Munkaviszony megszűntetése


Shroom # 2008.12.12. 06:12

Sziasztok!

Lenne egy problémám!
Pályakezdő vagyok fél éve, start kártyám is van a cégnél. Szokásos évvégi elküldések mennek.
A fél év alatt nem hiányoztam igazolatlanul sőt csak a szabimon voltam. Nem kaptam még se szóbeli se írásbeli figyelmeztetést. Viszont a csoportvezetőnk aki sajnos mexikói valamiért nem csíp engem és hallottam hírét, hogy esetleg elküldene. Viszont nem ő a legnagyobb főnök.
Arra lennék kiváncsi mivel még nem vagyok tapasztalt ilyen téren, hogy tényleg eltudna e küldeni a cégtől csak így simán? Gondolom ő csak tanácsolhatja vagy ilyesmi, de ügye már nem vagyok próbaidős tehát indokolni is kéne, meg ugye ott a start kártya ami szintén nem tudom milyen jogokat ad nekem.
Jaa hozzáteszem most december 20-án utazik vissza mexikóba. Kivel kéne beszéljek esetleg?

A választ előre is köszönöm: Zsolt

képkeret # 2008.12.12. 12:27

Tisztelt Szakértő,

Felmerült, hogy szabadság alatt felmondhat-e a munkáltató.

Az álláspontom az, hogy a munkavállaló távolléte miatt ennek fizikai akadályai vannak.

Mi lehet a helyes álláspont?

Fáradozását előre is megköszönöm.

Egyjogász # 2008.12.12. 13:09

A rendes szabadság nem jelent felmondási tilalmat.
A munkáltató a felmondását postai úton is közölheti.
Így - bár valóban nem elegáns - nem kizárható, hogy valaki a rendes szabadsáa alatt postán kap felmondást.
Ugyanez irányadó a munkáltató rendes felmondására is, azzal, hogy ott meg egyáltalán nem irányadóak a felmondási tilalmak, így rendkívüli felmondás akár betegállomány alatt is közölhető.

Egyjogász # 2008.12.12. 13:10

"a munkáltató rendes felmondására"=
"a munkáltató rendkívüli felmondására"

antimobbing # 2008.12.12. 16:45

Kedves KBS!
Betegállományban vagyok, de a mai nappal aláírtam a közös megegyezést (belefáradtam, és úgy is az erősebb - munkáltató - győz). Mit jelent a passzív táppénz? Maradhatok e még továbbra is betegállományban, hisz a kezeléseim még tartanak. Köszönettel: H.