„nekem ilyenkor fogysztóként, valóban kötelességem-e leellenőrizni, hogy a levél tartalma nem félrevezető-e?”
Igen! Egyébként meg ne velem vitatkozz, én odafigyelek az ilyen szitukra, így bele se tudnék szaladni. Ne a biztosítót hibáztasd, mert nem voltál eléggé körültekintő. Pont!
Azt próbáld meg megérteni, hogy abban a levélben, amit 2022.10.22.-én küldtek, ellátásonként írták a megfizetendő önrészt. A kérdés az, hogy nekem ilyenkor fogysztóként, valóban kötelességem-e leellenőrizni, hogy a levél tartalma nem félrevezető-e? Ha te egy táplálékkiegészítő ismertetőjében mellékhatások között nem látod, hogy a betegséged miatt kockázatot jelentene annak szedése, te akkor is felmész az OÉGYI honlapjára és leellenőrzöd?
De akkor itt van a Biztosítotti tájékoztató és Biztosítási feltételek a CIB Bank Zrt. lakossági bankszámlához nyújtott biztosítási szolgáltatásról című tájékoztatóból kimásolt néhány megfogalmazás, melyekben szerintem az ellátás az az egy panaszon belüli vizsgálatok összeségére enged következtetni:
Egészségügyi dokumentáció: a beteg vizsgálatával és gyógykezelésével kapcsolatos adatokat az egészségügyi dokumentáció tartalmazza. Az egészségügyi dokumentáció tartalmazza a biztosított személyes és különleges adatait, és úgy kell vezetni a dokumentációt, hogy az a valóságnak megfelelően tükrözze az ellátás folyamatát, és a beavatkozás/ellátás indokoltságát tartalmazza.
Egészségügyi ellátás: a biztosított adott egészségi állapotához kapcsolódó egészségügyi tevékenységek összessége.
Biztosítási eseménynek minősül a biztosítottnak a rá vonatkozó kockázatviselési tartamon belül bekövetkező balesete vagy betegsége miatt szükséges és orvosilag indokolt egészségügyi ellátása, mely ellátás járóbeteg-szakellátás, orvosi távkonzultáció vagy házivizit keretén belül valósul meg, valamint ezen ellátás alapján szükségessé váló gyógyszerek felírása, akár önmagában álló receptírásként, amennyiben az ellátásszervező által szervezett szakorvosi vizsgálat keretében szakorvos a gyógyszert felírta.
Az ellátásszervező orvosilag kizárólagos mérlegelési joggal bír a biztosítási fedezet körébe vont ellátási igény jogosságának elbírálásában. Ezen mérlegelési jogával élve megtagadhatja a szolgáltatás megszervezését azokban az esetekben, amelyekben az orvosilag nem szükséges, így nem indokolt. Ezek közé tartoznak különös tekintettel azok a vizsgálatok vagy beavatkozások, melyeket ismételten, az előző ugyanolyan beavatkozáshoz képest orvosilag indokolatlanul rövid időn belül kívánnak ismét elvégezni. Ugyancsak ezek közé tartoznak azok a beavatkozások, amelyek orvosi szükségességét a javaslatot tevő orvos igazolni nem tudja. Úgyszintén megtagadhatja az ellátásszervező az ellátás megszervezését olyan esetben is, amikor ugyan nem szükséges orvosi javaslat a szakellátás igénybevételéhez, de azt az ellátásszervező orvosilag nem tartja indokoltnak.
az ellátásszervezőnek jogában áll bekérni az
igénybevett ellátáshoz kapcsolódó egészségügyi dokumentumokat is: szakorvosi vizsgálat esetén a vizsgálatról készült ambuláns lapot; nagyértékű diagnosztika, műtét, diagnosztikai és labor vizsgálatok esetén a megtörtént vizsgálat eredményének és a vizsgálat szükségességéről szóló javaslatnak a másolatát.
A munkanapokon 8-20 óra között hívható telefonszámon bejelenti az ellátás iránti igényét. Szükség esetén – ha nem járt még panaszával orvosnál – ellátásszervezőnk orvosától is kérhet tanácsot, aki a panaszok és kórelőzmény alapján kijelölheti az elvégzendő szakorvosi vizsgálatokat.
