Eléggé lehúzós a kártyás fizetés. Mármint a jogosultnak. Nem?
Kötelező elektronikus fizetési lehetőség mellőzése
Laysoft
„nincs "minimális kötelező alapdíj", csak egy megállapodástól függő, összeghatártól független százalékos díj.”
Szolgáltató függő, azaz attól függ, hogy kivel, melyik bankkal szerződtél erre.
Én meg onnan tudom mindazt, amit leírtam, hogy kereskedők mondták nekem.
Mivel nekem még nem szükséges, így a személyes tapasztalat hiányzik egyelőre.
Szomorú örökös
Rosszul tudja, nincs "minimális kötelező alapdíj", csak egy megállapodástól függő, összeghatártól független százalékos díj. Onnan tudom, hogy kereskedelemben dolgozom és nálunk is szoktak fizetni százforintos tételeket kártyával.
Majordomus
„Maradtál Katában?
Végül is lakosságnak szolgáltatsz.”
Viszont többnyire nem magánszemélyeknek számlázok. Nem, nem maradtam KATA-ban. Átalányadózó lettem.
A hátralévő 5,5 évemet már valahogy kihúzom, aztán nyugdíj mellett csinálom tovább.
Sz.örökös
Maradtál Katában?
Végül is lakosságnak szolgáltatsz.
Szomorú örökös,
Valóban nem kell mindenkinek, de a rendeletben vagy kéttucat adóalany fel van sorolva, tehát általánosságban az, hogy a "lakossági szolgáltatóknak" nem kell, az nem igaz.
Egy csomó lakossági szolgáltatónak kell, igaz, nem mindegyiknek.
drbjozsef
„Szerintem kötelező, de nem a kártya, vagy a POS terminál. Csak az elektronikus fizetési lehetőség.”
Nem, nem kötelező még. Csakis kereskedőknél, vendéglátóknál.
„Azok a kereskedők és szolgáltatók, akik nyugtaadási kötelezettségüket kizárólag pénztárgéppel teljesíthetik,
kötelesek biztosítani a vevők számára az elektronikus fizetési lehetőséget és annak állandó rendelkezésre állását.”
Special ez éppen az én szolgáltatásomra nem igaz. Én online számlázó programmal számlázok általában,
de papír alapú számlatömbbel vagy nyugtatömbbel simán teljesíthetem, úgyhogy nem kell pénztárgépet üzemeltetnem.
„Szerencsére a lakossági szolgáltatóknál ez nem kötelező”
Szerintem kötelező, de nem a kártya, vagy a POS terminál. Csak az elektronikus fizetési lehetőség.
Ha van egy bankszámlád, már meg is van oldva, hiszen az azonnali átutalás bevezetése óta egy napközbeni utalás tényleg 10 másodperc körül szokott lenni. Az pont megfelel, te lehetővé tetted az elektronikus fizetést.
Laysoft
„2021-től a kereskedelemben, így a vendéglátásban is kötelező az elektronikus fizetési lehetőség biztosítása. Ezt sajnos sok helyen nem tartják be...most voltam egy helyen, ahol szintén nem lehetett, és mikor udvariasan érdeklődtem, hogy miért, akkor pökhendi, pofátlan stílusban közölték, hogy csak, nem kötelező ide járni....A kérdésem tehát: hol és milyen eljárást lehet kezdeményezni ilyen cég ellen, hogy kötelezzék az elektronikus fizetési lehetőség megoldására?”
Amíg léteznek olyan pofátlan egyedek, akik akár egy fél literes ásványvizet vagy egy kiflit, fél kiló kenyeret is kártyával akarnak kifizetni a sarki boltban, addig ezen nem is csodálkozom, ugyanis kártyás tranzakciónál van egy minimális kötelező alapdíj - akik ilyenkor okoskodni szoktak, azok épp ezt nem tudják - ami csak egy bizonyos mérték felett kezd százalékosan emelkedni, és ez ilyen kis összegeknél elég rendesen megkopasztja a végső vételárat. Arról meg nem is beszélve, hogy a mindenféle, többnyire külföldi hátterű POS terminál szolgáltatóknál hatalmas tranzakciós díjakat nyúlnak le, mikor a pénzt az állandó számládra át szeretnéd juttatni, hogy fizetni is tudj vele, mert nyilván nem csak gyűjteni szeretnéd azon a számlán a pénzed, használni is szeretnéd.
Szerencsére a lakossági szolgáltatóknál ez nem kötelező - és nagyon remélem nem is lesz az, mert eléggé gáz az, ha épp napközben lemerül a POS terminál és nem tudsz tovább emiatt dolgozni - de mégis nagyon sokszor felmerül nálam is, hogy kártyával akarnak kifizetni. Kicsit furcsa is, megrendeli nálam a munkát és nagyon kevés embernek jut eszébe már a telefonos megrendeléskor ezt a kártyás dolgot megkérdezni, hogy esetleg addig el tudjon még szaladni egy automatába pénzért. Jó esetben megengedem az ilyen honpolgárnak, hogy átutalással fizessen, de azt is csak úgy, hogy még ott azonnal megkapom róla a banki értesítést, másként nem fog menni. Hozomra senki nem fog dolgozni.
Lábjegyzetként csak annyi, hogy pl. Kapolcson is amikor a 80 Ft-os WC-használatért is csak kártyával lehet fizetni, na az már kifejezetten gusztustalan. Főleg hogy ott egy központi kasszába fut be a pénz, amiből a szervező leveszi a sápot és csak a maradékot adja át a vállalkozóknak.
LaySoft,
„A kereskedelmi törvényből és a vonatkozó végrehajtási rendeletből kiderül, hogy a kereskedő székhelye szerinti település feladata a szabály ellenőrzése és betartatása, tehát a jegyzők dolga összefogni az elektronikus fizetéssel kapcsolatos lakossági észrevételeket.
Azt azonban senki sem tudja, hogy milyen szankciók lehetnek – erről ugyanis nem szól semmilyen rendelet. Ez pedig annyit jelent, hogy amelyik üzlet követni szeretné a jogszabályokat, az biztosítja az elektronikus fizetést, de ha mégsem, akkor sem kell büntetéstől vagy a bolt bezárásától tartani.”
2021-től a kereskedelemben, így a vendéglátásban is kötelező az elektronikus fizetési lehetőség biztosítása. Ezt sajnos sok helyen nem tartják be, de eddig nem foglalkoztam vele, elnéztem. De most voltam egy helyen, ahol szintén nem lehetett, és mikor udvariasan érdeklődtem, hogy miért, akkor pökhendi, pofátlan stílusban közölték, hogy csak, nem kötelező ide járni.
A kérdésem tehát: hol és milyen eljárást lehet kezdeményezni ilyen cég ellen, hogy kötelezzék az elektronikus fizetési lehetőség megoldására?
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02