Elállási jog személyes átvétel esetén?


mgusztav # 2018.02.24. 11:43

Tisztelt Fórum!
Segítséget illetve tanácsokat szeretnék kérni.Vásároltam 2 napja magánszemélytől egy használt játék konzolt.Kb 2 órás használat után tönkrement.A hirdetésben 250gb-os gépről volt szó de a konzol amit kaptam 120gb-os.Felvettem az eladóval a kapcsolatot,elvileg ma találkozok vele.Kérdésem az lenne hogy ezzel kapcsolatban van e valami "ütőkártya" a kezemben amivel visszaszerezhetem a pénzem?Köszönöm a válaszokat!

nonolet # 2018.02.13. 14:54

Mit ír a gépkönyv?

  • a zajszintről ?
  • a mosási időről?

Ha annak nem felel, meg a akkor van jogalapod.
SZAVATOSSÁGI alapon...

szavatosság = nem azt kaptam, amire szerződtem, amit ígértek

- -

Konkrétan hány dB a gép zajszintje a gépkönyvben?
Ha 60 dB fölötti, akkor ne csodálkozz, hogy zajos...

Ágnes48 # 2018.02.13. 13:51

Nonolet!
Nem azzal van gond,hogy nem tetszik. Az alattuk lakó megkérdezte,hogy rossz a mosógép,hogy ilyen hangos? Az előző nagyon hallkan ment. Amig nem próbáljuk ki,addig nem lehet tudni,hogy működik. Meg azért a 3-4 órási mosási idő is elég gáz. A mi 10 éves Miele gépünk nem mos ilyen sokáig. Na,tesznek egy próbát,aztán kiderül.

nonolet # 2018.02.13. 12:09

Ágnes48

Megnézted, megvetted ...
A te bajod, ha utólag nem tetszik.

Akkor reklamálhatsz jogszerűen, ha

  • HIBÁS

vagy

  • nem a lírása szerint működik

- -

Udvarias KÉRÉSSEL persze fordulhatsz az üzlethez,
hogy VALAMILYEN áron (alku tárgya)

  • vegyék vissza tőled

vagy

  • számolják be egy másikba

De ezt nem kötelező megtenniük!
Szabadon döntenek, hogy segítenek neked vagy sem.

nonolet # 2018.02.13. 12:04

KozákA

Amit leírtál az még belefér,
hisz
nélküle nem állapítható meg a jó működése.

A rendszeres (üzemszerű) használat az, ami már nem kipróbálás...

Ha karcos/kopott/koszos lesz vagy más az értékét csökkentő esemény történik az levonják az árából.

ObudaFan # 2018.02.13. 11:54

Csak akkor van lehetőség, ha lényegesen eltér attól, amit állítottak róla, illetve ami a hirdetésben szerepelt.

Ágnes48 # 2018.02.13. 10:38

Tisztelt Hozzáértők!
Lányomék vásároltak egy mosógépet 99990 Ft-ért.
Műszalki áruházba bementek, személyesen,készpénzre vették.
Nincsenek megelégedve vele. Hangosan megy(már eleve tettek bele egy "halk mosás" programot is). A leírásban nem szerepelt a mosási idő. 1 kg babaruha mosási ideje 4 óra,de a többi program is 3-4 órás általában. Van-e lehetőség ilyenkor,hogy visszavigyék. Nem volt dobozban,mert azt mondták,hogy csak az van belőle,bár előtte azt mondták,hogy 2db van. Érdekes módon vizes volt belül,mikor leszedték a fóliát,amivel az üzletben körbetekerték. Mit lehet tenni?
Köszönöm a választ!

KozákA # 2017.12.09. 14:31

Üdvözletem!
A 45/2014-es fogyasztói kormányrendelet szerinti elállás kapcsán szeretnék érdeklődni, hogy Önök szerint egy okostelefon internetes vásárlása esetén mi fér bele a kipróbálás kategóriájába, amit jogszerűen megtehetek, hogy a teljes vételárat visszakapjam elállás esetén?

Pl bekapcsolhatom, vagy már azt se? Esetleg próbahívás, egy alkalmazás letöltése stb.?

A rendelet szerint "A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel", de ebből számomra ez nem derül ki.

nonolet # 2017.09.08. 17:53

Ez magánszemély-magánszemély közti biznisz volt?

Ha igen, akkor a használt cuccért is
SZAVATOSSÁGGAL
tartozol a vevő felé 12 hónapig.
(bútor és más 1 évnél tartósabb cikk esetén)

-

Nem vonatkozik a szavatosság azokra a hibákra-hiányosságokra

  • amiket közöltél a vevővel (BIZONYÍTHATÓAN!!!)

vagy

  • az átadáskor kellően gondos átvétellel észre kellett volna vennie a vevőnek

vagy

  • a vevő rongálása okozta

vagy

  • a vevő szakszerűtlen használat okozta

Viszont...