Mindent összefoglalva szerintem nem a biztosító hibázott, ők megadták neked a lehetőséget a felmondásra, de te ahogy kattogsz most az email-értesítésen, úgy az új szerződéses feltételeket sem olvastad el és balhézol, amiért nem úgy van, ahogy azt te elképzelted. A legdurvább az egészben, hogy ha most felmondod, akkor méltányosságból esetleg elengednek, de lehet várnod kell a következő évfordulóig, addig ugyanis hivatalosan fel sem mondhatod.
Sőt olvasgassuk csak tovább, hiszen a diagnosztikai vizsgálatokra is kitér:
„1.3.2.2. A biztosító a Diagnosztikai vizsgálatok költségére vonatkozóan önrészt alkalmaz. Az önrész mértéke a diagnosztikai vizsgálat típusától függetlenül egységesen 10 000 Ft. 1.3.2.3. Amennyiben a biztosított egyazon napon egymást követően több diagnosztikai vizsgálaton is részt vesz, minden egyes vizsgálat után köteles megfizetni az önrészt.”
Egyébként elég lett volna tisztességesen elolvasni a biztosítás feltételeit.
„1.3.1.2. A biztosító a Járóbeteg szakellátás költségére vonatkozóan önrészt alkalmaz. Az önrész mértéke a szakorvosi vizsgálat típusától függetlenül egységesen 10 000 Ft, kivéve ez alól a Házivizit szolgáltatást, amelyre a jelen Biztosítási Feltételek 16.1.9. pontjában leírtak vonatkoznak. 1.3.1.3. Amennyiben a biztosított egyazon napon egymást követően több szakorvosi vizsgálaton is részt vesz, minden egyes vizsgálat után köteles megfizetni az önrészt. 1.3.1.4. Az önrész térítésére a biztosított köteles. Az önrész megfizetése az egészségügyi szolgáltatónál történik, az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor.”
„Elfogadtam, mert "ellátásonként" és nem "vizsgálatonként" volt a levélben fogalmazva az önrész megfizetése.”
Hogy te ellátásnak nevezed, a biztosító meg vizsgálatnak, az a lényegen nem változtat. Hogy te azt gondolod ellátásnak, amikor elmégy az orvoshoz és több vizsgálattal kivizsgálják a problémádat, az legyen a te bajod. Van egy alapszabály: „Mindig a parancsnok órája jár jól!” Ergo a rendelő intézet fogja így is, úgy is eldönteni a kérdést. Egyébként szerintem is minden egyes esemény külön-külön ellátásnak minősül. De ne velem vitatkozz, hanem a biztosítóddal. Vidd nyugodtan fogyasztóvédelemre, szerintem bukni fogsz.
„én is kiemelem neked minden mondatomban, hogy ellátásonként és nem vizsgálatonként. Nagy különbség.”
Csakis a te fejedben van különbség, de egyszer talán meg is érted. :-D
„Másfél év múlva tudatosult bennem, hogy a levélben félrevezettek......az önrész jött be a képbe, amiről ha akkor korrekten tájékoztatnak, akkor még aznap felmondom a szerződést.”
Ők korrektül tájékoztattak, csak te értetted másként. Ha akkor szimplán megkeresed őket és tisztázod az ellátás* fogalmát, akkor nem kerültél volna ebbe a csapdába. Most nincs más hátra, mint megvárni az évfordulót és távozni tőlük. De te ha jól sejtem, még pénzt is akarsz tőlük visszakövetelni, másért miért is balhéznál ennyit velük, hogy még fogyasztóvédelemhez is elviszed a kérdést.
„Nem kaptam meg, mivel még aznap levélben visszautasítottam ezt a leereszkedő, arrogáns és megalázó "gesztust" :D”
Tehát vissza akarták fizetni, de te elutasítottad? Pedig pont ezt a 10 ezret kritizáltad. Akkor bizony így jártál. Nem fogsz többet kapni vissza, ne is reménykedj. Ezek után lehet, hogy még ezt se fogják visszafizetni. A nagylelkűségük pont addig tart, amíg rájuk nem küldöd a fogyasztóvédelmet.
