudtam neki megmondani, hogy fa vagy betonfödémes az ingatlan, mert erős tériszonnyal küzdök és életemben nem jártam a saját padlásteremben, a vevővel ellentétben, aki több órán át nézte az ingatlant az ajánlattétel előtt. Már a helyszínen jelezve, hogy statikussal is át szeretné nézetni az ingatlant, aminek semmi akadálya nem volt. Viszont az ajánlattételt már aznap megtette a bánatpénz átadásával. Egyébként a statikus által készített képeket látva eléggé egyértelmű volt számomra is,hogy fafödémes az ingatlan. Tehát laikus szemmel is meg lehet ezt állapítani, különösebben szakembert nem igényelt ennek kiderítése.
Az a kérdés, hogy az általam megbízott ingatlanos az én "érdekkörömbe" tartozik-e jogilag? Mert én sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom a vevő ezen állítását, hogy félre lett tájékoztatva és az ingatlanirodának sem érdeke felvilágosítást adni erről. A hirdetéseket megkerestem és átnéztem, ezekben fafödém szerepelt, de elképzelhető, hogy utólag írta át az ingatlanos, nem igazán bízom benne, főleg hogy ennyire sietősen leakarja zárni az ő részét és hónapok óta nem hoz lehetséges vevőt. Illetve az a kérdés is felmerül bennem, hogy ha az ingatlanosom teljesen sötét és mondjuk a hirdetésben korábban vasbeton födémet írt vagy ezt állította a vevőnek, nem életszerűtlen, hogy ketten is látták a vevő részéről hogy nem az(még az ajánlatadás előtt) és erre hivatkoznak a szerződéstől való elállásra? Tisztában vagyok vele, hogy azért léptek vissza, mert nem tudták volna a vételárt kifizetni. Ezért olyan dühítő az egész helyzet és elnézést, hogy ennyire szétvesézem a témát, de egyszerűen úgy érzem, hogy ebben az egész történetben egy tényleges károsult van és az én vagyok.
„Viszont ijesztő, hogy a leírt információkból nem egyértelmű az igazam ”
Rendes tényállás még nem derült ki számomra. Ha jól értem a beton vagy fa födémen megy a vita. Ki mit mondott kinek pontosan. Ez a kérdés. Nem? Ha ez a vita tárgya, akkor valakinek el kell döntenie, hogy ki mit mondott. Ha a födém nem olyan, mint ami közölve lett a vevővel, akkor valaki hibázott, és jogos lehet a visszalépése.
Persze, hogy nem értek hozzá. Nem vagyok jogász. Ha az lennék, nem tettem volna fel a kérdéseket.
Csak a vevő ügyvédje által írt levélből és az ingatlaniroda szerződéséből idéztem.
Megfogadom a tanácsát. Köszönöm.
Viszont ijesztő, hogy a leírt információkból nem egyértelmű az igazam és még mindig nem világos, hogy mi az ami az én érdekköröm és kockázatnak számít, hogy megtartom a bánatpénzt.
Tehát jelen állás szerint, előfordulhat az, hogy annak ellenére, hogy én teljeskörűen jártam el az ingatlan eladással kapcsolatban, én lehetek a legnagyobb vesztese ennek az egész ügynek. Mert a legrosszabb verzió szerint, hiába az ingatlaniroda hibázott nekem nincs lehetőségem egy vesztes per esetén a felelősséget és perköltséget az ingatlanirodára hárítani.
Egy dologra azért kíváncsi lennék. Te hogyan jártál volna el a helyemben? A vevő visszalépése után egyből visszaadtad volna a bánatpénzt? Csak, hogy tanuljak belőle, mivel emiatt még mindig értékesítés előtt vagyok.
Sok baj van itt, elsősorban az, hogy az ingatlanos balfasz, és se te, se a vevő nem nagyon értetek ehhez.
A bánatpénz KONKRÉTAN a szerződéstől való elállásra kötik ki. Ugyanerre van a foglaló is, viszont arra törvényi előírás, hogy KIFEJEZETTEN szerepelnie kell a szerződésben, hogy az foglaló. A foglaló jár vissza kétszeresen, a bánatpénz nem, ha az eladó áll el, vagy az ő érdekkörében (=megtévesztés) merül fel a vevő elállási oka. Ti tulajdonképpen bánatpénzt kötöttek ki, de úgy, mintha az foglaló lenne. Öreg hiba.
Én a helyedben a következőt tenném :
Megírnám egy tértis levélben a vevőnek, hogy álláspontod szerint nem a te érdekkörödben merült fel az elállási ok, vagy vegye meg az ajánlata szerint az ingatlant, vagy álljon el, de akkor a "bánatpénz"-ét elveszíti, azt te nem fizeted vissza. Felszólítod, hogy vagy a szerződést kösse meg veled 15 napon belül, vagy ismerje el neked írásban a bánatpénze elvesztését 15 napon belül, vagy indítson pert bíróságon 30 napon belül, ha nem ért egyet az álláspontoddal, és a per elindítását neked a 30 napon belül írásban is igazolja, tekintettel arra, hogy neked arra az ingatlanirodával meglévő jogvitádhoz elengedhetetlenül szükséged van.
