Tisztelt Fórumozók!Fogyatékossági támogatás ügyben kérnék segítséget ,ha valakinek ez ügyben van valamilyen tapasztalata.2009-ben baleset miatt amputálták a ballábamat, térd alatt,művégtagot viselek.
Az államkincstár másodszor is elutasította akérelmemet
mivel az orszi véleménye alapján nem minősülök sulyosan fogyatékosnak.Az 1998 XXVI./FOT/illetve a
141/2000 korm.rend. alapján csökkentett járna.
Ismerősök akik régebben kérték hasonló fogyatékossággal kapják most is.
Rokkantsági nyugdíj kontra rehabilitációs járadék
Jó reggelt mindenkinek!
A véleményem szerint a fórumozók nagy százalékban sérült beteg emberek akiknek a betegségéből kifolyólag már nagyon sok diszkrimináción kellett átesniük.
És most, azok az orvosok akik mondjuk 10éven át 67%-os rokkantnak nyilvánítottak valakit, sokszor ugyanazok most 40%-ot adnak.Ez minden jóérzésű emberben indulatokat kelt! Szerintem. Aki azt mondja, hogy ez nem normális reagálás, az téved. A mi idegrendszerünk már el van nyűve rendesen. Nem úgy reagálunk mint azok akik a kormány megbízásából vesznek részt a fórumozásban és az a feladatuk, hogy havi fix-ért csitítsák a kedélyeket.
Én azt is beperelném szívem szerint aki 2005-ben leszázalékolt.Visszamenőleg követelném rajta a nyugdíj és a fizetésem közötti különbséget. Mert most nem vagyok rokkant, akkor vagy ő tévedett.De ebben az országban bárki bármit megtehet a nála gyengébbekkel mindenféle következmény nélkül.
Sajnos
Jó reggelt mindenkinek!
A véleményem szerint a fórumozók nagy százalékban sérült beteg emberek akiknek a betegségéből kifolyólag már nagyon sok diszkrimináción kellett átesniük.
És most, azok az orvosok akik mondjuk 10éven át 67%-os rokkantnak nyilvánítottak valakit, sokszor ugyanazok most 40%-ot adnak.Ez minden jóérzésű emberben indulatokat kelt! Szerintem. Aki azt mondja, hogy ez nem normális reagálás, az téved. A mi idegrendszerünk már el van nyűve rendesen. Nem úgy reagálunk mint azok akik a kormány megbízásából vesznek részt a fórumozásban és az a feladatuk, hogy havi fix-ért csitítsák a kedélyeket.
Én azt is beperelném szívem szerint aki 2005-ben leszázalékolt.Visszamenőleg követelném rajta a nyugdíj és a fizetésem közötti különbséget. Mert ha most nem vagyok rokkant, akkor vagy ő tévedett.De ebben az országban bárki bármit megtehet a nála gyengébbekkel mindenféle következmény nélkül.
Sajnos
Kedves nagyapó!
A vissza minősítések nem most kezdődtek.
Már 2003 környékén is ki nem adott boritékot bizony kivágták. Nekem ebbe volt részem.
azóta vagyok 50 % mjd 40 % -on .
Pedig nem lett jobb semmivel ,csak még jött ez és az meglévőkhőz.
Korrupt az egész rendszer ugy hogy van.
Hiába állitanak be gépeket , gépeket is emberek kezelik , vagyis lehet mnipulálni !
Az a baj ,hogy polgári bíróság a mi ügyünkbe ugymond nem illetékes .
És vajon a bizottság, miért nem bizottság? Hogy lehet egy doktornő pillanatnyi hangulatától függővé tenni emberek, családok életét? Attól függ a rokkant jövője, hogy túl van-e a doktornő a nehéz napjain, vagy van-e párja aki a hormonháztartását rendbe tartja?
A bizottság az álljon : egy csapat szakorvosból akik között legyen ortopédus, kardiológus, reumatológus, belgyógyász STB..amire épp az ADOTT BETEGNÉL SZÜKSÉG VAN. Egy belgyógyász ne döntsön egy szívbeteg rokkantsági fokáról!
Vagy akkor ne hívjuk bizottságnak az egy orvost meg adminisztrátorát.
Nagy szégyen ez, hogy a legelemibb kardiológiai szakszavakat sem ismerik a bizottságban! Mégis Ő dönt. Egy másik meg olvasatlanul aláírja és már meg is van a bizottság "szakvéleménye".(Biztos, hogy fejpénzt kapnak! Más magyarázatot nem találok erre!Ennyi gonoszság és rosszindulat nem lehet senkiben alapból)
A többi országban hogy megy ez? Tudja valaki?