"Tehát nem mondtad fel a biztosítást, elfogadtad, pedig egyértelműen tájékoztattak a változásról. Ez bizony ráutaló magatartás volt."
Elfogadtam, mert "ellátásonként" és nem "vizsgálatonként" volt a levélben fogalmazva az önrész megfizetése. Nem mindegy, hogy ha elmegyek egy pulmonológiai ellátásra, aminek keretein belül rengeteg vizsgálat lehet még, pl. röntgen, labor, ultrahang, az további 10-10-10ezer forintomba kerül, vagy az egész ellátás kerül 10ezer forintba.
"Tehát részletesen le is írta a szolgáltató, hogy mi fog pénzbe kerülni és mennyibe. Engedelmeddel kiemeltem belőle a lényeget."
Ügyes vagy, engedelmeddel én is kiemelem neked minden mondatomban, hogy ellátásonként és nem vizsgálatonként. Nagy különbség.
"Közben viszont igénybe vetted a szolgáltatásukat, tehát egyértelműen tudtál a változásról, úgyhogy erre nem hivatkozhatsz."
Igénybe vettem másfél év múlva annak tudatában, hogy ellátásonként és nem vizsgálatonként fizetek. Másfél év múlva tudatosult bennem, hogy a levélben félrevezettek.
"Mellesleg kérdezd meg pl. a Magyar Telekomot, ők sem tájékoztattak külön papír alapon, hogy árkorrekciót fognak végrehajtani. Szimplán ott szerepel a weboldalukon, amelyet úgyis látogatsz, hiszen a számlát is elektronikusan, ott fogod mindig kifizetni."
Az a nagy különbség, hogy olyan ritkán fordul elő, hogy másfél évig nem hívok senkit, így nem derül ki a számlából, hogy árkorrekció történt. Az én esetemben erre a megvilágosodásra azért került csak másfél év múlva sor, mert addig csak a havi 26000 környéki összeget fizettem, ami nem is változott, csak az önrész jött be a képbe, amiről ha akkor korrekten tájékoztatnak, akkor még aznap felmondom a szerződést.
"Hajrá! A kérdéses 10 ezret visszakaptad, úgy el fognak hajtani a csudába, hogy alig várod már az indulást!"
Nem kaptam meg, mivel még aznap levélben visszautasítottam ezt a leereszkedő, arrogáns és megalázó "gesztust" :D
„2022 október 20-án a biztosító egy szerződésmódosítással állt elő, melyben 2022 december elsejétől az eddigi gyakorlattól eltérően ellátásonként 10000 forint önrészt állapított meg. Ezzel együtt lehetőséget biztosított arra, hogy évforduló előtt felmondhassam a biztosításomat, amennyiben az új feltételek nem felelnek meg számomra. Nem voltam boldog, de úgy gondoltam, hogy ez még belefér.”
Tehát nem mondtad fel a biztosítást, elfogadtad, pedig egyértelműen tájékoztattak a változásról. Ez bizony ráutaló magatartás volt.
„A levél szövegében így fogalmazott a biztosító: Új rendelkezésként a Korlátozott járóbeteg ellátás, a Járóbeteg ellátás, a Diagnosztika, a Nagyértékű diagnosztika és az Egynapos sebészet szolgáltatás vonatkozásában önrész alkalmazása kerül bevezetésre. Az önrész mértéke ellátásonként 10 000 Ft, amelyet a biztosított köteles megfizetni az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor az egészségügyi szolgáltatónak.”
Tehát részletesen le is írta a szolgáltató, hogy mi fog pénzbe kerülni és mennyibe. Engedelmeddel kiemeltem belőle a lényeget.
„az milyen eljárás, hogy 2022.10.20.-án kűldenek egy emailt, amit vagy elolvasok 2022. 11. 30.-ig, vagy nem, de lehet sohasem olvasom el, mert mondjuk a spam mappaba kerül......egy elég komoly szerződésmódosításnál küldenek 1 db. emailt és ha nem reagálsz rá, akkor elfogadtad.”
