Bő két év nem nagy idő egy perben, ha valamelyik fél tudja hogyan kell húzni az időt. Sajnos. De hát ez van. Azt biztos nem ígérte senki, hogy a per gyors lesz...
Ezt a "bíró rejtett hibára hivatkozik" dolgot nem is értem. Erre legfeljebb az alperes vagy az ügyvédje hivatkozzon, ne a bíró. Az döntsön.
Üdvözlök Mindenkit! Segítséget/tanácsot szeretnék kérni. Párom megvette élete első autóját egy Toyota Avensis Kombi 2004-t kb 2 hónapja. Kiderült közben,hogy az autónak hogy is mondjam csak, akad hibája bőven. Mivel használtan vette gondoltuk,hogy erre bizony valamennyi összeget mindenképpen áldozni kell. Szóval kigyulladt a motorlámpa (lambda szonda csere), úgy tűnik,hogy hengerfejes, a légzsák jele villog, valamint az autószerelő ismerősünk laptopján jelezte hogy az ABS fékkel is gond lehet. Önök szerint mit tegyünk? Nagyon drága a szerelése. Reklamálhatunk ilyenkor a kereskedőnek (merthogy kereskedőtől vette) így, hogy már 2 hónap eltelt? Az a baj, hogy nagyon át kell gondolnunk mit tegyünk, ugyanis igencsak pénz szűkében élünk (konkrétan mivel fiatalok vagyunk elvinné pár hónapig a fizetésünket). Előre is köszönöm szépen ,hogy időt szakítottak az elolvasásra és azt külön külön köszönöm szépen ha valaki segít. Tisztelettel: egy kétségbeesett autótulajdonos párja
Ha kerekedő az eladó, vagyis fogyasztói szerződést kötöttetek, akkor az első hat hónapban jelentkező hibák esetén vélelmezni kell, hogy az már a vásárláskor is megvolt, és a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy nem, valamint a szavatosságról érvényesen nem mondathat le titeteket akkor sem, ha az szerepel a szerződésben.
Ilyenkor az első lépés, hogy összeszeditek a hibákat meg a javításuk becsült költségét, és írtok egy tértivevényes levelet az eladónak, felsoroljátok a hibákat és a javítási költséget, felszólítjátok, hogy javítsa ki 15 napon belül, vagy ha nem vállalja és Ti javítjátok ki, akkor fizesse ki a javítási költségeket. Utóbbi helyett, ha nem hajlandó megjavítani, el is állhattok a szerződéstől és kérhetitek vissza a vételárat.
Aztán a válasz függvényében meglátjátok mit tehettek.
A baj az, hogy ha nem hajlandó az együttműködésre, akkor nektek kell perelni (egy esetleges fizetési meghagyás után is). Hiába neki kell bizonyítania, lesz egy csomó költség, ha húzza a pert, akkor évekig is tarthat.
Sajnos ez egy ilyen dolog. Használt autót venni kockázat. Még ha elvileg véd is a törvény, annak érvényre juttatása is kockázatos, költséges, és időigényes lehet.
ha eladtam egy kereskedésnek az autóm és ők tovább értékesítették, majd pár hónap múlva visszavették, mert ráfizettek és egy fiatalabb autót vittek el tőlük, akkor az utolsó tulajdonosra vonatkozik a szavatosság, vagy hogy van ez? :)
Ha az ember fia/lánya vásárol egy autót, van szabály arra vonatkozóan, hogy mennyi idő után adhatja el? Tehát teszem azt, veszek egy autót június 1-jén, eladhatom azt 2-án? Ilyen esetben kell vagyonszerzési illetéket fizetni? Előre is köszönöm a választ!
Szerintem alá lehet írni a szerződést az előtt, hogy bejegyeztek vevőként, de csak akkor, ha magát a (vásárlásodkor kelt) szerződést már beadtátok a kormányhivatalba, és azt ott elfogadták. Vagyis egy nap múlva már továbbadhatod, de az ha egy napra is, a nevedre fog kerülni, és igen, természetesen ki kell fizetni a gépjárműilletéket.
Az eladás napján fennálló hibák esetében szavatossággal tartozol akkor is, ha utána 100x adták el az autót. Akár a rejtett hibákért is. Ami hibákat viszont beleírtatok az adásvételibe, vagy kellő gondosság mellett a vevőnek is fel kellett ismernie, azokért nem felelsz.
