TIGÁZ kötbér


valaki80 # 2011.12.19. 06:35

Sziasztok!

A következő a problémám.
A Tigáz jogtalanul kikapcsolta a gázt, arra hivatkozva, hogy nem fizettük be a 2 hónapos türelmi időn belül a gázszámlát.
Mikor megtörtént a kikapcsolás, azonnal mentünk az ügyfélszolgálatra és faxoltuk a feladóvények másolatát, ezzel bizonyítva, hogy még 3 nappal a határidő előtt befizettük az elmaradt számlákat.
Pár órán beül vissza is kapcsolták a gázt, beismerve, hogy valóban ki lett fizetve a gáz, nem kellett volna kikapcsolni.
Azt mondták a Tigáznál, hogy az ő rendszerükbe még nem érkezett be a befizetésről szóló "igazolás". (Szerintünk a posta hibája miatt, vagy az átfutási idő miatt?!?)
A napokban kijött 2 X 15000 Ft szóló levél, hogy fizessünk be ezt az összeget a Tigáznak, ennyi volt a ki és visszakapcsolás költsége.
Reklamáltunk az ügyfélszolgálaton, hogy ez az összeg nem jogos, mivel nem is kellett volna kikapcsolni a gázt, a feladóvényen kerek-perec rajta van a postai befizetés dátuma. Ez nem a mi hibánk, hogy a Tigáz nem kapta meg időben a postától a pénzt.
Írattak velünk egy kérelmet, elküldték a központba, majd elbírálják, de az ügyintéző szerint nem fognak eltekinteni ettől az összegtől.
Mi a teendő, ha mégis újból ezzel a követeléssel áll elő a Tigáz, hova lehet fordulni, további panasszal?
Vagy fussunk még egy kört a Tigáz ügyfélszolgálaton?

Előre is köszönöm!

scriptor # 2011.12.19. 07:18

Remélem sorstársaim is egyet értenek véleményemmel.
gabiapu

Én teljes mértékben.

Dödölle1 # 2011.12.19. 08:44

valaki80

Reklamáltunk az ügyfélszolgálaton, hogy ez az összeg nem jogos, mivel nem is kellett volna kikapcsolni a gázt, a feladóvényen kerek-perec rajta van a postai befizetés dátuma. Ez nem a mi hibánk, hogy a Tigáz nem kapta meg időben a postától a pénzt.
Írattak velünk egy kérelmet, elküldték a központba, majd elbírálják, de az ügyintéző szerint nem fognak eltekinteni ettől az összegtől.
Mi a teendő, ha mégis újból ezzel a követeléssel áll elő a Tigáz, hova lehet fordulni, további panasszal?

Sajnos a jóváírás napja és nem a befizetés napja számít. Ennek ellenére -egyben a szolgáltató állítása valóságtartalmának a vizsgálata céljából, ebből következően pedig a követelés megalapozottságának a megállapítása céljából- javasolt írásban panasszal fordulni a Magyar Energia Hivatalhoz.

http://www.eh.gov.hu/…ml/index.asp?…

Tisztelt Fogyasztó!

A következőkben abban szeretnénk segítséget nyújtani, hogy bemutassuk, mi a teendő, ha problémája adódik az energiaszolgáltatás igénybevétele során.

Abban az esetben, ha a szolgáltatóval nem sikerül megegyezésre jutni, panasszal fordulhat a Magyar Energia Hivatalhoz. Panaszát írásban vagy személyesen nyújthatja be. Panaszát személyesen a Hivatalban, egy panaszfelvételi lap kitöltésével teheti meg: Cím: 1081 Budapest, Köztársaság tér 7.

Ügyfélfogadásiási idő: Hétfő-csütörtök: 8.00-16.30; Péntek: 8.00-14.00

Levélben a 1081 Budapest, Köztársaság tér 7. illetve Postacím: 1444 Budapest, Pf.: 247 Fogysztóvédelmi osztály.

Az elektronikus úton történő panaszbejelentés, az „e-panaszfogadás” menűpont alatt lehetséges.

A beérkező iratok iktatása után a Fogyasztóvédelmi Osztály munkatársai megkezdik a panaszok kivizsgálását.