Közben viszont igénybe vetted a szolgáltatásukat, tehát egyértelműen tudtál a változásról, úgyhogy erre nem hivatkozhatsz. Mellesleg kérdezd meg pl. a Magyar Telekomot, ők sem tájékoztattak külön papír alapon, hogy árkorrekciót fognak végrehajtani. Szimplán ott szerepel a weboldalukon, amelyet úgyis látogatsz, hiszen a számlát is elektronikusan, ott fogod mindig kifizetni.
Ja, nem olyan régen egy másik topikban okoskodott valaki, hogy épp otthon hagyta a telefonját, de a lakástulajdonos pont akkor értesítette üzenetben, hogy menni fognak a lakásba. És még neki állt feljebb, mikor nem támogató válaszokat kapott, pedig rohadtul igaza volt, mert ott kezdődik a probléma, hogy miért nincs nála a telefonja, holott ő a kapcsolattartó a lakástulajdonossal? Olyannyira megsértődött, hogy ki is törölte magát azonnal. Basszus, azóta is lelkiismeretfurdalásunk van itt miatta. :D :D :D
„Fogyasztóvédelemhez fordulok.”
Hajrá! A kérdéses 10 ezret visszakaptad, úgy el fognak hajtani a csudába, hogy alig várod már az indulást!
Még egy kérdés: az milyen eljárás, hogy 2022.10.20.-án kűldenek egy emailt, amit vagy elolvasok 2022. 11. 30.-ig, vagy nem, de lehet sohasem olvasom el, mert mondjuk a spam mappaba kerül. Egy szerződésmódosítást nem kellene papíralapon küldeni és aláírva visszaküldeni? Amikor az egesz családra megkötöttem, akkor a feleségemnek is be kellett jönnie velem a Cib bankba, sok oldalnyi aláírás, részletes tájékoztatás. Erre egy elég komoly szerződésmódosításnál küldenek 1 db. emailt és ha nem reagálsz rá, akkor elfogadtad. Nem tűnik ráutaló magatartásnak azzal kapcsolatban, hogy minél kevesebben mondják fel a szerződést és automatikusan fizessék tovább a díjakat?
Az alapkérdes az, hogy a 2022.10.20.-án küldött levélben az önrész ellátásonkénti. Ha egy hivatalos levélben a bankomtól (ez egy Cib termék) ezt a tájékoztatást kapom, akkor is kötelességem tovább tájékozódnom, hátha a bankom téved?
Tehát ha 4 éven át veszek egy táplálékkiegészítőt egy cégtől, amit addig fogyásra szedtem, aztán küldenek egy levelet, amiben tájéloztatnak, hogy mostantól tartalmaz egy összetevőt, ami +10% kockazatot jelent a mellékhatások tekintetében, de én ezt vállalom, de 1,5 év múlva azzal szembesülök, hogy megbetegedtem, ezért panaszt nyújtok be, de ők leszarják, mert a tájékoztató alján a kisbetűsben 20% kockázat volt írva, akkor ezt beszoptam? Kvázi a tájékoztató nagybetűs részében a 10% kockázatot felülírja a kisbetűsben írt 20%?
Nekem ez nem all össze. Lassan jogász kell minden termék mellé, mert lehet, hogy a forgalmazó fals infókkal traktálja a fogyasztót?
„Elismerik, hogy a 10000 forint visszajár, de akkor az ezentúli vizsgálatonkénti 10000 forintokat is el kellene engedni a logika szerint, nem?”
Ezt te hol olvastad? Hogy következtetted ezt ki? Ők csak a megnyugtató rendezés érdekében egyedileg döntöttek így:
„Társaságunk a jelen jogvita megnyugtató rendezése érdekében a másodszorra levont 10 000 Ft Önrészt visszatéríti Önnek”
Nem mellesleg leírták a szabályt, amit te kifogásoltál:
„egyazon napon egymást követően több szakorvosi vizsgálaton is részt vesz, minden egyes vizsgálat után köteles megfizetni az önrészt”
Szóval még mindig nem értem, miből gondoltad, hogy majd mindig elengedik. De hagyd őket a csudába és lépj ki belőle, jobban jársz. Legközelebb már nem lesznek ilyen jófejek.
