Nagyon sokan küszködnek ezzel a problémával. A cég által felvett kölcsönhöz kezességet vállaltak. nem tilalmazott ez. Gondolom nem volt kényszerítés. A korlátozott felelősség a cég tartozásaiért erre nem vonatkozik. nem is jogszabály megkerülésére kötött ügylet, így érvényes.
Banki hitelek
Dr.Attika # e-mail 2013.07.27. 06:29
Írta:
"Nagyon sokan küszködnek ezzel a problémával. A cég által felvett kölcsönhöz kezességet vállaltak. nem tilalmazott ez. Gondolom nem volt kényszerítés. A korlátozott felelősség a cég tartozásaiért erre nem vonatkozik. nem is jogszabály megkerülésére kötött ügylet, így érvényes."
Tisztelt Dr.Attika úr!
A dologban az a pláne, hogy nem egyedi az eset, hanem általános érvényű működési előírás szabta meg a banki hitel kötelező használatát, mely az összes márkakereskedő társamra egyaránt vonatkozott.
Tudni illik, itt nem 2-300 ezres tételekről, hanem éves szinten Milliárdos összegekről van szó.
Amit magánzsebből egyetlen egy átlagos forgalmat bonyolító vállalkozás sem tud megfinanszírozni, ezért szükséges a banki részvétel a háromlábú szerződésben.
A kényszerítés pedig fenn áll, mert ha a márkakereskedés nem írja alá a készletfinanszírozási szerződést, az esetben nem kap árút a beszállítójától.
Persze lehet azzal érvelni, hogy akkor hagyjon fel a vállalkozásával.
Nem rossz tipp, de ezt hogyan valósítsa meg, egy működő cég, amelyiknek jelentős nagy értékű beruházásai, pontosan az értékesítési szolgáltatás (beszállítói előírás)fejlesztései miatt lettek megvalósítva.
Ez egy csapda, amiből nincs kiút. Mit nevezünk zsarolásnak, ha nem ezt?
Ami pedig a márkakereskedő társaim sorsát illeti, utána lehet járni, hogy 150 valahányunkból mennyien voltak képesek talpon maradni.
Ha a márkakereskedői szerződésünket valaki figyelmesen elolvassa, abban egyetlen pont sem található a márkakereskedő jogáról, az csak a beszállítója által megfogalmazott kötelességeket és előírásokat tartalmazza.
A dolog abszurditását mi sem jellemzi jobban, mint az, hogy a forgalommal (értékesítésre gondolok) egyenes arányban fokozódott az évek során az eladósodás mértéke. Ami akkor is bekövetkezett volna, ha a világpiaci kereslet nem változik.
Tudni illik a felhalmozott készleteinktől a végén már egyetlen márkakereskedés sem tudott szabadulni, a túltelítettség miatt.
Ráadásul minden egyes eladás csak használt autó beszámítással jöhetett létre, ami a nagyobb kereskedések esetében több milliárdos pénzforrást kötött le.Illetve éves szinten milliárdos készletek rohadtak a kereskedések udvarain. Persze banki kamattal terhelten.
(Nincs jogom más cég nevében nyilatkozni, ezért csak utalok rá.)Az egyik legnagyobb forgalmú márkatársam az M3 as Budapestre bevezető szakaszának az elején pontosan ebbe ment tönkre.
Megtisztelő válaszát köszönettel
3503
Tisztelt 3503!
Van egy ismerősöm. Több, mint húsz éves ismeretség. "1956-os" kivándorolt szülők gyermeke. Belgiumban alapított VOLVO márkakereskedés tulajdonosa. Beszélgettünk a gyártó-kereskedő finanszírozásról. Elmondta, hogy Belgiumban a VOLVO ( de a többi gépkocsi gyártó is)leszállítja a kereskedőhöz a gépkocsikat. Ez nem kerül pénzébe a kereskedőnek. Amikor eladta a gépkocsit, akkor elküldi a csekket a gyártónak, aki egy napon belül küldi mind azon okiratokat, ami szükséges a tulajdonjog átruházásához. A magyar márka kereskedők jogi hozzá nem értése ( hozzá nem értés hiányában jogi szakértő igénybe nem vétele) idézte elő ezt a tömeges márkakereskedői tönkremenetelt. Ha Gyöngyös környékén jár, Eger felé kivezető úton (Szurdok-part) lát egy FIAT márkakereskedői "torzót". Volt VIP AUTÓ Kft. Annak köszönhető a banki kölcsönök korlátlan folyósítása idején prosperáló cég bukása, hogy a tulajdonos- orvos végzettségű- a fönt említett finanszírozási szabályt nem ismerte, illetve Önhöz hasonlóan nem harcolta ki a gyártótól.
Tisztelt Dr.Attika úr!
Amiről Ön ír az egy ideális állapot, a márkatársaim számára és nekünk is az egy elérhetetlen vágyálom volt 1994 töl a 2009 es évekig.
Azóta változott e vagy sem, azt már sajnos nem tudom.
De mi volt ennek a szisztémának a lényege?!
És itt vagyon az eb elhantolva, jelezném megkülönböztetett tisztelettel..
Hát csak az, hogy az autógyár nem a saját udvarára gyártotta a terméket, mért finanszírozná ő a saját készletét? Amikor a futószalagon gyártott kereskedésekhez azonnal kihelyezhető, és azok 14 nap múltán már utalják is a nagykeres ellenértéket.
Azaz azért kellett az indokolt létszámú márkakereskedést többszörösére növelni, hogy a gyár őfelsége azonnal pénzénél lehessen.
Illetőleg a készletfinanszírozás költsége a kereskedéseket terhelje. 150 márkakereskedés/60 db
Autó az annyi mint 9.000 autó. Ennek az ára legyen szerényen 1 Milla/ db (Pedig több az sokkal)
Összesen: 9.000.000.000 Ft. azonnali tiszta pénz, ami ugye pestiesen szólva nem semmi.
Amiről Ön tett említést, hogy mért nem alkudtunk ki más készletgazdálkodási módot, az még csak fel sem merülhetett még kérdésként sem, pláne meg tárgyalási alapként.
Miközben a kereskedések jelentős része még mindig már két éve az udvarán tárolt kocsiktól szeretett volna megszabadulni, újabb és újabb készletek kihelyezése valósult meg a gyártó részéről, megtalálva az adminisztratív eszközt, hogy az újabb és újabb kiszállítású gépkocsik a "kereskedés által megrendeltekké" minősülhessenek.
Persze ez ellen a finanszírozó bankok sem tiltakoztak, ugyan mért is tették volna, hiszen a piacról élvén ők sem hülyék.
Üdvözlettel.
3503
Tisztelt 3503!
Ezt a kérdést megtárgyaltuk. Megállapíthatjuk, hogy a gépkocsihoz érteni, szeretni nem egyenlő annak eladása tudásával rendelkezéssel.
kereskedni tudni kell.
A beíró kérdezte még azt is:
"Az hogy képzelhető el, ha a cég tönkremegy akkor annak százmilliós veszteségét saját magánzsebből fizesse meg a cég volt tulajdonosa?"
Mint írta ma már nyugdíjas, 200-300 száz évig is vonhatnák...
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02