Hát csak ha melegszik a motor akkor jelez, azt nem jelzi semmi ha olaj kerül a hűtőrendszerbe.Milyen márkájú kocsi ez?Neked is fel kéne venni a kapcsolatot az importőrrel, mert itt azért 1 millióról beszélünk és arról, hogy 100%-ra azt sem tudják mi a baja csak "kizárásos" alapon mondják az okosságokat.
Szakszerviz (100 ezerből 1 millió)
- 1
- 2
Új autókon 2 éves garancia van. Az olaj a hűtőtartályból folyt le a keréken keresztül a földre, néhány csepp és azonnal vittem. 2 héttel korábban ugyanebben a szervizben volt az autó, mert valami tartó izét kellett kicserélniük visszahívásra garanciában. Gondoltam, ha már úgyis ott kell hagynom egy napra, a 60 ezres szerviz is kellene, nézzék meg a fékbetéteket és cseréljék ki ha kell, a nagy szervizt meg a jövő hónapban megcsináltatom, mert most nagyon kell az autó amunkámhoz. Meg is csinálták, majd mivel a fékbetétet cserélték és a keréknél folyt az olaj, azt gondoltam lehet a fékolaj folyik mert valamit nem jól kötöttek és hozzájuk vittem vissza, ha már náluk volt... és kiderült, hogy egészen más a baja... A fedélzeti komputer egyébként semmi problémát nem jelzett, ez is furcsa, ha nem jó a hűtés a motorban azt jeleznie kellett volna, nem?
Honnan folyt az olaj egyébként?
Mikor járt le a gari a kocsiról?
Nos amikor otthagytam azt mondták kb. 100 lesz a javítás, majd amikor a 2 hűtőcserét és a hűtő átmosására adtak ajánlatot az már 300 ezer volt. Mondtam hogy cseréljék ha ez a baj hiszen azért vittem oda, hogy javítsák meg! Ha kiszerelik a hűtőt azon látszani fog, hogy hol hibás és elküldjük a gyárnak hogy ha anyaghibás járuljanak hozzá, mindezt megelőzendő (mármint a gyárnak való elküldést) azt mondták hogy beszéltek a Mo. vezérképviselettel, akik állják a beszerelt új cuccok 30%-át és a szervíz is ad kedvezményt, így lement 180-ra az ár... ekkor következett a "sikertelen indítás" vagyis forr a víz (amit eddig sosem csinált) és jött a következő próba a hengerfej vizsgálat...
Különben azt megkérdezték tőled, hogy kicserélhetik-e a hűtőket vagy csak úgy gondoltak egyet és betették?
Én simán elkezdeném mondogatni nekik, hogy semmi probléma akkor szépen hívsz egy igazságügyi gépjármű szakértőt és megnézeted vele az autót.Ne kizárásos alapon állapítsák már meg, hogy mi a hibás egy autóban, mert ez elég viccesen hangzik.Ez a szakszervízben javíttatás meg sajnos egy igazi szopás ha nincs ott ismerősöd, mert mindenkit levesznek pénzre és sokszor a semmiért.:(
Visine!
Így első olvasatra úgy tűnik, hogy a "szakszervíz" veled akarja kifizettetni egy másik autó javítását.
Második olvasatra is. A leírt hibák jelenségek a szervíz megállapításai ellentmondásosak.Ha valóban márka szervíz akkor van vezérképviselet, velük kellene beszélni és az autót az Ő javaslatuk szerint máshol megjavíttatni.(ha ott hagyod még ablak emelőt is akarnak majd cserélni).
websas
3 éves, 60 ezer km-t futott, 2-szer szervizelt autómat, amelyet újan vásároltam, egy kis olajfolyással vittem el a saját lábán Kb. 1 hónapja abba a szakszervizbe, ami a vásárlás helyszínéhez tartozik. Első ránézésre azt mondták, olaj került a hűtő rendszerbe, kb. 100 ezer forint lesz a javítása, szerencse hogy nem fordítva van és nem víz a motorba és nem is habos az olaj, tehát nem hengerfejes. Két hét alatt kitakarították és kicserélték a víz és olajhűtőt, majd azt mondták hogy felforr a hűtővíz, nem lehet az autóval elindulni, nem tudják mitől lehet (és az eredeti problémának sem tudják az okát), de a gond a cserékkel nem oldódott meg, csak akkor tudnak tovább lépni, ha a hengerfejet szétszedik. Ennek a cseréje, ha rossz, 400 ezer forint. Ha ezt nem engedem meg összerakják ugyan az autót, de csak trélerrel vihetem el, mert a saját lábán nem megy. A hengerfejet leszedték, semmi baja, sem a pakolásnak sem a hengernek, nyomáspróba után is rendben van. Kizárásos alapon a motornak lehet hibája (bár egy rendesen szervizelt, 3 éves, keveset és főleg városban futott autónál ennek kizártnak kellene lennie), amennyiben a motor hibás (de ha a hűtők voltak az elsődleges probléma forrása akkor is) ez anyaghiba, vagyis a gyártó az, aki a felelős. A szerviz felvette a kapcsolatot a gyárral, aki állítólag a motor árának 70%-át térítené, így az eddigi javítási és a szerelési költségek, amelyek engem terhelnének 900 ezer forint lenne. Ezek a költségek tartalmazzák a hűtők cseréjét, a hengerfej vizsgálatát és az új motor beszerelését. Kérdem én, ha a gyár elvállalja, hogy anyaghibás vagy gyári hibás a motor, vagy bármely alkatrész, ami ezt a bajt okozta, akkor miért nem a 100%-ot fizet a szerelési költséggel együtt? Miért kell olyan vizsgálatokat kifizetnem, amit már az elején kizártak és teljesen felesleges (hengerfej dolog)? Kihez fordulhatok ezzel az üggyel kapcsolatban? A fogyasztóvédelem foglalkozik-e ilyen kérdésekkel és milyen dokumentumok kellenek hozzá? A szervizzel vagy a gyárral kellene egyezkednem? Nem szeretném magamra haragítani a szervizt, mert ha kicserélik a motort, bosszúból máshol kárt tehetnek az autóban és vége hossza nem lesz a javításoknak és az ablakon kidobált pénznek, viszont azt sem szeretném ha teljesen hülyének néznének...
Kérem ha valaki tud, segítsen!
- 1
- 2
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02