Hivatkozással a 2024.02.06-án elektronikus úton, a CIB Bank Zrt. felé benyújtott bejelentésére, melynek megválaszolásában Társaságunk illetékes, az alábbiakról tájékoztatjuk. Panaszában kifogással él azzal kapcsolatosan, miszerint az Ön által, mint biztosítottként élt a CIB Egészségőr 2.0 csoportos egészségbiztosítás szolgáltatásával, azonban az igénybevett ellátással kapcsolatban a 10.000 Ft összegű önrész kétszer került levonásra.
Panaszában foglaltakat megvizsgáltuk, melynek kapcsán az alábbi megállapításokat tesszük.
A vonatkozó, CIB Egészségőr 2.0. Biztosítási Feltételek 2.34. pontja értelmében az önrész az az összeg, amelyet a biztosító az igénybe vett egészségügyi szolgáltatás költségének térítésekor levon a térítendő összegből és amelyet a biztosított köteles megfizetni. A biztosító kizárólag az egészségügyi szolgáltatás költségének az önrészt meghaladó részét téríti meg.
A már hivatkozott biztosítási feltételeink 16.1.9. pontja szerint, ha a biztosított a járóbeteg-szakellátás keretei között egyazon napon egymást követően több szakorvosi vizsgálaton is részt vesz, minden egyes vizsgálat után köteles megfizetni az önrészt. Ezen feltételi kikötést a Biztosítotti tájékoztató 1.3.1.3. pontja is tartalmazza.
A feltétel fentebb hivatkozott pontjai alapján az önrész megfizetése minden egyes ellátás vonatkozásában terheli a biztosítottat. Erre tekintettel az önrész az egyes ellátásonként jogosan került felszámításra.
Ugyanakkor méltányolva azon kifogását, melyet az egészségügyi ellátás definiciójával kapcsolatosan terjesztett elő, a jelen jogvita mindkét érintett fél számára megnyugtató rendezése érdekében Társaságunk azt a döntést hozta, hogy a másodszor levont 10.000 Ft önrészt visszatéríti Önnek.
Kérjük, válaszlevelében - panaszkezeles@union.hu e-mail címre megküldve - nyilatkozzon arról, hogy milyen bankszámlára teljesítheti Társaságunk a kifizetést.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a már hivatkozott biztosítási feltétel 7.2. pontja értelmében a biztosított biztosítási jogviszonyát rá vonatkozó biztosítási évfordulón – Ön esetében ez 06.01. napja - csatlakozási nyilatkozat írásbeli visszavonásával szüntetheti meg, amennyiben a biztosítottra vonatkozó biztosítási évforduló előtt legalább 30 nappal ezt írásban jelzi a szerződő felé.
A biztosított biztosítási jogviszonya a díjjal fedezett időszak végével szűnik meg.
Álláspontunk szerint panasza részben megalapozott.
Nem megalapozott bejelentése arra tekintettel, miszerint a szerződési feltételek értelmében az önrész megfizetése minden egyes ellátás vonatkozásában megfizetendő. Azonban méltányolva az egészségügyi ellátás definíciójára tett észrevételét, Társaságunk a jelen jogvita megnyugtató rendezése érdekében a másodszorra levont 10 000 Ft Önrészt visszatéríti Önnek, melyhez szíveskedjen a leírtaknak megfelelően nyilatkozni, hogy milyen bankszámlaszámra teljesítse Társaságunk a kifizetést.
Együttműködését köszönjük.
Elismerik, hogy a 10000 forint visszajár, de akkor az ezentúli vizsgálatonkénti 10000 forintokat is el kellene engedni a logika szerint, nem? Mondjuk mire ezt megválaszolom és mire reagálnak, pont le is jár a szerződés. Ügyes.