Mivel magánszemélyként adtad el, ezért mindent a vevőnek kell bizonyítani egy esetleges jogvitában a bíróság előtt.
Tehát ha a kereskedés eladja az autódat, és a vevő visszaviszi valamilyen hibával, és a kereskedő tudja bizonyítani, hogy ez a hiba már akkor is fennállt, amikor tőled vásárolta, akkor azért Te fogsz felelni.
(most feltételeztem, hogy az "eladtam" tényleg azt jelenti, és nem bizományban hagytad a kereskedésben az autódat egy biankó szerződéssel, bár a lényegen ez sem igen változtat, legfeljebb mivel az igazi eladó Te leszel, a kereskedő mossa kezeit, és rátok bízza a civakodást a "vevőjével")
köszönöm az infót. Rendes adásvételivel adtam el az autót, természetesen rejtett hiba nélkül, kb fél évvel ezelőtt vitte vissza a vevő a kereskedésbe, kb 2000 km-t ment vele. Gondolom, ha valami probléma lett volna a kocsival már megkeresett volna engem a kereskedés. Én hibájáról nem tudtam csak egy 13 éves autónál sosem lehet tudni. Eladás pillanatában meglévő hiba kicsit nekem megfoghatatlan. Főleg ha azóta adták vették az autót és más is használta, de még 1 éven belül vagyunk akkor engem is akár felelősségre vonhatnak? Ez idő alatt akár motort is cserélhettek benne, vagy bármi más alkatrészt. :)
Khm. A rejtett hiba azért rejtett hiba, mert nem tudsz róla. Ha tudsz róla, az már nem rejtett hiba.
Egy 13 éves autónál kevés olyan hiba lehet már, ami kellő gondosság mellett nehezen ismerhető fel és számítani sem kell rá (az is kivétel lehet, az autó állapota/futásteljesítményéből következtethető hibákért sem feltétlen felesz), ráadásul ha az autó futott 2000 km-t, akkor gyakorlatilag kizárt, hogy bizonyítani tudnák, hogy egy ez után jelentkező hiba már megvolt akkor, amikor eladtad.
Szerintem ne izgulj, felejtsd el. Nem fog senki zaklatni, ha mégis, akkor szinti biztos, hogy csak próbálkozik, mert bíróságon tuti bukni fogja.
Ha valaki ilyennel jönne, elég annyit mondani, a szavatossági igényét nem ismered el, forduljon bírósághoz, ha akar.
Köszönöm az infókat. Igazából csak az a tény aggasztott, hogy x tulajdonos után is kérdőre vonhatnak ha 1 éven belül van a dolog és ki tudja ki mit mókerászik a kocsival. Meg a kereskedésnek sincs túl jó híre, bár inkább olyanokat olvastam róluk, hogy a vevői oldal panaszkodott.
Szeretném a nálam jobban hozzáértők véleményét kérni autóvásárlással kapcsolatos jogi témában. Itt a fórumon is olvastam, hogyha kereskedőtől veszek autót, akkor neki a törvény szerint vállalnia kell 12hónap szavatosságot. Namost, ma voltunk egy autót megnézni, átnéztük rendesen, találtunk néhány kisebb hibát, ami lényegében nem is annyira fontos, az autó összességében tetszene is. Említettem az eladónak, hogy akkor vállalja-e ezt a 12hónap garanciát, erre ő egy határozott nemet válaszolt, ami aztán egy kicsit visszataszított a vásárlástól. Az adásvétel létrejötte után ez a szavatosság automatikusan érvényesül vagy ehhez a kereskedő hozzájárulása is kell? Az autó egyébként nem az övé szerintem, hanem bizományosan értékesíti, sajnos ezt pontosan nem tudom. Ilyenkor kinek a nevét kell írni az adásvételire, az értéksítőjét vagy a tulajdonosét? Illetve ilyenkor csak ez a 6hónapos szavatosság járna?
Részben tévedsz, de lényegben nem. Legalább 1 év szavatossággal főszabály szerint mindenki tartozik, aki eladja az autóját (vagy bármijét).