Megírnám egy tértis levélben az ingatlanosnak, hogy álláspontod szerint nem a te érdekkörödben merült fel a vevő elállási oka, ezért a "bánatpénz"-ét megtartod, és annak adózás utáni nettó összegének a felét a közöttetek fennálló közvetítési szerződésnek megfelelően meg fogod fizetni nekik. Ugyanakkor a bánatpénz megtartását vitatja a vevő, ezért azt csak akkor fizeted ki, ha vagy írásban elismerte az elállási okot a vevő a saját érdekkörében felmerültnek, így a bánatpénz elvesztését is elismeri, vagy akkor, ha eltelt 30 nap az előbbi levél kézhezvétele után és a vevő nem indított pert. A részükre járó kifizetést csak úgy vagy hajlandó megtenni, ha annak átvételekor az ingatlaniroda képviselője aláírja azt az okiratot, amelyen elismeri az összeg átvételét, és elfogadja azt, hogy ha a vevő utóbb mégis követeléssel állna elő a bánatpénz tekintetében, és annak a bíróság helyt adna, akkor vállalják, hogy az általuk átvett összeget haladéktalanul és hiánytalanul átutalják a vevőnek az után, hogy te a bíróság ítéletét bemutattad nekik. Ha ezen feltétel nem felel meg nekik, akkor kéred őket, hogy forduljanak bátran ők is a bírósághoz.
Ha igazad van, megtarthatod a bánatpénzt. Ha nincs, akkor fizethetsz még (jó)párszázezer perköltséget is. Neked kell eldönteni mennyiért mennyit kockáztatsz.
Abszolút nem értelek. Kicsit úgy érzem nem vagy teljesen tisztában a bánatpénz fogalmával.
"Fruzsina az a bánat pénznek nevezett összeg teljesen az ingatlanost illeti."
Őszintén érdekel, hogy mire alapozod ezt.
Az ajánlatot én kaptam, a szerződést én kötöttem volna a vevővel. Az egyik fél a vevő, a másik az eladó. A bánatpénz biztosítja az elállás jogát a két szereplőnek. Ez egy percig sem volt kérdés. Az ingatlanos nem is kezelhet pénzt, legfeljebb egy ügyvéd.
Természetesen mindenből van saját példányom, habár minden egyes alkalommal ezt külön kérnem kellett.
A szerződés idevonatkozó része: "Amennyiben a megbízó vételi ajánlatot kap és az ajánlattevő érdekkörében felmerülő okból nem jön létre az adás-vételi szerződés , úgy a bánatpénz fele része a megbízott ingatlanközvetítőt illeti meg költségáltalány jogcímen"
Az ÁSZF nem áll rendelkezésre. Annak elérhetőségét nem biztosítja az ingatlaniroda. Tehát nem tudom, hogy bármi egyéb erre vonatkozó rendelkezés van-e.
Az átvételi elismervény a vételi ajánlatban van rögzítve és "ajánlattételi biztosíték"-nak van nevezve.
Ami számomra kérdéses, hogy a vételi ajánlatban van egy ilyen kikötés: "Amennyiben az eladó érdekkörében hiúsul meg az eladás, úgy a bánatpénz kétszerese jár a vevőnek".
Mennyire az én "érdekköröm" az, hogy az ingatlaniroda esetleg félretájékoztatta a lehetséges vevőt? Miért jogosult az ingatlaniroda a bánatpénz felére, ha én vitás helyzetbe kerültem miattuk? Miért nincs megfogalmazva, hogy mit értenek pontosan a bánatpénz "felén"? (nettó, bruttó) Hogyan lehetséges az, hogy a bánatpénz amely az elállás jogát biztosítja és kártalanítja a vevőt vagy az eladót költségáltalányként kell megfizetni az ingatlaniroda felé?
Alapvetően nem lenne ezzel gond, de azt gondolom, hogy ilyen esetben, amikor a vevő követeli vissza a bánatpénzt és valószínűleg peres eljárás is lesz belőle, az ingatlaniroda még nem tarthat igényt a bánatpénz ráeső részére
Ha bármilyen okból a bánatpénz visszafizetésre kerül, mert pl a bíróság úgy ítéli meg, hogy az adás-vétel az én érdekkörömben hiúsul meg (hiszen a megbízott ingatlanos az én értelmezésem szerint az én érdekköröm), abban az esetben van lehetőségem és érdemes-e kártérítési pert indítani az ingatlaniroda ellen? Ha veszítem a vevővel szembeni pert, a bánatpénz mellett a perköltségeket is állnom kell, tehát már nem aprópénzekről van szó.
Fruzsina az a bánat pénznek nevezett összeg teljesen az ingatlanost illeti. Azt a visszalépett vevő fizette elhamarkodottan. Viszont neked jár a közvetítő további szolgáltatása.
