TIGÁZ kötbér


istvan56 # 2011.12.19. 22:03

Email címet adjatok és átküldöm, én nem nagyon értek hozzá!

justicia0507 # 2011.12.19. 20:17

Sziasztok...
ma olyat hallottam az egyik hírcsatornán,hogy mától február végéig nem lehet kikapcsolni a gázt?igaz ez?fontos lenne tudnom
köszi

Gabicsek # 2011.12.19. 19:36

linket adjál, ahonnan le lehet tölteni.

istvan56 # 2011.12.19. 17:11

Ha valaki feltudja tenni, átküldöm neki!

istvan56 # 2011.12.19. 15:27

Ez nem jött össze!

istvan56 # 2011.12.19. 15:26

7 melléklet — Az összes melléklet letöltése Összes kép megtekintése Az összes kép megosztása
img103.jpg
305 KB Megtekintés Megosztás Letöltés
img118.jpg
286 KB Megtekintés Megosztás Letöltés
img119.jpg
257 KB Megtekintés Megosztás Letöltés
img120.jpg
398 KB Megtekintés Megosztás Letöltés
img121.jpg
302 KB Megtekintés Megosztás Letöltés
img122.jpg
346 KB Megtekintés Megosztás Letöltés
img123.jpg
286 KB Megtekintés Megosztás Letöltés

Timi08 # 2011.12.19. 13:06

@István56:Várjuk az új szakértői véleményT . A google dokumentum feltöltője és megosztója működik
köszi!

@valaki80:
A kikapcsolás ügyében a FOME is illetékes,
http://www.fome.hu/ illetve a helyi kormányablaknál lehet intézkedést kérni!
+az országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságánál is jelezd az esetet!

Timi08 # 2011.12.19. 12:59

Szia, az nagyon jó lenne! Elküldenéd?
a google-ban működik a dokumentumfeltöltő és megosztó:http://www.google.com/…u/tour1.html

vagy feltehetnéd a facebook oldalra a "Trükkkös szolgáltatók?"-hoz

istvan56 # 2011.12.19. 12:41

Megérkezett az új szakértői vélemény, ha valakit érdekel emailban elküldöm!

(nem tudom ide hogy lehet feltenni?)

Timi08 # 2011.12.19. 12:07

http://miszk.hu/…tosegek.html

A SZAKÉRTŐVEL KAPCSOLATOS KIFOGÁSOKAT IS ÉRDEMES JELEZNI A KAMARÁNÁL ILLETVE a KIM-nél (minisztériumnál)
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
1055 Budapest, V. Kossuth Lajos tér 2-4. Postacím: 1357 Budapest, Pf.2 Telefon: 06 (1) 795-1000 Fax: 06 (1) 795-0002

Ügyfélszolgálat
1055 Budapest, Szalay utca 16. Postacím: 1357 Budapest, Pf. 2 Telefon: 06 (1) 795-6411, 795-5163, Fax: 06 (1) 795-0359
E-mail: lakossag@kim.gov.hu

Timi08 # 2011.12.19. 11:18

MINDEN PANASZT A MAGYAR ENERGIA HIVATAL FELÉ IS JELEZZETEK, CSAK ÍGY LESZ VALAMI ÉRDEMI VÁLTOZÁS.
http://www.eh.gov.hu/…ml/index.asp?…
e-PANASZFOGADÁS, REGISZTRÁCIÓ UTÁN KÖNNYEN HASZNÁLHATÓ!

ÉS IDE IS
MAGYAR ORSZÁGGYŰLÉS FOGYASZTÓVÉDELMI BIZOTTSÁGa
:http://www.cylex-tudakozo.hu/…-687685.html
INGYENESEN HÍVHATÓK ÉS EMAIL IS KÜLDHETŐ!

ha KÖTBÉR SZÁMLÁT KAPTOK, JAVASOLT LEMÁSOLNI ÉS VISSZAKÜLDENI - EGY KÍSÉRŐ LEVÉLLEL: A KÖTBÉR JOGOSSÁGÁT NEM FOGADJÁTOK EL!
PÁR SOR, NEM KELL TÚLCIFRÁZNI!
BÜNTETŐ FELJELENTÉS IS NAGYON AJÁNLOTT-ISMERETLEN TETTES ELLEN! - DE RÉSZLETESEN LE KELL ÍRNI A TÉNYÁLLÁST, A GYANÚT MEGALAPOZÓ KÖRÜLMÉNYEKET-EZT LEVÉLBEN IS MEG LEHET TENNI.
MINDEN LEVELET MINIMUM AJÁNLOTTKÉNT ADJATOK FEL!