Vonatkozik a szavatosság azokra a hibákra-hiányosságokra amiket

  • nem közöltél a vevővel

és

  • az átadáskor kellően gondos átvétellel sem lehetett észlelni a vevőnek, de később előjön egy hiba miatta

(ez az eladáskor még rejtett hiba ugyebár)

Az azt jelenti, hogy HA 12 hónapon belül kiderül,
hogy a vevő nem azt kapta amit eladóként ígértél neki,
akkor neked helyt kell állnod a vevő felé.
(kijavítás vagy csere vagy árengedmény vagy visszavétel)

Azonban a vevőnek kell azt bizonyítania,
hogy
nem azt kapta az átadáskor amit ígértél neki

ÉS azt is hogy hiba

  • kellően gondos átvétel ellenére nem volt felismerhető

ÉS azt i s, hogy a cucc korának-használtságának nem felel meg...

  • *-

Röviden:

  • van/lehet felelősséged akár egy évig is a cuccért

DE!

  • a vevőnek kell az igény jogosságát bizonyítania

Vagyis... ha szavatossági igénye van, akkor te azt

  • vagy elfogod és helytállsz, a vevő boldog
  • vagy elutasítod és akkor vevő bizonyít

HA SIKERESEN bizonyít a vevő, akkor helytállsz és téríted neki a bizonyítás költségeit is !

(per, szakértő, járulékos kár, stb.)

-

Visszalépésre csakúgy nincs joga!

Akkor lehet csak joga rá, ha bizonyítja,
hogy JOGOS szavatossági igénye van
ÉS te mégsem

  • javítod
  • cseréled
  • engedsz az árából

-

Nos ezek alapján eldöntöd, hogy mit válaszolsz neki...

Gondolom azt, hogy: ha akar valamit pereljen be.

mizsetanya # 2017.09.08. 17:04

segítséget szeretnék kérni,
FB-on meghirdettem egy használt fa ülőgarnitúrát, megírtam benne, hogy javítani kell, mert nincs tökéletes állapotban, de adok hozzá egy felbontatlan vadiúj speciális fa ragasztót. Hamar jelentkeztek is többen, volt valaki aki egyből telefonon azt mondta, már indul is az utánfutójával.megnézték a bútort, próbáltak alkudni,megegyeztünk, utána segítettünk felpakolni,elmentek, több óra múlva felhívtak, hogy megmutatták egy asztalosnak, és nagyon sokat kell majd rá költeni, és vissza akarják csinálni az üzletet.De megtekintették darabonként, elfogadták ,szerintük 24 órájuk van a visszalépésre, szerintem ha már elvitték, Isten tudja milyen minőségi károsodás érte az úton, már nem jár vissza pénz. Szerintetek?

drbjozsef # 2017.06.20. 11:42

Nem.
Ha személyesen vetted, és a terméknek nincs hibája, akkor a bolt nem köteles semmire.
Ha ugyanolyat kaptál, és hibátlan még az egyik, akkor esetleg ha jó fejek becserélik neked másra, vagy utalványra, hogy levásárold később, de más nem valószínű.

ZoDani # 2017.06.20. 10:00

Tisztelt Fórum!
Személyesen vettem egy napszemüveget egy magyarországi optikában.
Ilyen esetben is érvényes a 14 napos elállás joga? Vagyis csomagolásában sértetlenül visszavihetem a terméket?
(kaptam egy ugyanolyat)
Köszöntem válaszukat!
DZ

nonolet # 2017.06.12. 13:09

Schzoli

Fizetni fogsz... ha tökös az eladó.
Mivel egyedi terméktől nem lehet elállni.

drbjozsef # 2017.06.12. 10:51

"Visszakövetelhetem a vételárat olyan termék esetén, amelyet kifejezetten a saját kívánságomra, egyedi utasításaim alapján készítettek, állítottak elő?

Nem, mivel a vállalkozások nem kötelesek olyan termékek feltétlen visszavételére, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó egyedi utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő. ”"

Valszeg az átvételre is ez vonatkozik, nem csak az utólagos elállásra.
Legfeljebb egyezkedni próbálhatsz. Ha esetleg el tudja adni másnak, akkor csak a költségeit kell kifizesd, de erre nem hinném, hogy kötelezhető lenne. Ha nem akar ezzel molyolni, akkor ki kell fizesd.

drbjozsef # 2017.06.12. 10:36

Persze. Hogy fizesd ki amit megrendeltél.

SchZoli # 2017.06.12. 07:19

T. Hozzáértők!

Bár talán nem teljesen a témába vág, de nem találtam hirtelen jobb helyet a kérdésemnek.