Egyjogász # 2011.12.19. 09:03

Szerintem ha a TIGÁZ-nak van egy követelése veled szemben, amit te vitatsz, ha nem fizeted ki, a TIGÁZ nem tehet mást, mint jogi eljárást indít ellened követelése behajtására (közjegyzőnél fmh., aminek ellent kell mondani, és akkor bíróságra kerül az ügy).
A bíróság meg majd eldönti, hogy kinek van igaza, jogos-e a követelés vagy nem, fizetned kell-e vagy nem. (Szerintem egyébként ilyen jellegű, számlaköveteléssel kapcsolatos polgári jogi jogvitában kötelezően végrehajtandó határozatot a bíróságon kívül más szerv nem is hozhat.)

Persze lehet futni a fogyasztóvédelemhez is (bár polgári jogi jellegű jogvitákban én ennek nem annyira látom értelmét), de ha természetes személy vagy, akkor ha jól tudom nem az energiahivatalhoz, hanem a fogyasztóvédelmi hatósághoz kell menni. Aminek szerintem semmi értelme, az a fogyasztóvédelmi békéltető testület.

Dödölle1 # 2011.12.19. 09:10

Kenderice

Nem a szolgáltató a hibás, hanem a hatóság, amely erre neki szabad kezet adott.
Innen csókoltatom a .....
Kenderice voltam.

Osztom a véleményt. A szabályozó hatóság nem áll a helyzet magaslatán. Lenne mit tanulnia a MEH Fogyasztóvédelmi Osztályvezetőjének a GVH-tól.

Nem véletlen, hogy a közvélemény, különösen a versenyszféra folyamatosan és komolyan kritizálja a hatékonynak nem mondható, és ehhez képest viszont nagyon sokba kerülő közigazgatást.

lapidus # 2011.12.19. 09:28

Na, így jó lesz, Lapidus kolléga? Már nem gúnyolódok.
ius latratus

Magadat minősíted!

„A stílus maga az ember" (Buffon)

„Az írás és a beszéd módja... jellemkérdés" (Illyés).

Timi08 # 2011.12.19. 11:18

MINDEN PANASZT A MAGYAR ENERGIA HIVATAL FELÉ IS JELEZZETEK, CSAK ÍGY LESZ VALAMI ÉRDEMI VÁLTOZÁS.
http://www.eh.gov.hu/…ml/index.asp?…
e-PANASZFOGADÁS, REGISZTRÁCIÓ UTÁN KÖNNYEN HASZNÁLHATÓ!

ÉS IDE IS
MAGYAR ORSZÁGGYŰLÉS FOGYASZTÓVÉDELMI BIZOTTSÁGa
:http://www.cylex-tudakozo.hu/…-687685.html
INGYENESEN HÍVHATÓK ÉS EMAIL IS KÜLDHETŐ!

ha KÖTBÉR SZÁMLÁT KAPTOK, JAVASOLT LEMÁSOLNI ÉS VISSZAKÜLDENI - EGY KÍSÉRŐ LEVÉLLEL: A KÖTBÉR JOGOSSÁGÁT NEM FOGADJÁTOK EL!
PÁR SOR, NEM KELL TÚLCIFRÁZNI!
BÜNTETŐ FELJELENTÉS IS NAGYON AJÁNLOTT-ISMERETLEN TETTES ELLEN! - DE RÉSZLETESEN LE KELL ÍRNI A TÉNYÁLLÁST, A GYANÚT MEGALAPOZÓ KÖRÜLMÉNYEKET-EZT LEVÉLBEN IS MEG LEHET TENNI.
MINDEN LEVELET MINIMUM AJÁNLOTTKÉNT ADJATOK FEL!

NEM SZABAD MEGTORPANNI, MERT ABBAN BÍZNAK, HOGY AZ EMBEREK FELADJÁK!

Timi08 # 2011.12.19. 12:07

http://miszk.hu/…tosegek.html

A SZAKÉRTŐVEL KAPCSOLATOS KIFOGÁSOKAT IS ÉRDEMES JELEZNI A KAMARÁNÁL ILLETVE a KIM-nél (minisztériumnál)
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
1055 Budapest, V. Kossuth Lajos tér 2-4. Postacím: 1357 Budapest, Pf.2 Telefon: 06 (1) 795-1000 Fax: 06 (1) 795-0002

Ügyfélszolgálat
1055 Budapest, Szalay utca 16. Postacím: 1357 Budapest, Pf. 2 Telefon: 06 (1) 795-6411, 795-5163, Fax: 06 (1) 795-0359
E-mail: lakossag@kim.gov.hu

istvan56 # 2011.12.19. 12:41

Megérkezett az új szakértői vélemény, ha valakit érdekel emailban elküldöm!

