Egészségbiztosító nem téríti vissza a pénzt


LorneMalvo # 2025.04.19. 15:56

Szerintem is hagyjuk, köszi. Érdekelne mások véleménye is.

Szomorú örökös # 2025.04.19. 14:56

LorneMalvo

Ez nem igaz.
Érdekes, hogy ami előtte volt, azt nem idézted be:

Ha rossz számlára utaltunk pénzt és fogalmunk sincs, hogy kihez tartozik az a számla, akkor első körben a számlavezető bankunknál kell jelezünk, hogy ilyen jellegű tévedésbe estünk. Fontos tudni, hogy a bankot emiatt nem terheli felelősség, hiszen nem ők hibáztak......A bank ezután értesíti az illetőt, hogy téves utalást kapott és azt utalja vissza nekünk. A bank azonban ezt automatikusan nem tudja végrehajtani és nem is kötelezheti erre a számlatulajdonost. Innentől kezdve tehát az ő jóindulatára és józan belátására kell hagyatkoznunk.....A legkeményebb dió az, amikor magánembernek utaltunk véletlenül, akinek nem akaródzik visszaadni, ami a miénk.....Ebben az esetben peres úton tudunk érvényt szerezni az igazunknak.

Szóval amit te leírtál, az már csak az eljárás utóélete, nem konkrétan tartozik a te pénzed visszajuttatásához, mivel az nem automatikus eljárás, kizárólag internetes bankkártyás fizetés esetén van rá lehetőség, de ott is neked kell jelezni a bank felé. Szóval továbbra is határozottan állítom, hogy a bank vagy a rendőrség nem fogja neked ezt automatikusan elintézni, kizárólag te indíthatod el a peres eljárást magán peres eljárásban...és persze nyilván nem ingyen, azaz te fogod az eljárás költségét kifizetni érte. Főleg hogy nem feltétlen mondanám biztosra a számla mögött található személy elérését-megtalálását napjaink zűrzavaros világában, így még akár a pénz visszaszerzése sem feltétlen egyszerű. De szerintem ez itt már OFF-topik téma, szerintem ejtsük is.

LorneMalvo # 2025.04.19. 13:59

>Ugyanis csakis a másik fél jóindulatán múlik, hogy visszakapod-e a pénzt.

Ez nem igaz.
"Magánszemély esetén ugyanis jogalap nélküli gazdagodásnak számít, ha megtartja a tévedésből neki utalt pénzt. Így akár egy fizetési meghagyással, akár egy polgári peres eljárással szerezhetjük vissza a pénzünket. Számos példát lehet hozni a hazai joggyakorlatból, amikor a tévesen megkapott összeget nem utalták vissza, majd az elkövetők ellen jogtalan elsajátítás vétsége, illetve sikkasztás bűncselekménye miatt indult eljárás."
https://www.kh.hu/…visszavonasa

Szomorú örökös # 2025.04.19. 11:04

LorneMalvo

egyszerűen eltették a pénzt és nem jelezték, hogy nem fogják nyújtani a kért szolgáltatást.
Még mindig nem érted! Ők jelezték, csak te nem foglalkoztál vele, mert hanyagul olvastad el az emailjeidet.
Sőt az sem igaz, hogy a szolgáltatást nem fogják érte nyújtani, hiszen simán felajánlották, hogy írasd át más nevére.
Olvasd el az üzletszabályzatukat - azzal kellett volna kezdeni és amit te ugyebár elfogadtál - hogy milyen lehetőségeid vannak.

Ha rossz bankszámlaszámra utalok, az is az én hibám, de akinél landol a pénz, nem teheti szó nélkül el
A banki példa a rossz! Ugyanis csakis a másik fél jóindulatán múlik, hogy visszakapod-e a pénzt.
Ugyanis a bank jelzi felé a téves utalást, de erőszakkal nem veheti vissza tőle utalás esetén.
Ez egyedül internetes bankkártyás fizetésnél lehetőség, hogy ún. chargeback funkcióval, de az se könnyű.
És még csak te sem tehetsz feljelentést ellen, mert nem ő vette el, hanem te adtad neki.
Egyedül etikailag nincs helyén, de a jogcím számít itt a legkevésbé, hogy milyen alapon utaltad át neki a pénzt.