Fogyasztói szerződés esetén (magánszemély vevő, vállalkozás eladó) 2 év a szavatosság, és az első 6 hónapban vélelmezni kell, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt - magyarul erre az időszakra ilyen szerződésnél megfordul a bizonyítási kényszer. Minden más esetben a vevő bizonyít. (Ptk. 6:158.§) Ha használt terméket ad el vállalkozás, akkor min. 1 év a szavatosság, de lehet kevesebb, mint a 2 év, szerződésben rendezni kell.
Ezen kívül ha nem fogyasztói szerződést kötsz (jellemzően magánszemélyek között), akkor eltérhetsz a szabályoktól, és akár teljesen kizárhatod szerződésben a szavatossági jogot. De ennek konkrétnak és egyértelműnek kell lennie. De ilyen vállalkozás nem tehet, ha szerepel a szerződésben, akkor ez a része semmis. (Ptk. 6:100.§)
Olyan fogalom, hogy "garancia" nincs a jogban. Van szavatosság/kellékszavatosság, meg jótállás. Előbbit biztosítania kell a törvény szerint, utóbbit adhatja, ha akarja (ld. új autónál 3-5év, amit gyakran garanciának hívnak, de az jogilag jótállás).
Tehát nem kell vele erről alkudoznod, egyre kell figyelned : A CÉG LEGYEN AZ ELADÓ. Akkor nem számít mit akar, a törvény szerint kell eljárni, és hátrányodra nem térhet el tőle.
Ha csak közvetítő, és az adásvételiben egy magánszemély az eladó, akkor bármilyen probléma esetén neked kell bizonyítani, hogy hibásan teljesített az eladó (autó esetén ez nem mindig könnyű, és van jópár kivétel, pl. amit kellő gondosság esetén ismerned kellett volna, vagy használt esetén az állapotból, életkorból már lehet hibára számítani), és szerződésben kevesebb, vagy semennyi szavatosságot is kiköthetsz az eladóval.
Jó estét! Használt motor eladása előtt állok. Nem tudom még hogy a vevő magánszemély vagy kereskedés (mind kettorol volt már szó). A motornak van hibája, amiről telefonon tájékoztattam a vevőt. A kérdésem az lenne, hogy mivel én szóban tájékoztattam a vevőt, de így is megvasarolta a motort, később a 6 hónapos vagy 1 éves (nem tudom pontosan) szavatosság címe alatt kérheti e, hogy azon hibák javitasat amelyről én szóltam, én fizessem? Vagy bármely a jármű hibajara vonatkozóan felelősségre vonhat e engem? Köszönöm a válaszát!
A vevő által ismert hiba nem számít a szavatosság körébe.
Viszont vita esetén ezt bizonyítani neked kell. Ha telefonban elmondtad, vagy szóban a szerződéskötéskor, az pont semmit sem ér.
Két dolgot tehetsz, ha el akarod kerülni a vitát. (már ha még szerződéskötés előtt állsz, mert múlt időben is fogalmaztál)
Minden általad ismert hibát beleírtok az adásvételi szerződésbe. Nem a hiba okát, azt neked sem kell ismerned, elég magát a hibajelenséget, ha annak tudatában vásárolja meg a vevő a motort, akkor mindegy mi a hiba oka (filléres, vagy milliós a javítás), Te nem tartozol érte felelősséggel.
A Ptk.-ra hivatkozva, mint magánszemély eladó, teljes körűen kizárod a szavatosságot az adásvetél kapcsán, természetesen beleírva ezt az adásvételibe. Ez esetben semmi kötelességed nincs - kérdés, ezzel a kitétellel is megveszi-e a vevő a motort. De ez már a Ti alkutok része.
„A Ptk.-ra hivatkozva, mint magánszemély eladó, teljes körűen kizárod a szavatosságot az adásvetél kapcsán, természetesen beleírva ezt az adásvételibe”
Lehet, bugyuta a kérdés, de mi a csudának kell valamit a szerződésbe beleírni, amit a ptk. egyértelműen szabályoz?
Nem, ezt pont nem szabályozza a Ptk. Pontosabban nem úgy.
A szavatosság mindenkire vonatkozik főszabály szerint. Vállalkozásra és magánszemélyre is (nem pontosan ugyanúgy). Emellett, a Ptk. kiköti, hogy fogyasztói szerződés esetén a fogyasztó hátrányára nem lehet eltérni a szabályoktól.
