Tegyük hozzá továbbá, hogy a hálapénzt igen sok esetben nem önkéntesen adom, hanem egyszerűen tarifa van, lásd a szülészeket. Ha nem fizetsz, nem kapsz rendes ellátást. Ez a realitás.
Nekem nincs bajom azzal, ha a TB fölött fizetnem kell a szolgáltatásért, ám legyen, majd kötök pluszbiztosítást, csak akkor azt számlázzák ki, az orvos fizessen a TB-nek az általa használt eszközökért, amivel magának jövedelmet termel, stb.
Lehet, hogy félreértettelek, de azért a hálapénzt nem hasonlítanám a borravalóhoz. Ha elmegyek az étteremben, akkor elsősorban az általam fogyasztott ételt/italt fizetem ki az étlapon szereplő árak alapján. Borravalót nyilván azért adok a pincérnek, mert ezzel megköszönöm neki, hogy kiszolgált udvarias módon.
Ellenben egészségügyi ellátás esetében nem igazán látom szükségességét a hálapénznek, hisz dolgozó ember létemre TB-járulékot fizetek pontosan azért, hogy az ilyen esetben felmerülő költségeimet ne keljen saját zsebből fedeznem. Tehát mi alapján kér tőlem egy doki hálapénzt, amikor elvileg a TB fedezi az egészségügyi ellátásomat (pl. gipszelés, műtét, kaja, gyógyszer, stb, stb).
A másik pedig az, hogy azért különbséget teszek aközött, hogy pl egy 6000,- forintos éttermi számla esetében fizetek 600,- forint borravalót és aközött, hogy a doki bezsebelne 50.000,- vagy akár 100.000,- forintot egy olyan szolgáltatásért, melyet gyakorlatilag már kifizettem azáltal, hogy havonta TB-járulékot fizetek.
Hadd ejtselek gondolkodóba az immorális hálapénzelfogadó doktorokkal kapcsolatban. A család megfelelő szinten való eltartása - mely sajnos sokak esetében tényleg csak paraszolvenciából lehetséges - lehet ugyanolyan erkölcsi érték, mint az, hogy nem fogadok el hálapénzt, nem? Ez sem rossz erkölcs, csak másfajta értékrend. Az a megoldás, ha nem etikai, hanem esztétikai kérdésként kezeljük a dolgot. Szebb cselekedet ui. lemondani partikuláris érdekeinkről, és általános, nemes esetleg önfeladást igénylő játékszabályokhoz alkalmazkodni, mint a csak nekünk és esetleg hozzátartozóinknak kedvezően eljárni.
Sok hozzád hasonló normális, erkölcsös, a munkáját hivatásnak érző orvost ismerek. Ezért is háboritott fel az itélet. A jóerkölcsü orvosokkal szemben ugyanis egy ilyen itélet teljes mértékben erkölcstelen. Amikor az orvos nyilatkozik a biróság előtt (ahol csakis az igazat mondhatja) arról, hogy nincs hálapénzből jövedelme, és a biróság ezt egy ilyen itélettel megkérdőjelezi, ez azt jelenti, mintha a biróság azt mondaná, hogy az orvos hazudott amikor a jövedelméről nyilatkozott. Igaz, mindezt a biróság bizonyitani nem tudja (mármint azt, hogy elfogadta az orvos a hálapénzt), de azért az itéletében hallgatólagosan mégis ezt mondja ki.
Ezen felül az orvost arra kényszeriti, hogy ezek után fogadjon el hálapénzt (különben nem tud megélni).
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda dr. Regász Mária ügyvéd 1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5. 06-30-381-8350 derill@t-online.hu
A dolog érdemét tekintve Danko 44 véleményét osztom, és miközben nem fogadok el hálapénzt, esetleg megsértődnék, ha a pincér, vagy a fodrász visszautasítaná a borravalót.
Ennél már csak az a jobb, amikor a biróság olyan itéletet hoz, amelyben az orvos igazolt jövedelmének több mint az 50 százalékát állapitja meg egy gyermek után tartásdijként, és indokolásul leirja, hogy azért, mert az orvosnak "hálapénz szedésére is van lehetősége".
