Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


Atis77 # 2010.07.14. 05:38

En nem rejtett hiba megteknintett kiprobált állapotban vette át! Akkor?

guba # 2010.07.13. 21:08

Bepróbálkozott. Ha valóban törött is volt, és a km ténylegesen annyi, akkor is árában adtad el. Ne engedj szerintem.

KKlárika # 2010.07.13. 09:19

Üdvözletem!

2010. június 14-én eladtam a Suzuki Swift 1.3 GS típusú, 5 éves autómat, 31.000 km-rel, 1.325.000 forintért. Az autó szép, megkímélt állapotban volt, műszakilag semmi probléma nem volt vele. A vevő 80 km-ről jött el érte, egy apró hibáról már telefonon is tájékoztattam, mert az első lökhárítójának nekitolattak és látszott rajta egy kis hajszálrepedés. Nem akartam eltitkolni,hogy utána azt mondja, vidékről eljött és sérült az autó. Átnézte vásárlás előtt ő is, és a 4 kísérője, akivel érkezett. Mondtam, hogy be van jelentve a szerelőhöz, aki a héten kijavítja, mire ő közölte, hogy így is megveszi az autót, mert most szeretné elvinni.
Két nap múlva telefonált, hogy elvitte szerelőhöz az autót, aki közölte vele, hogy az autó eleje törött volt. Ezért elviszi felértékeltetni az autót, hogy mennyit ér. Tegnap kaptam egy ügyvédi felszólítást, hogy fizessek vissza a vevőnek 150.000 forintot 5 napon belül, ellenkező esetben feljelent, mert ennyivel ér kevesebbet az autó. Műszakilag egyébként semmi probléma nincs az autóval. Én két éve vettem az autót, arról nem tudtam, hogy az előző tulajdonosánál
törött volt. Egyébként egy autókereskedő is átnézte az autót, aki 1.300.000 forintot szintén ajánlott érte, ő sem említette, hogy festve volt az eleje. Ő mondta, hogy ennek az autónak a piaci értéke 1.4-1.5 millió között van. Ő is ennyiért tudja eladni, ha tőlem megveszi.
Jogos-e a vevő ilyen irányú követelése felém, és milyen következménye van, amennyiben feljelent.

Köszönöm a választ!

guba # 2010.07.01. 08:33

Pontosan ezt tedd. Vigyél egy példányt, amit az okmányirodán vetess át.

Alex3 # 2010.06.29. 20:18

Üdvözlet mindenkinek!

Olyan kérdésem van,hogy márciusba vissza adtam az üzembentartóit az autóval együtt a tulajdonosnak.
Okmány irodán azt mondták hogy a tulajnak kell be jelenteni?
Most ki derült hogy a tulaj az autót tovább adta és még mindig az én nevemen van mert kérte az adataimat a müszaki vizsgához,természetesen nem adtam meg.
Holnap be viszem az okmányirodába a lemondó nyilatkozatott,és kérdezném hogy ki mít tenne?
Hihetetlen hogy ilyen emberek vannak.

guba # 2010.06.25. 18:36

Neked nem azt kell tudnod bizonyítani, hogy ki tekerte vissza, hanem elég azt, hogy te már visszatekert állapotban vetted meg. Ezért írtam, hogy szavatossági alapon célszerű fellépned. És nem ártana egy ügyvéd, ha jelentős összegről van szó.

velcsi80 # 2010.06.25. 06:50

Guba, köszönöm válaszod!

Próbálkoztam egyezkedni az eladóval, de nem jött össze semmi. Sőt, szerinte nyugodtan perelhetem, nem tudom bizonyítani, hogy ő tekerte vissza a km órát. Ez tényleg így van, csak azt tudom bizonyítani, hogy 2x annyi van benne, mint a kijelzett futás.

Akkor ezt buktam?

guba # 2010.06.23. 19:34

Akitől vetted a kocsit, de nem kártérítési, hanem szavatossági alapon célszerű vagy a vételár csőkkentését követelned, vagy elállnod.

velcsi80 # 2010.06.23. 13:21

Üdvözletem!

Téma: visszatekert km óra...

