Kedves Andrea!
Elolvastam. Igazából semmit nem tehet. Öreg autó bármikor megadhatja magát.
Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?
Üdvözlet!
A napokban eladtam szeretett 23 éves autómat!
Minden általam ismert hibát elmondtam a vevőnek, aki ezt tudomásul is vette, ezt le is írtuk az adás-vételiben. Ma hívott, hogy megnézette szerelővel és hidrotőke baja van az autónak (ha igaz, ha nem, erről nem tudtam én se) és ez neki most milyen sokba lesz, szálljak be a javítás költségeibe, ettől én elzárkóztam.
Nem akarja vissza adni az autót, csak pénzt akar, szerintem le akar húzni. Jogi utat ajánlottam neki, erről persze hallani sem akar.
Milyen lehetőségeim / kötelezettségim vannak, ha esetleg mégis arra kerülne a sor?
Köszönöm előre a választ.
Irvine241
Nem kell bedőlni mindennek. A hidrotőke a szelephézagot állítja automatikusan és nem nagy költség, 25-40 ezer között mozog általában a cseréje, ha jó szerelőhöz viszed. Nekem anno az 1996-os évjáratú Opel Astránál egy speciális szerszámmal fél órán belül kicserélték, és nagyjából 2000 Ft volt a munkadíja, valamit 20 ezer körül a 8 szelephez a hidrotőke. Ez mondjuk egy B Vectránál már jóval nagyobb munka és anyagköltség.
Aki 23 éves kocsit vesz és erre hivatkozik, az csak bepróbálkozik, jogilag semmit se fog tenni, ne aggódj.
Irvine241,
a szabály egyszerű. Ha az ismert hibakat rogzitettetek, es annak tudataban vasarolja meg valaki, akkor arra nem hivatkozhat hibakent.
A nem ismert hibak eseteben pedig az eladot szavatossag terheli, de csak olyan mertekben, amennyiben a hiba az auto ismert allapotabol, eletkorabol nem kovetkezik elvarhatoan.
Tehat ha egy 23 eves autonal a hidrotoke kopottsagara lehet szamitani, akkor arra nem kerhet jogosan karteritest, vagy javitasi koltseget.
Szerintem egy 23 eves autonal ez fennall. Persze, a birosag lehet, hogy mashogy dontene, de mivel onnek nem kotelessege fizetni, azt a vevo csak birosagon ervenyesitheti, en nem izgulnek emiatt. Nem nagyon fog perelni ennyiert. Ha megis, nagyobb esellyel elvesziti, de ezt egy autoszerelo ismerossel konzultalja azert meg.
T. Forumozok!
22-én a párom eladot egy Fiat puntot ami 1991 évjáratu volt. A vevö kipróbálta és megnézte a hibákat, amiket mi tudtunk az elmondta a párom. Az adásvételibe meg anyivan irva, hogy látta és tudomásul vette a dolgokat. Rá 31-én irata csak át a kocsit utána este felhivot hogy válto hibás meg folyik a válto olaj nálunk nem folyt nem is volt vele gond igaz hogy bugot a kocsi de mi soha nem foglalkoztunk vele hogy mitöl búg. Meg olyat mond hogy a mérö òra állás nem jo, de hiszen nem volt vele semmi amikor megvette. Sajnos elkellet adnunk mert most jön a kisbabánk és kicsi volt már nekünk. Most meg fenyegetözik hogy feljelent ha nem veszünk neki másik váltot meg ha nem fizessük ki a beszerelést. Sajnos korházba kell lennem szülésig a párom meg agodik hogy mi lesz most, tudtok mondani valamit erre, hogy mit csináljunk