Ezek után ha szedett, ha nem, most már biróság által előirtan kénytelen hálapénzt kérni, hiszen ha nem teszi, egyrészt a megélhetése kerül veszélybe, másrészt eleve ugy állapitották meg a jövedelmét, hogy van hálapénzből is jövedelme.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda dr. Regász Mária ügyvéd 1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5. 06-30-381-8350 derill@t-online.hu
egyik este törjenek be a lakásába. Majd tárcsázni kezdi a rendőrség számát és közli a diszpécserrel, hogy a ház alsó szintjén betörők vannak, akik ha megtalálják lehet, hogy még az életére is törnek. Ekkor röhögnék nagyot ha a rendőr-diszpécser azt mondaná: "dokikám, küldök én magánk járőrt, de ez nem lesz olcsó. Tudja, nem fényes a fizetésünk s így csak boriték ellenébe tudok azonnali rendőri beavatkozást ígérni. Ha nem csenget, akkor legjobb esetben holnap kinézünk, hogy minden rendben van-e még".
A hálapénz pártállami csökevény, a nyugati demokráciák jogértelmezése és megfogalmazása szerint: (államilag megtûrt) elítélendõ és kiirtandó korrupció. Részletek: www.fuggetlenek.com oldalon, Kór-kép témakör alatt.
Bár értem a felháborodást a csatolt nol cikk kapcsán, nem látom az ellenérveket. A szerző ott nem "politikailag korrekt", hogy feltételezi, hogy az adóteher rárakódik a jelenleg szokásos tarifákra és ezt is a beteggel fizettetnék meg. Ez valóban felháborító lenne, bár valószínűtlen, hogy bekövetkezne. Az azért pozitív, hogy az illető úr adózni szeretne. Az is jogos, hogy a munkaidőn kívül (márpedig ilyen az orvosnak is van) végzett munkáért díjazás jár. Mi rosszat tett a szerző ezzel a felvetésével, hiszen hosszútávon csak így működhet a dolog: az elvégzett munka ellenértékének forrását meg kell teremteni, különben a munka nem lesz elvégezve. Az, hogy ez közteherviselés útján valósul-e meg (több adó/TB, magasabb orvosfizetések), vagy piaci alapon (privát fizetés a szolgáltatásokért természetesen számla ellenében) már csak filizófiai kérdés. Szociálisan érzékenyebbek/igazságosabbak hajlandók a saját zsebükbe is belenyúlni, hátha egyszer nekik is jól jön majd, ha nyugodt szívvel feküdhetnek kés alá, a "kapitalisták" meg azt mondhatják, hogy majd fizetek, ha rászorulok, és mindenki más is tegyen így.
Van persze olyan megoldás is, hogy az egészségügyben meglévő pazarlást, egyéb korrupciót megszüntetik, a biztosítási rendszert korszerűsítik, uram bocsá' bizonyos részeket privatizálnak és ezzel hatékonybbá tesznek és így tb-emelés nélkül is előteremtik a többletmunka ellenértékének fedezetét. Csak hát ez nem pár hónap, sőt még egy kormányciklusba sem fér bele, így hát valószínűtlen...
A hálapénzt 1000% nem fogja megszűntetni egy esetleges fizetésemelés. Én úgy gondolom, hogy a megoldás az egész rendszer átalakításában rejlik (amit viszont a magyar egészségügyi rendszer egyelőre sajnos nem bír el). Meg kellene szűntetni azt, hogy van SZTK és magándoki. Pl Németo.-ban és Ausztriában is így van. Az orvos ott nem a pácienstől kapja a pénzt, hanem mindent a betegbiztosítóval számol el.
Vagyis ha elmegyek egy dokihoz, akkor neki érdeke, hogy odajárjak, mert csak a biztosítótol kap pénzt. Ha nem vagyok megelégedve és más dokihoz megyek, akkor ezzel máshova viszem a biztosító által kifizetendő pénzt is és az előző doki páciensek hiányában lehúzhatja a redőnyöket. Ha ez itt is így lenne, akkor az orvos 5-szőr meggondolná, hogy kinek mondja azt, hogy most nem tudja bevállalni (csak hálapénzért), mert különben mindenki más dokihoz menne és ő bezárhatja a praxisát.