NEM SZABAD MEGTORPANNI, MERT ABBAN BÍZNAK, HOGY AZ EMBEREK FELADJÁK!

lapidus # 2011.12.19. 09:28

Na, így jó lesz, Lapidus kolléga? Már nem gúnyolódok.
ius latratus

Magadat minősíted!

„A stílus maga az ember" (Buffon)

„Az írás és a beszéd módja... jellemkérdés" (Illyés).

Dödölle1 # 2011.12.19. 09:10

Kenderice

Nem a szolgáltató a hibás, hanem a hatóság, amely erre neki szabad kezet adott.
Innen csókoltatom a .....
Kenderice voltam.

Osztom a véleményt. A szabályozó hatóság nem áll a helyzet magaslatán. Lenne mit tanulnia a MEH Fogyasztóvédelmi Osztályvezetőjének a GVH-tól.

Nem véletlen, hogy a közvélemény, különösen a versenyszféra folyamatosan és komolyan kritizálja a hatékonynak nem mondható, és ehhez képest viszont nagyon sokba kerülő közigazgatást.

Egyjogász # 2011.12.19. 09:03

Szerintem ha a TIGÁZ-nak van egy követelése veled szemben, amit te vitatsz, ha nem fizeted ki, a TIGÁZ nem tehet mást, mint jogi eljárást indít ellened követelése behajtására (közjegyzőnél fmh., aminek ellent kell mondani, és akkor bíróságra kerül az ügy).
A bíróság meg majd eldönti, hogy kinek van igaza, jogos-e a követelés vagy nem, fizetned kell-e vagy nem. (Szerintem egyébként ilyen jellegű, számlaköveteléssel kapcsolatos polgári jogi jogvitában kötelezően végrehajtandó határozatot a bíróságon kívül más szerv nem is hozhat.)

Persze lehet futni a fogyasztóvédelemhez is (bár polgári jogi jellegű jogvitákban én ennek nem annyira látom értelmét), de ha természetes személy vagy, akkor ha jól tudom nem az energiahivatalhoz, hanem a fogyasztóvédelmi hatósághoz kell menni. Aminek szerintem semmi értelme, az a fogyasztóvédelmi békéltető testület.

Dödölle1 # 2011.12.19. 08:44

valaki80

Reklamáltunk az ügyfélszolgálaton, hogy ez az összeg nem jogos, mivel nem is kellett volna kikapcsolni a gázt, a feladóvényen kerek-perec rajta van a postai befizetés dátuma. Ez nem a mi hibánk, hogy a Tigáz nem kapta meg időben a postától a pénzt.
Írattak velünk egy kérelmet, elküldték a központba, majd elbírálják, de az ügyintéző szerint nem fognak eltekinteni ettől az összegtől.
Mi a teendő, ha mégis újból ezzel a követeléssel áll elő a Tigáz, hova lehet fordulni, további panasszal?

Sajnos a jóváírás napja és nem a befizetés napja számít. Ennek ellenére -egyben a szolgáltató állítása valóságtartalmának a vizsgálata céljából, ebből következően pedig a követelés megalapozottságának a megállapítása céljából- javasolt írásban panasszal fordulni a Magyar Energia Hivatalhoz.

http://www.eh.gov.hu/…ml/index.asp?…

Tisztelt Fogyasztó!

A következőkben abban szeretnénk segítséget nyújtani, hogy bemutassuk, mi a teendő, ha problémája adódik az energiaszolgáltatás igénybevétele során.

