Szakértői vizsgálatnak kell kiderítenie, hogy a hiba már akkor fennállt amikor megvetted a gépjárművet. Ügyvédet kell keresni aki az egész eljárást kezdeményezi, lebonyolítja és perre viszi.
Először íratnék egy felszólító levelet jogásszal, hogy Te elállsz a vételtől és kéred vissza a gépkocsi árát az átíratás költségével együtt. Tértivevényesen kell feladni!
Egy hónappal ezelőtt vásároltam egy Saab 9-3 OG 2.0T típusú járművet. Az autóval azóta nem tettem meg többet körülbelül 5-600 kilóméternél. Egy erőteljesebb gázadás után egyszercsak elszállt az erő az autóból. Mire a szervízbe értem vele, kiderült, hogy mind a turbó, mind pedig a komplett motor tönkrement, aminek sok alkatrésze el is deformálódótt. A megoldás most komplett motorcsere, turbócsere, amit csak el lehet képzelni. Ennek az ára munkadíjakkal együtt 6-700.000 forintra rúg. Az autót magánszemélytől vásároltam, a szerződésben nincsen kikötés a szavatosságra vonatkozólag, így úgy gondolom, hogy az él. Szeretném megtudni, hogy ebben az esetben mire számíthatok a fogyasztói, szavatossági jogaimból kiindulva. Tisztában vagyok vele, hogy bizonyítanom kell azt, hogy a hibát nem én okoztam, az már az adásvételkor megvolt, így rejtett hibának minősül. Mivel az autóval nem tettem meg többet 600 kilóméternél a vásárlás óta, úgy gondolom, hogy jó esélyekkel indulok az ügyben, mégis szeretném az Ügyvéd Úr véleményét is kikérni. Köszönettel: András
2012 óta eltelt 4 év. 1 éves garancia idő lejárt. Sajnos ezt nektek a Ti költségeteken kell rendbehozni. Vegyél a bontóból egyet, hátha olcsóbban jössz ki.
2012. március 29-én vettük Citroen C4 Picasso autónkat. A rádiós része a navigációval együtt van vezérelve és most "megbolondult". A rádió magától bejön, 87,5 a sáv, 30 mp-ig megy, utána elmegy, majd 5 mp múlva visszajön. Közben lehet állítani az adókat, szól is, lehet a nyelvet, az időt, stb beállítani, de utána minden elmegy és megint kezdi a 87,5-es alapbeállítással. Tehát nem ment el semmit a memóriájába. Kérdésem: a rádiót rendeltetésszerűen használtuk, egy karcolás sincs rajta, a debreceni és a miskolci szervíz sem tudja megcsinálni, a kicserélését javasolják, ami nem kevés! Az eladó kereskedővel felvállaltathatom-e a javítást/cserét, mert ez rejtett hiba lehetett??? 4 éves múlt az autó, nem hiszem, hogy ilyen hamar tönkre menne, mi mindenesetre nagyon vigyáztunk a "kicsike" minden porcikájára. A kereskedő teljesen elzárkózik, azt mondja, neki ebből biztosan semmi baja nem lehet, nem is hajlik még kompromisszumra sem. MIT AJÁNL, MIT TEGYÜNK?
Véleményüket, segítségüket kérem. 07 30-án vásároltam egy használt autót márka kereskedésben (BMW) . Ma azaz 08 29-én összesen 15 napot volt a közvetlen tulajdonomban, 16 napot az szervizében. Vásárlástól számítva 212 km-t tettem meg vele. Amit csináltak rajta: négy féktárcsa és fékbetét. (fémesen reszelt már megvételkor), porlasztó csúcsok (nem indult melegen és nehezen egyébként már a telephelyről távozáskor) szerelés közben egy rugó csere mert törött volt állítólag ez veszélyes is lehet. Mi van hátra? Szerviz alkalmával kiderült, hogy az izzitás vezérlés hibás. Már vásárlás előtt kiderült és igéretet kaptam: a rossz jobb oldali visszapillantó tükör javitasra, a jobb első ajto belső fogo cserére. Ezen kívűl egy alkalommal használt szélvédő mosás során leesett a reflektor mosó fedő lemeze. Ezen javításokért 620.000 ft kérnek. Mikor szavatosságra hivatkoztam azt a választ kaptam. Uj féktárcsa és betét stb- jogalap nélküli gazdagodás! Hogy van ez?
