MIvel egyházi jogász aki egyben plébános is képvisel ezt,hogy "teljes szinlelés mindkét fél részéről" Ő hagyta jóvá elolvasva a házasságom történetét.Szerinte ez ami érvénytelenitheti a házasságot ennek a "tünetei": nem voltam sem gyónni sem áldozni sem nem voltam tudatában annak amit ekkor tettem amikor kimondtam az igent. Mondjuk jó nagy hülye voltam tényleg.
katolikus elvált és ujraházasodot
Teljes színlelés? Ez valami olyasmi, hogy valaki nem is akart megházasodni, mégis igent mondott? Mert ha tényleg van ilyen szabály, szerintem nincs olyan egyházi házasság, amit ne lehetne felbontani...Bár leginkább ez is csak a pénzről szól úgy látom. Érdekes, hogy ebben az országban, ahol a házasságok nagy része válással végződik, mekkora "divat" lett az egyházi házasságkötés, csak azt nem látom mi értelme ennek, ha valaki nem veszi komolyan azt, amit magára vállal.
Engem,nem érdekel hogy miért csak érvénytelenítsék ezt a volt házasságot.Amugy elég hosszú idő az enyém már kb 7 hónapos. 30 eft. kellet befizetni a költségekre eljött egy ügyhallgató és meghallgatta a tanukat meg engem mivel az EX szart rá.A képviselőm azt mondta türelem. Hát az van, volt , lesz.
A Biblia nem jogforrás. A CIC az(tervbe volt véve egy egyházi alkotmány, de az a project megfeneklett).
www.klaw.hu - Jogról, érthetöen.
https://www.facebook.com/kovacslaw/
Szerintem nem, de lehet hogy tévedek.
Kbs: ezt most nem értettem. Legjobb tudomásom szerint a Biblia az elsődleges "jogforrás", mint a kánonjog "alkotmánya".
Az Írás nem jogforrás. Úgy értem, a keresztyéneknek.
www.klaw.hu - Jogról, érthetöen.
https://www.facebook.com/kovacslaw/
Igazuk van az előttem szólóknak.Igen a biblia beszél a paráznaság esetén a megbocsájtásról sőt azt is mondja,ha valaki nem bocsájt meg a másiknak bármi bűnt követ el ellene,az nem mehet be a mennyek országába.De jelen esetben nem a megbocsájtás a lényeg,mert mindenkinek szuverén joga,hogy megbocsájt vagy sem.Itt lényegi fogalmak vannak összekeverve.nézzük akkor mint mond az ige a házasságról és az elválásról. Úgy gondolom,ha a kérdező ezt a kérdést tette fel a fórumon,számára fontos a bibliai szemlélet,és az,hogy mit mond a házasságról a biblia.Abban az esetben,ha nem a hite,hanem egyszerű preztiskérdésről van szó akkor csak sokat irtam és ennyi. A bibliai házasság alapja nem maga a házasságkötés,hanem a szövetség.Az Isten nem intézményt hozott létre, hanem egy tökéletes szövetséget felnőtt nő és férfi között. A tökéletes házassági szövetség is az első ember pár bűne miatt megtorzult, ez természetesen nem azt jelenti, hogy a házassági szövetség idejét múlt lenne, hanem a bűnös emberek számára veszítette Istentől kapott értékét. Azoknak az embereknek akiknek szívében él az Isten szeretete, és a másik fél tiszta szeretete azok megtapasztalhatják a házassági szövetségben az ember beteljesedését. Az Isten nem pedofil gondolkodású, ő nem egy gyermeklányt vitt Ádámhoz, és nem egy gyermek Ádámnak teremtett felnőtt Évát. Hanem felnőttnek teremtett Ádámnak, oldalbordájából formálta a felnőtt Évát. Isten nem is Szodomát és Gomorát teremtett, hanem férfit és nőt, és a házasságuk a tökéletes, és legmélyebb kapcsolat, amely két ember között létrejöhet, minden más szexuális kapcsolattal is járó forma pedig bűn.1Móz. 2,1 Azután ezt mondta az ÚRisten: Nem jó az embernek egyedül lenni, alkotok hozzáillő segítőtársat.Az embernek tökéletes társat alkotott Isten, amelyre az Ádámnak ez volt a házassági nyilatkozata: Ez most már csontomból való csont, testemből való test. Asszonyember legyen a neve: mert férfiemberből vétetett. A történetből az is kiderül, hogy Ádám kifejezte egyesülési szándékát a házasságban, és asszonynak (asszonyembernek) nevezte ki Évát. Ádám korábban minden állatnak nevet adott tulajdonságai alapján, de hozzáillő segítőtársat nem talált, ezért is van nagy jelentősége ennek a névadásnak. Éva nevének jelentése minden élők anyja , de ez csak Ádám asszonnyá tételével vált valóvá. Bár Éva nyilatkozata nem hangzik el, de egyértelműen elfogadja Ádám nyilatkozatát, hiszen amit Ádám mondott az teljes igazság, és ezt ő is tudta, és érezte (testében, lelkében, szellemében). Kölcsönösen tetszettek egymásnak minden szempontból (ők tökéletesek, és bűntelenek voltak), ez szerelem volt az első látásra, minden tisztátalanság, és hátsószándék nélkül.Amikor egy férfi és nő kölcsönös szeretett, és (szerelem) alapján házasságot kötnek, megtapasztalják Ádám és Éva eggyé válását saját életükben. Ádám tudta, és megtapasztalta csontomból való csont, testemből való test tehát testem, részem, szükségem betöltése a tökéletes segítőtársam. Az asszony pedig átéli az Éva tapasztalatát, hogy férfiemberből vétetett. Része az egy testnek hiszen, abból vétett külön személyként, hogy újból eggyé legyen vele a házasságban, amely teljes boldogsággal tölti be az életét. Ezért is helyes, hogy férje nevét is hordozza az asszony, amellyel szintén jelzi, hogy egy a férjével.A bibliai házasság szövetségének semmi köze nincs a templomi esküvőhöz, és ezzel kapcsolatos ceremóniákhoz, mert sem az ószövetség, sem Jézus, sem az apostolok idejében még az eretnek vallásos vezetők (farizeusok, szaduceusok) sem akartak kontrolt gyakorolni a házasságok felett, és nem ebből akartak többletbevételt beszedni. Isten semmilyen utasítást nem adott még a bibliában sem arra, hogy templomban pap, vagy püspök által celebrált esküvőn kéne embereket összeadni. Amit ezek az egyházak tesznek azt Isten, nem szentesítette. Ebből kifolyólag ez nem szentség, mint némelyik egyház próbálja annak beállítani. Az egyházi esküvő a középkorban a hamis vallás vezetői által kreált ceremónia. Mind az ortodox, mind a latin katolikusok, elismerik, hogy évszázadokon át nem volt külön egyházi esküvői szertartás. A bibliai is igazolja, hogy sem Jézus, sem az apostolok nem tanítottak a házasság szentségéről, sem a hét szentségről, ilyen kifejezéseket nem találsz a bibliában. A házasságot, tehát Krisztus Urunk az újonnanszülettetek között a szentség rangjára sohasem emelte.A polgárinak nevezett esküvő tökéletesen betölti a házasság szövetségének feltételeit. A Magyar Köztársaság törvényei alapján a polgári esküvő betölti Isten elvárásait a házasság kötéssel kapcsolatosan. (Figyelembe véve azt is, hogy nem csak Istenben hívő emberek akarnak megházasodni, hanem más vallásúak, és ateisták is.) A polgári esküvők sokkal közelebb állnak a bibliai házasság szövetségéhez, mint az úgynevezett egyházi szentségi házasságok. Az oka az, hogy olyan teológiai eretnekségekkel átszőttek a katolikus szentségi házasság, amelyek nem, hogy szentséget, és kegyelmet közölnének, hanem teológiai eretnekségeket, és annak következményeit. A különböző egyházak válási statisztikái is ezt igazolják, hogy a katolikus úgynevezett szentségi házasságok esetében a legnagyobbak között van a válások aránya, míg az evangéliumi, és teljes evangéliumi hazaságoknál sokkal kisebb a válások aránya. Ami alapján kijelenthető, hogy a katolikus szentséginek nevezett házasságnak semmilyen többlet szentség közlő ereje sincsen.Zsid. 13,4Legyen megbecsült a házasság mindenki előtt, és a házasélet legyen tiszta! A paráznákat és a házasságtörőket pedig ítéletével sújtja az Isten.Házasságtörés okán elbocsátott asszonyhoz, vagy férfihoz hozzámenni hívőnek nem lehet, és olyan férfihez vagy nővel házasságot kötni sem, aki elvált a társától házasságtörés okán kívül.Mt. 5,32Én pedig azt mondom nektek, hogy aki elbocsátja feleségét, paráznaság esetét kivéve, az házasságtörővé teszi őt, és aki elbocsátott asszonyt vesz feleségül, az házasságtörést követ el.Több egyház teológiája nem felel meg Isten igéjének, mert azt hiszik hogy amit földön megkötöttek házasságot az a mennyben is kötve lesz. Azért vannak óriási tévedésben, mert azt hiszik, hogy a házasság kötése is az ő Krisztustól rendelt feladatuk. Ha ez így lett volna, akkor nem csak a középkortól adták volna össze az egyházban a házasulandókat. Erre Jézus sem az apostolok parancsot nem adtak, ezért a szentségi házasság hazugságokon alapszik, ebből kifolyólag nem szent.Elválni csak házasságtörés esetén lehet.Zsid. 13,4 Legyen megbecsült a házasság mindenki előtt, és a házasélet legyen tiszta! A paráznákat és a házasságtörőket pedig ítéletével sújtja az Isten.
