Szakszerviz (100 ezerből 1 millió)


_Petee_ # 2008.08.18. 11:46

Hát csak ha melegszik a motor akkor jelez, azt nem jelzi semmi ha olaj kerül a hűtőrendszerbe.Milyen márkájú kocsi ez?Neked is fel kéne venni a kapcsolatot az importőrrel, mert itt azért 1 millióról beszélünk és arról, hogy 100%-ra azt sem tudják mi a baja csak "kizárásos" alapon mondják az okosságokat.

Visine # 2008.08.18. 10:23

Új autókon 2 éves garancia van. Az olaj a hűtőtartályból folyt le a keréken keresztül a földre, néhány csepp és azonnal vittem. 2 héttel korábban ugyanebben a szervizben volt az autó, mert valami tartó izét kellett kicserélniük visszahívásra garanciában. Gondoltam, ha már úgyis ott kell hagynom egy napra, a 60 ezres szerviz is kellene, nézzék meg a fékbetéteket és cseréljék ki ha kell, a nagy szervizt meg a jövő hónapban megcsináltatom, mert most nagyon kell az autó amunkámhoz. Meg is csinálták, majd mivel a fékbetétet cserélték és a keréknél folyt az olaj, azt gondoltam lehet a fékolaj folyik mert valamit nem jól kötöttek és hozzájuk vittem vissza, ha már náluk volt... és kiderült, hogy egészen más a baja... A fedélzeti komputer egyébként semmi problémát nem jelzett, ez is furcsa, ha nem jó a hűtés a motorban azt jeleznie kellett volna, nem?

_Petee_ # 2008.08.18. 10:12

Honnan folyt az olaj egyébként?

_Petee_ # 2008.08.18. 10:11

Mikor járt le a gari a kocsiról?

Visine # 2008.08.18. 10:05

Nos amikor otthagytam azt mondták kb. 100 lesz a javítás, majd amikor a 2 hűtőcserét és a hűtő átmosására adtak ajánlatot az már 300 ezer volt. Mondtam hogy cseréljék ha ez a baj hiszen azért vittem oda, hogy javítsák meg! Ha kiszerelik a hűtőt azon látszani fog, hogy hol hibás és elküldjük a gyárnak hogy ha anyaghibás járuljanak hozzá, mindezt megelőzendő (mármint a gyárnak való elküldést) azt mondták hogy beszéltek a Mo. vezérképviselettel, akik állják a beszerelt új cuccok 30%-át és a szervíz is ad kedvezményt, így lement 180-ra az ár... ekkor következett a "sikertelen indítás" vagyis forr a víz (amit eddig sosem csinált) és jött a következő próba a hengerfej vizsgálat...

_Petee_ # 2008.08.18. 09:55

Különben azt megkérdezték tőled, hogy kicserélhetik-e a hűtőket vagy csak úgy gondoltak egyet és betették?

_Petee_ # 2008.08.18. 09:52

Én simán elkezdeném mondogatni nekik, hogy semmi probléma akkor szépen hívsz egy igazságügyi gépjármű szakértőt és megnézeted vele az autót.Ne kizárásos alapon állapítsák már meg, hogy mi a hibás egy autóban, mert ez elég viccesen hangzik.Ez a szakszervízben javíttatás meg sajnos egy igazi szopás ha nincs ott ismerősöd, mert mindenkit levesznek pénzre és sokszor a semmiért.:(

websas # 2008.08.18. 09:48

Visine!

Így első olvasatra úgy tűnik, hogy a "szakszervíz" veled akarja kifizettetni egy másik autó javítását.
Második olvasatra is. A leírt hibák jelenségek a szervíz megállapításai ellentmondásosak.Ha valóban márka szervíz akkor van vezérképviselet, velük kellene beszélni és az autót az Ő javaslatuk szerint máshol megjavíttatni.(ha ott hagyod még ablak emelőt is akarnak majd cserélni).

websas

Visine # 2008.08.18. 08:11

3 éves, 60 ezer km-t futott, 2-szer szervizelt autómat, amelyet újan vásároltam, egy kis olajfolyással vittem el a saját lábán Kb. 1 hónapja abba a szakszervizbe, ami a vásárlás helyszínéhez tartozik. Első ránézésre azt mondták, olaj került a hűtő rendszerbe, kb. 100 ezer forint lesz a javítása, szerencse hogy nem fordítva van és nem víz a motorba és nem is habos az olaj, tehát nem hengerfejes. Két hét alatt kitakarították és kicserélték a víz és olajhűtőt, majd azt mondták hogy felforr a hűtővíz, nem lehet az autóval elindulni, nem tudják mitől lehet (és az eredeti problémának sem tudják az okát), de a gond a cserékkel nem oldódott meg, csak akkor tudnak tovább lépni, ha a hengerfejet szétszedik. Ennek a cseréje, ha rossz, 400 ezer forint. Ha ezt nem engedem meg összerakják ugyan az autót, de csak trélerrel vihetem el, mert a saját lábán nem megy. A hengerfejet leszedték, semmi baja, sem a pakolásnak sem a hengernek, nyomáspróba után is rendben van. Kizárásos alapon a motornak lehet hibája (bár egy rendesen szervizelt, 3 éves, keveset és főleg városban futott autónál ennek kizártnak kellene lennie), amennyiben a motor hibás (de ha a hűtők voltak az elsődleges probléma forrása akkor is) ez anyaghiba, vagyis a gyártó az, aki a felelős. A szerviz felvette a kapcsolatot a gyárral, aki állítólag a motor árának 70%-át térítené, így az eddigi javítási és a szerelési költségek, amelyek engem terhelnének 900 ezer forint lenne. Ezek a költségek tartalmazzák a hűtők cseréjét, a hengerfej vizsgálatát és az új motor beszerelését. Kérdem én, ha a gyár elvállalja, hogy anyaghibás vagy gyári hibás a motor, vagy bármely alkatrész, ami ezt a bajt okozta, akkor miért nem a 100%-ot fizet a szerelési költséggel együtt? Miért kell olyan vizsgálatokat kifizetnem, amit már az elején kizártak és teljesen felesleges (hengerfej dolog)? Kihez fordulhatok ezzel az üggyel kapcsolatban? A fogyasztóvédelem foglalkozik-e ilyen kérdésekkel és milyen dokumentumok kellenek hozzá? A szervizzel vagy a gyárral kellene egyezkednem? Nem szeretném magamra haragítani a szervizt, mert ha kicserélik a motort, bosszúból máshol kárt tehetnek az autóban és vége hossza nem lesz a javításoknak és az ablakon kidobált pénznek, viszont azt sem szeretném ha teljesen hülyének néznének...
Kérem ha valaki tud, segítsen!