A kérdésem az lenne, hogy rendeltem az internetről telefonon két darab kutyakennelt, amit a kérésemre gyártottak le. Jövőhéten szállítanák hozzám őket, de úgy alakult, hogy nincsen rá szükségem. Fizetni átvételkor kellene. Ebben az esetben ha telefonon szállítás előtt lemondom a megrendelést, akkor követelhet rajtam bármit is az eladó?

Üdvözlettel,
Schmidt Zoltán

Rexor # 2017.04.27. 08:46

Nem teljesen mindegy? Ha a Microsoft adatokat akar szerezni, azt megtheti a Windows 7-el is. Ezért aki tényleg ért az informatikához nem Windowst hanem Linuxot használ.

dipo # 2017.04.26. 18:20

Ez ok, no de a pelenka sem kuldheto vissza ha ki sem bontották ,nem?

drbjozsef # 2017.04.26. 17:23

Dehogy.

Általában elállási joga van a vevőnek a vásárolt termékekre, de EZ ALÓL kivételek vannak, például a pelenka vagy egy fecskendő, mert azt nem lehet eladni újracsomagolás után sem.

dipo # 2017.04.26. 17:19

Nem úgy értelmezhető a jogszabály hogy amennyiben ebbe az "e" pontba esik a termék akkor mindegy hogy felbontottam-e akkor sem vonatkozik rá az elállás, hisz kivétel?

dipo # 2017.04.26. 10:49

Üdvözletem!

Talán topikba vágó:

Illatszer webáruházból történő vásárlása esetén elállási joga van a vásárlónak vagy a Korm.rendelet 29 (1) e-je alapján ez kivételt képez?:

  1. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
lajcsó # 2017.02.13. 11:24

"Sem az üzletben sem a hivatalos oldalukon semmi féle tájékoztatás nincs erről."
Ezt elég nehezen tudom elhinni, ugyanis minden számítógép mellett ott vannak a legfőbb paraméterek, köztük a használható operációs rendszer is.

ObudaFan # 2017.02.13. 10:42

Választhatsz a békéltető testületi és a bírósági eljárás között. Az utóbbi a hatékonyabb, de a költségesebb is, a te követelésed pedig elég bizonytalan.

Gyula74 # 2017.02.13. 10:37

Kedves jogász hölgyek/urak!

A napokban vásároltam egy Asus típusú Notebookot a fiamnak.A gépen nem volt operációs rendszer,mi Windows 7-el akartuk használni.Az eladó nem tájékoztatott minket arról,hogy ez a készülék csak Windows 10-el működik.Szerintem ez megtévesztő mulasztás.Más nap vissza vittük a gépet az eladó el ismerte,hogy nem mondta el,mert ö úgy gondolta ezt tudjuk.Sem az üzletben sem a hivatalos oldalukon semmi féle tájékoztatás nincs erről.Ezt jeleztem is a boltban.Az eladok arra hivatkoznak mindenki tudja hogy az ASUS nem csinál drivert Windows 7-re.Mi kértük cseréljék ki a készüléket olyanra amin működik a Windows 7 vagy vegyék vissza a gépet ami 1 napot volt nálam.Ők kapásból rá vágták,hogy a új készülékek,csak Windows 10 használhatok/ami persze nem igaz/,mert van a Lenovonak ilyen felszereltségű laptopja amin ugyan ugy működik a Windows 7.Nem hajlandók segíteni és ordenáré módon elkezdtek kioktatni.Megkerestem egy számítástechnikai szervizt és érdekes módon a szakember sem tudott erről nem csak mint én egyszerű dolgozó..Kérdésem mit tehetek ilyenkor?

fikumikusz # 2015.09.28. 04:39

Kedves jogász hölgyek/urak!

Nemrég vásárolt az édesanyám egy alvószettet ettől a cégtől: http://www.vero-centrum.hu/
Próbáltuk ezt visszaadni mivel a lakásában nincs földelés és a termék használatához szükséges lenne, valamint a mérete sem megfelelő és nem fér az ágyára. Ezért még használatba nem is lett véve. Már a vásárlás után amikor kocsival mind a nagymamámat mind a terméket hazahozták. Már akkor jelezve lett nekik, hogy nem megfelelő a termék és vegyék vissza. Valamint később telefonon, majd tértivevényes levélben. Viszont azt válaszolták a megkeresésünkre, hogy nem adják vissza a pénzt mivel nem termékbemutatón vásároltuk hanem boltban. Ami csak félig igaz mivel termékbemutatón lett véve csak a hely ahol ezt tartották boltként van számon tartva.
Van olyan magyar vagy uniós jogszabály amire hivatkozva követelhetem a pénz visszafizetését.
Előre is köszönöm a segítségüket!