Elvitte a futár a telefont, természetesen mind a becsomagolás folyamatát, mind a futárnak történő átadást videóra vettem. Ezt tudattam is velük, egyúttal felajánlva a felvételt is, amennyiben szükséges lenne esetleges vitás kérdés tisztázására.
Nem tartottak rá igényt, a telles összeget visszautalták.
Köszönöm a hozzászólásokat.
Érdekességként még annyi, h újra megjelent egy ugyanilyen telefon nagyon hasonló árral a webáruház kínálatában...
Meghamisított eredetiség
zsollaik,
Nem, céges vásárlóra nem vonatkozik. Csak fogyasztói szerződésre.
Akkor marad a hibás teljesítés miatti elállás Ptk. szerint.
Írj levelet, kérj, ha nem csipkedik magukat, fenyegetőzz.
zsollaik
Én is pont hasonlóan jártam. Megrendeltem egy magyar autóalkatrész-webáruházból egy speciális tempomatos index-kapcsolót az autómhoz, ami egyáltalán csoda volt, hogy valahol az országban van raktárkészleten, mert akárhol próbáltunk rákeresni, gyakorlatilag alig elérhető. Mikor megérkezett a küldemény, kiderült, hogy a dobozban teljesen más van, mint ami rá van írva. Még a kereskedő is kioktatott, hogy én rendeltem rosszul, mert a cikkszám szerint ez való az én autómhoz, pedig egyértelműen tudtam, hogy nem. Aztán jeleztem nekik az elállási szándékomat és szinte másnap visszaküldtem, a levélben jelezve, hogy ez nem az a kapcsoló a dobozban, ami rá van írva - még csak nem is az a márka. Visszautalták az árát - sajnos én az oda-vissza postaköltséget buktam - majd mikor a kapcsoló visszaérkezett, ugyanúgy kitették elérhetőként a webáruházba, jelenleg is ott van. Gyanítom, hogy nem én vagyok az első és nem is az utolsó, aki megrendelte. Lesz még gondjuk szerintem bőven belőle. Azóta én Hollandiából rendeltem egy eredeti gyári kapcsolót, ami egy hét alatt meg is érkezett és már csak a beszerelésre vár.
Egyébként meg azt írtad: „Fényképeket küldtem a kereskedőnek, felajánlotta az elállás lehetőségét, amit elfogadtam.”
Ezek után már nem tagadhatják meg az ellállást, én úgy gondolom. Csak legyen elég türelmed kivárni. :-O
Ha mégis vonatkozna céges vásárlásokra, akkor éppen a 14. napon jeleztük az elállási szándékot.
Teljesítés dátuma a számlán: 04.12
Átvétel dátuma: 04.18
Bontásnál tapasztalt hibajelzés(email) dátuma: 04.26
Elállás jelzésének(email) dátuma: 05.02.
Köszönöm a válaszokat.
Úgy tudtam, az elállás joga céges vásárlás esetén nem érvényesíthető, ezt a webshop a honlapjukon ki is emeli.
Itt azért kissé más a helyzet, nem önkényből akarok elállni a vásárlástól, hanem mert nem megfelelő teljesítés történt.
A 14 nap törvényi előírás.
Nrm hiszem hogy problémázni fognak a pénzen...
zsollaik,
„Ha mégis elviszi a futár(a becsomagolást videóra vettem, ahogyan a futárnak történő átadást is fogom), van-e lehetőségük annak állítására, h ők ezt nem kötelesek kivizsgálni vagy szakértői véleményt kérni és szerintük én követtem el hamisítást?”
Persze. Nem tilos állítani semmit. Legfeljebb ha ezzel akarnak is valamit, eljárást kell indítaniuk, és bizonyítaniuk.
„Vagy nekem kell kezdeményezni a futárszolgálattal történő visszaküldést?”
Nem. Ez, elállás esetén a webshop dolga.
„Hogyan tudom ebben az esetben visszakapni a kifizetett összeget?”
Kéred. Ha nem küldik, felszólítás, majd fizetési meghagyás, végső esetben per.
„Itt arról az esetről van szó, amikor az eladó olyan árut forgalmaz, amelyiknek az eredetisége hamisan van feltüntetve.
Ezért ebben az esetben megillet az elállás joga még céges vásárlóként is, ha jól gondolom.”
Webshop esetén 14 napon belül indoklás nélküli elállási jog illet meg, szóval nem kegyet gyakorolnak. Ha hibátaln, és eredeti a termék, akkor is.
Inkább említsd meg nekik, hogy gyorsan intézzék a pénzedet és az elszállítást, mert a hamisítás miatt esetleg büntetőfeljelentést is tennél.
„Milyen fórumokhoz tudok fordulni vagy paragrafusra hivatkozni?
Fogyasztóvédelem?
NAV?
Rendőrség(feljelentés esetén nem kobozzák-e el a telefont? ha közben mégis elvinné a futár, elegendő a videofelvétel?)”
Mondjuk. Bármelyikhez. Ptk., Btk., paragrafust nem tudok, hiszen nem tudom mit akarsz éppen indokolni törvényhellyel.
Elálláshoz a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet számít.
Üdvözlet!
Kft nevére vásároltam telefont 160 E HUF fölött webáruházban, megfelelő számú értékelés, kétszer volt év boltja, honlapon Ászf, stb...
Óvatosságból a csomag postadobozból átvételét is és a kinyitás folyamatát is videóra vettem. Kiderült, hogy a két gyári, bontatlanságot jelző matrica alatt -nagyon pontosan ráillesztve ugyan-
már lapul ugyanolyan, korábban átvágott matrica. A matricák felszakítását nem folytattam, a bontási folyamatat megszakítottam.
Fényképeket küldtem a kereskedőnek, felajánlotta az elállás lehetőségét, amit elfogadtam. Ígéretük szerint másnap érkezik futár a termékért, azóta sem jött, ahogyan válasz sem a leveleimre.
Ha mégis elviszi a futár(a becsomagolást videóra vettem, ahogyan a futárnak történő átadást is fogom), van-e lehetőségük annak állítására, h ők ezt nem kötelesek kivizsgálni vagy szakértői véleményt kérni és szerintük én követtem el hamisítást?
Vagy nekem kell kezdeményezni a futárszolgálattal történő visszaküldést?
Hogyan tudom ebben az esetben visszakapni a kifizetett összeget?
Itt arról az esetről van szó, amikor az eladó olyan árut forgalmaz, amelyiknek az eredetisége hamisan van feltüntetve.
Ezért ebben az esetben megillet az elállás joga még céges vásárlóként is, ha jól gondolom.
Milyen fórumokhoz tudok fordulni vagy paragrafusra hivatkozni?
Fogyasztóvédelem?
NAV?
Rendőrség(feljelentés esetén nem kobozzák-e el a telefont? ha közben mégis elvinné a futár, elegendő a videofelvétel?)
Előre is köszönöm a válaszokat.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02