10 napja vettem egy autót, magánszemélytől. Nagyon jó állapotban van, tényleg egy szavam nem lehetett rá, a 146.000 km valósnak tűnt. Tegnapi nap elvittem szervízbe, ahol rákötöttek egy diagnosztikai műszert, ami képes volt kiolvasni a valóban megtett km-t, ez a duplája lett a műszerfalon kijelzett értéknek.

Nos, a magánszemély akitől vettem 2 hónapja vásárolta meg az autót 144.000 km-rel egy kereskedéstől, így biztos, hogy nem ő tekerte vissza.

Természetesen leginkább én vagyok a hülye, hogy nem a megvásárlás előtt vittem kiolvastatni a km-t...

Kivel szemben lehet követelésem (kártérítés) ha lehet egyáltalán?

Válaszokat előre is köszönöm!

guba # 2010.06.15. 19:23

Igen, jó eséllyel.

csepelibetti # 2010.06.11. 06:18

Érdeklődni szeretnék!
2 héttel ezelőtt vettem egy Volvo s40-es személygépkocsit. Amikor megvettem át voltak ázva a lábtörlői, de a kereskedő azt mondta, hogy biztosan nyitva maradt az ajtó azért ázott be.
Múlt héten, egész nap esett az eső. Amíg 8 órától 4-ig dolgoztam, ázott kint az autó és annyira beázott, hogy a belső, felső kárpitból csöpögött a víz. Elvittem karosszériáshoz, aki kivette az szélvédőt, és kiderült, hogy már évek óta ázik az autó, berozsdásodott. Ki kellett cserélni a szélvédőt és az egész tetejét is le kellett festeni.
Érdeklődnék, hogy a használt gépjárművekre ilyen esetben követelhetek e kereskedőtől valamennyi kártérítést!
Köszönöm

garcia66 # 2010.06.03. 20:04

Szia oldzsolt!

Először is ezt ajánlom:http://www.fogyasztovedelem.com/…php/f44.html

Itt van sok ehhez hasonló ügy, és szerintem egy kereskedővel szemben nagyobb esélyed van mintha az eladó magánszemély lenne. Véleményem szerint keress egy ügyvédet ezután, ill. egy MB szervizt, hogy beszerezz egy előzetes szakvéleményt(nem kell írásos, csak szóbeli egyelőre). Egy Merci váltó nem mehet szét 160.e kilométer alatt!
És egy tanács mindenkinek:ne sajnáljatok 20-30.e forintot egy több milliós kocsi megvételekor arra, hogy szakszervizben állapotfelmérést készíttessetek!

guba # 2010.06.03. 18:00

A feslett múltú leányokat mindig balekok veszik feleségül. Te is egy ilyen vagy.

Röviden annyit, hogy akitől vetted az autót, azzal szemben lehet szavatossági igényed. Szerezz egy ügyvédet.

