Az az igazság, ingen csak megrengett a bizalmam ezzel a termékkel kapcsolatban. :(
Elállási jog személyes átvétel esetén?
Köszönöm a válasz tisztelt Kovács_Béla_Sándor.
Csak az a gond merült fel bennem, hogy ha ezek "mélykisülés" áldozatai lettek, akkor ideglenesen kényszeresen feltölthetők egy szerelő által, viszont a LiPo akku ezek után öngygyulladás, illetve robbanásveszélyes lesz. No mármost, ha repülés közben ez előfordulna, akkor nekem egy 400ezer forintos gépem pottyanna le.
Szerintem még megpróbálkozhatnak a javítással vagy egy újabb cserével. De hátha hajlandóak visszafizetni az árát. Kérdezd meg őket!
Üdvozlöm az tisztelt fórumozókat!
Sokat túrtam a netet, de mindenütt csak az online vásárlásra kaptam választ. A szitu a következő:
A 220volt üzletében várásoltam személyesen a drónhoz utángyártott akkumlátort. Amit a boltban nem lehetett kipróbálni (speciális csatlakozó és nincs töltőjük) Hazaérve a gyári töltőre tettem. Gyanús volt, hogy nem jelezte a töltést(villogni kéne az akkun levő lednek). Durván 1-másfél órát a töltőn hagytam, ez idő alatt sem vett fel semmi töltést. Visszavittem az üzletbe, cserélték (egy kirakatban lévő példány volt már csak, ezt adták oda). Haza érve pontosan ugyan az a jelenség, mint az előző akkunál. Nem vesz fel töltést, és a drón sem kapcsol be vele. Annyi a külömbség, hogy most egész éjjel töltőn hagytam, de így sem működik.
Ezek után én már nem szeretnék csere akksit, inkább elállnék a vételtől. Megtehetem ezt, ha egy nyilatkozattal felkeresem ismét a garanciális vevőszolgálatukat?
Köszönöm a válaszokat.
magánszemélytől történt az eladás..számla minden nélkül
Tisztelt Vasnorbert, inkább kellékszavatossági igénnyel éljen, s kérjen kijavítást vagy kicserélést. Csalás szabálysértésével éppenséggel fordulhat a járásbírósághoz is, de bizonyítani kell, hogy az áruval tévedésbe ejtették, hogy tudtak arról, hogy a vásárolt tárgy hibás.
Üdvözletem.
Olyan kérdésem lenne, hogy személyes vásárlás történt. 2 hét mulva derült ki hogy nem müküdik a vett elektronikai dolog 2000 ft-os értékről beszélünk.
Ez ellen mit lehet tenni? Foglalkozik egyáltalán a rendőrség vele?
Üdvözletem.
Olyan kérdésem lenne, hogy személyes vásárlás történt. 2 hét mulva derült ki hogy nem müküdik a vett elektronikai dolog 2000 ft-os értékről beszélünk.
Ez ellen mit lehet tenni? Foglalkozik egyáltalán a rendőrség vele?
HA a bizalom megrendült a termékben.
AKKOR
"a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt"
-
Közérthetően: nem akarja azt a szart tovább magának.
gopro
MÁR!!! a második hibára is vonatkozik...
1X vagy köteles eltűrni a javítást/cserét CSAK!
Utána a bizalmad megrendülhet.
- -
De már az első hibánál is ajánlhatod,
hogy
te inkább már most elállnál és
ezért kéred a pénzed vissza.
Elsőre nem köteles rá.
De a másodiktól igen...
Igen, jelentheti azt.
De esetedben nem egy termék 4x cseréjéről volt szó, hanem 2 2x, de talán a 3. csere már tényleg túlzás lehet.
Próbáld meg, hivatkozz erre, állj el a szerződéstől. Legfeljebb próbálkoznak ők is.
vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
ez utóbbi mondat vonatkozhat a 4*-i meghibásodásra? mármint hogy a kijavításhoz kicseréléshez fűződő érdekem megszűnt?
Nem csak.
Hanem a szavatossági ügyekre is.
Kedves Nonolet,
Az elállási jog nem internetes ( távol lévő) vásárlásokra vonatkozik?
A kamerákat én üzletben vásároltam.
Köszönettel,
S
gopro
AKKOR IS VAN!!!!
A kétszeri javítás/csere után már simán JOGOD VAN elállni!!!!!!! is.
A bizalom vesztés miatt.
Kérd a pénzed, ennyi.
Kedves József!
Ismét köszönöm a választ. Kiegészítette és megerősítette amire magam is jutottam. Tanácsát megfogadom, az ajándékártya elfogadható kompromisszumnak tűnik.
Köszönettel,
Sándor
Akkor nincs.
Elsősorban javítani kell, ha nem tudja, akkor cserélni, és csak akkor kell visszafizesse, ha a fentiek egyikét sem akarja, vagy normál határidőn belül tudja megcsinálni. Mondjuk 30 napon belül, az után már elállhatsz, és kérheted vissza kp a pénzedet.
Határeset egyébként, mert ha akarná, nekiállhatna javítgatni, te heteket várhatsz, aztán mégis cseréli valamire ami megint rossz lesz, szóval akár bele is mehetsz az ajándékutalványba, ha kp-t nem nagyon akar adni, Te meg nem akarsz várni.
Köszönöm a választ!
Igazából mindkét lehetőséget, tehát a cserét és javítást is felajánlották, csak én nem kérnék már ebből a lehetőségből. Eddig 4 termék hibásodott meg, nem bízom abban, hogy az újabbak megfelelő minőségűek lesznek.