Tisztelt fórumozók! Eladtam egy 17 éves G Astrát egy kereskedőnek, mondtam neki, hogy másik kocsit akarok venni és nem akarok már erre költeni, sokat eszik , össze vissza van karcolva, hátsó sárvédőket lakatolni kellene, eladás előtt kb 1 hete anyáméktól haza felé kigyulladt az olajnyomásjelző megálltam kb 2-3 km után és vettem egy boltban 1l motor olajat és bele töltöttem, eltűnt az olajnyomás kijelző, ez után 3 napig még bejártam vele dolgozni kb 50 km és nem volt semmi bajom, terveztem is az olajcserét de már régóta motoszkáló gondolatra szántam el magam, és felraktam a használtautó.hu-ra égett is a telefonvonalam, na most a vevő volt az elsők egyike neki kell a kocsi és mondjam biztosra mert ő Esztergomból jönne fel Budapestre, ok lemondtam mindenkit. Lényeg eladtam neki ment is egy próbakört 3-an jöttek fel mentek egy másik kocsiért is, kb 2 óra múlva hív, hogy nagy a baj Pilisvörösvárnál van, kigyulladt az olajnyomásjelző s neki a szerelő telefonon azt mondta, hogy olajpumpa hiba s ez 100 ezer ft-os kár és bírósághoz fordul, de ha adok neki 30 ezret akkor ő megelégszik vele, neki tralerrel kell vinni a kocsit stb. Mondtam neki, hogy egy Ft-ot nem vagyok hajlandó fizetni. Azóta beszéltem szerelővel azt mondta, hogy így látatlanul megmondani, hogy olajpumpa kizárt, lehet, hogy csak a gomba nem emel ki. Azóta nem hívott, illetve ma hívott megint, de nem vagyok rasszista, de fájdalmas volt múltkor is hallgatni őt s most nem vettem fel a telefont. Sajnos ezek az emberek ezt állandóan eljátszák, ha 10-ből 3 szor bejön már nyert.
Kedves Fórumozók, Jogászok!
Mit jelent az egy használtautó hirdetésnél, hogy nem minősül Ptk. szerinti ajánlatnak és a változás jogát fenntartják?
Mi változhat mire odaérek? Kikötheti egyáltalán ezt? Valamint miért nem ajánlat?
Ha lehetséges ezekre jogszabályi (pontos helyi) hivatkozást is valaki tudna adni?
Köszönöm!
Egy hirdetés még nem ajánlat. Ajánlat az, amikor a kereskedő azt mondja (veled egyeztetve), hogy ennyiért és ennyiért eladja neked az xy autót (ilyen és ilyen hibákkal, extrákkal, stb.). Ha az ajánlatot elfogadod akkor létrejön a szerződés.
Ez igy nem okés. Az ajánlatot nem én teszem? Amit te irsz az alapján mégiscsak a hirdetés egy ajánlat és pont ezt zárja ki a szovegezésével...
S milyen változás jogát tarthatja fent?
Tisztelt Szakértők!
A következő problémával kapcsolatban kérném segítségüket!
Kb. 1 hónapja vettünk egy használt motort egy autószalonban.Tüzetesen átvizsgáltuk, kipróbáltuk, működött rendesen! Le is tettük a foglalót és megírtuk a szerződést! 2 hét múlva visszamentün kifizetni a teljes vételárat, így a cég el is kezdte intézni az átíratást! A papírok valószinűleg készen is vannak, ugyan is felhívtak minket, hogy van egy kis probléma!A motort nem tudjuk lábon elvinni, mert nem jó az akkumulátora! Úgy gondolom jogos a felháborodásom, mert nem erről volt szó! Én egy működő képes motort vettem! Mit lehet ilyenkor tenni?
Előre is köszönöm válaszukat!
Üdvözlettel: Tünde
„Mit jelent az egy használtautó hirdetésnél, hogy nem minősül Ptk. szerinti ajánlatnak és a változás jogát fenntartják?”
Akik ezt a hirdetésükbe beleírják a legtöbb esetben maguk sem tudják mit is jelent, de más kereskedők hirdetéseiben olvasták, megtetszett nekik is, és mivel felelősség korlátozásának látszik, ártani nem árthat alapon beleveszik maguk is.
Arra gondolnak talán, hogy ha valaki reggel még olvasta az interneten a hirdetést, aztán eladták mire megérkezett a helyszínre, az követelést ne támasszon az eladóval szemben.
A "változás joga" talán azt akarja jelenteni, hogy ha bármi nem felel meg a valóságnak abból, amit a hirdető állított a kocsiról, az a "változás" körébe tartozik.
