Vht. 149.§.-t kell tanulmányozni.....„A végrehajtó a vételár megfizetésére legfeljebb 2 hónapig terjedő halasztást adhat, ha ezt a vételár nagyobb összege vagy más fontos körülmény indokolttá teszi.”
A végrehajtó dönt róla mint fentebb is olvasható.....
Együttműködő? HA az a kérdés, hogy törvényesen kell-e eljárnia akkor együttműködő a törvény keretein belül. Vagy azon kívül kérdezed... Az egyéni.
1. Vht. 152.§(3). Nem kell külön kérni, amikor bemész a végrehajtóhoz az árverési jegyzőkönyv aláírására, ott kéred.
2. Igen.
3. Végrehajtója válogatja. Van amelyik le se szarja, van, amelyik minden kérelemre megadja. Azért nem baj, ha nagyon udvarias vagy, azt szeretik, és kitalálsz valami jó indokot, hogy ne csak simán könyörögnöd kelljen, hanem indokkal könyörögnöd kelljen.
Szeretném megkérdezni tőletek, hogy sikeres árverés után a jegyzőkönyv aláírásakor mely paragrafusokra hivatkozva lehet fizetési haladékot kérni pár hétre, hogy kiderüljön élt-e az adós kifogással? A fizetési haladékról dönteni kizárólag a végrehajtó kompetenciája? Mik a tapasztalataitok, általában együttműködő az árverési vevővel a végrehajtó?
Aloha boru! Hasonló cipőben járunk, így azt gondolom, hogy a húsvéti nyuszi számodra sem fogja meghozni a várva várt jogerős végzést. Az általam július 17.-én megnyert ingatlanárverési jegyzőkönyvvel szemben is kifogással éltek. Az első fokon eljáró járásbíróság (nem a pécsi mint a te esetedben), 2022. december 07.-én hozta meg a kifogást elutasító végzést. Az adós fellebbezését 2023. január 02.-án iktatta a bíróság. Engem erről nem is értesítettek, korábban próbáltam telefonon is érdeklődni, de még felvilágosítást sem kaptam. Ezek után február 14.-i keltezéssel megkaptam az elsőfokú döntést, az adós fellebbezését és egy végzést a következő szöveggel: “. Végzés A ...Járásbíróság fenti végrehajtási ügyben az adós és az egyéb érdekelt adóstárs által a 14. számú végzéssel szemben a 15. számon benyújtott fellebbezést azzal küldi meg a feleknek, hogy arra a kézbesítéstől számított 15 napon belül észrevételt tehet. A bíróság ezen határidő leteltét követően intézkedik az iratok felterjesztéséről a ...Törvényszékhez, mint másodfokú bírósághoz a fellebbezés elbírálása végett.”
Egyáltalán ez milyen végzés? Szükségtelen papír, újabb időhúzásra. Szóval én úgy gondolom, neked is esetleg egy ehhez hasonló irományt hoz majd a nyuszi. Ebből látni fogod a dátumokat , amiből kiderül, hogy bizony a “vakarózás” hónapokat vesz igénybe . Én erre nem reagáltam, mert teljesen felesleges lett volna. Remélem az adós sem, hiszen fellebbezett , bár ha ír valamit, azzal méginkább húzza az időt. Én már attól félek, hogy a következő moratórium beköszöntéig sem lesz jogerős döntés, pláne birtokba adás. Az adós pedig még jövő év április 30.-án is ott fog ülni, az általam már tavaly megvásárolt házamban. Sajnos itt erre lehet számítani. A 45 nap még csak tájékoztató határidőnek sem megfelelő. Határidőt a törvény csak nekünk ír elő!
Ötven százalék az esélye. Vagy létezik, vagy nem. Én csak arra írtam ezt a "szellemességet", hogy a lepkefing súlyú hozzászólásra alapozni (nézz körbe a tobbi topikban, hogy értsd) számításokat nem túlságosan bölcs dolog.
drbjozsef Értem szellemes okfejtésed. Mivel másodfokról beszélünk, azért a vágyvezérelt gondolodás azt gondoltatja velem, hogy 50%-nál nagyobb az esélye, hogy elutasítják majd másodfokon ezt a kifogást. Gondolom ilyesmire nyilvános statisztikai adatok nem léteznek, vagy igen?
Valóban. Hétfő és kedd. És hát a vagy így-vagy úgy is tök igaz. Vagy lesz valami, vagy nem. Ötven százalék esélyed van a sikerre, hiszen az vagy lesz, vagy nem.