Egy kis nézeteltérésbe keveredtem az Union biztosító Egészségőr 2.0 biztosításával kapcsolatban. A sztori dióhéjban a következő: 2022 október 20-án a biztosító egy szerződésmódosítással állt elő, melyben 2022 december elsejétől az eddigi gyakorlattól eltérően ellátásonként 10000 forint önrészt állapított meg. Ezzel együtt lehetőséget biztosított arra, hogy évforduló előtt felmondhassam a biztosításomat, amennyiben az új feltételek nem felelnek meg számomra. Nem voltam boldog, de úgy gondoltam, hogy ez még belefér. A levél szövegében így fogalmazott a biztosító: "Új rendelkezésként a Korlátozott járóbeteg ellátás, a Járóbeteg ellátás, a Diagnosztika, a Nagyértékű diagnosztika és az Egynapos sebészet szolgáltatás vonatkozásában önrész alkalmazása kerül bevezetésre. Az önrész mértéke ellátásonként 10 000 Ft, amelyet a biztosított köteles megfizetni az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor az egészségügyi szolgáltatónak. "
2024 januárjában, tehát több mint egy év múlva egy pulmonológiai ellátásra volt szükségem, melyet a biztosító meg is szervezett nekem, de a helyszínen, a vizsgálat és a tüdőröntgen után a kasszához fáradva kétszer 10000 forintot fizettetek ki velem arra hivatkozva, hogy az önrész megfizetése vizsgálatonként és nem ellátásonként értendő.
Hazaérve megnéztem a levelet és láttam, hogy ott ellátásonként szerepel az önrész megfizetése. Lejjebb görgetve azonban volt egy kis kiegészítés:
"A fentiek szerinti, valamint egyéb módosításokat tartalmazó biztosítási feltételek megtekinthetők az alábbi linken:
A linkekre kattintva laikusként nagy nehezen megtaláltam az adott termékre szóló termékismertetőt a kb. 20 darab egyéb között, melyben így fogalmaznak:
"a Korlátozott járóbeteg ellátás, a Járóbeteg ellátás, a Diagnosztikai vizsgálatok, a Nagyértékű diagnosztikai vizsgálatok és az Egynapos sebészeti ellátás esetén a Biztosító egységesen 10 000 Ft összegű önrészt alkalmaz, amelyet a Biztosítottnak az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor az egészségügyi szolgáltatónál kell megfizetnie, "
Nekem még itt sem egyértelmű, hogy VIZSGÁLATONKÉNT és nem ELLÁTÁSONKÉNT kell megfizetni az önrészt.
Az én álláspontom szerint ha 2022 október 20-án tiszta képet kapok arról, hogy vizsgálatonként kell fizetni, úgy élek a szerződésbontás az Union által felkínált lehetőségével, de így most magamra és a családtagokra 2022 október 20-tól kb. 430000 forintot fizettem ki úgy, hogy szerintem félre lettem vezetve. Kértem a CIB bankot, hogy fizessék vissza ezt az összeget, csökkentve a pulmonológiai ellátás két vizsgálatának árával, de kivonva belőle a 2x10000 forintot. Az ügyet átküldték az Union biztosítónak és ők most 30 napot csámcsognak rajta, mely határidő március 8-án jár le.
Kérdésem a következő: ha számomra kedvezőtlen döntés születik, van-e értelme fogyasztóvédelemhez fordulni?
Üdv, lakás biztosítóval nem egyeztünk meg ő sokkal kevesebb kárt térített mint a költségvetés. Kérdésem az lenne a kár kifizetésétől mennyi időn belül lehet közjegyzői fizetési meghagyást kérni? Köszönöm.
Tehát az a szabály, hogy ha nincs nevezve kedvezményezett, akkor a törvényes öröklés rendje szerint öröklődik a biztosítás összege. Én el nem tudom képzelni, hogy egy kedvezményezetthez az legyen írva, hogy "a törvényes örökös" - hiszen erre semmi szükség, mert eleve ez maga a főszabály. Redundáns, felesleges, és ezért értelmetlen lenne. Vagy egy név van ott, vagy nincs kedvezményezett.
Sajnos most nem jó úton indultál el. Sahara 72 a 2023. január 27. 14:29 bejegyzésében azt írta „Ha már ott voltam, akkor megkérdeztem az egészségbiztosítást is. Erre az ügyintéző elkezdte keresni, h ki örökli a házat, de az még perben van.”.