Érvénytelen kikötés egyébként ebben az értelmezésben, hiszen a valótlanság állítani vagy a vevőt megtéveszteni nem jogszerű magatartás.
Ide tartozik még az "eladásjoga", "tévedés joga", mint kedvelt hirdetési szófordulatok, amelyek szintén az értelmetlen okoskodás témakörébe sorolhatók.
Kedves Tünde!
Mivel nem túl drága alkatrészről van szó, a kereskedők azért szoktak annyira nagyvonalúak lenni, hogy működőképes állapotban adják át a portékáikat.
Feltételezem, hogy nem állította az eladó, hogy az akkumulátor új, tehát ha a motor kora indokolja, hogy az akksi elromoljon, akkor ez szavatossági igényt nem alapoz meg az Ön oldalán.
„Kb. 1 hónapja vettünk egy használt motort egy autószalonban.Tüzetesen átvizsgáltuk, kipróbáltuk, működött rendesen! Le is tettük a foglalót és megírtuk a szerződést! 2 hét múlva visszamentün kifizetni a teljes vételárat, így a cég el is kezdte intézni az átíratást! ”
Nem arról van szó, hogy az adásvétel idején ne működött volna az akkumulátor. Több éves akkumulátor esetén pedig nagyjából az a helyzet, hogy semmilyen szavatossági igényt nem alapoz meg, ha két hét alatt annyira lemerül, hogy nem indít.
(Ennek semmi köze a használt cikkekre is vonatkozó kötelező szavatossághoz. Ugyanis az időmúlásból és természetes elhasználódásból eredő hibák nem esnek a szavatossági kötelezettség hatálya alá.)
Tiszteletem! 2016 februárjában vásároltunk egy 9 éves gépjárművet. Az adás-vételi szerződésben benne volt hogy egy hibakód ég a müszerfalon, amit tudomásul is vettünk, tudtunk róla. Semmi komolyabb gondunk nem volt a kocsival. Úgy hozta a sors hogy el kellene adnunk, de egy kereskedésben sem tudjuk eladni, mert azt mondják hogy a kocsi total károsan össze volt törve, két kocsiból van összerakva a hátsó része. Persze ez szabad szemmel nem látható és mi erről nem tudtunk és nem tudjuk eladni a kocsit. Mit tehetünk ilyen helyzetben?
(u.i. a gépjárművet egy kereskedésben vettük. Azóta már beszéltünk velük, elmondtuk nekik, hogy mi van, persze ők tagadják az egészet, kértük akkor vegyék vissza, de azt sem akarják)
Válaszaikat előre is nagyon szépen köszönöm.
"Mit tehetünk ilyen helyzetben?"
Ennyi idő után eredményesen jogilag semmit.
T. Szakértők!
2017.4.24-én vett a férjem egy debreceni autókereskedőtől egy Skodát. Eleve már ment a variálás, mert 440+áfára volt meghirdetve, de sumákolt, hogy ha számlát kérünk (cégre) akkor 300-ról tud adni áfásan akkor elviheti a férjem 500-ért a kocsit, mert ha nem, és teljes árról kell neki számla akkor 558+áfa......igen, gáz. A nettó 440+áfa felment 440+áfa+áfa-ra. Kipróbálta egy rövid körön az autót. Hazafelé jött (BP) és már az úton elkezdett világítani az olajlámpa. Itthon, kicsit később megnézte, töltött olajat, kevés volt. Ennek ellenére megint világított a lámpa ma. Olajat cserélt, meg szűrőt is. Felhívta a szerelőnket. Elmondta milyen autó mi a múltja stb. A szerelő csak jövő héten tudja megnézni de szinte 1000%, hogy motorhibás... kb 300ezer forintos tétel egy amúgy félmillás munkásautónál. Mondtam a férjemnek, hogy vetesse vissza, de szerinte nem adná vissza a pénzt az eladó. Mit lehet tenni, hogy legalább a szerződésben szereplő összeget visszakapjuk és ne kelljen vele szenvedni? Milyen jogaink vannak? Ilyen sumákolós eladó biztos nagyszájú is, fenyegetőzni fog, mivel érvelhetek? Köszönöm.
