Kedves Mindenki!
Bérelek egy garázst az önkormányzattól 5 év határozott idejű szerződéssel. A bérleti szerződés úgy szól, hogy: létrejött egyrészről az önkormányzat, képviseletében eljár Egyik Kft, mint bérbeadó, másrészről én, mint bérlő között. Állítólag január 1től jogutódlással Másik Kft került a képviselet helyébe (semmiféle értesítést nem kaptam róla) és ő állította ki a számlát (én még azt sem kaptam meg, mert valamilyen oknál fogva a garázs címére postázták és visszament mint "címzett ismeretlen"). Én a hét elején elutaltam Egyik Kft-nek a bérleti díjat. Ma hívott Másik Kft ügyintézője, hogy milyen címre postázzák a számlát? (Megjegyzem, Egyik Kft-nél levelezési címként a lakcímem szerepelt, ahova mindig küldték a számlát és minden hónapban megkaptam. Másik Kft ügyintézője meglepődve vette tudomásul, hogy nem a garázsban lakom, nem ott tartózkodom folyamatosan és nem tudom átvenni a levelet.) Kérdésemre, hogy a képviselet változásáról miért nem értesítettek, közölte, hogy emiatt nem kell külön értesítés és szerződésmódosítás. Fizessem be a számlát nekik és minden megy tovább, a szerződés többi része nem módosult. Amikor mondtam, hogy Egyik Kft bankszámlájára utaltam, mint eddig, akkor hirtelen már az is jó volt, szerinte a két cég majd elintézi egymás között, mert biztos nem én vagyok az egyetlen, aki oda utalt.
Kérdéseim:
- tényleg nem kell értesítés vagy szerződésmódosítás?
- lesz belőle hátrányom (fizetési felszólítás, késedelmi pótlék, szerződés megszűnése díjnemfizetés miatt, stb), hogy Egyik Kft számlájára utaltam?