I és II fokon is csak egy orvos volt ben nálam is és az adminisztrátor.Viszont 2 rhab szakértő ráírta a nevét,és eldöntöték,hogy dolgozhatom.Nem is találkoztam velük.Ők még a papírjaim alapján sem tudnának dönteni a betegégeimről,mert nincs orvosi végzettségük.Viszont döntöttek a sorsomról!!És sok más beteg emberéről is.Na ezt tartom nagyon igazságtalannak.Én az interneten található VEB orvos stb...mindenhová elküldtem az MR CT felvételeim szövegét,milyen kezeléseket kapok stb...
Érdekes módóon mindegyik kivétel nélkül állítja,így a leletek alapján,hogy súlyos degeneratív gericproblémáim vannak,amik nem visszafordíthatóak,valamint komoly tüdő és szív gondok.Azért leírták azt is,hogy persze a személyes vizsgálat is fontos.
Érdekes nem? Akik a bizottságokban ülnek,ők nem arra az egyetere jártak?Nem azt tanulták mint ezek profeszorok?????
Elgondolkodtató.
Kedves mvee53!
A hivatkozott 141/2000 (VIII.9.) kormányrendelet melléklete pontosan felsorolja a súlyosan mozgásfogyatékosok körét. A fogyatékossági támogatás valóban 2 féle összeget tartalmaz, bemásoltam ide a kincstár honlapjáról, hogy milyen szempontok alapján osztályoznak.
Mekkora a fogyatékossági támogatás összege?
A támogatás havi összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegéhez igazodik.
A támogatás havi összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 65 %-a (2008. évben 18.525,-Ft), ha az igénylő
* hallási fogyatékos,
* látási, értelmi, vagy mozgásszervi fogyatékos, illetve autista és a szakértői bizottság szakvéleménye szerint az igénylő önkiszolgálási képessége nem hiányzik.
A támogatás havi összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 80 %-a (2008. évben 22.800,-Ft), ha az igénylő
* halmozottan fogyatékos,
* látási, értelmi, vagy mozgásszervi fogyatékos, illetve autista és a szakértői bizottság szakvéleménye szerint az igénylő önkiszolgálási képessége hiányzik.
Nem tudom mikor utasították el a kérelmedet, ha még beleférsz időben, fellebbezéssel élj, ha nem indíts új eljárási kérelmet.
Nálam is problémás az ORSZI vizsgálata, ezért rákerestem a komplex minősítésre és a foglakozási szakértő működésére. Megdöbbentő, de nem is kötelező foglakozási szakértőnek részt vennie személyesen. Ezt olvastam:
" Az ORSZI lehetőséget biztosít a foglalkoztatási szakértő számára – kérésére
- az igénylő személyes meghallgatására..."
azaz lehetőséget biztosít és nem kötelezi rá.
Ez itt van:
http://e-oktatas.barczi.hu/…y_szello.pdf
Itt meg aki akar bele olvashat az orvosok felkészítésébe. Tanulságos.
http://orszi.hu/index.php?…
Nekem az a furcsa és ellentmondásos, hogy az ORSZI vizsgálaton bizonyítani kell, hogy beteg vagy, ergo NEM TUDSZ DOLGOZNI.
Aztán amikor a munkaügyi központ talál egy megfelelő melót, ott pedig orvosi alkalmasságit kérnek, ahol bizonyítani kell, hogy MUNKÁRA ALKALMAS vagy.
Ez nem ellentmondásos "kissé"!??
Azt is utólag tudtam meg a mentoromtól hogy TÁMOP-os bértámogatás az elhelyezkedéshez csak akkor jár, ha ugyanabban a munkakörben nem dolgoztam 12 hónapja.
ÁTKÉPZÉST ugyanakkor NEM BIZTOSÍTANAK, holott kötelező lenne. (Még a rehab tervbe is bekerült egy átképzés, és én is beadtam egy képzési kérelmet, amit válaszra sem méltattak, de csak egy kamu tanfolyamra irattak be, mellyel leginkább az oktató cég járt jól.)
Hogyan várható el, hogy új munkakörben dolgozzak, ha az átképzést nem biztosítják?
Diplomásokkal meg semmit nem tudnak kezdeni, még jó hogy van egy szakmám is amivel sikerült most elhelyezkedni.