T. Szakértők!
Pár napja eladtuk kis családi autónkat. Az autó 10 éves volt, de keveset futott a megtett kilométer alapján. Az autó egy hónapja volt műszaki vizsgáztatva. A műszakin az autó megfelelt.
Az autót a vevője és vevőjének tanúja-kísérője is kipróbálta. Tüzetesen, órákon át átvizsgálta, még a alváz – és motorszámot is leellenőrizte. Tájékoztatása szerint ők értenek az ilyen autókhoz. A kísérő végzettsége autószerelő, ezért megbíztam a szakértelmében. Mi nem értünk az autókhoz ezért, ha probléma volt az autóval szerelővel javíttattuk ki a hibát. A számlákat sajnos nem tartottuk meg, és a szervizkönyvet sem vezettettük, pedig meg volt az autónak szervizkönyve.
A megvásárlás előtti próba út alatt, az autóban valami zörgő hangot halottak a kocsi elejéből a vevők. Mi nem hatottuk, de ők azt mondták, hogy ezt a hibát ki fogják javítani.
A hiányosságok miatt, 20%-ot engedtünk a vételárból.
Az adásvételi szerződésnél nem írtuk be vételárat. Kölcsönösen abban egyeztünk meg, hogy „megegyezés szerint” megjegyzés kerül be a vételárhoz. De ők töltötték ki az adásvételit, nem vettük észre, hogy nem kerül bele a szöveg, ezért utólag telefonon egyeztettünk róla, hogy mindketten kitöltjük a hiányt, az önkormányzathoz való leadás előtt.
Sajnos a zörgő hangot sem írtuk be a szerződésbe és azt, hogy ők az autót átvizsgálták, ez csak most a fórum olvasása közben jöttünk rá, hogy szükséges lett volna.
Mi leadtuk az önkormányzathoz a tulajdonos változást igazoló okmányt. Ezután jelezte a vevő, hogy „váltó probléma van az autóval”. Még nem volt szerelőnél, de hoz tőle is egy igazolást, és egyéb javítási költségek is lesznek, „pl. vezérműszíjcsere”, ezért „jogi útra tereli és behajt rajtunk egy összeget”. Azt is problémaként jelezte, hogy a szervizt, ahova zömmel vittük az autót nem látnak valami sok bejegyzést 2 év alatt, amíg nálunk volt az autó. Ezt nem is értem. Nekem számlával kell igazolni az összes javítást, pl. az akkumulátor cserét, ami kb. egy éve volt?
Mi szerettük ezt az autót, és egy kicsit megbántuk, hogy odaadtuk ilyen olcsón. Szívesen visszavettem volna, de nem engedi.
Ki fogjuk fizetni, ha jogilag terhel minket valamilyen összeg. De mivel jelentőst kedvezményt engedtünk az autó vételárából, nem érezzük igazságosnak a dolgot. Bíróságra sincs időnk járni az üggyel kapcsolatban, és a bírósági költséget, ha jól tudom a vesztesnek kell fizetni, ami szintén nem kevés.
A vevőben csalódtam, mert amikor megvette az autót azt mondta, hogy „Minden hibát megfognak javítani az autón és Ők rendbe rakja ezt az autót”.
Köszönöm a segítségüket!
Tisztelettel,
Kedves Forumozók!
Köszönöm a segítséget. A Barátaim is hasonlókkal próbálnak vigasztalni. Ők is azt, mondják, hogy kihasználják a naívitásomat. :)
A Barátok szerint nem szabad engedni a Vásárló követeléseinek, mert nem biztos, hogy teljesen valósak (finoman fogalmazva).
Nem tudom. Lehet, hogy tényleg valótlant állít?
A korábbi bejegyzésekből láttam, hogy lehetőségem lenne nekem is kivizsgáltatni a problémát. Mi állunk ellébe. Egy független szervazbe megnézetném, hogy tényleg rossz -e az autó.
Üdvözlettel.