LorneMalvo # 2025.04.19. 10:34

> De gyanítom, hogy mivel Cafeteria-ból lett fizetve, így nagy valószínűséggel semmiképp nem kaphatnád vissza pénzben, csakis szolgáltatásban, azt pedig felajánlották

A Cafeteriában van készpénz kifizetési opció is, csak magasabb adózással. Ha visszaadnák a cégnek, így megkaphatnám elvileg.

LorneMalvo # 2025.04.19. 10:32

>Helyesbítsünk, te nem vetted észre.....az emailt, amit erről küldtek. Tehát valójában ők értesítettek róla, azaz nem hibáztak.

Azt nem vitatom, hogy hibáztam, de azt nem tartom korrektnek, hogy egyszerűen eltették a pénzt és nem jelezték, hogy nem fogják nyújtani a kért szolgáltatást. Ha rossz bankszámlaszámra utalok, az is az én hibám, de akinél landol a pénz, nem teheti szó nélkül el.

Szomorú örökös # 2025.04.19. 10:01

LorneMalvo

Nem lett volna kötelességük azonnal értesíteni engem még januárban, amikor észrevették a hibát?
Helyesbítsünk, te nem vetted észre.....az emailt, amit erről küldtek. Tehát valójában ők értesítettek róla, azaz nem hibáztak.

Csak azt a lehetőséget ajánlották fel, hogy más nevére írjam át.....Megteheti-e a szolgáltató, hogy nem utalja vissza a pénzt egy ilyen esetben?
Nyilván megtehetik, hiszen ha nem lehetne, akkor már visszakaptad volna. De gyanítom, hogy mivel Cafeteria-ból lett fizetve, így nagy valószínűséggel semmiképp nem kaphatnád vissza pénzben, csakis szolgáltatásban, azt pedig felajánlották.

Nem jogellenes életkor alapján diszkriminálni emberek között?
Nem! Anno egy hitelfedezeti életbiztosításnál is 70 év volt a korhatár, afelett megszűnt automatikusan.

Kizárhatja egy egészségügyi szolgáltató az időseket a szolgáltatásából?
Nyilván azért teheti meg, mert ez nem szociális, hanem piaci alapú szolgáltatás...és hát ez is biztosítás.

LorneMalvo # 2025.04.19. 09:17

Tisztelt Fórumozók!

Multinál dolgozom, a cafeteriámból évek óta egészségbiztosítást választok magamnak és az édesanyámnak, mivel lehet közeli hozzátartozó részére is kérni. Idén is ezt választottam, mert nem vettem észre az e-mailt arról, hogy a szolgáltató idéntől már csak 69 éves korig engedélyezi ezt a szolgáltatást. A probléma csak pár hete derült ki, amikor édesanyám elment vizsgálatra, és közölték vele, hogy nincs biztosítva.
Ezután azt szerettem volna, hogy ha nem hajandók anyámat biztosítani, akkor adják vissza a pénzem, de erre nem hajlandók. Csak azt a lehetőséget ajánlották fel, hogy más nevére írjam át, de mindkét szülőm 70 fölött van.

Kérdéseim:

  • Megteheti-e a szolgáltató, hogy nem utalja vissza a pénzt egy ilyen esetben? Milyen jogi lehetőségeim vannak?
  • Nem lett volna kötelességük azonnal értesíteni engem még januárban, amikor észrevették a hibát?
  • Nem jogellenes életkor alapján diszkriminálni emberek között? Kizárhatja egy egészségügyi szolgáltató az időseket a szolgáltatásából?