Abban az esetben is van lehetőségem a készpénz visszakérésére, ha a fentieket felajánlották?
Válaszát előre is köszönöm.
Abszolúte. Nem kötelezhet se utalványra, se levásárlásra. Ha nem javítja meg, nem cseréli ki, akkor csak pénzt vagy köteles elfogadni.
Kedves Fórum,
Vásároltam két egyforma gopro kamerát ( ikerpár , gyerekek erre gyűjtöttek ). Mindkét kamera meghibásodott 3 napon belül. A kereskedő mindkettőt kicserélte. A cserekamerák azonban szintén meghibásodtak 1,5 hónapon belül. A kereskedő a vásárlás összegét ajándékkártyán akarja visszaadni. Ez esetben van lehetőségem arra, hogy a vásárolt áru ellenértékét készpénzben, ne csak náluk levásárolható ajándékkártyán kapjam vissza?
Köszönettel,
Tudsz jobbat, mint reklamálni a boltban?
Bemész, felveteted a panaszt, kérsz a jegyzőkönyvből egy példányt, 30 napon belül ki kell vizsgálniuk és válaszolniuk kell.
Következő lépés ennek függvényében.
Miért nem a vásárláskor ütötted be az IMEI keresőbe a számot?
Elállási jogod nincs.
- -
Az üzletben kérdezhetsz, udvariasan.
Mert a is lehet, hogy te vagy a hülye...
Miből gondolod, hogy az IMEI keresőd megbízható?!
"A hirdetésben 250gb-os gépről volt szó de a konzol amit kaptam 120gb-os"
Ez egy külön téma!
De ez is szavatossági kérdés, mivel:
nem azt kaptad, amiről szó volt, amit szavatolt.
Azonban két eset van.
1.
Ha nem reklamáltál miatta az átvételkor...
Akkor ELFOGADTAD a változát és kész, ügy lezárva.
(mivel ez egy AZONNAL FELISMERHETŐ eltérés a szerződéstől, de nem tetted szóvá, belenyugodtál)
2.
HA reklamáltál, akkor viszont szavatossági kérdés.
Ami alapján
- ha lehetséges, akkor kérhetsz cserét/bővítést 250-esre
vagy
- kérhetsz árengedményt (ha jó neked a 128-as is)
vagy
- kérheted vissza a pénzed, azaz elállsz
Ez része viszont vélhetően bizonyítható perképesen is.
Mármint, hogy: 250-esnek volt hirdetve/eladva, de nem az volt...
Persze nyilván csak akkor,
HA nem voltál felelőtlen és megvannak rá bizonyítékaid.
(hirdetés, email, stb.)
A szavatossági jogod fennáll a törvény erejénél fogva.
(a használt cuccra is)
Mivel: a szerződést be kell tartani!!!
Azaz azt kellett kapnod, amit ígért az eladó.
(ha mégse!!! azt kaptad az a szavatossági igény jogalapja)
- -
Vagyis...
HA kiderül, hogy mégsem azt kaptad, amiről szó volt (rejtett hibás volt), akkor neked mint vevőnek kell
PERKÉPESEN bizonyítani,
hogy "márpedig rejtett hibával kaptam meg".
Azaz: már az eladáskor is benne lapult a későbbi meghibásodás oka,
csak azt még nem lehetett felismerni az átvételkor.
HA az eladó nem kekeckedik
vagy
HA SIKERÜL a rejtet hiba bizonyítása,
akkor jár neked
- vagy a díjtalan javítás az eladótól
(vagy kellő árengedmény, hogy abból javíttasd meg magad)
- vagy csere egy másik jóra, HA!!! éppen kitudja cserélni
- vagy HA az eladó nem javítja meg (nem enged az árból, nem cseréli jóra), akkor a pénzed jár vissza.
Lássuk be: nem túl sok esélyed van a sikeres bizonyításra
- egy használt cuccnál
- amit kipróbáltál és
- még egy darabig jó volt utána
De nem is kizárt a dolog...
- -
Fontos...
Önként NEM járhatsz el az eladó helyett az ő zsebére.
Azaz nem kezdheted el a cuccot javítani/javíttatni.
CSAK!!! az eladó bizonyítható belegyezésével és a várható költségről is előre tájékoztatva őt, azt vele előre elfogadtatva.
Nem is piszkálhatsz bele se cuccba!
Azaz: amíg ez eladóval tárgyalsz/vitázol addig nem tehetsz semmit a cuccal.
Ki kell várnod amíg kiderül,
hogy
az eladó a szavatossági igényed elismeri-e?
Ha nem ismeri el, akkor
pert kell ellene indítanod, amiben
a jogos igényed bizonyítása a te dolgod lesz!
Ha elismeri, akkor ki kell deríteni, hogy
- az eladó megjavítja-e önként
vagy
- ad-e a javításra elegendő árengedményt
vagy
- inkább visszaadja a pénzed és eláll a biznisztől
- -
HA önként javítást vállal, akkor a javításra ~15 napot, de ~30 max napot kell várnod!
- -
A 30. nap után már nem kell tovább a javításra várnod!
Hanem átállhatsz a "kérem vissza a pénzem" álláspontra.
Ha 30. nap után nem adja vissza a pénzed,
akkor a vitából >> PER!!! lesz,
amit
te indíthatsz meg az eladó ellen.
Aztán a perben kiderül, hogy kinek van igaza :-)
Ki mit tud bizonyítani...
Ennyike.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02