Köszönöm papinianus88. Tehàt annyi fixen biztos mostmàr ìgy akkor legalàbb, hogy nem lehet biztosan tudni semmit arrol, hogy valòjàban mi is a helyzet. Bìzom Majordomus àltal felvetett hùsvèti nyuszi dologban, mert a legpesszimistàbb kèpletek ès AI modellek lefuttazàsa szerint is hùsvèt környékére (àprilis 3-4) esik valami vagy ìgy, vagy ùgy.
Vht. 217/A. (2) bek. (2) A bíróság - ha azok nem állnak rendelkezésre - a végrehajtási kifogás beérkezésétől számított 8 munkanapon belül intézkedik a kifogás elbírálásához szükséges iratok beszerzése iránt, a végrehajtó pedig a bíróság megkeresésének 8 munkanapon belül köteles eleget tenni. A bíróság a végrehajtási kifogást elbíráló végzését 45 napon belül hozza meg, kivéve, ha ahhoz a felek meghallgatása vagy egyéb bizonyítás felvétele szükséges.
Az utolsó fordulat releváns, általában élnek is vele, megnyilatoztatják az eljáró végrehajtót, hogy reagáljon a kifogásra. (99%-ban egy igényes végrehajtó már a jogorvoslat beterjesztésével egyiejűleg megteszi ezt, de ugye így még marad egy kis idő :) )
2023.01.04. napjától azért már illett volna jogerősíteni, hogyha ez megtörtént, és megküldeni a végrehajtó részére. Sanszos a fellebbezés, habár a foganatosító bíróságnál is előfordulhat olyan, hogy már 1-2 hónapja jogerős végzést méltóztatnak megküldeni a végrehajtónak.
Ez pedig egy bónusz segítség, habár az a pár nap a te szempontodból nem releváns.
CKOT2019.04.16:6. A Vht. 217. § (2) bekezdése szerinti 15 napos határidő anyagi vagy eljárásjogi határidő?
A végrehajtási kifogás a végrehajtás foganatosítása során előterjeszthető jogorvoslat. Mivel előterjesztésére a már megindult végrehajtási eljárásban kerülhet sor, a Beisz 84. §-a értelmében a végrehajtási kifogás nem tekinthető kezdőiratnak. E jogorvoslat benyújtására biztosított határidő – hasonlóan a további jogorvoslatok benyújtására előírt határidőkhöz –nem anyagi jogi, hanem eljárásjogi jellegű. [Vht. 217. § (2) bekezdés, 17/2014. (XII. 23.) OBH utasítás 84. §]
valamikor kipostázzák az érdekeltnek a végzés meghozatala után, ez 5-15 nap (?)
ha elhúzza az átvevő ez ugyebár max. 10 munkanap kb. = 14 nap, utána beáll a kézbesítési vélelem (is)
utána van 15 napja az érdekeltnek, hogy másodfokra fellebbezzen, bár nem tudom, hogy
eljárásjogi vagy anyagi jogi-e a határidő ebben a szituban, de mondjuk anyagi jogi, (vagyis a 15-ik nap végére meg kell érkeznie a fellebbezésnek a bíróságra) akkor az még 15 nap, vagyis ha nem érkezik fellebbezésnek értékelhető beadvány, akkor a 16-ik nap (ha ez hétköznapra esik) a bíróság megfelelő embere akár meg is hozhatná a jogerősítő végzést (ha így hívják/ez a formája).
Összegezve: 15nap + 14nap + 16nap = kb. 45 nap a ráhagyásokkal (a vakarózást a bíróság tulterheltsége okozta ,,iratveszteglés” idejére számolom)
2.) Ha másodfokra fellebezés történik, akkor a fenti kb. 45 nap plusz vakarózással még jön egy 45 napos határidő a bíróság részére és már meg is van az immár jogerős végzés, így 90 nap + bíróságon veszteglés ideje az időtáv, amivel lehet számolni. Mi más húzhatná el a dolgot? (Ha illik ilyet kérdezni.)
gerbera317 – így kalkuláltál te is? Vagy pl. mi az a 45 nap, amit írtál?
Majordomus Köszönöm a tűpontos kiigazítást. Ezt csunyán benéztem.
1. 45 nap + a vakarózás. 2. Alsó hangon fél év. 3. Az szinte rögtön. 4. Alig van különbség. Nem bíróság kérdése ez, hanem szerencséé. Legyen szerencséd.