egyvalaki2008 # 2010.06.03. 10:38

Üdvözlet Hölgyek, Urak

Néhány héttel ezelőtt egy ismerősöm kinézett egy használt autót az internetet, ami a hirdetés alapján igen előnyösnek tűnt. A hirdetés szerint lejárt müszakival volt, de 30e felár ellenében lemüszakiztatja a hirdető. Átutaltam neki bankszámlán 30e ft-ot müszakira, majd miután ez megtörtént, közölte hogy 2héttel későbbre kapott időpontot a vizsgára. Ezután ugy döntöttünk,hogy elhozzuk igy. A hirdetésben mindössze lökháritó probléma volt megemlitve. (illetve, voltak még "apróbb" eltérések a hirdetésben foglaltakhoz, az autó gyártási éve nem 1997 hanem 1995, de csak később figyeltem fel rá, illetve az sem volt benne, hogy a kuplung kinyomó csapágy problémás, de ez helyszinen már észrevehető volt. Az is kiderült, kiderült hogy nem a tulaj árulja, hanem ő is bianko szerződéssel vette át, továbbértékesitésre (állitása szerint beszámitott autó volt neki). (Forgalmival, törzskönyvvel, két kulccsal adta az autót. A bianko adásvételiben természetesesn a forgalmiban illetve a törzskönyvben szereplő tulaj volt eladóként megjelölve. Pénzt kifizettem, indultunk vissza, de kb. 1óra mulva leállt az egész autó, se kép, se hang. Hamarosan kiderült hogy a generátor nem tölt! Igy többlet költséggel, de eljuttattuk az autót az eredeti célállomástól 120km-re lévő ismerösömhöz, és ott letettük, hogy a generátor javitás után visszamegyünk érte. A kérdésem az, hogy vélekedésem szerint ez rejtett hibának minősül, mivel lehetetlen hogy egy generátor hibáról ne tudjon az eladó. Illetve, az az ember akinek fizettük, sehol sem szerepel hivatalosan, a biankó szerződésen a törzskönyvben szereplő tulaj van. Az adásvételiben a 3. pontban ez áll: "Az eladó a gépkocsi müszaki állapotáról, sérüléséről részletesen tájékoztatta, aki ezt tudomásul vette" 4.pontban: " ... a gépkocsi jövőben előforduló hibájiért szavatosságot NEM VÁLLAL" -ez szerintem nem jövőbeni, hanem akkori volt. Illetve, azt nem is tudom, hogy esetlegesen milyen más problémák vannak az autóval -ha vannak-, amiket nem is emlitett még. Ilyenkor mit tudok tenni? Az autó költsége jelenleg 320e ft-nál tart (vételár 242e ft volt), átiratást még nem tettem meg, illetve a generátor még nincs rendbetéve, mert igy eléggé kérdéses hogy megéri-e az egész, lehet hogy a legjobban akkor járok, ha 1: megnézetem hogy mi más hibája van még az autóval, és a rejtett hibák költségét benyújtom. 2: megpróbálom a szerződést semmisség tenni. 3: bontásra eladom az autót. A kérdés hogy ilyen esetben kinek tudom az igényemet benyujtani? Akitől vettem? Sehol nem szerepel. A törzskönyv szerinti tulajnak? Nem neki fizettem ki, de jogilag az övé az autó, illetve az adásvételiben ő az eladó. Próbálok konstruktiv megoldást találni, hogy mindenkire a lehető legkevesebb terhet tegyek, de nyilván én sem megyek bele ebbe, ha tudom hogy ez van.
Kiváncsian várom a meglátásotokat, előre is köszönöm, aki időt szentel rá!

oldzsolt # 2010.06.03. 07:10

Üdv Mindenkinek!

5 nappal ezelőtt vettem egy használt,2004-es,E220cdi Mercedest (156e.km.).
Egy Suzuki szalon használtautó.hu weblapján találtam.
Az autón még nem volt Magyar rendszám,slovák kivont forgalmija volt.Egy fiatal ember kezdte el megmutogatni,valószínűleg ottani dolgozó,de úgy beszélt az autóról,mint a sajátjáról.Sok szépet mondott az autóról és meg is egyeztünk,lefoglalóztam.
A próba során nem ajánlotta fel,hogy vezessek és többször megkérdeztem,hogy biztosan jó-e az autómata váltó is,határozott igenekkel válaszolt.Rendszám került az autóra és persze a nevemre került.300km-t mentem eddig vele és rendellenességet tapasztaltam az aut.váltó felől.Felhívtam az eladót aki nagy nehezen ajánlott egy ismerős szerelőt,ahová együtt elvittük az autót.A szerelő megállapította a hibát,váltófelújítás,300-350e.-re készüljek.Az eladó gálánsan felajánlotta,hogy 50.-rel beszáll a javításra.(szerintem azzal az 50.-rel amivel többet mondatott az ismerős szerelőjével,mivel csak ott javíttathatom meg az autót csak akkor száll be).
Kérem segítsetek,ti mit csinálnátok?

Köszönettel:ZZs

robesz75 # 2010.06.02. 20:28

Helló!