Kobeka!
Én is megnéztem amiket belinkelinkeltél, és nagyon megdöbbenntem több dolgon is. "Korábbi irányelvek" címszó alatt említenek meg olyan követelményeket, hogy:
- Függetlenség, pártatlanság
- Feddhetetlen jellem, képzettség
- Ismerni kell a munka körülményeit
stb.
A jelenlegi honlapjukon meg nem találom az etikai kódexüket. Lehet, hogy nincs is nekik????
EZEK ÚGY DÖNTENEK EMBERÉLETEKRŐL, HOGY A SZAKÉRTŐI BIZOTTSÁG ÜLÉSÉN ÉPPEN AZ ÜGYFÉL NEM VESZ RÉSZT/NEM VEHET RÉSZT/ANNAK HÁTA MÖGÖTT DÖNTENEK A SORSÁRÓL, ÉS RÁADÁSUL AZ ÜLÉSEN ELHANGZOTTAKAT NEM KÖTELESEK SZÓ SZERINT JEGYZŐKÖNYVEZNI.
Sőt ellentmondás van az indoklási kötelezettséggel kapcsolatosan is.
A Sánta Erzsébet féle eljárásrendben szerepel az indoklási kötelezettség, a Széll Imre féle szerintiben a többségit nem csak a bizottsági különvéleményeket kell indokolni.
Kapott már valaki, vagy kért már ki rá vonatkozó jegyzőkönyvet? Volt benne indoklás?
# aperten
Először is, mint új fórumtag köszöntök minden fórumtagot és sorstársat.
Tanácsotokat szeretném kérni, még friss (mai) élményekkel rendelkezem és a részletek nem sikkadnak el.
1982 óta vagyok leszázalékolva 67%-ra Hodkin kór miatt. Most 48 éves vagyok. 1980 ban tettem le 18 évesen a gépi-forgácsoló szakmát. Sajnos a sors nem adott sok lehetőséget a munkára 1981 tavaszán megbetegedtem, majd 1 éves táppénz után az akkor szokásos eljárással leszázalékoltak automatikusan. Azóta is vagyis lassan 30 azaz HARMINC éve, minden 4 évben megjelentem az orvosi bizottság előtt. Sajnos a kemoterápiák nyomot hagytak az akkor még egészséges szervekben is, így a májban, szívizomban, gyomorban. Azonban mégis szerencsésnek mondhatom magam, mivel én tünetmentessé váltam 9 évi kemoterápiás kezelés után (nagybátyám, és húgom viszont ugyanebben a betegségben elhunyt). Dolgoztam amit tudtam a nyugdíj mellett. Voltam portás, raktáros, éjjeliőr. 10 évig még mozigépész vállalkozó is. Vagyis nem tespedtem bele a nyugellátás "örömeibe".
Pár éve a jobb szemem mögött képződött egy tumor, MRI-vel igazolva, mely sajnos a szem eltávolítása nélkül nem operálható, csak minimális darabokat távolítottak el belőle az 5 év megléte alatt. Rendszeresen járok az alapbetegség miatti felülvizsgálatokra negyed ill. félévente. Mert mint boldogult Professzorom Pécsen megmondta ez a betegség akiben előjön annál bármikor számítani lehet a remissió elmúlására. lehet az megfázás, stressz helyzet stb. Természetesen a mai nehéz gazdasági helyzetben lévő országunkban, az idegek is előbb felmondják a szolgálatot, pláne ha egyéb betegségek is tetőzik a mai problémákat. Vagyis pszhihiáterhez is járok, évek óta depresszió elleni gyógyszereket szedve.
A lényegre térve:
Ma február 09-én voltam az I. fokú 1 azaz egy személyes, flegma, lekezelő bizottság előtt. Vizsgálat nincs, kérdések a panaszokra. De nincs mindenről orvosi lelet. Pl. sűrűbb ízületi fájdalmak, megterhelésre fulladás. (Itt valószínű a kezelő orvosom is ludas, mivel többször panaszkodtam a gyorsabb kifáradásra, megért volna egy szívultrahangot) a 150 kilós bizottság kérdezte is hol lelet erről a panaszomról.