Amúgy aki károsodott az a meggondolatlan vevőjelölt, inkább ő az aki méltatlankodhatna a hiányos adat szolgáltatás miatt. Amúgy egy ingatlan eladáskor rengeteg adatot figyelembe kell venni Egyszer vannak a hivatalos földhivatali adatok,ezek főleg jogiak az ingatlanazonosításához.
Aztán vannak a műszaki adatok...ezek az építési terveken szerepelnek. ( ha van olyan ) Van ami örök érvényű van ami az idő múltával változhat. Az első ilyen műszaki adat a ház/lakás korrekt alaprajza. Ha nincs, csinálni /csináltatni kell.
Az az 500 000 ft egy szokásos bánatpénz,nagyjából az ingatlan becsült értékének 1 -2% a. Célja a vevők meggondolatlan fellángolásának a kordában tartása. Ha korrekt a közvetítő, akkor az egész őt illeti.Ennek fejében pár hétig felfüggeszti a mustrát.Mondjuk kettő- három hétre. A foglaló egy komolyabb összeg lehet.
Amúgy az aki fizeti a pénzt elvárhat egy un. átvételi elismervényt (nyugtát,anyám kínját ).Annak megvannak a formai követelményei és szerepelni kell benne, hogy az a pénz milyen célból lett adva. Pl átvételi elismervény xxxx hrsz ingatlan vételi ajánlatára. Ennek fejében a közvetítő felfüggeszti a mustrákat/amit azért komolyan nem vesznek /.Aztán egy jobban fizetővevőnél vagy visszaadja vagy nem. Ilyen összegnél kevesen mennek bíróságra. F. kérdései: „Mit tudok ez ügyben tenni? Jogosan követelik-e a teljes bánatpénz felét? Kinek a felelőssége az adás-vétel meghiúsulása? Jogosult a vevő a bánatpénzre?” Sok mindent ! pl. visszaadjátok az egész összeget, visszaadjátok a felét a harmadát. Úgy nevezik,hogy alkú.
„Természetesen apróbb hibákat talált a statikus (nem építésügyileg minősített tetőfólia, nem szakember által végzett szigetelés), de egy használt ingatlanról van szó, melyet saját magunk” Egy ingatlan értékesítésekor a vevőjelőlt joga az informálódás. A jogos és naiv kérdésekre vagy válaszolt az eladó vagy nem. Nyilván a komolytalan érdeklődőtt lerázzuk.Vagy bejön vagy nem. Aztán van olyan infó amit leírunk van amit nem.
Most bánatpénz vagy foglaló? Szerepel bármilyen okiratban bármelyik? Amikor átvetted, született arról valamilyen papír?
Ha az ingatlaniroda is akar valamit, szerintük "jogszerűen", kérd meg őket, hogy ezt támasszák alá konkrétan. Paragrafussal, vagy a szerződésetek megfelelő pontjával. Emlékeztesd őket, hogy nem TE álltál el az eladástól, hanem a vevő a vásárlástól. (szerintem lesz ilyen pont a szerződésedben, de nem hinném, hogy az a vevő elállása esetén is járna nekik).
bérbe veendő lakást is meg kell legalább 2x nézni. Akkor egy megveendő lakásnál- háznál ez sokszorosan érvényes, legalább 3x de nem árt akár 4x is megnézni. Statikus, orvosszakértő, jővőbe látó stb.
Ez időigényes. és néha költséges Korábbi elmélkedésben : „ a 10 5 munkanap.”helyesen 10 félnap az 5 munkanap. Amúgy ha valaki elad egy házat, az hogy nem tudja miből van a födém az elemi hiba.
Azt mondja hogy 30 éve foglalkozom lakás bérbeadással,Még anno újságban hirdettem, de vagy 20 éve már a neten. Vannak ingyenes felületek,de ha képet is fel akarunk rakni pár 10 ezer, talán egyből is kijön.Kijöhet. Tehát az első lépés a hirdetés.ok.ebben az ingatlanosok profik,de azért a mezei állampolgár is meg tudja oldani. A második lépcső a bemutatás. Ez egy időigényes foglalatosság plusz némi rutin ( a csalók, szélhámosok elkerülése,valamint az álmodozók hatékony gyors leszerelése ). Ha 10x kell bemutatni egy kiadandó ingatlant még mindig megéri. Egy bemutatás max félnap, a 10 5 munkanap....egy lakás kiadásnál a jutalék 150 - 200 eft. Lakás eladásnál nagyobb pénzek vannak. Pl.2 -3 millás jutaléknál is 300 eft / alkalom lehet a díja.
Amúgy a mai telefonos világban sok mindent meg lehet előre beszélni,van lehetőség az üres járatok csökkentésére.
Lakáskiadásnál a sok apró trükk egyike....már az első érdeklődőnek is azt kell mondani ő a második a harmadik,sok kellemetlen szituácót.el lehet így kerülni. Tavaly előtt pl. egy muki talán 4 perc után veszi elő a vastag pénztárcáját és mondja, hogy ő kivesz a.....a 73 éves apjának. Lerakta volna mint egy csomagot.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.