drbjozsef
Három héten belül meg kell érkezni a beszélgetésnek, ha kell jegyzőkönyvet is adnak. Szerintem leegyszerűsítve mindkét fél részéről történt mulasztás, az én mulasztásom a biztosító mulasztása miatt következett be.
Ha nem nem jutok egyezségre a biztosítóval továbblépek, csak még nem tudom hogy békéltető testülethez vagy ügyvédhez forduljak. A kárösszeg közelít a millióhoz, csak még nem tudom hogy alulról vagy felülről. Nem is az a kérdés hogy szánok-e pénzt ügyvédre, csak szeretnék olyat találni ak,i aki ténylegesen képvisel is.
(Volt egy négy évig tartó perem, amiben, a ,,haver" ügyvéd jó pénzért nem csinált semmit, aztán a cégem jogsegélyszolgálatánál dolgozó ügyvéd ingyen elvállalta, és reménytelen helyzetből fordította meg az ügyet.)
Biztosítás
Szomorú örökös
Nem vagyok benne biztos, hogy egy ejnye -bejnyével el lehet intézni. Itt nem arról van szó, hogy az egyik biztosítós alkalmazottól ügyintézés közben megkérdeztem valamit, ami nem rá tartozik ugyan, de azért mond rá valamit. A telefonos ügyfélszolgálat a biztosító egyik hivatalos ügyfélszolgálati platformja, ami egyenrangú akár a személyes ügyintézéssel, akár az online ügyintézéssel. Itt lehet a káreseménnyel kapcsolatban felvilágosítást kérni.
Az ÁFSZ-t valóban ismernem kell, amit én ismertem is - rosszul, amiért a biztosító hibás tájékoztatása a felelős. Szerintem ez azért más, mintha rosszul emlékeznék az elévülési időre, vagy a haveromtól vagy akárkitől kérdeztem volna meg, ez ugyanis hivatalos, a biztosító által rögzített tájékoztatás.
Az autót közben megjavíttatom, persze írok a biztosítónak is, amennyiben nem sikerül megegyezni tovább viszem az ügyet.
mcharles,
Ha meglesz a felvétel, és egyértelműen tudod igazolni, hogy tévesen tájékoztatott a biztosító alkalmazottja, akkor szerintem lesz keresnivalód. Annak birtokában írhatsz a biztosítónak, végső esetben egy békéltető testületet is érdemes megpróbálni, az összegtől függően akár pert is. Határeset, hiszen a szabályokat ismerned kell, te szerződtél velük, ugyanakkor a kellő gondossággal jártál el, amikor a tájékoztatást közvetlenül a cégtől kérted - és ők rosszat mondtak.
mcharles
„És a téves tájékoztatás rendben van?”
Kb. egy ejnye-bejnye megjegyzéssel elrendezhető.
Jogilag kétlem, hogy bármit is tehetsz, mivel ha biztosításod van, akkor muszáj ismerned az ÁSZF-ket is.
Abban pedig ezek szerint eléggé korrektül le van írva, hogy mi a szabály kárrendezéskor.
„Téves tájékoztatásra való hivatkozással kérhetem-e az autó javítását.....?”
Persze, mindent kérhetsz, de nem a biztosítótól, hanem inkább a szerelőhöz menj vele.
A biztosító biztosítások kötésével foglalkozik, autót nem javítanak.
Csak legyen rá elég pénzed, mert nagy valószínűséggel a szerelő nem fog rá egy évnél többet várni.
És a téves tájékoztatás rendben van?
Sajnos igy jártál!
Kovács_Béla_Sándor
Napi szinten szükségem volt az autóra, most van jobban lehetőségem megjavíttatni. Pont ezért kérdeztem meg az ügyfélszolgálatot, hogy mennyi az elévülési idő, az ott közölt információ birtokában nem javíttatam meg egy éven belül.
Mert akkor még belül voltál az egy éven? Mi akadályozott, hogy elvégeztesd a javítást?
drbjozsef,
A biztosítási kötvényben amit kaptam semmi, a honlapon megtalálható ÁSZF-ben 1 év. (2022.januártól három év).
Az ÁSZF szerint valóban nem jár a javítás, kérdésem az, hogy a szolgáltató tartozik-e felelősséggel a téves tájékoztatás miatt.
mcharles,
Mi szerepel erről a biztosítási szerződésedben, illetve az ahhoz tartozó ÁSZF-ben?
Kedves Fórumozok!
A biztosító visszautasította az autóm Casco terhére történő javítását, mert a káresemény óta több mint egy év telt el. A telefonos ügyfélszolgálattal való egyeztetés során megkérdeztem, hogy mennyi idő áll rendelkezésre a javításig. Azt a választ kaptam, hogy kettő év az elévülési idő.
