Tisztelt Fórumozók!
Multinál dolgozom, a cafeteriámból évek óta egészségbiztosítást választok magamnak és az édesanyámnak, mivel lehet közeli hozzátartozó részére is kérni. Idén is ezt választottam, mert nem vettem észre az e-mailt arról, hogy a szolgáltató idéntől már csak 69 éves korig engedélyezi ezt a szolgáltatást. A probléma csak pár hete derült ki, amikor édesanyám elment vizsgálatra, és közölték vele, hogy nincs biztosítva.
Ezután azt szerettem volna, hogy ha nem hajandók anyámat biztosítani, akkor adják vissza a pénzem, de erre nem hajlandók. Csak azt a lehetőséget ajánlották fel, hogy más nevére írjam át, de mindkét szülőm 70 fölött van.
Kérdéseim:
- Megteheti-e a szolgáltató, hogy nem utalja vissza a pénzt egy ilyen esetben? Milyen jogi lehetőségeim vannak?
- Nem lett volna kötelességük azonnal értesíteni engem még januárban, amikor észrevették a hibát?
- Nem jogellenes életkor alapján diszkriminálni emberek között? Kizárhatja egy egészségügyi szolgáltató az időseket a szolgáltatásából?