Schevi,
tökmindegy jogi szempontból, hogy milyen az autó. Ha a vevőd fel tud mutatni egy elutasított eredetvizsgálati eredményt, és te aláírtad, hogy ez esetben visszaveszed, akkor jogszerűen vissza kell fizetned neki a vételárat.
Aztán persze ha kiderül, hogy összejátszott az eredetiség vizsgálóval, és becsaptak, az más történet, de ez nem túl valószínű.
Azért nézesd meg azt a motorszámot hozzáértővel.
Tisztelt Hozzàértők!
Egy hónapja vàsároltam egy hasznàlt autót magànszemélytől,teljesen friss műszaki vizsgàval.Az autót kipróbáltuk egy utcàban,és az eladó közölte h semmi hibàlya nincs.Az úton hazafelé a motor csattogó hangot kezdett adni,ezért szervizbe vittem,ahol közölték velem,hogy a hajtókarcsapàgy kiolvadt,és a hajtókar alsó része meg van égve,tovàbbà a főtengely is sérült.Mivel ezek a hibàk nem 80km alatt jönnek elő,a szerviz àllàspontja is az,h a hibàk megvoltak az eladàskor.Kérdezném hogy kötelezhető e az eladó,h àtvàllalja a javittatas költségeit,részben v teljes egészében?
Köszönettel Kovàcs Krisztiàn.
Tisztelt hozzáértők!
Az lenne a kérdésem, hogy vettem egy gépjárművet és az eredetiség vizsgálat előtt csináltunk egy tényfeltáró átnézést amiben a megállapítottak néhány meghibásodást. Lengéscsillapító, fék illetve olajfolyást a motornál. Gondoltam magamban nem új autó, majd szépen megcsináltatom és kész. megtörtént az adásvétel és itthon az olajszint ellenőrzése közben fehér habra lettem figyelmes a nívópálcán. Egy szerelő ismerősöm szerint hengerfejes az autó ami minimum több száz ezer forintomba fog kerülni. Azt szeretném kérdezni, hogy ez rejtett hibának minősül e és ha igen akkor mik a lehetőségeim mert most rendkívül tanácstalan vagyok. Megtisztelő figyelmüket előre is köszönöm! Üdvözlettel: Kiss Balázs
Szeretném megkérdezni, eladható-e aa gépjármű külföldre, ha:
törzskönyv a Merkantilnál - nem adja vissza
5 év letelt
a bank az elidegenítésről és opcióról lemondott, bejegyezve okmányirodában
Tehát törzskönyv nélkül eladható-e pl s
zlovák vevőnek?
köszönöm a választ előre is.
Bartoldi Helena
Törzskönyv nélkül nem tudod eladni. Ha elveszik, vagy megsemmisül, akkor vagy újragyártják, vagy lemondhatsz erről, ha anélkül rögtön eladod az autót, de nyilatkozol az okmányirodában erről.
Az elvesztés/megsemmisülésről jegyzőkönyvet vesznek fel, úgyhogy nem érdemes kamuzni.
Miért nem adja vissza a Merkantil? Mire hivatkoznak?
Üdv!
Vásároltam egy 2002-es Peugeot autót tavaly ügynökségen,amit fél év után úgy döntöttünk öregebb autóra váltunk munka miatt. Friss műszakival, ami az állapot felmérő lapon volt megcsináltattuk, teljes kuplunk csere egyéb apróságok. Megjött a vevő akivel minden javítást tudattam becsületesen el mondtam, hogy mi lett cserélve mit javíttatunk minden ehhez való számlát, állapot felmérő lapot nekik adtam. Az eladás napján ragaszkodtak állapot felméréshez, ahova együtt elmentünk, tudatták velük még az esetleges hibákat. a vétel árból engedtem a javításokra ami 520 ezer ft lett.