(nem tudom ide hogy lehet feltenni?)

Timi08 # 2011.12.19. 12:59

Szia, az nagyon jó lenne! Elküldenéd?
a google-ban működik a dokumentumfeltöltő és megosztó:http://www.google.com/…u/tour1.html

vagy feltehetnéd a facebook oldalra a "Trükkkös szolgáltatók?"-hoz

Timi08 # 2011.12.19. 13:06

@István56:Várjuk az új szakértői véleményT . A google dokumentum feltöltője és megosztója működik
köszi!

@valaki80:
A kikapcsolás ügyében a FOME is illetékes,
http://www.fome.hu/ illetve a helyi kormányablaknál lehet intézkedést kérni!
+az országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságánál is jelezd az esetet!

istvan56 # 2011.12.19. 15:26

7 melléklet — Az összes melléklet letöltése Összes kép megtekintése Az összes kép megosztása
img103.jpg
305 KB Megtekintés Megosztás Letöltés
img118.jpg
286 KB Megtekintés Megosztás Letöltés
img119.jpg
257 KB Megtekintés Megosztás Letöltés
img120.jpg
398 KB Megtekintés Megosztás Letöltés
img121.jpg
302 KB Megtekintés Megosztás Letöltés
img122.jpg
346 KB Megtekintés Megosztás Letöltés
img123.jpg
286 KB Megtekintés Megosztás Letöltés

istvan56 # 2011.12.19. 15:27

Ez nem jött össze!

istvan56 # 2011.12.19. 17:11

Ha valaki feltudja tenni, átküldöm neki!

Gabicsek # 2011.12.19. 19:36

linket adjál, ahonnan le lehet tölteni.

justicia0507 # 2011.12.19. 20:17

Sziasztok...
ma olyat hallottam az egyik hírcsatornán,hogy mától február végéig nem lehet kikapcsolni a gázt?igaz ez?fontos lenne tudnom
köszi

istvan56 # 2011.12.19. 22:03

Email címet adjatok és átküldöm, én nem nagyon értek hozzá!

istvan56 # 2011.12.19. 22:16

A TIGÁZ, a rémálom fórumra fel tudtam tenni!

ius latratus # 2011.12.20. 07:24

justicia0507

Ezt nem tudom, nem hallottam. Azt tudom, hogy a védendő fogyasztóknak biztosan nem kapcsolható ki a gáz ,- ha jól tudom március végéig.
Még annyit, hogy amiről hallhattál, az nem lehet, hogy a közintézményekre vonatkozik? (iskolák stb...)
Volt egy ilyen szándék a kormány részéről, nem tudom meddig jutott a dolog.
Bocs', ha nem tudtam segíteni.

Egyjogász # 2011.12.20. 10:53

justicia,
Én azt hallottam, hogy egyes szolgáltatók (én a FŐGÁZ-ról és az EON-ról hallottam) önként vállalták, hogy az ünnepek alatt (január elejéig) nem kapcsolják ki a 60 napon túli tartozóknál (gázdíjadósoknál) a gázt.
Számomra ebből az következik, hogy ez után folytathatóak a kikapcsolások. Nem kevered a kilakoltatási moratóriummal?

Más: véleményem szerint minden ügyben, így a TIGÁZ elleni panaszügyekben is olyan szervhez, hatósághoz érdemes fordulni, amelynek hatásköre van intézkedni.
Így egyes hozzászólások már valóban kicsit fals tanácsokat tartalmaznak, pl. egy ilyen panaszügyben teljesen fölösleges a Magyar Országgyűlés bármely bizotsságához fordulni.

adele 60 # 2011.12.20. 13:54

Tisztelt Fórumozók!Vége a rémálomnak.A szaértő Úr tegnap megállapitotta a nagy semmit.Korrekt vizsgálat,de ezek után én a szolgáltatóval szemben a költségeim megtéritését fogom kérni.Kívánok Mindenkinek Békés Karácsonyi Űnnepeket és nyugodt Boldog Új Évet!

benyta3 # 2011.12.21. 10:13

Tisztelt Fórumozók !!

Segítségeteket kérném.