De a lényeg az alap betegség volt. Azon lovagolt, nem érdekelte a kapcsolódó, közben kialakult elváltozások sora. Egy javaslata volt kapásból a rehab. ellátás. Nem mintha egy ülő munkát nem tudnék ellátni, de mikor felvetette, hogy lehetnék képzés után cnc esztergályos az agyam dobtam messze! Ez azt sem tudja mi az a vasesztergályos munka. 6-8 óra állás, néha elég komoly súlyok emelése a gépre. Külön szám volt még az a megjegyzése a 150 kilósnak, hogy engem elvileg 5 évnél tovább nem tarthattak volna rokkantságin, mivel remissióban voltam. Többször ő is ott volt az akkor még néha 3 tagú bizottságokban!- mondjuk ez nem igaz mert 9 évig kezeltek kemóval, igaz a betegség visszahúzódott! A lényeg elküldött egy emelettel feljebb a szociális tanácsadóhoz. A kb. 30 éves fiatalemberrel egész jól elbeszélgettünk, de amikor mondta, hogy ő is esztergályos végzettségű, kedvem lett volna megkérdezni, hogy került erre a jó helyre. (Minden előítélet nélkül a fiatal ember cigány származású volt).
Összegzés: Majd 30 év rokkantsági után, az alapbetegségből szerzett kapcsolt bajokkal. Érdemes e a felebezésen gondolkodni, ha az alapbetegség tényleg jelenleg nyugalomban van (kivéve a jobb szem mögötti tumort, ami a 150 kilós szerint nem komoly, mert még élek!) Örömmel venném a tanácsokat és ha problémám megértéséhez valamit kihagytam volna a hosszúra nyúlt bemutatkozó beírásomból kérdezzetek! Előre is köszi a segítséget és a tanácsokat!
Tisztelt Vevike!Köszönöm a választ ,tisztában vagyok a
a törvényben és a kormányrendeletben leírtakkal.Az
ORSZI-t megjártam I,II fokon meg nézték,hogy valóban
levágták a lábam és protézist viselek.A megállapitásuk
ban az áll: a fogyatékosságom fenn áll ,de nem minősülök súlyosan fogyatékosnak mert az önkiszolgáló képességem nem hiányzik.Az államkincstár szakértöi ugy
értelmezik,az ORSZI véleményét ,hogy nem vagyok súlyos
fogyatékos, tehát nem jár támogatás.Meg látom lesz-e erőm biróságra vinni az ügyet,mert szerintem valamelyik cég megsérti a fogyatékossági törvényt.
Ha valakinek van tudomása arról,hogy hasonló sorstársnak mostanában elutasították a kérelmét Kérem írja meg.Köszönöm.
Tompek,
Az orvosi bizottság feladata az, hogy a rokkant ellátást megszüntesse. Mehetsz II fokra, kevés eséllyel a sikerre. Ha továbbra is sérelmes a határozat, akkor a Munkaügyi Bíróságon perelhetsz, Neked kell mérlegelni, hogy meddig mész el. A rehab. járadékot kérni kell, mert különben a (bizonytalan) döntésig nincs ellátás. Ha hiányos az orvosi dokumentációd a kezelő szakorvosaidtól kérhetsz összefoglaló szakorvosi leletet, amelyeket vagy figyelembe vesz az orvosi bizottság vagy nem. Legtöbbünknek hiányos, sérelmes, és a szakorvosi leírásoktól eltérő véleményt adott az NRSZH (ORSZI). Itt megnézheted, hogy az orvos miképpen értékelte a beteg állapotodat
http://orszi.hu/index.php?…
A rehab. járadék a rokkant nyugdíj helyett van kitalálva. A rokkant nyugdíjat a költségvetésből fizeti a magyar állam, a rehab. járadékot az únió fizeti. Munkaügyi Központtal kell együttműködni, elvileg átképzésben, álláskeresésben segítenek. A valóságban vagy kényszerítenek valamire, vagy békén hagynak. Ha dolgozol, magad bizonyítod, hogy munkaképes vagy, tehát nem rokkant, csak fogyatékos.
http://orszi.hu/index.php?…
Ha rehab. járadék mellett dolgozol kereseti korlátra figyelj.
http://www.afsz.hu/engine.aspx?…
Bocs a kíméletlen íráshoz, de a valóság sajnos ez. Hétfőre ígérték a nagy bejelentést a rokkantügyben, ezért lehet, hogy akkor már más lesz a szabály. Jót nem várok.
„Hétfőre ígérték a nagy bejelentést a rokkantügyben, ezért lehet, hogy akkor már más lesz a szabály. Jót nem várok.”
Naés? Legföllebb átképezzük magunkat öngyilkos tenoristának.
# aperten
Sziasztok!
