Ha egyébként egy eljárás rendben lezajlott ,volt-e precedens arra,hogy a Tanács valamilyen eljárást kezdeményezett hasonló szerződés teljesítési problémák miatt.
Egyáltalán van még nyitva álló határideje erre?
Közbeszerzés
Én mindig csak kérdezek:))
EGYSZERÛSÍTETT ejárásnál kell hivatalos közbeszerzési tanácsadó,ha a szolgáltatás értéke közösségi?
Vagy itt nem kell bevonni?
Mikor kell?
1.közösségi értékhatáros eljárás(egyszerúsített is?az nem jelenik meg az unió lapjában,szerintem itt nem kell hiv.tanácsadó,rosszul gondolom?)
2.versenypárbeszéd
3.Uniós forrás esetén
Köszi:))
Sziasztok!
Egyszerűsített eljárásban is be kell vonni hivatalos közbeszerzési tanácsadót,ha közösségi értékhatáros az eljárás.
- Szerződéskötés-egyszerű eljárásnál(nekem is van ezzel kapcsolatban problémám.)
Nézzük az alaphelyzetet:
Szerződés megkötése :
99. § (1) Eredményes közbeszerzési eljárás alapján a szerződést a 91. § szerinti szervezettel (személlyel) kell az ajánlati felhívás, a dokumentáció és az ajánlat tartalmának megfelelően írásban megkötni. Ha az ajánlatkérő lehetővé tette a közbeszerzés egy részére történő ajánlattételt, a részek tekintetében nyertesekkel (91. §) kell szerződést kötni. E szerződés szükség esetén az ajánlatoknak, illetőleg az ajánlati felhívásnak megfelelően tartalmazhatja az ajánlattevőként szerződést kötők közötti együttműködés feltételeit is.
(2) A szerződéskötés tervezett időpontját az ajánlati felhívásban kell megadni azzal, hogy az nem határozható meg az eredményhirdetést követő naptól számított nyolcadik napnál korábbi és harmincadik - építési beruházás esetében hatvanadik - napnál későbbi időpontban.
(3) Az ajánlatkérő a 91. § szerinti szervezettel (személlyel) szemben csak abban az esetben mentesül a szerződés megkötésének kötelezettsége alól, ha az eredményhirdetést követően - általa előre nem látható és elháríthatatlan ok következtében - beállott lényeges körülmény miatt a szerződés megkötésére vagy teljesítésére nem képes.
(4) A szerződés - a 73. § (1) bekezdése szerinti melléklete kivételével, feltéve, hogy az abban foglaltak nem ellentétesek a 96. § (3) bekezdésével - nyilvános, annak tartalma közérdekű adatnak minősül.
Eltérések a 99. § (2) bekezdésétől:
1, A 125. § (2) c) pontja szerinti okból indított hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás esetén a tárgyalás végén kell megkötni a szerződést.
2, A 147. § (4) bekezdés szerint egyszerűsített eljárásnál sürgősségi okból szintén a tárgyalás befejezésekor kell szerződést kötni.
3, Egyszerű eljárásnál nincs hivatkozás a (2) bekezdésre, így nem kell betartani a határidőt
Mivel nincs hivatkozás a 99.§ (2) bekezdésére egyszerű eljárásban,így szerintem a bontástól számítva bármikor megköthető a szerződés.
Természetesen észszerű határidőn belül,meg az ajánlati kötöttségre is figyelemmel.
Tehát szeritem egyszerű eljárásnál nincs gond abból,ha mondjuk a bontástól számítva két és fél hónap múlva kötitek meg a szerződést.
Legalábbis szerintem,ugyanis én is hasonnló cipőben járok:))
Várom Ádám megjelenését is,aki talán megerősít ebben!
Üdv :
dr.joci
Szia Vanda!
- Igen, jól írtad, hogy milyen eljárásokhoz kell hivatalos közbeszerzési tanácsadó (egyszerűsítetthez is, ha közösségi értékhatáros)...
