Céges vásárlás – érvényes a garancia?


zollre # 2025.04.22. 21:43

Kedves Fórumozók!

16 hónapja vásároltam egy mobilklímát, kb. 260.000 Ft értékben. A gyártó 36 hónap garanciát vállal a termékre.
A számlát nem a saját nevemre, hanem egy ismerősöm Kft.-jére kértem, pusztán költségcsökkentés céljából, szívességből.

Most a készülék meghibásodott egyértelműen összeszerelési hiba miatt (egy hűtőcső úgy lett beépítve, hogy - nekifeszülve a készülék burkolatának - hosszú távon kikoptatta a cső szigetelését, majd átrepedt maga a cső is).

A szerviz azt mondja, hogy céges számla esetén csak 1 év a garancia/szavatosság, így 16 hónap után már nem érvényesíthető.

A javításra 98.000 Ft-os árajánlatot kaptam, holott az anyagköltség kb. 7.000 Ft lenne, és kb 40 percnyi munka.

Jogilag valóban így van, hogy ha céges számlára történik a vásárlás, akkor a gyártó által hirdetett (pl. 36 hónapos) jótállás nem kötelező érvényű, és az csak a fogyasztókra vonatkozik?

Akkor ez azt jelenti, hogy bármilyen céges vásárlásnál (akár több milliós eszköz esetén is) 1 év után már nem lehet garanciára hivatkozni?

A forgalmazó egyébként kizárólagos, más szervizbe nem tudom vinni, ezért ha nincs más opcióm, megcsinálom magamnak, kihagyva a szakszervízt.

Van-e bármilyen lehetőségem most még jogi alapon fellépni, vagy érvelni az egész ellen? (pl. rejtett hiba, nyilvánvaló gyártási hiba stb.)?
A gép még a szervízben van, várnak a válaszomra a sorsát illetően.

Mire érdemes figyelnem a jövőben, hogy ne járjak így újra? Garancia szempontjából tényleg ennyire nem éri meg \\\"cégre\\\" vásárolni?

Előre is köszönöm, ha valaki rászánja az időt a válaszra!