No akkor megvárjuk a hétfőt, bár az már a folyó ügyemet nem nagyon befolyásolja, de a jövőbeni hozzáállásom talán!
Addig is megköszönöm a jobb tájékozódásra és a dolgok könnyebb megértésére írt válaszaitokat!
Az új szabályokról valaki esetleg nem tud valamit?
index.hu
most olvastam.
Már idén elkezdenék a rokkantnyugdíjasok rokkantsági fokának orvosi felülvizsgálatát, amivel minden harmadik-negyedik rokkantnyugdíjast visszaterelnének a munkaerőpiacra. Az ötletek között van, hogy megszüntetik a 65 éven felüliek ingyenes utazását, és általában is megrostálnák a közlekedési kedvezményeket. A kólára, édességekre fix összegű pluszadót vethetnek ki, de a bevételi oldalon a legnagyobb hatású, évi százmilliárdos tétel az elektronikus útdíj lehet 2013-tól - írta az Index.
A hamburgeradó melyet előzetes tervek szerint a valamilyen okból egészségtelennek minősített élelmiszerekre vetnének ki, a Világgazdaságnak név nélkül nyilatkozó piaci szereplők szerint a költségvetés bevételi oldalának növelésének érdekében történhet.
„Valamilyen társadalompolitikai céllal, a költségvetés stabilizációjának érdekében szokás kivetni ezt az adót” – mondta az szakember. Európában nem szokatlan a hamburgeradó. Romániában van hasonló jellegű adó, és Dániában is beharangozták – tette hozzá a piaci szakember, aki azt is elmondta, hogy a kormány egyelőre nem egyeztetett a szereplőkkel.
„Ennek még nincs is itt az ideje, de reményeink szerint lesznek tárgyalások” – mondta. A neve elhallgatását kérő szakember kiemelte: „véleményünk szerint nincs olyan, hogy egészségtelen élelmiszer, csak egészségtelen életmód”.
Az adójóváírás szűkítése, a nyugdíjak adó alá vonása, a rokkantellátások szigorítása is szóba kerülhet - vélekedtek a Világgazdaságnak nyilatkozó elemzők a februárban bemutatásra kerülő reformcsomagról, amely azonban még mindig nem "forrta ki magát".
A csomaghoz kapcsolódó jegyzetünk itt olvasható!
A Világgazdaság Online információi szerint idén legfeljebb néhány tízmilliárdos megszorítás léphet életbe, a komolyabb megtakarítások 2012-ben jelentkezhetnek a kiadási oldalon.
A cikk a hirdetés után folytatódik
Egyre biztosabb, hogy már az idén elkezdődik a négyszázezer öregségi nyugdíjkorhatár alatti rokkantnyugdíjas rokkantsági fokának orvosi felülvizsgálata, hogy már jövőre megtakarítást érjenek el ezen az ágon. A remények szerint ezzel minden harmadik-negyedik rokkantnyugdíjast visszaterelhetnek a munkaerőpiacra, akár úgy, hogy egy részüket a felfutó közmunkaprogramokban foglalkoztatják, akár úgy, hogy más részük legálissá teszi a jelenleg fekete vagy szürke szférában végzett tevékenységét.
Orbán: Sűrű év lesz
A miniszterelnök szerint sok munkával járó, sűrű év vár a képviselőkre. Orbán Viktor Siófokon, a Fidesz-KDNP kihelyezett frakcióülésének első napján arról beszélt, hogy az alkotmányozáson kívül neki kell kezdeniük az államadósság csökkentésének, hatékonyabbá kell tenniük az egészségügyet és az oktatási rendszert, valamint közmunkaprogramok indításával sok új munkahelyet kell létrehozniuk.
A kormánypárti képviselők tíz napon belül kapják meg az alkotmányos átszervezésre vonatkozó kormányjavaslatokat - tájékoztatott a szerdai ülésről Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője. A kereszténydemokraták parlamenti képviselőcsoportja szerda kora délután már tartott egy külön frakcióülést a Balaton-parti városban.
A tömegközlekedésnél egy külön csomagot vetnének be a remélt sok tízmilliárdos spórolás reményében. A tarifakedvezményeket megrostálhatják (például megszüntethetik a 65 év felettiek ingyenes utazását), a MÁV beszerzéseit megpróbálják olcsóbbá tenni.
Az egészségkasszánál nemcsak azt szeretnék elérni, hogy a generikus gyógyszerek forgalma nőjön az originális gyógyszerek kárára, hanem a hatóanyag-alapú támogatást is preferálnák (vagyis az azonos molekulát tartalmazó, de drágább gyógyszerre nem járna több támogatás).