- Hivatalos közbeszerzési tanácsadót az ajánlati felhívás és doksi elkészítéséhez kell bevonni kötelező jelleggel, de ha akarjátok, az egész eljárásba bevonható. A Tanács nem kér semmilyen bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy tanácsadó "hozzányúlt-e" a felhíváshoz, csak esetleges ellenőrzés során kell bizonyítani, hogy bevonásra került. Mi 2005 tavasza óta vagyunk hiv. közbesz tanácsadók, de eddig egyetlen egy ügyfelünktől sem kérték a bizonyítékot, ami azt jelenti, hogyha nem vontok be, akkor lehet, hogy soha nem fog kiderülni a dolog, de egyszer kibukhat a jogsértés...
A gyakorlatban nálunk azt jelenti a tanácsadás, hogy vagy mi bonyolítjuk az egész eljárást, adminisztrációval együtt, vagy az ajánlatkérő készíti el a dokumentumokat és mi véleményezzük azokat. Kiforott, jogszabály által leírt módszer nincsen, mi általában e-mailen, vagy faxon intézzük az egészet...
3. Ajánlatkérők a gyakorlat során gyakran új értelmet adnak a közbeszerzési jogszabályoknak... Ezt nap, mint nap tapasztalom. :) Elvileg 5 év múlva is szerződést köthetsz, akkor sincs semmi belőle, csak az ajánlati kötöttségre figyeljetek, meg arra, hogyha a nyertes azt mondja az ajánlati kötöttség letelte után, hogy köszöni szépen, de neki lejárt a kötöttsége, és ezután dupla áron akar pl. szállítani, akkor mi alapján zárjátok ki őt, vagy mi alapján hirdetitek eredménytelenné az eljárást?
Ezt érdemes átgondolni azelőtt, mielőtt a határidőket tili-tolizzátok.
Sziasztok!
Egyszerűsített eljárásnál, közösségi rezsimben a szerződés megkötéséről kell-e tájékoztatót megjelentetni?
Szia Marcsika!
Igen, közzé kell tenni, mert a 151. § (8) bekezdése behivatkozza a 98. § (3) bekezdést, ami a szerződéskötésről szóló tájékoztató megküldését szabályozza.
Plusz még egy hülyeségről is rendelkezik a 151. § (8) bek., miszerint a hirdetményben az ajánlatkérőnek nyilatkoznia kell, hogy egyetért-e a hirdetmény közzétételével, ugyanis ha nem ért egyet, akkor a hirdetmény nem kerül közzétételre.
Értelme ... semmi.
Üdv: Ádám
Az eljárás eredményéről szóló tájékoztató oké, csak a 153. § (2) szerinti szerződés megkötéséről szólót nem tudtam, hogy meg kell-e jelentetni. Viszont most már világossá vált, hogy az csak ajogi szolgáltatásokra vonatkozik.
Egyébkébt EUs hirdetményeket hogyan kell megjelentetni? A minta a tanács honlapján van csak meg (pdf file), vagy máshonnan is letölthető?
Mennyivel hosszabb a lektorálási időigénye, mint egy nemzetié?
Ádám!
Egyébként a 98.§ (3) miatt el kellene készíteni az EUs hirdetményt is? Nem elég a tájékoztató tanácshoz elküldése?
Ádám!
Az IM rendelet szerint: A Kbt. IV. fejezete alkalmazásában a 98. § (1) és (2) bekezdése [a 151. § (8) bekezdése] szerinti, az eljárás eredményéről vagy eredménytelenségéről szóló tájékoztatót tartalmazó hirdetmény mintáját a 2. melléklet tartalmazza.
Ide pedig a 151. §-t hozza be... elég érdekes ez az egész, lassan X aktákhoz kezd hasonlítani.
Szerinted a tájékoztatóval mi legyen? Különben a közösségi hirdetménymintában (pdf) egyszerűsített eljáráts be sem tudok jelölni, úgy látom... És a két tanácsi honlapon szereplő minta hogyhogy nem egyezik meg? (letölthető pdf és doc fileok?)
Bocs a sok kérdésért, csak kezdek beleőrülni...
Szia Marcsika!