2023. január 4-én hozták meg a végzést, amely elsőfokon elutasította az általam megnyert árverés árverési jkv.-e ellen valamely érintett fél által tett végrehajtási kifogást. Ennyit elárult a végrehajtó, többet nem. Árverés költségei végrehajtónál részemről határidőre rendezve van. Kérdezni szeretném: 1.) Ha nem fellebbeznek másodfokra, akkor mikor, hány nap múlva reális, hogy jogerős lesz a végzés? 2.) Ha a kifogást előterjesztő fél másodfokra fellebbez, akkor abból mikorra lehet a legkésőbb jogerős végzés? 3.) Az ilyen nemperes eljárásban (végrehajtási kifogás) egy döntés meghozatalától kezdődően mennyi idő az, amíg a bíróságtól a vh. közötti elektromos úton eljut a jogerős végzés a végrehajtóhoz? 4.) Függ-e az ilyesmi esetleg az adott bíróságtól vagy szigorúan ugyanaz a gyakorlat mindenhol? Jelen esetben Pécsi Járásbíróságról van szó.
„Természetesen, a végrehajtást foganatosító bíróság nem biztos, hogy egyetért az álláspontommal :)”
Én is úgy gondolom, hogy nem feltétlenül lesz a kérdező tulajdona a kérdéses ingatlan.
Párszor már itt le lett írva, hogy az árverésen való ingatlan vásárlás sohasem sima ügy. Főleg hogy nem feltétlenül mindig az adós tehet róla, amiért ilyen helyzetbe kerül, ergo néha nekem a tisztességesség részével is vannak bajaim. Ha viszont valaki mégis arra vágyik, akkor tisztességes pénzért kell neki ügyvéd előtt magánúton ingatlant vásárolni.
szomorú örökös: Csak az eljárásjog nem így működik... Egy fiktív tényállás, amennyiben árverés került közzétételre, a licitnapló lezárul az árverező legmagasabb vételi ajánlatával, majd 1 nappal később az adós kifizeti az összes restanciáját, akkor szerinted mi a követendő eljárás? Hát az, hogy a jóhiszemű szerzőt felhívja a végrehajtó az árverési jegyzőkönyv aláírása végett (vagy megjelenik, vagy nem), amennyiben aláírja és a vételár-különbözetet megfizeti, akkor az adós részére kell kiutalni a vételárat, mert a tartozásai időközben megtérültek! Ez a jogszerű eljárás. Az ingatlanárverés ultima ratio eljárás, sok-sok év, alsó hangon hónap telik el, hogy az ingatlan értékesítésre kerüljön. Az árverés végéig megállapodhat, kifizetheti az egészet. Ha utóbb állapodik meg, utóbb fizeti ki: elkésett. Ahogyan a buszvezető sem fog miattad várni, hogyha késésben vagy. Ha az utolsó percekben is megérkezik a megállapodás, kifizeti a tartozását, akkor tükörsima: az árverés törlésre kerül, az árverezők visszakapják az előlegüket. Azonban itt másabb a helyzet.
U.I. nem ritka, hogy megállapodnak, de kiköti a végrehajtást kérő, hogyha más végrehajtást kérő kéri az árverést, akkor tekintsék úgy, hogy ő is kéri az eljárást folytatását, például, hogyha a jogerős becsérték az ő ügyében került megállapításra.
Én úgy gondolom, hogy itt a végrehajtást kérőnek elsősorban az adóssága megtérülése volt az elsődleges és nem feltétlen az, hogy az ingatlan gazdát cseréljen. Kétségtelenül kellemetlen így a szitu, de majd az illetékes szerv - pl. a bíróság - eldönti, hogy mi legyen, ha egyáltalán kifogás érkezik rá.
Vht. 145/B. § (5) bekezdés: „Az ingatlanárverés befejezésének időpontjában az elektronikus árverési rendszer a licitnaplót automatikusan lezárja és közzéteszi abban a lezárás időpontját, azt, hogy az árverési hirdetmény a közzétételi időtartam hány százalékában volt elérhető a felhasználók számára, és azt a kezdő és befejező időpontot, amelyek között a hirdetmény nem volt elérhető a felhasználók számára.”