A bevételi oldalon az uniós szinten harmonizált adóhoz igazított bankadóból a mostani összeg fele, évi 60 milliárd forint körüli bevétel jöhet.
A tervezett zöldadókon belül a leghangsúlyosabb elem a 2013 elején debütáló elektronikus útdíj lenne. Információink szerint a most azzal kalkulálnak, hogy a hazai és külföldi teherautókra kivetendő díjból akár évi százmilliárd forint bevételre is szert tehetne az állam. Az önkormányzatok a dugódíjból (csak a legnagyobb városok érintettek természetesen) és a megemelt gépjárműadóból gyűjthetnének forrásokat.
A fix összegű egészségügyi hozzájárulást nem az eho formájában hoznák vissza. A tervek szerint bevezetnek egy alsó korlátot a munkáltatót terhelő, jelenleg a bruttó bér 3 százalékát kitevő egészségbiztosítási járulékra. A minimális hozzájárulás összege 3-5 ezer forint között lehet. Ma az alacsonyabb jövedelmek utáni munkáltatói tb nem éri el ezt a szintet, a minimálbér után a 3 százalékkal számolva havi 2340 forintot kell befizetni. A fix minimumot az egyéni vállalkozóknak is be kellene maguk után fizetniük. A tb-járulék minimális összegének bevezetéséből pár tízmilliárd forint pluszbevételhez jutna a büdzsé.
Abban is gondolkodik az apparátus, hogy amolyan hamburgeradót vessenek ki. Az egészséges életmódhoz, táplálkozáshoz nem illő ételeket, italokat fix összegű különadó sújtaná, amit az egyik elképzelés szerint meg is pántlikáznának, és az egészségkassza lenne a pár milliárdos, esetleg egy-két tízmilliárdos tétel végállomása. A színezett italokra (kólára), kávéra, édességre, egyes gyorséttermi ételekre vethetnék ki ezt a terhet.
NGM: Tartjuk magunkat a reformprogramhoz!
A kormány tartja magát a reformprogram elfogadásának eredeti menetrendjéhez - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel reagálva az index.hu csütörtöki információira, miszerint a meghirdetett forgatókönyvhöz képest egy-két hetes csúszással készülne el a csomag.
Az NGM sajtóosztálya az MTI megkeresésre annyit közölt: a kormány az eredeti tervek szerint február 16-án tárgyalja első olvasatban, és várhatóan e hónap végén dönt a Növekedési és Stabilitási Programról.
Az internetes portál információi szerint azért nem tudja tartani a kormány az eredeti menetrendet, mert az apparátus nem áll jól a kiadások csökkentését célzó lépések összeszedésével; ezeknek a 700 milliárd forintos, a 2013-as költségvetés egyensúlyát javító csomag egészén belül a kétharmados arányt kellene elérniük, a fennmaradó egyharmadot tennék ki a bevételi intézkedések.
index.hu
most olvastam.
Már idén elkezdenék a rokkantnyugdíjasok rokkantsági fokának orvosi felülvizsgálatát, amivel minden harmadik-negyedik rokkantnyugdíjast visszaterelnének a munkaerőpiacra. Az ötletek között van, hogy megszüntetik a 65 éven felüliek ingyenes utazását, és általában is megrostálnák a közlekedési kedvezményeket. A kólára, édességekre fix összegű pluszadót vethetnek ki, de a bevételi oldalon a legnagyobb hatású, évi százmilliárdos tétel az elektronikus útdíj lehet 2013-tól - írta az Index.
A hamburgeradó melyet előzetes tervek szerint a valamilyen okból egészségtelennek minősített élelmiszerekre vetnének ki, a Világgazdaságnak név nélkül nyilatkozó piaci szereplők szerint a költségvetés bevételi oldalának növelésének érdekében történhet.
„Valamilyen társadalompolitikai céllal, a költségvetés stabilizációjának érdekében szokás kivetni ezt az adót” – mondta az szakember. Európában nem szokatlan a hamburgeradó. Romániában van hasonló jellegű adó, és Dániában is beharangozták – tette hozzá a piaci szakember, aki azt is elmondta, hogy a kormány egyelőre nem egyeztetett a szereplőkkel.
„Ennek még nincs is itt az ideje, de reményeink szerint lesznek tárgyalások” – mondta. A neve elhallgatását kérő szakember kiemelte: „véleményünk szerint nincs olyan, hogy egészségtelen élelmiszer, csak egészségtelen életmód”.
