Elállási jog személyes átvétel esetén?


valium # 2019.09.10. 10:41

Az az igazság, ingen csak megrengett a bizalmam ezzel a termékkel kapcsolatban. :(

valium # 2019.09.10. 10:32

Köszönöm a válasz tisztelt Kovács_Béla_Sándor.

Csak az a gond merült fel bennem, hogy ha ezek "mélykisülés" áldozatai lettek, akkor ideglenesen kényszeresen feltölthetők egy szerelő által, viszont a LiPo akku ezek után öngygyulladás, illetve robbanásveszélyes lesz. No mármost, ha repülés közben ez előfordulna, akkor nekem egy 400ezer forintos gépem pottyanna le.

Kovács_Béla_Sándor # 2019.09.10. 10:24

Szerintem még megpróbálkozhatnak a javítással vagy egy újabb cserével. De hátha hajlandóak visszafizetni az árát. Kérdezd meg őket!

valium # 2019.09.10. 10:21

Üdvozlöm az tisztelt fórumozókat!
Sokat túrtam a netet, de mindenütt csak az online vásárlásra kaptam választ. A szitu a következő:

A 220volt üzletében várásoltam személyesen a drónhoz utángyártott akkumlátort. Amit a boltban nem lehetett kipróbálni (speciális csatlakozó és nincs töltőjük) Hazaérve a gyári töltőre tettem. Gyanús volt, hogy nem jelezte a töltést(villogni kéne az akkun levő lednek). Durván 1-másfél órát a töltőn hagytam, ez idő alatt sem vett fel semmi töltést. Visszavittem az üzletbe, cserélték (egy kirakatban lévő példány volt már csak, ezt adták oda). Haza érve pontosan ugyan az a jelenség, mint az előző akkunál. Nem vesz fel töltést, és a drón sem kapcsol be vele. Annyi a külömbség, hogy most egész éjjel töltőn hagytam, de így sem működik.
Ezek után én már nem szeretnék csere akksit, inkább elállnék a vételtől. Megtehetem ezt, ha egy nyilatkozattal felkeresem ismét a garanciális vevőszolgálatukat?

Köszönöm a válaszokat.

vasnorbert # 2019.07.31. 16:56

magánszemélytől történt az eladás..számla minden nélkül

aprilismajus # 2019.07.31. 14:58

Tisztelt Vasnorbert, inkább kellékszavatossági igénnyel éljen, s kérjen kijavítást vagy kicserélést. Csalás szabálysértésével éppenséggel fordulhat a járásbírósághoz is, de bizonyítani kell, hogy az áruval tévedésbe ejtették, hogy tudtak arról, hogy a vásárolt tárgy hibás.

vasnorbert # 2019.07.31. 13:40

Üdvözletem.

Olyan kérdésem lenne, hogy személyes vásárlás történt. 2 hét mulva derült ki hogy nem müküdik a vett elektronikai dolog 2000 ft-os értékről beszélünk.

Ez ellen mit lehet tenni? Foglalkozik egyáltalán a rendőrség vele?

vasnorbert # 2019.07.31. 13:40

Üdvözletem.

Olyan kérdésem lenne, hogy személyes vásárlás történt. 2 hét mulva derült ki hogy nem müküdik a vett elektronikai dolog 2000 ft-os értékről beszélünk.

Ez ellen mit lehet tenni? Foglalkozik egyáltalán a rendőrség vele?

nonolet # 2018.07.10. 14:49

HA a bizalom megrendült a termékben.

AKKOR

"a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt"

-

Közérthetően: nem akarja azt a szart tovább magának.

nonolet # 2018.07.10. 14:47

gopro

MÁR!!! a második hibára is vonatkozik...

1X vagy köteles eltűrni a javítást/cserét CSAK!

Utána a bizalmad megrendülhet.

- -

De már az első hibánál is ajánlhatod,
hogy
te inkább már most elállnál és
ezért kéred a pénzed vissza.

Elsőre nem köteles rá.
De a másodiktól igen...

drbjozsef # 2018.07.10. 12:55

Igen, jelentheti azt.
De esetedben nem egy termék 4x cseréjéről volt szó, hanem 2 2x, de talán a 3. csere már tényleg túlzás lehet.

