Számlakorrekció kötelezettség


Szomorú örökös # 2025.03.13. 08:51

drbjozsef

de ez még nem kár

Azért ha határidőre nem fut be egy átutalás, az mégiscsak egy konkrét kár.

drbjozsef # 2025.03.13. 07:54

Szomorú örökös,

Értem, de én nem ezt kérdeztem. Hanem azt, hogy KONKRÉT kára keletkezett-e.
Gondolom, észrevette, hogy nem jön SMS, nem tud utalni, utánajárt, kiderült mi a szitu, ha fontos volt nyilván megoldotta máshogy az utalást, papíron mondjuk, igen, ez sok vesződség, és kényelmetlenség, de ez még nem kár.

Szomorú örökös # 2025.03.13. 05:39

drbjozsef

Egyébként mit szeretnél? Rúgják ki? Keletkezett konkrét károd?
Pl. nem tudott utalni, mert az ehhez szükséges kódot nem kapta meg sms-ben.
Eléggé konkrétan leírta: „Másnap internet bankon számlát akartam átutalni amikor kiderült hogy nem kapok sms-t.
Akinek nincs a telefonra mobil banki alkalmazás letöltve, az mindig sms-ben kapja meg az utaláshoz a kódot.

drbjozsef # 2025.03.13. 05:32

eva2025,

Elég fura, és nehezen hihető, hogy amit leírtál az így, és eszerint történt, de tegyük fel. Én a helyedben írásbeli panaszt nyújtanék be a bank központi fiókjában, nem ott, ahol ez az eset megtörtént. Azt kötelező megválaszolniuk és döntésüket indokolniuk.
Ha ez nem tetszik, akkor pénzügyi békéltető testülethez fordulhatsz, vagy a bank felügyeleti szervéhez, ami most az MNB.

Egyébként mit szeretnél? Rúgják ki? Keletkezett konkrét károd?

https://www.mbhbank.hu/…20240501.pdf

eva2025 # 2025.03.12. 21:08

Változtathat-e a banki alkalmazott egy meglévö számlámon személyes adatot az engedélyem nélkül?

A következö történt az MBH Bankban.
Reklamáltam mert a csoportos beszedési megbízást elrontották,
Másnap internet bankon számlát akartam átutalni amikor kiderült hogy nem kapok sms-t.
A banki alkalmazott átirta a mobiltelefonszámot rosszindulatból. Bementem a bankba és (ugyanaz az alkalmazott) bevallotta hogy ö tette és kérésemre sem javitotta vissza,

Ez nem büntetendö cselekmény? Kihez fodulhatok segítségért vagy a panaszommal?

(P.S. A bank igazgató vagy rokona vagy a barátja mert nem csinál semmit.)

köszönöm válaszukat.

Szomorú örökös # 2024.06.29. 08:21

marianusrex

Fél év elteltével derült ki, hogy egy 2023 decemberében kelt egészségpénztári számlát a kibocsátó helytelenül állított ki.....Jeleztem a hibát és a korrekcióra vonatkozó igényemet a kibocsátó felé, aki azonban arra hivatkozva utasította el, hogy a korrekcióra csak az adott hónapban van lehetőség

Komolyan gondoltad, hogy egy tavalyi számlát majd idén, közel fél év után még büntetlenül módosítani lehet? :-O

Tudtommal a számlák elévülési ideje 7 év

Ne keverd az „elévülési időt” a „megőrzési idővel”.

marianusrex # 2024.06.26. 09:43

Tisztelt szakértők!

Jogszabállyal kapcsolatos segítséget szeretnék kérni. Fél év elteltével derült ki, hogy egy 2023 decemberében kelt egészségpénztári számlát a kibocsátó helytelenül állított ki, mivel a vevő adatainál az egészségpénztár helyett az én személyes adataimat szerepeltette. Az egészségpénztár megnevezése és a tagi azonosítóm szerepel a számlán a megjegyzés rovatban, így bizonyítható, hogy valóban EP számlát igényeltem, és a kibocsátó oldalán történt adminisztrációs hiba. Jeleztem a hibát és a korrekcióra vonatkozó igényemet a kibocsátó felé, aki azonban arra hivatkozva utasította el, hogy a korrekcióra csak az adott hónapban van lehetőség (feltételezésem szerint az ő oldalán felmerülő adminisztrációs költségek miatt). Tudtommal a számlák elévülési ideje 7 év, s bár laikus vagyok, azt kétlem, hogy a jogszabály lehetővé tenné, hogy az egyik fél egyértelmű hibájából fakadó extra költségeket a másik félnek kelljen elviselnie (EP számla híján nem élhetek az adójóváírással, így majdnem 20%-kos károm származik az ügyletből). Ha akad itt a témához értő kompetens személy, akkor nagy segítség lenne számomra, ha tudna nekem segíteni abban, mely jogszabály tárgyalja a számlakibocsátó számlakorrekcióra vonatkozó kötelezettségét, köszönöm!