Abban az esetben, ha a szolgáltatóval nem sikerül megegyezésre jutni, panasszal fordulhat a Magyar Energia Hivatalhoz. Panaszát írásban vagy személyesen nyújthatja be. Panaszát személyesen a Hivatalban, egy panaszfelvételi lap kitöltésével teheti meg: Cím: 1081 Budapest, Köztársaság tér 7.

Ügyfélfogadásiási idő: Hétfő-csütörtök: 8.00-16.30; Péntek: 8.00-14.00

Levélben a 1081 Budapest, Köztársaság tér 7. illetve Postacím: 1444 Budapest, Pf.: 247 Fogysztóvédelmi osztály.

Az elektronikus úton történő panaszbejelentés, az „e-panaszfogadás” menűpont alatt lehetséges.

A beérkező iratok iktatása után a Fogyasztóvédelmi Osztály munkatársai megkezdik a panaszok kivizsgálását.

scriptor # 2011.12.19. 07:18

Remélem sorstársaim is egyet értenek véleményemmel.
gabiapu

Én teljes mértékben.

valaki80 # 2011.12.19. 06:35

Sziasztok!

A következő a problémám.
A Tigáz jogtalanul kikapcsolta a gázt, arra hivatkozva, hogy nem fizettük be a 2 hónapos türelmi időn belül a gázszámlát.
Mikor megtörtént a kikapcsolás, azonnal mentünk az ügyfélszolgálatra és faxoltuk a feladóvények másolatát, ezzel bizonyítva, hogy még 3 nappal a határidő előtt befizettük az elmaradt számlákat.
Pár órán beül vissza is kapcsolták a gázt, beismerve, hogy valóban ki lett fizetve a gáz, nem kellett volna kikapcsolni.
Azt mondták a Tigáznál, hogy az ő rendszerükbe még nem érkezett be a befizetésről szóló "igazolás". (Szerintünk a posta hibája miatt, vagy az átfutási idő miatt?!?)
A napokban kijött 2 X 15000 Ft szóló levél, hogy fizessünk be ezt az összeget a Tigáznak, ennyi volt a ki és visszakapcsolás költsége.
Reklamáltunk az ügyfélszolgálaton, hogy ez az összeg nem jogos, mivel nem is kellett volna kikapcsolni a gázt, a feladóvényen kerek-perec rajta van a postai befizetés dátuma. Ez nem a mi hibánk, hogy a Tigáz nem kapta meg időben a postától a pénzt.
Írattak velünk egy kérelmet, elküldték a központba, majd elbírálják, de az ügyintéző szerint nem fognak eltekinteni ettől az összegtől.
Mi a teendő, ha mégis újból ezzel a követeléssel áll elő a Tigáz, hova lehet fordulni, további panasszal?
Vagy fussunk még egy kört a Tigáz ügyfélszolgálaton?

Előre is köszönöm!

istvan56 # 2011.12.18. 23:32

Sorstársak!
Azzal a kéréssel fordulok hozzátok, hogy akinek Miskolcon dr nagy istván (sic) volt a gázórájának ellenőrzésekor a független szakértője, jelentkezzen és küldje el emailban
a szakértői határozatot!
Szükségem lehet rá a tárgyaláson!
Előre is köszönöm!
gasparistvan56@gmail.com

istvan56 # 2011.12.18. 15:34

A központi panaszirodának írtam le a történteket, onnan továbbították a BRFK-hoz, majd értesítettek, hogy a panaszomat továbbították a Hajdú Bihar megyei kapitányságra, mint illetékeshez!
Onnan kb egy hónap múlva kaptam egy levelet amiben leírták az esetemet és azt, hogy majd kapok egy értesítést a tigáztól a megismételt szakértői vizsgálatról, ami meg is történt!
Az ismertetett eredménnyel!!!!
Közben mi történt nem tudom!
Ha valakinek a kártérítéssel kapcsolatban lenne ötlete, közölje velem!
Köszönöm!