Október 27 - én gázmérő csere történt , a szerelő megállapította hogy a jobb oldali OMH plomba hátulja sérült , jegyzőkönyv dobozolás , elment. Jött a levél Megvizsgálták az órát, erre a mai napon került sor , jelen voltunk , látszatra korrekt is volt a dolog, de nekem hibádzik valami. A szerelő szerint csak a jobb oldali plomba hátulja volt sérült, más elváltozást nem talált. Ma mikor a vizsgálaton voltunk a segéd többször is körbeforgatta a dobozt, csörgött zörgött benne az óra , fémes ütődés volt hallható. Ezek után fényképezés, kiemelték a dobozból , szétfűrészelték a plombákat, megállapították hogy sérült, valamint hogy az óra elején található kis ablak nincs rendesen a helyén , valamint a plomba elején is található kis sérülés. Nos mivel külső helyen volt ez előfordulhat , mondta a szakértő.Na már most ha a szerelő általi vizsgálaton a kis ablak még rendesen a helyén volt , hogy lehet hogy mire odaértünk nem volt a helyén. Hozzáteszem, a plombákat szétfűrészelés után úgy ütötték ki a helyéről , így számomra érthetetlen a feltételezés, hogy kinyithattuk e az órát hiszen nem volt egyszerű dolga a szakértőnek sem.Ezután megállapította a szakértő , hogy a számlálót a helyén tartó kis rúdon néhány karcolás található. Elmondása szerint az összerakásnál a hitelesítés folyamán adódhat egy két ilyen karc, ő hármat négyet talált, ezek alapján megállapította hogy bizony szabálytalan vételezés történt. Ezután a tigáz két képviselőjével leültünk tárgyalni, mi sem engedtünk , merthogy nincs miért fizessünk és ők sem. Volt fenyegetőzés , felháborodás, egyértelmű válaszok viszont nem , olyan kérdésekre, hogy hol van dokumentálva az , hogy a hitelesítés folyamán hány darab karc esett a számláló rúdján. Közölték , 3 hét és jön a csekk, én meg közöltem , hogy jó akkor energiahivatal fogyasztóvédelem, bíróság. Mit gondoltok mire számíthatok?

istvan56 # 2011.12.21. 10:53

Önhibánkon kívül fizessünk bírságot mások helyett?
Hát nem, azért se!

Alanyunk családi házat vásárolt, a gázszolgáltató szemrevételezte a gázórát, amit ránézésre rendben találtak - tüzetesebb vizsgálatok nélkül. Majd rendeltetésszerűen használták a gázt, kandallófűtéssel is rásegítve, mégis folyamatosan több díjat fizettek, mint az előző lakók. Beköltözés után 3 év múlva gázóracseréket eszközölt a szolgáltató, a szerelő letépte a számlálót, és közölte, hogy az óra rongált, mert a számláló hátoldala meg volt kalapálva, és vissza volt ragasztva. Alanyunk a jegyzőkönyvben szerepeltette, hogy nem ismeri el a rongálást. A szolgáltató meg szakértette az órát, és ennek eredményeként kiküldött alanyunk részére xxx ezer Ft-os büntetést úgy, hogy alanyunkat meg sem hallgatták az ügyben. Mivel vitatta az összeget, kikapcsolták a gázszolgáltatásból.

  • A földgázellátásáról szóló trv. pontosan meghatározza azokat az eseteket, amelyekben a fogyasztó által tanúsított magatartás szerződésszegésnek minősül, és a közüzemi szolgáltató bírság kiszabására jogosult. A leggyakoribb ilyen eset, amikor a fogyasztó a gázt a gázmérő működésének bárminemű befolyásolásával, vagy egyéb szabálytalan módon vételezi. A mérőműszer befolyásoltságának tényét meghatározott szakképzettséggel rendelkező személy állapítja meg, aki a legtöbb esetben a közüzemi szolgáltatóval sajátos, jogi-, vagy érdekkapcsolatban álló személy.
  • A mérők hitelességéről szóló törvény szerint a közüzemi szolgáltató köteles gondoskodni.
  • Amikor a mérő befolyásoltságát a szolgáltató által kiküldött szakemberek a beüzemelés előtt a lefolytatott vizsgálat során nem állapítják meg, a mérő hitelességét igazoló jegyzőkönyvet aláírják, és a fogyasztóval is aláíratják, a fogyasztó rendkívül nehéz helyzetbe kerül, mert a később kiderülő mérési hibákból és a szabálytalanságokból egyértelműen az következik, hogy a mérőt a fogyasztó befolyásolta! Ezekben az esetekben nem ritkán a fogyasztónak kell bizonyítani, hogy a mérőt nem ő rongálta meg, vagy pedig azt, hogy a mérő már az üzembe helyezés időpontjában hibás, vagy rongált volt.
  • Első lépésként alanyunknak a szolgáltató ügyfélszolgálatával kell felvennie a kapcsolatot, mindenképpen írásban! Ebbe pontosan bele kell foglalni, hogy a fogyasztó miért tartja méltánytalannak a követelést, mi az, amit jogszerűtlennek, sérelmesnek tart.
  • Ennek sikertelensége esetén jogi segítséget kell igénybe venni, és a közüzemi szolgáltató által a bírság érvényesítése iránt indított perben jogot szerezni igazának.
  • Peres eljárásban célravezető, ha van olyan tanú vagy tanúk, meghallgatását indítványozni, akik igazolni tudják a mérő alapos átvizsgálásának elmaradását, illetve a hiányosan kitöltött jegyzőkönyv meglétét.
  • A gázszolgáltatás azonnali megszüntetésének egyedüli módja, a szerződés megszüntetése. Ez esetben be kell fizetni a követelés összegét, de célszerű ezt jogfenntartással megtenni.
  • Ezt követően a fogyasztó által indított peres eljárásban nyílik lehetőség a már befizetett összeg visszakövetelésére.