Próbáld meg, hivatkozz erre, állj el a szerződéstől. Legfeljebb próbálkoznak ők is.

gopro # 2018.07.10. 12:32

vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

ez utóbbi mondat vonatkozhat a 4*-i meghibásodásra? mármint hogy a kijavításhoz kicseréléshez fűződő érdekem megszűnt?

nonolet # 2018.07.10. 11:48

Nem csak.

Hanem a szavatossági ügyekre is.

gopro # 2018.07.10. 11:36

Kedves Nonolet,

Az elállási jog nem internetes ( távol lévő) vásárlásokra vonatkozik?
A kamerákat én üzletben vásároltam.

Köszönettel,

S

nonolet # 2018.07.10. 11:23

gopro

AKKOR IS VAN!!!!

A kétszeri javítás/csere után már simán JOGOD VAN elállni!!!!!!! is.
A bizalom vesztés miatt.

Kérd a pénzed, ennyi.

gopro # 2018.07.10. 11:15

Kedves József!

Ismét köszönöm a választ. Kiegészítette és megerősítette amire magam is jutottam. Tanácsát megfogadom, az ajándékártya elfogadható kompromisszumnak tűnik.

Köszönettel,

Sándor

drbjozsef # 2018.07.10. 10:47

Akkor nincs.

Elsősorban javítani kell, ha nem tudja, akkor cserélni, és csak akkor kell visszafizesse, ha a fentiek egyikét sem akarja, vagy normál határidőn belül tudja megcsinálni. Mondjuk 30 napon belül, az után már elállhatsz, és kérheted vissza kp a pénzedet.

Határeset egyébként, mert ha akarná, nekiállhatna javítgatni, te heteket várhatsz, aztán mégis cseréli valamire ami megint rossz lesz, szóval akár bele is mehetsz az ajándékutalványba, ha kp-t nem nagyon akar adni, Te meg nem akarsz várni.

gopro # 2018.07.10. 10:34

Köszönöm a választ!

Igazából mindkét lehetőséget, tehát a cserét és javítást is felajánlották, csak én nem kérnék már ebből a lehetőségből. Eddig 4 termék hibásodott meg, nem bízom abban, hogy az újabbak megfelelő minőségűek lesznek.

Abban az esetben is van lehetőségem a készpénz visszakérésére, ha a fentieket felajánlották?

Válaszát előre is köszönöm.

drbjozsef # 2018.07.10. 09:47

Abszolúte. Nem kötelezhet se utalványra, se levásárlásra. Ha nem javítja meg, nem cseréli ki, akkor csak pénzt vagy köteles elfogadni.

gopro # 2018.07.10. 07:53

Kedves Fórum,

Vásároltam két egyforma gopro kamerát ( ikerpár , gyerekek erre gyűjtöttek ). Mindkét kamera meghibásodott 3 napon belül. A kereskedő mindkettőt kicserélte. A cserekamerák azonban szintén meghibásodtak 1,5 hónapon belül. A kereskedő a vásárlás összegét ajándékkártyán akarja visszaadni. Ez esetben van lehetőségem arra, hogy a vásárolt áru ellenértékét készpénzben, ne csak náluk levásárolható ajándékkártyán kapjam vissza?

Köszönettel,

drbjozsef # 2018.03.18. 15:50

Tudsz jobbat, mint reklamálni a boltban?
Bemész, felveteted a panaszt, kérsz a jegyzőkönyvből egy példányt, 30 napon belül ki kell vizsgálniuk és válaszolniuk kell.
Következő lépés ennek függvényében.

drbjozsef # 2018.03.18. 12:44

Miért nem a vásárláskor ütötted be az IMEI keresőbe a számot?

nonolet # 2018.03.18. 08:25

Elállási jogod nincs.

- -

Az üzletben kérdezhetsz, udvariasan.
Mert a is lehet, hogy te vagy a hülye...