szafika # 2011.12.18. 13:26

Kenderice, én ezt is értem , h pénzt akar , bármi áron , de ha ilyen s.z.ar a rendszerük / h nem képesek kiszűrni a valós tolvajokat !/ nem arra kellene inkább törekedniük, h mindenki , amit elhasznál, felhsznál, kifizesse ?! Elhiszem , h könnyebb egy öreget megfélemlíteni, átverni, de elég gusztustalan hozzáállás ez a részükről ! Ellenőrizzenek, nézzenek utána, v ez is egy olyan " h hiába spórol ha más helyett is ön fizet ?! "

horgászapácban (törölt felhasználó) # 2011.12.18. 12:09

Re: végreható1 2011.12.16.13:07

Mi értelme volt a hsz.-nek? Azt a topikot fikáztad, amelyik a Jogi Fórum legjobban pörgő topikja.
Remélem, a pécsi cég fogta, és kimoderál örökre.

bigdady # 2011.12.18. 11:44

Tigáz lezárta az ügyet, elengedte a kötbért, mert nem volt jogos.
3-4 havi ideg meg ügyvédi levelezgetés kellett hozzá.
Van értelme az ügyvédi számlát elküldeni nekik?

Kenderice # 2011.12.18. 10:11

Nem általános, de megtörtént. Sajnos a rendszer lehetőséget ad erre, ami a legfőbb probléma. És igenis, a szolgáltató kihasználja, mert van rá lehetősége és nem fogja érdekelni, hogy esetleg vétlen fogyasztókat is megfenyeget. Egy a cél: Pénzt szerezni bármi áron!

szafika # 2011.12.18. 09:18

Kenderice, azért nem általános az se ,h az emberek 5-600 e ft-ot csak úgy kifizetnek ?!

Kenderice # 2011.12.18. 01:26

Hát igen. Sajnos nagyon sokan vannak, akiket szintén megvádoltak "szabálytalan vételezéssel", holott nem befolyásolták a mérőórát. Ezek az emberek (általában idősek, vagy jogi ismeretekben járatlanok) kifizették az alaptalan vádaskodásokon nyugvó kötbérköveteléseket csak azért, mert nem tudtak vagy nem mertek szembeszállni a "szolgáltatásból 60 napon belül nem fizetés miatti kizárással" vagy "bírósággal" fenyegető gerinctelen szolgáltatóval.
Jó lenne már, ha a hatóságok lépnének valamit az ügyben, hogy a szolgáltatókra is vonatkozzon az, ami a büntető törvénykönyv szerint megillet bármely gyanúsítottat, nevezetesen az "ÁRTATLANSÁG VÉLELME"!
Mindenféle nem hitelesített mérésekre, gázóra felszereléskor nem dokumentált "OMH plomba" azonosíthatatlanságra való hivatkozással kötbérfenyegetéssel sarokba szorítják a fogyasztót, aki kénytelen befizetni (még ha nem is jogos) a kötbért csak azért, hogy ne fázzon télen?!?!?!?!
Tisztelt jogalkotók!
Ha egy bűncselekménnyel gyanúsított ember mindaddig az ártatlanság vélelme alatt áll, amíg be nem bizonyítják a bűnösségét, addig egy (vélelmezett) szabálysértőt rögtön úgy könyvelhet el egy szolgáltató, mint bűnözőt?!?!?
Álljon már meg a menet!!!
És akkor az ártatlanul megvádolt fogyasztó bizonyítsa azt, amit nem tett meg egy feltételezett szabálytalan vételezés váddal szemben, amelyet a szolgáltatónak nem kötelessége hitelt érdemlően bizonyítania???
Ne már, hogy nekem kelljen az ártatlanságomat bizonyítani!!!
Én úgy tudom, hogy a törvény nem ismer "nemleges bizonyítást". Igenis, ha valaki (magányszemély, jogi személy, szolgáltató, stb...) megvádol valakit valamivel, akkor neki KELL hitelt érdemlően bizonyítania, hogy igaza van!
Nem üres fenyegetőzésekkel kell, a MEH által jóváhagyott ÁSZF-et fröcsögő szájjal a fogyasztó orra alá dugva, azt fenyegetni.
Nem a szolgáltató a hibás, hanem a hatóság, amely erre neki szabad kezet adott.
Innen csókoltatom a hatóság vezetőinek édesanyjukat, és remélem, hogy sokáig fognak még élni. A fiainak már nem kívánom ugyanezt.
Kenderice voltam.