Szakszerviz (100 ezerből 1 millió)


_Petee_ # 2008.08.20. 12:15

Sokan azt hiszik, hogy a szakszervízben vezetett szervízkönyv növeli az autó értékét majd az eladásánál pedig senkit nem érdekel.Én is vittem annó az S80-at 100-120 ezerért az márkaszervízbe aztán egy forintal nem adtak érte többet a szervízkönyv miatt.:)

luck66 # 2008.08.20. 12:48

egy német autó dizel változatánál az egyik olajhütő el van helyezve a hűtővizben és az is ilyen hibat okoz, ha enged és a kár értéke kb ennyi javitással,a taxisok le szokták köttetni


Pontos választ talán csak a jogvégzettek adhatnak,de az Ó véleményük is sokszor különbözik!

_Petee_ # 2008.08.20. 21:15

A guruló koldusok megveszik a 3e Ft-os fékbetéteket is, de ettől még az nem követendő példa.:)
Egy külön olajhűtőt is be lehet kötni ebben az esetben csak az pénzbe kerül...

gyurgyo # 2009.02.02. 08:44

Sziasztok.
Nemsokára esedékes lesz az első szervízem az autóval.Fölhívtam néhány szervizt és érdeklődtem az árakról valamint megkérdeztem, hogy a gyárivbal (szigorúan)megegyező és a gyár által is jóváhagyott és a szakszervizben is forgalmazott anyagokat vihetek-e én hiszen úgy sokkal olcsóbb. Volt ahol nem problémáztak rajta, de akadt sok hely ahol azt mondták, hogy nem vagy ha én viszek akkor nem pecsételnek és ezáltal megszünik a garancia!
Megtehetik ezt? hangsúlyozom, hogy az olaj, szürő stb ugyanaz amit ők forgalmaznak csak az internetről megrendelve feleannyiba kerül de teljesen ugyanaz az anyag. Megtehetik, hogy ezért elutasítják a szervízelést és nem hajlandóak pecsételni a szervízkönyvbe? A probléma sokakakt érint remélem tudtok segíteni ha lehet konkrét törvényszámmal (ha van ilyen). Köszönöm!

Dr. Mohos Gábor ügyvéd (törölt felhasználó) # 2009.02.02. 09:10

Nem tehetik meg. Önnek joga van az előírt minőségű olajat, szűrőt vinni.

Egyjogász # 2009.02.02. 10:16

Szerintem viszont a szervíznek, mint vállalkozónak is joga van ahhoz, hogy egy munkát ne vállaljon el.

Én nem csodálkozom, hogy egy szervíz kizárólag az általa ismert forrásból beszerzett, általa minőségellenőrzött alkatrészeket akar beszerelni, mert hallottam már olyan esetről, amikor a szervíz beszerelte az "eredeit japán" vitt alkatrészt, aztán amikor meghibásodott a szervízt okolták, hogy biztos szarul szerelte be.

A szakértő mutatta ki, hogy az "eredeti japán" alkatrészt vélhetően Kínában vagy Mátészalkán gyárthatták, és semmiben nem felelt meg a gyári eredeti tulajdonságainak.

A szomszédunk is vett az interneten (ott vajon miért minden olyan olcsó???) egy "eredeti" Bosch villanytűzhelyet és mulatott rajtunk, mert a miénk, több, mint a duplájába került. Most meg én mulatok (bár nem vagyok kárörvendő), mert a tűzhely 8 hónap után megadta magát, és a szerelő közölte, hogy ezt jobb, ha kidobja, mert ezen max. a "Bosch" felirat az eredeti.....

Dr. Mohos Gábor ügyvéd (törölt felhasználó) # 2009.02.02. 10:29

Nyilván a szervíz anyagi érdekéről van szó.
Azt bizonyítani kell, hogy a hozott anyag nem jó, illetve erre fel kell hívni a figyelmet. A fogyasztó saját felelősségére betölthető. És ha a kár bizonyíthatóan a hozott anyag hibájából következik, akkor lehet a garancia megszünteésével próbálkozni( a forgalmazó részéről).

gyurgyo # 2009.02.02. 11:02

Köszönöm a válaszokat.Csak az egyértelműség kedvéért írom le , hogy a /FORD/ automhóz csak azt az alkatrészt veszem meg amit Ford márkaboltban vagy hálózatból vásárolok és adnak hozzá minőségi bizonyítványt és számlát is valamit a gyár által jóváhagyott csak és kizárólag Ford alkatrészt!Semmi gagyit semmi kétségeset. A szakszervízben kapható anyagok ugyanezek csak kb. dupla áron adják. A lényeg számomra, hogy nem utasíthatja el ezeket a szervíz. Az persze lehet, hogy nem vállalja el a vállalkozó a munkát, de miután a garanciális igényemet és a szervízigényemet is a világ bármely Ford szervízében jogosan igényelhetem (lásd: gépkönyv) így az elutasítást feltételezem indokolnia kell.Nem vagyok szakértő, de azt hiszem egy ránézésre nem állapítható meg , hogy a hozott anyag eredeti-e, de ugyenez a veszély fenáll a szervízben is (Tescos olaj betöltése, eredeti számlázása) ha utólag meghíbásodás keletkezik és bizonyíthatóan azon termék miatt amit én vittem az persze más.

monalisa1 # 2009.02.02. 14:44

Tegyük fel egyazonos gyári motorolajról stb. van szó, de míg a sarki kis autósbolt alacsony haszonkulcccsal dolgozik, ezzel szemben a márkakereskedés pofátlanul akár a dupla szorzót alkalmazza - így érthető, hogy ragaszkodnak a saját raktárukból vételezett akármihez is.

Ragaszkodj ahhoz, hogy mindvégig a kocsid mellett akarsz maradni., lehet hogy elküldenének a balesetveszély stb. okán, de te majd vigyázol magadra.