A lakásbiztosításhoz kapcsolódó egészségbiztosítások biztosítottja szinte mindig az ingatlan tulajdonosa. Ha az is vitás, hogy az örökhagyó egyáltalán tulajdonos lehetett-e a halál pillanatában, akkor persze, hogy befolyásolja a biztosítás kifizetését a törvényes örökösök száma (is).
„„a feltételek között 99% eséllyel szerepel, hogy a biztosítási összegre az ingatlan örököse jogosult.” Na jó, fantáziálni én is tudok. Csak egy tényállásban az nem célszerű.” Nem fantáziálás. Ha bármelyik biztosító lakásbiztosítási feltételeit megnyitod, a kiegészítő biztosítások között pontosan meg van határozva, hogy ki minősül biztosítottnak. Ha a biztosított az ingatlan tulajdonosa, akkor a halálesetre járó biztosítási összegre a kedvezményezett, ennek hiányában az örököse jogosult.
„az öröklés arányában illeti meg őket a biztosítási összeg.” És a törvényes örökösök számát, az öröklés arányát befolyásolja egy ilyen per?
„a feltételek között 99% eséllyel szerepel, hogy a biztosítási összegre az ingatlan örököse jogosult.” Na jó, fantáziálni én is tudok. Csak egy tényállásban az nem célszerű.
Sajnos nem tévedés, hanem szabály. A Ptk. 6:478.§ alapján kedvezményezett az, akit a szerződésben ennek neveznek, ennek hiányában a törvényes örökös. Ha többen vannak az örökösök, akkor értelemszerű, hogy az öröklés arányában illeti meg őket a biztosítási összeg.
Amúgy meg a biztosító honnan tudná, kinek és mennyit kell fizetnie, ha az örökösök között arról is vita van, hogy kinek és mekkora hányad jár a hagyatékból?
A kérdezőnél az bonyolítja a helyzetet, hogy nem egy egyszerű életbiztosításról van szó, hanem egy lakásbiztosításhoz kapcsolódó egészségbiztosításról, ami halál esetén is fizet. Itt elsősorban a biztosító ÁSZF-ből kell kiindulni, de a házamat merem feltenni, hogy a kifizetés feltételei között szerepel pl. az, hogy ha nincs megnevezett kedvezményezett, akkor az örökösnek hagyatékátadó végzést vagy bírósági határozatot kell bemutatnia. Mivel a lakásbiztosításhoz kapcsolódik, a feltételek között 99% eséllyel szerepel, hogy a biztosítási összegre az ingatlan örököse jogosult. Ezért nem mindegy, hogy a kérdezőnek mekkora tulajdonrésze lesz az ingatlanban.
Ez tévedés - bár közkeletű tévedés. Valójában ha nincs végrendelet, akkor a törvényes öröklés rendje érvényesül; így akkor is lehet tudni, kinek kell kifizetni a biztosítási összeget, ha egyébként az örökösök közötti vagy a hagyaték tárgyai feletti vita még nem dőlt el.
„Ha már ott voltam, akkor megkérdeztem az egészségbiztosítást is. Erre az ügyintéző elkezdte keresni, h ki örökli a házat, de az még perben van. Arra mondta, h annak a pernek omeg kell várni a végét.”
Gyakori, hogy a biztosítás kedvezményezettjeként nem konkrét személy, hanem a biztosított örökösei vannak megjelölve. Azt, hogy ki az örökös és milyen arányban örököl, majd a jogerős hagyatékátadó végzés, illetve esetedben a jogerős bírósági ítélet fogja megmondani. Ezért vár a biztosító a per végére.
Mert a férjem kiskorú volt, mikor meghalt az Édesapja, így csak anyósom fizette a házat. Először ági vagyonnak akarták, a fél házrészemet(5millió) de azt elutasította a kj. Most vmi számításokat végzett nekik egy ügyvéd, és úgy csak 900 ezer jár nekem a fél házból,mert csak 3 éve voltunk házasok.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.