Az adójóváírás szűkítése, a nyugdíjak adó alá vonása, a rokkantellátások szigorítása is szóba kerülhet - vélekedtek a Világgazdaságnak nyilatkozó elemzők a februárban bemutatásra kerülő reformcsomagról, amely azonban még mindig nem "forrta ki magát".
A csomaghoz kapcsolódó jegyzetünk itt olvasható!
A Világgazdaság Online információi szerint idén legfeljebb néhány tízmilliárdos megszorítás léphet életbe, a komolyabb megtakarítások 2012-ben jelentkezhetnek a kiadási oldalon.
A cikk a hirdetés után folytatódik
Egyre biztosabb, hogy már az idén elkezdődik a négyszázezer öregségi nyugdíjkorhatár alatti rokkantnyugdíjas rokkantsági fokának orvosi felülvizsgálata, hogy már jövőre megtakarítást érjenek el ezen az ágon. A remények szerint ezzel minden harmadik-negyedik rokkantnyugdíjast visszaterelhetnek a munkaerőpiacra, akár úgy, hogy egy részüket a felfutó közmunkaprogramokban foglalkoztatják, akár úgy, hogy más részük legálissá teszi a jelenleg fekete vagy szürke szférában végzett tevékenységét.
Orbán: Sűrű év lesz
A miniszterelnök szerint sok munkával járó, sűrű év vár a képviselőkre. Orbán Viktor Siófokon, a Fidesz-KDNP kihelyezett frakcióülésének első napján arról beszélt, hogy az alkotmányozáson kívül neki kell kezdeniük az államadósság csökkentésének, hatékonyabbá kell tenniük az egészségügyet és az oktatási rendszert, valamint közmunkaprogramok indításával sok új munkahelyet kell létrehozniuk.
A kormánypárti képviselők tíz napon belül kapják meg az alkotmányos átszervezésre vonatkozó kormányjavaslatokat - tájékoztatott a szerdai ülésről Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője. A kereszténydemokraták parlamenti képviselőcsoportja szerda kora délután már tartott egy külön frakcióülést a Balaton-parti városban.
A tömegközlekedésnél egy külön csomagot vetnének be a remélt sok tízmilliárdos spórolás reményében. A tarifakedvezményeket megrostálhatják (például megszüntethetik a 65 év felettiek ingyenes utazását), a MÁV beszerzéseit megpróbálják olcsóbbá tenni.
Az egészségkasszánál nemcsak azt szeretnék elérni, hogy a generikus gyógyszerek forgalma nőjön az originális gyógyszerek kárára, hanem a hatóanyag-alapú támogatást is preferálnák (vagyis az azonos molekulát tartalmazó, de drágább gyógyszerre nem járna több támogatás).
A bevételi oldalon az uniós szinten harmonizált adóhoz igazított bankadóból a mostani összeg fele, évi 60 milliárd forint körüli bevétel jöhet.
A tervezett zöldadókon belül a leghangsúlyosabb elem a 2013 elején debütáló elektronikus útdíj lenne. Információink szerint a most azzal kalkulálnak, hogy a hazai és külföldi teherautókra kivetendő díjból akár évi százmilliárd forint bevételre is szert tehetne az állam. Az önkormányzatok a dugódíjból (csak a legnagyobb városok érintettek természetesen) és a megemelt gépjárműadóból gyűjthetnének forrásokat.
A fix összegű egészségügyi hozzájárulást nem az eho formájában hoznák vissza. A tervek szerint bevezetnek egy alsó korlátot a munkáltatót terhelő, jelenleg a bruttó bér 3 százalékát kitevő egészségbiztosítási járulékra. A minimális hozzájárulás összege 3-5 ezer forint között lehet. Ma az alacsonyabb jövedelmek utáni munkáltatói tb nem éri el ezt a szintet, a minimálbér után a 3 százalékkal számolva havi 2340 forintot kell befizetni. A fix minimumot az egyéni vállalkozóknak is be kellene maguk után fizetniük. A tb-járulék minimális összegének bevezetéséből pár tízmilliárd forint pluszbevételhez jutna a büdzsé.