Hát igen, ezt jól összekuszálták köszönhetően az új hirdetményminták "dualitásának", de azért nem ennyire árnyalt a szitu, mint ahogyan leírtad.
Szóval!
1. Eredményhirdetés mintája
A Kbt. 151. § (8) bekezdése szerint az eljárás eredményéről vagy eredménytelenségéről szóló tájékoztatót tartalmazó hirdetmény megküldésére és közzétételére a 98. §-t kell alkalmazni. E szerint a hirdetményt az eredményhirdetés határidejének lejártától számított öt munkanapon belül kell feladni a KÖZBESZERZÉSI ÉRTESÍTÕNEK (98. § (2) bekezdés).
Az IM rendelet 7. § (2) bekezdése szerint a Kbt. IV. fejezete alkalmazásában a 98. § (1) és (2) bekezdése [a 151. § (8) bekezdése] szerinti, az eljárás eredményéről vagy eredménytelenségéről szóló tájékoztatót tartalmazó hirdetmény mintáját a 2. melléklet tartalmazza.
Fentiek alapján az eredményhirdetésről a 2. sz. melléklet szerinti hirdetményt kell föladni az Értesítőnek (8000 + Áfa/kéziratoldal!).
link:
http://www.kozbeszerzes.hu/index.php?…
2. Szerződéskötésről szóló tájékoztató
A Kbt. 153. § (2) bekezdése szerint az ajánlatkérőnek a szerződés megkötéséről szóló tájékoztatót tartalmazó hirdetményt külön jogszabályban meghatározott minta szerint kell elkészítnie. A hirdetményt - a 44. § (1) bekezdése szerinti közzétételre (EU HIVATALOS LAPJA!!!) - legkésőbb a szerződéskötéstől számított öt munkanapon belül kell megküldeni. A hirdetményben az ajánlatkérőnek nyilatkoznia kell, hogy egyetért-e a hirdetmény közzétételével; ha nem ért egyet, a hirdetmény nem kerül közzétételre.
Az IM rendelet 2. § (3) bekezdése szerint a Kbt. 153. §-ának (2) bekezdése szerinti, a szerződés megkötéséről szóló tájékoztatót tartalmazó hirdetmény szintén a közbeszerzési hirdetmények közzétételénél használt szabvány űrlapokról szóló európai közösségi rendelet III. melléklete tartalmazza.
Fentiek alapján a szerződéskötésről a III. sz. melléklet szerinti hirdetményt kell föladni a TED-nek (2000 + Áfa/kéziratoldal!).
Remélem így már egyértelmű és érthető voltam...
A szerződéskötésről szóló tájékoztatónál a hirdetmény feladásának dátumát (VI. 4. pont a hirdetményben) nem szabad kitölteni, ugyanis közösségi hirdetmény esetében a feladást a Szerkesztőbizottság végzi. A 34/2004. (III. 12.) Korm. rendelet 26. § (1) bekezdése szerint "... a hirdetményt a Szerkesztőbizottság a kézhezvételét követően legkésőbb két munkanapon belül adja fel az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő közzétételre."
A határidőt ne vegyétek tutinak. Szerződéskötéses hirdetmény esetén szoktak csúszni a határidővel.
Szóval kérdésedre válaszolva két napja van a Szerkesztőbizottságnak az ellenőrzésre.
Köszönöm, Ádám!
A problémám még mindig az, amit a szerződéskötésnél írtál:
A Kbt. 153. § (2) bekezdése szerint az ajánlatkérőnek a szerződés megkötéséről szóló tájékoztatót tartalmazó hirdetményt külön jogszabályban meghatározott minta szerint kell elkészítnie.
Ez nem csak a jogi szolgáltatásokra vonatkozik?
Kérdés még, hogy hogyan nyilatkozzon az ajánlatkérő, hogy a tartalmával egyetért? A hirdetményben nem látok erre vonatkozó utalást.
És még egy kérdés, Ádám: ha az egyszerűsített eljárás eredménytelen, és ezért ajánlattételi felhívás kerül kiküldésre az ajánlattevőknek, akkor az eredményről 2 tájékoztatót kell megjelentetni az értesítőben?