Szerintem az orvosoknak bőven elég a magánrendelésen beszedett többletkereset, mert akinek van pénze és különfigyelmet akar "szenteltetni" magára az ugyanazon orvos magánrendelésére megy el. De az már fölháborító mikor az ápolónők fölhívják az emberek figyelmét, hogy ennyit meg ennyit szoktak ilyen műtétért adni. Ha az orvos többet akar keresni dolgozzon többet magánrendelve. Nem az a megoldás, hogy a hálapénzt álltalánossá tegye. Nem azért fizetem a tb-t! Szerintem!?
Meg az is felháborító, hogy ha megbízási szerződés alapján jár neki a "hálapénz" akkor az bíróság előtt is ki kényszeríthető lenne! Kialakulna az a gyakorlat, hogy az orvos a kisijját se mozdítaná, amíg a beteg alá nem írja neki a horribilis összegű megbízási szerződést, ha meg nem lenne hajlandó megállapodni akkor: "Sorry mnjen máshoz...". Ez semmiképpen sem honosodhat meg.
Az is elképesztő, hogy olyanokhoz hasonlítja magát az orvos, akik a magánszférában dolgoznak, pl. autószerelő, ügyvéd stb. Neki szolgáltatást nyújtani szerződés alapján kötelezettségük, mig a közalkalmazottként dolgozó orvosnak munkaköri kötelezettsége, és munkájáért közpénzen fizetik, az autószerelő meg nem kap más pénzt csak amit a szerelésért, kap. Na jól nézünk ki...
Kedves Debrecen, mégis mivel nem értezs egyet? Azzal, hogy a kezdő orvos is keresehet itthon negyedannyit mint kinn? És ezt azért, mert kinn 6-10-szer tööbe kerül a lakás? Talán pont ezért kellene egyetértened!
Nem tudom megallni, hogy ne szoljak hozza ehhez a temahoz. Mindig bosszant amikor az otthon elo rokonaim "egyben" atszamitjak a $ , forintra, es forditva. A megallapitassal kapcsolatban: " Amíg egy gyári munkás a 6-át egy mezőgazdasági dolgozó a 10-ét keresi a nyugat európainak, akkor talán egy kezdő orvos is keresheti a 4-ét a nyugat-európainak. " - nem ertek egyet !! Hiaba keresnek kulfoldon tobbet, a megelhetes, lakast venni 6-szor, 10-szer tobbe kerul. Ha leirom, az en lakasom torlesztese $ 3000.00 havonta, mit lehet erre mondani ? Mennyi otthon a lakastorlesztes havonta ??? A tobbi rezsirol, autokolcsonrol, biztositasokrol, iskolaztatasrol nem is beszelve. Az orvosokra visszaterve... Nagyapamat a debreceni Egyetemi Klinikan mutottek meg 6 -szor, ugyanazzal a problemaval, 8 honapig volt korhazban. Edesanyam a magyar voroskereszten keresztul szerzett neki immunkeszitmenyt, mert azt mondtak otthon a rokonaimnak, nincs otthon, az USA-bol kell meghozatni, kulonben meg fog halni. Par napon keresztul meg tudta edesanyam , otthon a voroskereszt segitsegevel, az Immunologiai Kozpontban megkaphato a gyogyszer, es nem tudjak az egyetem, miert mondta, nincs az orszagban ??? Szerencsere idoben megkapta a nagyapam. A "Professzor Ur", tobbszori probalkozasunk ellenere sem volt hajlando, telefonon, fx-en keresztul beszelni velunk stb... Miert adjunk az ilyen egeszsegugyi ellatasnak "halapenzt". A rokonsag persze ki volt akadva, mert hat nekunk van penzunk.... Nem tudom megmagyarazni nekik, hala csak extra ellatasert jar.... En amikor dolgozok, 100 %-ot kell adjak, es nem adnak "halapenzt" A gondolkodasmod meg mindig visszafele fejlodik. Elnezest a "savanyu" velemenyert, kivetelek mindig vannak... Ennek a betegsegnek a kovetkezmenye , az otthoni kozvetlen rokonsaggal megszakitottam a kapcsolatot. Koszonom, hogy meghallgattak. B. Lengyel
Az igazság az, hogy sokan valóban azért adnak, mert rosszul érzik magukat, ha nem adnak. Ellenben rengetegen vannak, akiknek tényleg muszáj adni, mert ha nem ad, akkor lehet, hogy nem 1 hétig vár kórházi ágyra, hanem 3-4 hónapot.