Abban is gondolkodik az apparátus, hogy amolyan hamburgeradót vessenek ki. Az egészséges életmódhoz, táplálkozáshoz nem illő ételeket, italokat fix összegű különadó sújtaná, amit az egyik elképzelés szerint meg is pántlikáznának, és az egészségkassza lenne a pár milliárdos, esetleg egy-két tízmilliárdos tétel végállomása. A színezett italokra (kólára), kávéra, édességre, egyes gyorséttermi ételekre vethetnék ki ezt a terhet.
NGM: Tartjuk magunkat a reformprogramhoz!
A kormány tartja magát a reformprogram elfogadásának eredeti menetrendjéhez - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel reagálva az index.hu csütörtöki információira, miszerint a meghirdetett forgatókönyvhöz képest egy-két hetes csúszással készülne el a csomag.
Az NGM sajtóosztálya az MTI megkeresésre annyit közölt: a kormány az eredeti tervek szerint február 16-án tárgyalja első olvasatban, és várhatóan e hónap végén dönt a Növekedési és Stabilitási Programról.
Az internetes portál információi szerint azért nem tudja tartani a kormány az eredeti menetrendet, mert az apparátus nem áll jól a kiadások csökkentését célzó lépések összeszedésével; ezeknek a 700 milliárd forintos, a 2013-as költségvetés egyensúlyát javító csomag egészén belül a kétharmados arányt kellene elérniük, a fennmaradó egyharmadot tennék ki a bevételi intézkedések.
A 2011. évre rendelt 100.000 potenciális munka vállaló adottá válik. De milyen munkahelyen kívánják foglalkoztatni az r. nyugdíjból kikerült társainkat? Talán a gátakon az erdészetekben vagy hol a jó fenébe.Ha így fog folytatódni ténylegessé válik az egy millió munkavállaló MUNKAHELY NÉLKÜL.
A 2011. évre rendelt 100.000 potenciális munka vállaló adottá válik. De milyen munkahelyen kívánják foglalkoztatni az r. nyugdíjból kikerült társainkat? Talán a gátakon az erdészetekben vagy hol a jó fenébe.Ha így fog folytatódni ténylegessé válik az egy millió munkavállaló MUNKAHELY NÉLKÜL.
várható új szabályokról...
Véleményem szerint jót nem várhatunk. Az elmúlt 6 év meghurcoltatása alapján gondolom. A rokkant ügy nemzeti hatáskör. Itt csak az „alapvető emberi jogok” megsértése esetén tudunk az Európai Bíróságnál pert nyerni. Én most járom le a hazai jogi lehetőségeket, aztán léphetek tovább.
A politikusaink „kedvezményeken” fognak megtakarítani. Amit idáig kap(hat)tunk pl. ellátás, utazási kedvezmény, járadék, segély, stb. Egyre kevésbé számított az utóbbi években a ledolgozott időszak, a kor, a foglalkozás, beteg állapot, orvosi (és szociális) szükséglet stb. Szóval ezt szüntetik meg vagy kurtítják tovább. Egyszóval mindig onnan vesznek el ahol van, és úgy gondolják rokkantaknak van.
Akkor ezek szerint minden rokkant nyugdíjjast felülvizsgálnak? Ez érdekes lesz.Majd szorják a jó népet kifelé.Persze mint mindig lesznek kivételek: O V és familiárisan hiperpigmentált rokonsága.Csak így tovább a szebb és boldogabb jővő felé!!!
Ha országosan 1000 rokkant nyugdíjas felülvizsgálatát végzi el az ORSZI naponta,akkor kb. 1.5 év alatt végeznek bennünket ki. Szanika kik azok "familiárisan hiperpigmentált" rokonság
Tegnap esti híradóban elhagzot hírre kaptam fel a fejem.Az egri ügy kapcsán megállapítást nyert,hogy az ott elbírált rokkantnyugdíjasok 13%-a pénzért kapta meg a %-át.Hasonló arányt feltételeznek országosan.Ezt a 13%-ot,kötelezni fogják,hogy az évekig jogtalanul felvett nyugdíjat megtérítsék az államnak?Szép kis pénz lenne.
Ha mondjuk ez a 13 % nem lenne,talán nem vették volna el a valóban betegektől.Ha valaki látta,hallotta és én rosszul értelmeztem valamit,kérem helyesbítsen.
Tanárúr szerintem te is tudod kikről van szó, vagyis kikre gondoltam.De ha jól értettem hétfőn kiderül sokminden, választ kapunk egy két dologra. Persze sok kérdés fel fog vetödni s remélem kedves sorstársaim sok kétségtől, bizonytalanságtól meg tudunk szabadulni ebben a fórunban
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02