Téves tájékoztatásra való hivatkozással kérhetem-e az autó javítását, illetve kihez fordulhatok jogorvoslatért, amennyiben ez nem történik meg?
A rögzített telefonbeszélgetést kikértem a biztosítótól.
Fizetési meghagyás, per.
(Persze, végtelen időkig is egyezkedhetsz velük, én adottnak vettem, hogy a megegyezés már lehetetlen.)
Nem értek hozzá, ezért szerintem mellékes, mit gondolok.
Nem tudom, hogy érdemes-e ilyenkor még a biztosítóval egyezkedni, vagy perrel fenyegetni. Van-e bármilyen varázsszó, pl. felügyeleti szerv, aminek említése segít. Nem tudom, hogy a magyar bírósági gyakorlat elfogadja-e az árajánlatokat kárértéknek. Nem tudom, hogy ha a biztosító hajthatatlan, fizetési meghagyást kell beadnom a jegyzőnél vagy ügyvédet kell keresnem. Nem tudom, hogy a jogi eljárás költségeit mekkora részben kapom vissza.
Pereskedni ráérek, de ha nem muszáj enélkül szeretném elérni, hogy ne nézzenek madárnak. Azért kérdezek, mert bízok benne, hogy a fórum közössége nem ma lát először ilyen ügyet.
Köszönöm!
„Mit lehet vagy érdemes ilyenkor tenni? ”
Te mit gondolsz?
Tisztelt fórumtagok!
Egy autó nekiment a házunk kerítésének és kapujának. A sofőr felelőssége egyértelmű, a kötelező biztosítója megvan.
A kapu javítására 3 cég is adott bruttó 150.000 forint körüli árajánlatot, a biztosító viszont 60.000 forintot szeretne kifizetni. Az ajánlatok közül egy tételes, kettő végösszeges, de mind írásban rendelkezésre áll a biztosító számára.
Mit lehet vagy érdemes ilyenkor tenni? A kárérték a javítási ajánlatok alapján egyértelmű, a biztosító ajánlata pedig abszurd. A biztosítót kérdőre vontam, de csak a tételes árajánlatot küldték vissza úgy, hogy átírták az egyes tételek árát a szerintük "reálisra".
Köszönöm!
bigdaddy,
1-2-3.:
https://totalcar.hu/…penzed_utan/
4: ezt talán a casco biztosítóddal kell megbeszélni.
Sziasztok
Belém tolattak másik fél elismerte majd a szerviz (aki nem a károkozó kgfbjének szerződött partnere hanem másik) javítási díját a kh biztosító nem fogadta el avulálásra hivatkozva így most rá kéne fizetnem a saját autómra.
1.Tudok ilyenkor bármit tenni vagy mivel 2003-as a kocsi én vagyok az első tulaj így jártam ez a rendszer?
2. Casco biztositómat is megkérdeztem azt mondja ha van avulási kiegezsitőm akkor fizeti… ott is így jártam?
3. Van ötlet 1-2 alapján vagy ma ez a rendszer és így járok ha beletolatnak a megkímélt első autómba? :(
4. Mi van ha visszalépek a kgfb-től és kérem casco javításra az egészet? Azt megtehetem vagy ők is avulálnak? Vagy nem is lehet ilyet?
Köszönöm.
itt egy cikk erről a csudajó biztosításról:
https://penzugyi-tudakozo.hu/…um-velemeny/
Gyorsan átfutva lerí, hogy egy kifejezetten túlárazott termék kifejezetten az OVBnek készítve. A túlárazás természetesen ahhoz kell hogy magas jutalékot tudjanak fizetni és mivel OVBnél a legkedveltebb értékesítési módszer a barátok útján való szerződéskötés ahol nem feltétlen kérdezgetnek a költségekről az emberek ez egy ideális termék nekik.
Furcsa, mert a neve is "kezdeti". Miért vonnák azt a 8. évben is ?
Persze, lehet ez egy ilyen konstrukció is akár. És igen : ennek a terméknek ez a lényege, hogy teljesen hülyének néznek, és hát alá is írtad. Tartok tőle, hogy a szerződésednek meg fog felelni az eljárásuk, nem nagyon van sok esélyed semmilyen fórum előtt a panaszoddal. Ez úgy van kitalálva, hogy 99%-ban buknak rajta az emberek. Persze, mint a tippmixen, itt is lehet nyerni, nem kizárt az, de ilyen költségek mellett ez szinte csak elméleti lehetőség...
De hát ilyen a tőzsde is. Lehet rajta veszíteni. Mint minden befektetésen, még az állampapíron is elvileg - csak lényegesen kisebb eséllyel persze.