A paráznaság megbocsájtható, a krivacsekne által leírt esetben is színlelésről van szó, mivel a feleség - ha ilyen életmódot folytatott - valószínűleg már a megkötéskor sem azonosult a házasság lényegével.
De ez hangsúlyozottan nem elválás, hanem érvénytelen házasság.
www.klaw.hu - Jogról, érthetöen.
https://www.facebook.com/kovacslaw/
A sok ügyem mellett nekem is van folyamatban a váci püspöki biroságon ilyen ügyem ,az elválasztó ok "teljes szinlelés".a paráznaság szerintem megbocsájthato a biblia szerint.
Üdvözlet!
Bár a kánonjogot nem ismerem,de a Bibliát annál jobban.
Egy esetben engedi Jézus az elválást,paráznaság okán.Ezt a Máté 5,32.ben mondja.
Gyakorlati példám is van erre.Az unokabátyám hatalmas templomi ceremónia közepette vette el az első feleségét a Mátyás templomban.A feleség 2 év múlva a jobb élet reményében kiment az olaszokhoz ahová az unokabátyám csak 1 év után követte.Mint kiderült,az asszonyka éjszakánként egy "klubba" is dolgozott zsebpénzért.
Bátyó,miután ez kiderült,elvált tőle.Kérvényt is irt és a egyházi esküvőt érvénytelenitették.
Tehát nem lehetetlen csak évek és pénz és bizonyitások sora.De nem lehetetlen.
Csak házasságtörés és paráznaság okán Ahogy az Ige is mondja.
Sajnálom, hogy nem tanulhattam kánonjogot:-S.
Sunshine after the rain.
Provodnyik!
Ha az első házassága katolikus szertartás szerint ,templomban köttetett, akkor sem a válást,sem az újraházasodást az egyház nem ismeri el.
Ha az első esküvő csupán polgári volt,akkor semmi akadálya annak,hogy a második házasságot a templomban is megkössék.
Vallásos nevelést kaptam szüleimtől.A házasságról ezt tanultuk: Amit Isten összeköt,ember szét nem választhatja.Az érvénytelenítésről nem hallottam.Talán az egyik fél halála után ?
Jajaja! Látszik, ki tanult itt kánonjogot, mi? :)
Kánoni formára kötelezett katolikusok között nem érvényes a tisztán polgári házasság, sőt, nem létező.
„Nem érvénytelennek, hanem inkább nem létezônek mondjuk azt a kötést, ahol az érvényesség külsô látszata sem áll fenn (így pl. kánoni formára kötelezett katolikusok tisztán polgári házassága esetén [167]). Ilyen esetekben a jog nem vélelmezi az érvényességet, s az érvénytelenség bizonyítására sincs szükség, mert jogilag nyilvánvaló, hogy a cselekmény nem érvényes. Az ilyen ,,házasságok'' nemlétének bizonyítására- mint a jogcselekmények általános ismertetése során már jeleztük -- még az 1686. k. szerinti okirati eljárásra sincs szükség; elegendô a helyzet tisztázása az esküvô elôtti plébániai jegyesvizsgálaton (PCI, Resp., 1984. VI. 26, nr. II: AAS 76, 1984, 747).
www.klaw.hu - Jogról, érthetöen.
https://www.facebook.com/kovacslaw/
Az egyházi házasság nem felbontható. Érvénytelenségét lehet megállapítani.
Valóban alapkérdés, volt-e egyházi házasság.
A fentiek a katolikus egyház esetén érvényesek. :)
Első alkalommal volt egyházi házasság?
www.klaw.hu - Jogról, érthetöen.
https://www.facebook.com/kovacslaw/
Az egyháznál is kérvényezni kell a házasság felbontását. Jóval bonyolultabb és tovább is tart, mint az állami válás és általában nem is engedélyezik.
Jó napot! Ha valaki katolikus, elvált polgárilag és ujrahàzasodot, mi a teendö, hogy egyházilag is érvènyes legyen a dolog?
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02