Megjegyzés: Nem kell azonnal befizetni, mint ahogy már írtam, ha tiszta az óra és valóban nem történt meg az amit állítanak, ki kell erőszakolni a megismételt vizsgálatot, ha nem megy szép szóval, rendőrséghez kell fordulni és panaszt tenni az eljárással kapcsolatban vagy feljelentést tenni a szakértő és a tigáz ellen, de ezt ott megmondják, a lényeg, hogy meginduljon a vizsgálat!
Úgy az első, mint a második szakértői vizsgálatra ügyvéddel és ha van egy általunk felkért szakértővel, aki mint megfigyelő vehet csak részt, jelenjünk meg!
Így megvan az esélye, hogy ártatlanságunkat bebizonyítsuk és kárigénnyel lépjünk fel ellenük!
Sok sikert, kitartást és a lehetőségekhez képest BOLDOG KARÁCSONYT és SZEBB JÖVŐT kívánok!

istvan56 # 2011.12.22. 17:30

Ha valaki tud segíteni a kárigénnyel kapcsolatban és jelezze felém, mert példát akarok statuálni!
Egy jó ügyvéd jelentkezését várom, aki kár igénylési ügyekben járatos és segít leperelni róluk a gatyát is! Ha van olyan tökös ügyvéd aki segít állítom, hogy országos hírnevű lesz, tele megbízásokkal!
Az első tárgyalásra minden ismert országos médiát meghívok, hiszen ritkán fordul elő, hogy egy kisember nyerő pozícióból beperelhet egy multi céget!
Kérem gondolják meg azok akik tudnának segíteni és aki tud segítsen!
Minden megoldás érdekel!

(És még azt írták, hogy elnézést, majd adok én nektek elnézést! Remélem olvassátok ezt az oldalt és az ünnepek alatt egy kicsit olyan érzésetek lesz, mint azoknak akiket az őrületbe kergettetek az embertelen ítéleteitekkel,mint ha a középkorban élnénk, remélem olvassa N I a borsodi gázórák réme is! Az fog lesújtani rá aki eddig védte, a TÖRVÉNY, hiszen azt mondják, hogy mind megéri csak az utolsó nem, most jön a bukta és felelni fognak a bűnösök a bűneikért!
Az etikai bizottsághoz elment a levél és ha helyt adnak a panasznak, vége az ámokfutásnak!)

ius latratus # 2011.12.22. 19:08

istvan56

"Egy jó ügyvéd jelentkezését várom, aki kár igénylési ügyekben járatos és segít leperelni róluk a gatyát is! Ha van olyan tökös ügyvéd aki segít állítom, hogy országos hírnevű lesz, tele megbízásokkal!
Az első tárgyalásra minden ismert országos médiát meghívok, hiszen ritkán fordul elő, hogy egy kisember nyerő pozícióból beperelhet egy multi céget!"

Kedves istvan56!

Megkérdezhetem, hogy milyen kár ért, amely alapja lehet egy kártérítési pernek? De tegyük fel, hogy igazolható károd keletkezett. Ebben az esetben már megkerested a szolgáltatót a kárigénnyel?
(jelzem: a "gatyát" nem tudod "leperelni" a TIGÁZról ilyen üggyel...)