Sajnos ez ilyen, megvezetik az embert, száz oldal az apróbetű, és a nagy részét az átlagember nem is igen érti, de attól még a tény az tény : ő írja alá.
Kedves József!
Minden évfordulókor küldik az elszámolást, és mindegyikben ott szerepel a kezdeti költség különböző összeggel. Nem értettem félre.
Még azt is megkérdeztem, hogy mi lett volna, ha a minimum összeggel fizettem volna 3 évig a biztosítási díjat, és utána növeltem volna meg egy magasabbra. Azt mondták, hogy akkor jártam volna jól, mert akkor a kezdeti költséget az alacsonyabb havidíjak után kellett volna fizetnem. Valami itt nagyon nem stimmel. Azt hiszem, teljesen hülyének vagyok nézve.
Papi07,
„a kezdeti költséget az első három év befizetései alapján számolják ki, és minden évben az így megállapított összeget fogják levonni.”
Ezt vagy rosszul mondták, vagy félreértetted. A kezdeti költséget számíthatják így, de azt valójában már levonták az első 2 vagy 3 évben. Igen, van, amikor 10 évre számítják "előre", de nem vonják minden évben.
„lehet-e ez ellen a tisztességtelen gyakorlat ellen lehet-e valahova jogorvoslatért fordulni.”
Fordulni lehet. Elsősorban a szolgáltatóhoz, vagyis a biztosítóhoz, és ha nem felel meg a válaszuk, akkor az MNB-nél lehet indítani pénzügyi fogyasztóvédelmi eljárást.
Szerintem SZJA-t nem kell fizetned (pláne, hogy nemhogy még jövedelmed nincs, hanem jócskán mínuszban vagy), legfeljebb ha a régebben volt biztosításra járó adókedvezményt érvényesítettél (ma már nincs ilyen), akkor idő előtti felmondás esetén azt vissza kell fizetni.
Egyebekben azt mondhatom : ez egy ilyen termék, még prosperáló években is nettó veszteséggel jár, ez egy fogyasztó szempontjából "sima" átverés - de jogszerű. Sajnos (vagy nem sajnos), de az államnak nem kell megvédenie az állampolgárait minden hülyeségtől. Nagyon magasak a költségei, nagyon durva az ügynöknek lecsorgatott kezdeti díj (ezt lényegében ő kapja), ha nem termel éves szinten 10+ százalékot az állampapír is meg a részvények is (attól függően miben tartottad az egységeket), akkor nem lesz ebből hozam.
(én úgy szálltam ki félmillió bukóval, hogy a 2008-as válság után kötöttem, és onnan pont szárnyaltak a fejlődő meg a BRICS országok részvényei. Csak ezért ennyi bukóval. Ha ETF-ben tartottam volna ugyanezeket, többmilliós plusz lett volna belőle.)
Ez alapján kiszámolhatod, megéri-e kiszállni vagy nem :
Tisztelt Szakértő!
9 éve kötöttem az Uniqa-nál egy megtakarításos életbiztosítási szerződést /Flex Invest Prémium/, amit kb. 3 évig havonta 40000 ft-tal fizettem, utána az anyagi helyzetem miatt már csak a minimum havidíjjal / 10 majd 12 ezer ft/. A mai napig befizettem 2 200000 ft-ot, ami a 9 év alatt 1 300 000 ft-ra csökkent. Sajnos csak a most kapott egyenlegközlőt néztem meg alaposabban, amiben a kezdeti költség, a nyilvántartási költség és a kezelési díj összege magasabb mint az egész éves befizetéseimé. Felhívtam az Uniqa ügyfélszolgálatát, ahol at mondták, a kezdeti költséget az első három év befizetései alapján számolják ki, és minden évben az így megállapított összeget fogják levonni. Ha ez a szabály, akkor náluk hiába fogok reklamálni, de azt szeretném kérdezni, lehet-e ez ellen a tisztességtelen gyakorlat ellen lehet-e valahova jogorvoslatért fordulni.
A másik dolog, ami nálam kiverte a biztosítékot, hogy azt mondták, a kb. 1000000 aktuális visszavásárlási értékből még SZJA-t is kell fizetnem, ha meg akarom szüntetni a biztosítást.
Válaszát előre is köszönöm!
Ha mindegyiknél biztosítási esemény.
(Csak vagyonbiztosítás esetén tiltja a törvény a többes illetve a túlbiztosítást.)
Sziasztok!
Az alábbi ügyben szeretnék segítséget kérni.
Több biztosításom is van más-más biztosítóknál, ebben az esetben a gyermek születési miatti összeget mindegyiknél igényelhetem?
A választ előre is köszönöm!
A munkaképességcsökkenés és az egészségkárosodás két különböző dolog - még ha nyilvánvalóan van is közöttük összefüggés.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02