A következő ügyben kérném a tanácsot ill. segítséget:
2007májusában vettem a Citroen M5 szalonból egy Citroen Jumper 3 2.2HDI zárt kisteherautót a cégem számára 930km-el vettem át a kocsit bemutató szalon autóként.
A 2 éves garanciális idő alatt minden előírt szervízelésre elvittem, még a visszahívásos szervízekre is.(amik néha több napig tartottak)
A szervízkönyv szerint a gyári olajcsere 30.000km-nél esedékes, de én a saját költségemen 16.000km-nél náluk megcsináltattam az olajszervízt. A két éven belül nem értem el a 30.000km ezért a következő olajcsrét már nem náluk csináltattam, de szervízben csinálták 36.000km-nél.
Jelenleg 46.000km van az autóban és 3 éves lett májusban. 2010 május 17-én az autó rendellenes hangokat adott fékezésnél, miközben a Hűvösvölgyi úton gurultam lefelé. Félreálltam miután gázadásra még borzasztóbb hangok törtek elő a motorból és rövid időn belül le is állt. Többet nem indult be, ezért hívtam egy autómentőt a saját költségemre és bevitettem a citroen M5 telephelyére. Másnap reggel kértem a hiba megállapításának okát, de mivel hogy nekik sem indúlt be, igy csak a motor megbontásával tudják megállapítani a hiba okát. Másnap közölték velem, hogy 6 liter olaj helyett, csak 4,5 liter olajat engedtek le az autóból és ebből arra következtetnek, hogy csapágyas lett a motor.
Közöltem velük, hogy ez nem lehet, mert sem az olajszint és elhasználódottság jelző és az olajnyomás jelző sem jelzett, amit valóban nem tudtak kiolvasni a számítógépből. Még azt is mondták, hogy tiszta víz volt a légszűrő és a szívósor belseje is, valószínűleg vizet szívott be a mmotor!!!! (több napja esett az eső)
Azóta eltelt 3 hét az autó több alkatrészét elküldték vizsgálatra az erdmény:

  • a kettőstömegű lendkerék szétszakadt és megakadt
  • az egyik porlasztócsúcs határ érték alatti csere
  • a katalizátorról a cső tőbe letört
  • a hengerfej gépműhelyben volt sikoltatáson
  • az RGE szelep rossz
  • komplett vezérlés csere (lánc,feszítő stb...)
  • olajok,szűrők, klíma töltés, tömítések stb...

a javítási költésegek anyag és munkadij= 1.007.000,-
Ebből kapnék némi kedvezményt és igy 844.000,- kéne fizetnem egy 3 éves 46.000km-es teljesen normál használtságú autóért!!!!!!!!
Soha nem volt törve és csak én vezetem, nagyrészt városban haszálom, nem gyilkolom,mert ez a munka eszközöm!!!!
Jelenleg 3 hete vagy autót bérelek, vagy nem tudok dolgozni.
A kérdésem az lenne, hogy szavatossági elven tudok-e valahol reklamálni illetve a szervíz költséget mérsékelni?
Ja és ráadásul 1 hete közölték velem hogy nem cirtoen motor van az autóban ha nem ford motorokat szerelt bele a gyártó! Ez engem letaglózott, nem tudtam róla és valahol nagyon átverve érzem magam.
Köszi a választ

guba # 2010.06.01. 06:41

Esetleg el lehet állni tőle, vagy megtévesztésre hivatkozással megtámadni.

gretaletta # 2010.05.31. 13:20

Segítséget kérek!
Pár napja vettem egy használt autót, a hirdetésben kitűnő állapotúnak és sérülésmentesnek tüntette fel a kereskedő. Szóban is elmondta -kérdésemre-, hogy nem rozsdás, rendszeresen szervizelt, karbantartott.Örültem és ki is fizettem azonnal.
Azt még elmondta a kereskedő, hogy a kuplung azért olyan kemény, mert "szőrös" a bowden, és a centrálzár, riasztó azért nem működik, mert lemerült az elem a kulcsban. Ok, a bowden nem nagy tétel, a kulcsba az elemcsere sem-gondoltuk....Aztán elemcsere után sem működött, utánjárással kiderült, újra kell küdolni a kulcsokat sok ezerért, a szerelő szerint a kuplung azért is tönkre mehetett, mert nem a típussal egyező kuplung és váltó van beszerelve az autóba.
Ezek javíthatók, igaz nem kis pénzért és megkérdőjelezik az autó kitűnő állapotát.
A legnagyobb baj, hogy a téli gumik nyárira való cseréjénél derült ki, hogy a küszöbök csak alvázvédővel lekent gittből vannak, felbakolni sem lehet az autót. A többi hibát fel sem sorolom:(
Tudom körültekintőbb is lehettem volna, de szakemberhez, autókereskedőhöz fordultunk a vásárlási szándékunkkal és most becsapva érzem magam:(
Szerintetek semmissé lehet tenni a szerződést?