Az adásvételi szerződésbe leírtuk, a tulajdonos a meglévő hibákról tájékoztatta a vevőt, egyéb hibáról nem tudd, ezt a vevő tudomásul vette. eltelt 4 hónap és hív a vevő, hogy mondjam meg őszintén ha a motornak is volt baja,mert nem jó az autó, vagy valami rejtett hiba.A műszerfalon hibát ír ki. Elmondtam, hogy a motornak semmi baja nem volt se rejtett hibáról nem tudok. Jött az 5 hónap egy levél amiben közölte velem, hogy az autóban a hiba kijelző lámpák elvoltak ronggyal tömítve és hogy én becsaptam őket mert nem szóltam a rejtett hibáról. hívtam is őket azonnal, sajnálom de én erről nem tudtam persze jött a jogi perrel, mondtam állok elébe, mert nem csaptam be senkit.Ezután jöttek a smsek, hogy egyezzünk meg mert velünk állnak szerződésben. Hívtam az ügynökséget tudnak-e ilyen hibáról, persze nem.
Most 6 hónap után jött levél egy ügyvédtől, hogy a vevő engem keresett és én a megkeresésükre nem reagáltam, ami persze nem igaz, azonnal utaljak át a számlájukra 287 ezer ftot, amennyiben nem peres útra viszik az ügyet., és még veszélyeztettem egy család életét és becsaptam őket.
Valaki ha valami tanáccsal tudna szolgálni.
Mit a teendőm, mit tudok most tenni?
A válaszokat előre is köszönöm!
Tisztelt Fórumozók!
A segítségüket szeretném kérni. Vásároltunk egy autót. A vételár 1,3 millió forint volt. Szerelőt is vittünk, aki kipróbálta, megnézte és rendben találta, bár mondta, hogy az autó hátulja sérülve volt. Működött az autón minden, többek között a tolató radar is. A kereskedő azt mondta, csak egy kisebb koccanás lehetett.
Megvettük az autót. Ahogy elhoztuk a kereskedésből, a tolató radar nem működött, amit emailon jeleztem is a kereskedőnek. Kaptunk az autóhoz szervizkönyvet. Elkezdtem leinformálni, de a márkakereskedésben, ahol szervizelték, egy program váltás miatt elvesztek az adatok. Megkerestem a volt tulajdonost. Elmondta szervizelte az autót, valós a kilométer, rendben van a kocsi, de tudjuk e hogy törött volt? Kiderült a hátulja volt sérülve az autónak, gazdasági totálkárra vették fel, mert a szerviz olyan drágán csinálta volna meg, Ő pedig ezt elfogadta. Képet is küldött róla, tényleg nem nagy sérülés, de törött volt a kocsi hátulja. A kereskedő így vette meg tőle, sőt az Ő adásvételi szerződésükbe is bele írták, hogy törött volt.
Az autóra kötöttünk cascot is. Értesítettem az alkusz céget, aki kötötte, hogy mit tudtunk meg. Elmondása szerint ezt be kell jelentenünk, a biztosító felé, mert a biztosító fel fogja mondani a szerződést vagy módosítja, illetve kár esetén kevesebb összeget fog fizetni, mert káreseménykor a biztosító megkeresi az autó "baleseti előzményeit". De ha KGFB kárunk lenne, valaki más okozza a kárt, akkor is gondunk van, mert már egyszer gazdasági totálkárt fizettek ki és ha valaki kárt okoz nekünk, csak érték csökkent kárösszeget fognak fizetni.
Az autó egyébként nagyon tetszik a család minden tagjának, műszakilag is jó állapotban van, leszámítva, hogy gazdasági totálkárra vették fel a magas javítási számla miatt. Abba most nem mennék bele, hogy az előző tulajnak ez miért érte meg, illetve, hogy neki miért érte meg így kiszállni az autóból...
A kérdéseim:
a kereskedőnek vissza kell e vásárolnia az autót és a becsapás miatt kell e fizetnie sérelem díjast vagy egyéb más dolgot, azért mert szándékosan becsapott?
ha nem akarjuk vissza adni az autót, akkor mekkora összeget lehet kérni a kereskedőtől vagy mennyire lehet perelni őt /az érték csökkent ár miatt az 1,3 milliós vételárból mennyi az ésszerűen követelhető összeg a kereskedőtől/?
Előre is köszönöm segítségüket!
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02