Szia!
Kicsit felülbírálnám korábbi álláspontomat és módosítom azt. Megmondom őszintén én csináltam már 2 db közösségi értékhatáros egyszerűsített eljárást (központi orvosi ügyelet ellátása, mosatás), de nem emlékeztem, hogy ott hogy voltak a hirdetmények. Utánanéztem...
Szóval egyszerűsített eljárásban az ajánlati felhívást ugyebár nem kellett megjelentetni a TED-en. Általánosságban nyílt/meghívásos/tárgyalásos/stb. eljárásban, közösségi rezsimben 2 db hirdetményt kell közzétenni az eljárás eredményének, vagy eredménytelenségének kihirdetése, illetve a szerződés megkötését követően. Ez a szabály ugyanígy alkalmazandó egyszerűsített eljárásban is.
A 151. § (8) bekezdése (98. § (2) bek.) szerint az első tájékoztatót, amit a KÉ-nek kell megküldened, az eredményhirdetést követő 5 munkanapon belül kell feladni.
A másik hirdetményt ugyanígy az eljárás eredményéről vagy eredménytelenségéről a TED-nek is meg kell küldened a 98. § (3) bek., 151. § (8) bek. és 44. § (1) bek alapján, de ezt a szerződéskötést követő 5 munkanapon belül. Kvázi kettő hirdetményt kell közzétenni.
Az egészben az a nonszensz, hogy a TED-nek is meg kell küldeni, annak ellenére, hogy az ajánlati felhívást nem vagy kötelező közzétenni. Ezért is van benne a 151. § (8)-ban, hogyha nem akarod, akkor nem teszik közzé az eredményhirdetésről szóló tájékoztatót a TED-en, de ennek ellenére készítsd el, fizesd be és küldd meg.
A hirdetményminták változatlanul ugyanazok, azaz a KÉ-nek a 2. számút kell feladni, a TED-nek pedig a III. melléklet szerintit.
Ha nem akarjátok, hogy megjelenjen a hirdetmény, akkor szerintem a további információk (VI. 2. pont) közé írjátok azt be, illetve a "közzétételi" kérelemben is jelezzétek ezt.
Remélem tudtam segíteni.
A kérdésed második felét bevallom férfiasan, de nem értem. Így szólt: "ha az egyszerűsített eljárás eredménytelen, és ezért ajánlattételi felhívás kerül kiküldésre az ajánlattevőknek, akkor az eredményről 2 tájékoztatót kell megjelentetni az értesítőben?".
Légyszi pontosítsd és akkor megpróbálok válaszolni...
Köszi a válaszokat, Ádám! Szerintem is, biztos, ami biztos, inkább elküldöm. a TED-be is..
Szóval: a Kbt. 147. § (2) a) alapján , ha az egyszerűsített eljárás eredménytelen volt, közvetlenül lehet ajánlattételi felhívást kiküldeni az ajánlattevőknek.
Ebben az esetben ugyebár az eljárásnak 2 eredménye lesz (az 1. eredménytelen, a 2. talán eredményes). Akkor ezek szerint 4 hidetményt kell megjelentetni?
Szia!
Nem 4-et, hanem csak hármat, ugyanis eredménytelen "első forduló" után nem kell a TED-nek megküldeni, mivel ott a szerződéskötést követően van közzétételi kötelezettség. Mivel nincs szerződéskötés, nincs közzététel.
Üdv: Á.
Köszi, Ádám.
Sziasztok!
Nagyjából végigolvastam a fórumot, és 2 dolog nagyon megütötte a fülemet.
Az egyik a régi-új hirdetménymintákkal kapcsolatos vélemények végkicsengése volt. A kozbeszerzes.hu-n olvasható az az elnöki tájékoztató, amely rendezi ezt a kérdést, Marcsika véleményének megfelelően! Azaz a jan.15. előtti eljárásokra végig a régi rendeletet, az abban szereplő mintákat kell alkalmazni, még ha amúgy már hatályon kívül is van!