someartstore # 2010.05.30. 16:33

Sió-hoz lenne egy kérdésem!Mi történt,miután kiderült a "turpisság" ? Sikerült elérned valamit?

someartstore # 2010.05.19. 10:21

Tisztelt Uram!

A Felügyelőségünknek 2010. május 7-én megküldött e-mail beadványában foglaltakra az alábbi tájékoztatást adom.

Amennyiben a Duna Auto Zrt. a Skoda Octavia személygépkocsi értékesítésekor valamely kérdésben megtévesztette, úgy a szerződést – a kereskedővel történő megegyezés hiányában, illetve a tárgyalás eredménytelensége esetén – megtámadhatja bíróságon a szerződés érvénytelenségének megállapítását kérve, vagy kártérítési, díjvisszatérítési, illetve egyéb igényeket kísérelhet meg érvényesíteni.

A szerződés megtámadása, a kártérítési, díjvisszatérítési illetve egyéb igények érvényesítése – megegyezés hiányában – bírósági úton, polgári peres eljárás keretében lehetséges.

A bírósági eljárást megelőzően az ügy rendezésére a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő Békéltető Testületnél van lehetőség (Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamarák mellett működő Békéltető Testület címe: Miskolc, Szentpáli u. 1.).

Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét.

Miskolc, 2010. május 17.

Ez a fogysztóvédelem hozzászólása az ügyhöz.

someartstore # 2010.05.18. 10:51

Köszi szépen..ez eléggé kiábrándító.

guba # 2010.05.17. 17:47

Ha tudod bizonyítani, hogy az autó már akkor javított volt, amikor megvetted újként, akkor értékcsökkent autót vettél teljes áron. A különbséget követelhetnéd. Ehhez jogod ugyan lenne, csak, mint korábban írtam kellene tudnod bizonyítani, hogy már akkor sérült volt, és erre nem hívták fel a figyelmedet, és az értékkülönbséget. Ez szerintem ennyi idő távlatában esélytelen.

someartstore # 2010.05.17. 16:35

Hogyan deríthetem ki alvázszám alapján?

someartstore # 2010.05.17. 16:23

Nem írtam,hogy ezer kilómétereket futott..lehet,hogy szállításnál sérült,pl leesett a vagonról,vagy épphogy kivitték és megtört,aztán eladták újra..és nem most vettem észre,egyszerűen nem voltam benne biztos,amíg a festő ki nem jelentette,hogy fújva volt..de akkor már kisebb gondom is nagyobb volt ennél.Most meg ez a legnagyobb gondom éppen,ezért keresek alternatív megoldásokat.A kérdés egyszerű,van bármilyen jogom,lehetőségem,amivel élhetek ?

sió # 2010.05.17. 16:03

A céges kisteherautómnál, 2 év után úgy tudtuk, meg hogy előttünk már eladták valakinek, hogy az egyik biztosító megkeresett az üzletkötője által, /ne kérdezd, hogy nyomozta ki, hogy nálunk van az autó/! És közölte hogy törölték ugyan a biztosítást, x ideje, de újra köthetjük.
A furcsa hogy sosem voltunk annál a biztosítónál! Utána nyomoztunk, és kiderült hogy előttünk egy magáncég ott kötött rá biztosítást…
És el kell hogy mondjam az autó teljesen null km.. es volt, és tökéletesen tiszta! Ha nem köp bele a biztosító a kereskedő levesébe, akkor sosem tudjuk meg a turpisságot!
Az új autó vásárlásánál azóta megtudtam a legcélravezetőbb dolog, elkérni a járműkísérő lapot, amit aláíratsz a kereskedővel.