Továbbá azt gondolom, hogy csak is két esetben jöhet szóba a hálapénz:
amikor tényleg becsületesen (nem előre megszabott összegek miatt) végezte a munkáját a doki, a páciens rendkívüli módon meg van elégedve az eredménnyel és ezt ilyen formában egy "szimbolikus" összeggel meg szeretné köszönni.
továbbá akkor van helye hálapénznek, amikor megbeszélem a dokival, hogy a szülést ő bonyolítsa le és legyen ebből kifolyólag mindig elérhető. Sokan fel vannak háborodva, hogy a doki 80-100 ezret kért a szülésért, ellenben abba nem gondolnak bele, hogy cserébe nem az ügyeletes orvosnál születik a gyerek (ami persze nem feltétlenül rosszabb), hanem ezért a pénzért a doki felvállalja azt, hogy 24 órán át elérhető, és ha kell akkor szabadnapján - még a Szlovákiai síelést is megszakítva - lebonyolítja a szülést. A dolog akkor kezd gusztustalan lenni, amikor csak úgy jópofi módon bezsebel 80 rugót és nem csinál érte semmit.
Szó esett arról is, hogy az orvosok fizetését meg kellene emelni. Ebben az országban mindenkinek fel kellene emelni a fizetését, de függetlenül ettől nem hiszem, hogy rövidtávon csak ez a megoldás. Itt rövid illetve középtávon meg kellene változtatni az emberek mentalitását, a dokik hozzáállását, mert az elmúlt két év - melyben a dokik fizetését kemény 50%-al megemelték - azt mutatta, hogy a fizetésemelés ellenére SEMMI sem változott hálapénz terén. Kereshet egy orvos nettó 400.000, akkor is be fogja zsebelni a 80 ezret egy szülésért. Hogy miért? Azért, mert 480.000 ezer jobb mint 400.000!!! Ez tényleg csupán mentalitás kérdése. Nyugaton lesülne egy páciens pofájáról a bőr, ha pénzt kellene adnia, úgy szintén a doki bőre, ha valaki felajánlaná neki.
A megoldás nem könnyű, hisz sokan fognak ezentúl is ahhoz ragaszkodni, hogy tuti orvosi ellátást kapjanak - még ha extrapénzbe kerül, akkor is. Az orvosokat máról holnapra ezért üldözni és szankcionálni akár a kamarai tagság megszüntetésével még nem megoldás, mert hirtelen olyan kevés orvos lenne, hogy nem lehetne ellátni az ország betegeit megfelelő módon. Ez fokozatosan ki fog alakulni úgy mint más területen is. Nézd, évekkel ezelőtt majdnem sehol nem adtak számlát. Az APEH nem szankcionált 1993-ban úgy mint most, mert tudták, hogy akkor mindent bezárhatnak - ez sem cél. Kellett legalább tíz év, ameddig ez a mentalitás kialakult a kiskereskedőknél, ennek fejében ma az APEH sokkal szigorúbban hajt végre ellenőrzéseket és szankcionál, mint pl. 5-6 éve. Így lesz ez az orvosoknál is.
Itt is tedd már közzé, mert ahova klikkeltettél ott annyi vélemény van, hogy nem igazodom ki! Egyébént a hálapénz kérdést egyszerűen el lehet varrni.Nem kell adni. Buta emberek gondolják azt, hogy a "fityula esőtől" bármi is változik. Ezt egy orvos mesélte:" Ha adnak, ha nem én ugyanúgy csinálok mindent. De tudatában vagyok annak, hogy az emberek 80%-a úgy érzi jól magát, ha az orvos zsebét teletömheti."
Az orvosok adatainak nyilvánosságra hozatalával kapcsolatos (lehet, hogy az adatvédelmi biztosétól eltérő) véleményemet közzétettem az adatvédelmi portálon. Ha valakit érdekel, elolvashatja.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.