A másik: attól, hogy EU-s támogatásból megvalósuló közbeszerzésről van szó, még nem kell mindig hivatalos közbeszerzési tanácsadó! Csak közösségi rezsimben ill. versenypárbeszédnél. Ez a 9. § (1) bekezdésének értelmezéséből következik. Ennek utolsó mondata a bekezdés előző mondataira vonatkozik.
Várom a véleményeket.
Szia! Részben egyetértek az EUs támogatás kérdéssel, hiszen nemzeti értékhatár alatt nem kell eljárást lefolytatni, így hivatalos tanácsadó sem kell. Viszont nemzetinél, amennyiben a támogatás többségi, már szerintem kell. Szerintem ugyanis erre vonatkozik az utolsó mondat.
Ádám! A közösségi hirdetményeknél nincs valamilyen kitöltési útmutató?
Kedves Enesz!
Ha csak nagyjából olvastad végig a fórumot,akkor arra felvívom a figyelned,hogy a beírások dátuma nagyon fontos a régi-új hirdetmények használatával kapcsolatban.
Január-februárban zűrös helyzet volt és a Tanács kezdetben kifejezetten azon az állásponton volt,hogy a január 15. után indult eljárásokban már csak az új hirdetményminták lehet használni.
Sajnos igen későn adták meg a végső állásfoglalásukat,amely jelenleg is olvasható a Tanács hivatalos honlapján!
Tehát a kérdésben két hónapig bizonytalanság volt,és a Tanács kezdetben az új hirdetmény minták használatát javasolta(Sőt kötelezően ezt kérték)
Bocsánat rosszul írtam, Január 15.előtt indult eljárásokról akartam írni.
Nekünk volt olyan pl. ,hogy közzé kellett tennünk a tájékoztatót a szerződés teljesítéséről egy jan15.előtti eljárásról.
Kezdetben a Tanács kifejezetten azt kérte,hogy az új hirdetménymintát használjuk,majd később ennek a totál ellenkezőjét kérték...
Sziasztok, abban szeretnék segítséget kérni, hogy oktatási és szakképzési szolgáltatások esetén (ajánlatkérő nem ktgvetési szerv) mekkora értékhatárig nem kell egyáltalán közbeszereztetni? Találtam egy kivételt a 296.§-ban, hogy ilyenkor nem kell alkalmazni az egyszerű eljárást.
Köszönöm a segítséget.
Szia Szilvi!
Véleményem szerint ebben az esetben egészen addig nem kell közbeszerzési eljárást lefolytatni, míg az oktatási és szakképzési szolgáltatás nem éri el a nemzeti értékhatárt, azaz a nettó 25 millió forintot.
Fontos, hogy a szolgáltatásra vonatkozó CPV kódok a 80100000-5-től 80430000-7-ig tartományba essenek, illetve az összeszámítási kötelezettséget tartsátok szem előtt.
Üdv: Ádám
Köszi Ádám a gyors választ:-), nagyon sokat segítettél. Megnéztem a CPV kódokat és rendben lesz. Itt az összeszámításba maga a tréning + szállás és ellátás esik bele, ha jól gondolom.
Üdv,
Szilvi
Kedves Ádám, belemerülve egy kicsit jobban a témába, lenne még egy kérdésem. Az alábbiakat találtam.
EGYBESZÁMÍTÁSI KÖTELEZETTSÉG:
– Egy költségvetési év (12 hónap) és
– A beszerzésre egy ajánlattevővel lehet szerződést kötni és
– A rendeltetés azonos vagy hasonló, felhasználásuk összefügg.
Engem egy tréningsorozat miatt érdekelne, ami két éven belül (2006, 2007) valósul meg, havi 1-2 tréninggel átlagban. Ilyenkor az egész egy csomagban közbeszereztetendő, avagy évenkénti bontásban? Ugyanis az előbbinél eléri a 25 M-t, az utóbbinál természetesen nem.
Vagy csökkentem valamennyivel globálisan és akkor 25 alá megy.
Nagyon köszönöm a választ.
Üdv,
Szilvi
És egy zárójeles kérdés: hol lehet ezt a kb.-t leginkább megtanulni? Kurzus vagy kiadvány?
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02