Szerintem ez egyértelmű: Ingatlanárverés befejezése = licitnapló lezárulása. Hiába szüneteltet programban utólag, hiába érkezik meg a végrehajtást kérők nyilatkozata, a Vht. 155. § d) pontjának alkalmazása - kizárólag a licitnapló lezárulását követően! - a hatáskörének túlterjeszkedése. Az ingatlanárverést törölheti adekvát indokkal, azonban a lezárulást követően nincs lehetősége. Az adós kifogásolhatná az intézkedését, így pedig az árverési vevő terjesztheti elő a kifogását. Amúgy a licitnaplónál is konkretizálásra kerül, hogy az árverés nyertese és a releváns adatai. Természetesen lehetséges, hogy a bíróság gyakorlata ez náluk, de nekem meggyőződésem, hogy a jóhiszemű árverési (vevőt) nyertest, nem hozhatja az ingatlanárverési befejezését követően, a legmagasabb vételi ajánlat tudatában a végrehajtó ilyen helyzetben. Az adós megállapodása(i) elkésett(ek)
Ma felhívtam a végrehajtót. Nagyon igyekezett semmi konkrétat nem válaszolni a kérdéseimre. Annyit véletlenül elszólt, hogy a végrehajtás jelenleg szünetel. Kérdeztem, hogy mi a jogalap arra, hogy nem hívnak jegyzőkönyvet aláírni (elvégre a vht szerint ez jön). Azt mondta, hogy a vht a jogalap, aminek az a célja, hogy az adós törlesszen, az adós pedig most törleszt. Beadhatok kifogást ha nem tetszik, de három ilyet is elutasítottak mostanában. Azt is mondta, hogy csak a jegyzőkönyv aláírásától lennék én az árverési vevő, de ez nem történt meg. Kérdeztem, hogy sikeres volt-e az árverés, arra azt reagálta, hogy "már hogy lett volna sikeres". Megkérdeztem, hogy hogy tudok kifogást tenni, azt mondta "hadd ne rágjam a szájába. 217.§" Végül rákérdeztem, hogy a 155.§ áll-e, erre aszondja "na látom azért utánaolvasott. Tegye meg azt a kifogást".
Én szívesen meg is teszem azt a kifogást, csak laikusként nem teljesen világos, hogy mit kifogásolhatok. A törvény alapján azt látom, hogy az árverés befejeződött, ergo a 152. § szerint jegyzőkönyv készül, amire engem el kell hívni aláírni. Ez nem történt meg, ezt tudom kifogásolni. A törvényben semmit nem látok arról, hogy a végrehajtás szüneteltetése hatással lenne egy befejezett árverésre. Ha jól értem, az egyetlen hatása a szüneteltetésnek az árverésre, hogy szünet esetén nem áll fenn az ingatlan (ingó) értékesítési feltétele, tehát a 132/F. § (7) szerint a végrehajtó az árverés befejezése előtt lezárja a licitnaplót. A törvényből azt sem olvasom ki, hogy a 155. § megakadályozhatna engem a jegyzőkönyv aláírásában. (kivéve ha a jegyzőkönyv semmis)
Viszont azt sem látom, hogy ezen a ponton bármi másra jogosult lennék, mint a jegyzőkönyv aláírására. Kérhetek valami végzést arról, hogy az árverés meg lett semmisítve?
„Kíváncsi lennék mit döntene a foganatosító bíróság.” Értem, amit mondasz, ezért én is kíváncsi lennék rá. Persze, nem az én pénzem áll benne, szóval könnyen beszélek...
Ha az EÁR-ban lezárul a licitnapló, azt az EVÜR-ben fel kell tüntetnie. Márpedig, ha az ott szereplő adatokkal nem hívja be az árverési vevőt, akkor szvsz a részletfizetés megállapítása (amelyet csak a feleknek küld ki) kevés, valahogy sikertelennek kell lennie az árverésnek. Ezért gondolom azt, hogy a Vht. 155. § d) pontjára is hivatkozott. De valóban azt írta az árverező, hogy a végrehajtást kérő kérte a szünetelést.
„A végrehajtó szerintem azzal fog érvelni, hogy a szünetelés beállta miatt további végrehajtási cselekményt nem végezhet.”
Egy érvényes vételi ajánlatot, lezárult licitnaplót csakúgy félresöpörni... érdekes. Szerintem a szünetelés beállta elkésett, van egy jóhiszemű árverező, sajnos az adós akkor próbált meg mindent, amikor már égett a ház. Kíváncsi lennék mit döntene a foganatosító bíróság.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.