Miből gondolod, hogy az IMEI keresőd megbízható?!

nonolet # 2018.02.24. 13:32

"A hirdetésben 250gb-os gépről volt szó de a konzol amit kaptam 120gb-os"

Ez egy külön téma!
De ez is szavatossági kérdés, mivel:
nem azt kaptad, amiről szó volt, amit szavatolt.

Azonban két eset van.

1.
Ha nem reklamáltál miatta az átvételkor...
Akkor ELFOGADTAD a változát és kész, ügy lezárva.
(mivel ez egy AZONNAL FELISMERHETŐ eltérés a szerződéstől, de nem tetted szóvá, belenyugodtál)

2.
HA reklamáltál, akkor viszont szavatossági kérdés.
Ami alapján

  • ha lehetséges, akkor kérhetsz cserét/bővítést 250-esre

vagy

  • kérhetsz árengedményt (ha jó neked a 128-as is)

vagy

  • kérheted vissza a pénzed, azaz elállsz

Ez része viszont vélhetően bizonyítható perképesen is.
Mármint, hogy: 250-esnek volt hirdetve/eladva, de nem az volt...

Persze nyilván csak akkor,
HA nem voltál felelőtlen és megvannak rá bizonyítékaid.
(hirdetés, email, stb.)

nonolet # 2018.02.24. 13:20

A szavatossági jogod fennáll a törvény erejénél fogva.
(a használt cuccra is)

Mivel: a szerződést be kell tartani!!!

Azaz azt kellett kapnod, amit ígért az eladó.
(ha mégse!!! azt kaptad az a szavatossági igény jogalapja)

  • -

Vagyis...

HA kiderül, hogy mégsem azt kaptad, amiről szó volt (rejtett hibás volt), akkor neked mint vevőnek kell

PERKÉPESEN bizonyítani,

hogy "márpedig rejtett hibával kaptam meg".

Azaz: már az eladáskor is benne lapult a későbbi meghibásodás oka,
csak azt még nem lehetett felismerni az átvételkor.

HA az eladó nem kekeckedik
vagy
HA SIKERÜL a rejtet hiba bizonyítása,

akkor jár neked

  • vagy a díjtalan javítás az eladótól

(vagy kellő árengedmény, hogy abból javíttasd meg magad)

  • vagy csere egy másik jóra, HA!!! éppen kitudja cserélni
  • vagy HA az eladó nem javítja meg (nem enged az árból, nem cseréli jóra), akkor a pénzed jár vissza.

Lássuk be: nem túl sok esélyed van a sikeres bizonyításra

  • egy használt cuccnál
  • amit kipróbáltál és
  • még egy darabig jó volt utána

De nem is kizárt a dolog...

- -

Fontos...

Önként NEM járhatsz el az eladó helyett az ő zsebére.

Azaz nem kezdheted el a cuccot javítani/javíttatni.
CSAK!!! az eladó bizonyítható belegyezésével és a várható költségről is előre tájékoztatva őt, azt vele előre elfogadtatva.

Nem is piszkálhatsz bele se cuccba!

Azaz: amíg ez eladóval tárgyalsz/vitázol addig nem tehetsz semmit a cuccal.

Ki kell várnod amíg kiderül,
hogy
az eladó a szavatossági igényed elismeri-e?

Ha nem ismeri el, akkor
pert kell ellene indítanod, amiben
a jogos igényed bizonyítása a te dolgod lesz!

Ha elismeri, akkor ki kell deríteni, hogy

  • az eladó megjavítja-e önként

vagy

  • ad-e a javításra elegendő árengedményt

vagy

  • inkább visszaadja a pénzed és eláll a biznisztől
  • -

HA önként javítást vállal, akkor a javításra ~15 napot, de ~30 max napot kell várnod!

  • -

A 30. nap után már nem kell tovább a javításra várnod!
Hanem átállhatsz a "kérem vissza a pénzem" álláspontra.

Ha 30. nap után nem adja vissza a pénzed,
akkor a vitából >> PER!!! lesz,
amit
te indíthatsz meg az eladó ellen.

Aztán a perben kiderül, hogy kinek van igaza :-)
Ki mit tud bizonyítani...

Ennyike.