Ezért csak explicite van benne, hogy magánszemélyek között viszont el lehet térni bármelyik fél hátrányára. Ezt viszont érdemes egyértelműen és írásban rögzíteni.
Hát ez az általános kárfelelősség. Kifizeti ami kárt okozott és meg tudtok benne egyezni.
Ha nem fizeti ki amit Te jogosnak tartasz, vagy hagyod a fenébe, vagy fizetési meghagyással (majd perrel) húzod ki belőle. De lehet hogy nem nyered meg, vagy legalábbis nem annyit kapsz.
Tisztelt Fórumozók! Vásároltam egy új autót kereskedésben. A régi autómat ugyanott el is adtam. Az autót a kereskedő átnézte és megvette. Az autó hátulján van egy pici festék hiba. Nem vette észre én pedig nem Is szóltam róla nem tartottam fontosnak. Kérdésem az lenne h későbbiekben a kereskedő követelheti e rajtam a javítást mikor a hibát észreveszi vagy pedig nem. A válaszokat előre is köszönöm.
Végigbogarásztam ezt a topicot, de konkrétan a saját problémámra nem találtam választ.
A történet a következő: 2018. szeptember 18-án vásároltam egy elég jól felszerelt 2014-es Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi tipusú gépjárművet kereskedőtől 119400 km-rel 3,3 millió forintért (a többi hasonló felszereltségű/évjáratú/km futású autó 3,7 milliónál kezdődött). Az autót szokás szerint leszervizeltettem, majd használtam 2019. januárig. Ez idő alatt 6500 km-t tettem meg gondtalanul. Úgy alakult, hogy külföldre költözés miatt az eladás mellett döntöttem. Kitakaríttattam, lemosattam, beálltam vele a garázsba és meghirdettem 3,49 millió forintért.
Jött is rá egy jelentkező. Megbeszéltünk egy találkozót, ahová eljött a vevő, a vevő férje (autószerelő), és édesapja. Szemrevételezték az autót, beindítottam, kiálltam vele a garázsból, hogy rendesen körbe lehessen járni, stb. Tetszett a vevőnek, kérte, hogy beszéljünk az árról. Mondtam, hogy 3,49 millió, mire gondol? A válasz 3,2 volt. Jeleztem, hogy 3,3 alatt nem adom. Másnap indultam külföldre 2 hétre, mondtam is, hogy gondolják át, ha kell ennyiért vihető. Végül abban egyeztünk meg, hogy 2 hét múlva, ha hazaérek jelzek, és addig eldöntik.
Hazaértem, küldtem SMS-t, hogy sikerült-e dönteni. Csörgött is pár perc múlva a telefon, hogy érdekli az autó, de addig amíg a párja nem vizsgálja át szervízben az autót, nem meri megvenni. Megegyeztünk abban, hogy elviszem a műhelybe.
Az autót villás emelőre tették, majd átvizsgálták, átrángatták. Rétegvastagságot mértek, olajat is nézték, váltót hűtővizet stb...
Konstatálták, hogy az autó volt 1-2 helyen sérülve, fényezve, de törve nem. A váltó olajleeresztő csavarjánál szivárog az olaj. A hűtővíz szintje a minimum alatt van. A szerelő kinyitotta a kiegyenlítő tartály kupakját, ekkor visszaállt a víz a megfelelő szintre. Azt mondta, hogy valószínüsíthetően levegős a rendszer, majd visszazárta a kupakot.
A sérülésekről nem tudtam, és a víz szintjével sem volt a 6500 km alatt problémám, de jeleztem, hogy a felsoroltak tudatában én magam engedek még 100.000 Ft-ot, így tehát a 3,2 millió forint rendben van. Ezt követte egy hosszabb próbakör, ahol nem talált hibát a szerelő.
Másnap (2019. január 24-én) megkötöttük az adásvételt. Előtte volt mégegy próbakör, immár a vevő által. Még a biztosításkötésben is segítettem, mert a vevő nem volt tisztában az adásvételt követő teendőkben (spóroltam is neki kb. 20.000 Ft-ot az éves díjfizetési kedvezménnyel).
Eltelt majdnem egy hónap (2019. február 20-at írunk), amikor is telefonon jelezte a vevő, hogy kb. 500 km-t ment az autóval a vásárlás óta, és az autó leállítása után nem állt le a hűtőventillátor, lehet hogy az autó hengerfejes. Majd írásban jelezte, hogy márkaszervízbe kívánja vinni a gépjárművet. Idézem: "Hűtővíz problémát tapasztaltunk, amit már jeleztünk a vásárláskor is. A tapasztalt hibával kapcsolatosan hivatalos szakvéleményt tartok szükségesnek elkészíttetni."
Az autó jelenleg márkaszervízben van, nyitott munkalappal. Az eddigi vizsgálati eredemények szerint kipufogógáz van a hűtővízben, és víz a kipuffogórendszerben, valamint szemrevételezés alapján belülről kormos a tágulási tartály teteje.
A vevő hibás teljesítésre, rejtett hibára hivatkozik, és szavatossági igényével kíván élni. Gondolom, ha kell jogi útra is tereli a dolgot.
Kérném a hozzáértők segítségét, hogy mire számítsak.
Mindenesetre a „Hűtővíz problémát tapasztaltunk, amit már jeleztünk a vásárláskor is. A tapasztalt hibával kapcsolatosan hivatalos szakvéleményt tartok szükségesnek elkészíttetni.” leírás neked kedvez.
Az fontos, hogy az eladónak a hibákat kell elmondania a vevőnek, nem a hiba okát. Ha ismerték a hibát, mindegy, hogy azt gondolja, hogy ezer forint megjavítani, vagy egymillió megjavítani, az neked nem számít, ha a hiba tudatában veszi meg az autót, akkor a hiba elhárításának a költsége már az ő kockázata.
De azért nem biztos, hogy olyan sima lesz, mert a "hűtővíz" hiba elég általános. Ha arra hivatkozik, hogy nem volt szó vízről a kipuffogóban, vagy kipuffogógázról a hűtővízben, akkor az azért lehet probléma.
Én talán azért nem érezném gondnak, mert a vevő kötelessége a tőle elvárható kellő gondossággal eljárni, márpedig ha felderítettek egy hűtővízzel összefüggő hibát, akkor eléggé gyanítható, hogy az egy ilyen korú és futású autónál kapcsolatban lehet a hengerfejjel, úgyhogy akkor kellett volna utánajárni ennek is, és nem megvenni, ha nem tetszik.
Egyébként ha perre kerül a sor, a vevő bizonyítja, hogy a hiba már fennállt a vásárláskor is. Ha eközben arra hivatkozik, hogy szó volt róla a vásárláskor, akkor már nem rejtett hiba, ismerte, nincs szavatossági kötelezettség.
De egy per mindig kockázat. Vagy megegyezel vele valamiben, vagy elutasítod az igényét, és kockáztatod a pert. A fentiek cizellált megfogalmazása egy elutasító levélben talán csökkenti a pereskedési hajlandóságát.
De ha mégis perre kerül a sor, ott bármi lehet. Megállapíthatja a szakértő, hogy a hiba már vásárláskor is megvolt, és elfogadhatja a bíró, hogy erre nem kellett számítania. Ki tudja. És jó sok költség is lesz, ugye.
Neked kell mérlegelned, mi éri meg biztosan, és mit kockáztatsz.
Tisztelt hozzáértők! Érdekes és kellemetlen szituációba kerültünk. Használt autónkat pár éve vásároltuk,napokban tovább adtuk, műszakilag lényegében ugyan olyan állapotban mint vettük, csak olcsóbban. Ami információnk volt az autóról mindent elmondtunk az új vevőnek, vásárlás előtt videó üzenetben élőben napi használatban próbálhatta ki az autót. Megvette elvitte közölte, hogy azt mondják neki talán hidrotőkés vagy más nagyobb értékű hiba van az autóval ami egyébként ugyan olyan állapotú mint eladáskor tehát hibás, sőt mióta mi vettük hibás, amire szavatosságot kell vállalnunk. Sajnos nem vagyok szerelő és hozzáértő, Ő sem hozott senkit mi így használtuk miota megvettük. Sajnálom a dolgot szerettem volna az autót visszavenni pénzét visszaadni, de átíratta és elkezdte javittatni. Mit tehetek? Az autó nem nagy értékű kifizetem neki az árát és vissza írassam a nevünkre? De minden költségét nem tudom állni amit rákölt! Hangsúlyozom cél nem az volt hogy átvágjunk bárkit.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.