„Állítása szerint a kasznit kijavíttatta, minden más teljesen jó állapotban van. Pénteken kiderült, hogy a hátsó teleszkópok sem jók, az alváz pedig tiszta rozsda. Telefonon azt mondta, hogy nem veszi vissza, biztos én csináltam vele valamit 1 nap alatt.Van lehetőségem kikényszeríteni a visszavásárlást? Mivel kereskedő, így törvény szerint 1 év szavatosság terheli.”
Nyilván nem ismerünk minden kerülményt, de alapvetően ha a vásárló él a szavatossági jogával, akkor a kereskedőtől a hiba kijavítását, a gépjármű kicserélését, ill. árleszállítást kérhet, végső esetben pedig elállhat a szerződéstől. A kereskedő a szerződésbe sem foglalhatja bele a szavatosság kizárását, ha magánszemélyként vásároltad. A Ptk szerint fogyasztóként történő vásárlásnál, a vásárlástól számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a hiba oka a vásárlást követően keletkezett.
Előző témában helyesbítés: az Alexandra Car Import Kft. és a Favorit Motors Kft. foglalkozik autókereskedéssel. A másik említett egy ugyanazon ill. alternatív címen is szereplő egyéb tevékenységet folytató cég.
Jelenleg is hirdetnek és szedik a naiv "áldozatokat".
Kedves Fórumozók! Csütörtökön vettem egy 2004-es Mazda Mpv-t kereskedőtől. Állítása szerint a kasznit kijavíttatta, minden más teljesen jó állapotban van. Pénteken kiderült, hogy a hátsó teleszkópok sem jók, az alváz pedig tiszta rozsda. Telefonon azt mondta, hogy nem veszi vissza, biztos én csináltam vele valamit 1 nap alatt.Van lehetőségem kikényszeríteni a visszavásárlást? Mivel kereskedő, így törvény szerint 1 év szavatosság terheli. Válaszokat köszönöm! Király Zs.
„Ismerősömék telefonon beszéltek jogásszal, rendőrrel, és akivel tudtak, mindezt a kereskedő átkozódásai közepette - akik elmondták, hogy ugyan a vásárlónak van igaza ebben esetben, akár a teljes összeg visszavételére is jogosultak a jogos elállás esetén, de a dolgot csak bíróságon, min. féléves procedúrával, addig ismerősöm nevén az autó forgalmijával, biztosításával stb. - lehetett volna elintézni.”
Miért beszéltek jogásszal, ha nem fogadták meg a tanácsát?
Szó sincs róla, hogy egy elállás miatt szükségszerűen bíróságra kellene menni, hiszen a kereskedőnek is érdeke a gyors megegyezés. A biztosítás fizetési kötelezettség sem valódi indok, három ezer forintért ki lehet vonatni az autót ideiglenesen a forgalomból, és akkor már nem kell fizetni.
Figyelmeztetésül egy rövidített történet használt autó vásárlással kapcsolatban.
Ismerősöm kinézett egy autót a hasznaltauto.hu-n, majd elmentek megnézni. Az érdi (Kárpitos u. 20.) kereskedésben ismerősöm megnézte az autót (külföldről behozott, még ideiglenes rendszámmal), és a hirdetett adatok alapján letette az 50.000 Ft foglalót, majd az átírásra másnap átutalta a 100.000 Ft-ot.
Az autó még a kereskedésben, átírva nincs.
A kereskedő által megbízott biztosító visszaigazolta az adatokat e-mailben, más évjárattal, más lóerővel, sokkal gyengébb motorral, - egyszóval más adatokkal, mint ami a hirdetésben volt. Ismerősöm hívta őket, hogy ezekkel a paraméterekkel az autó nem fog kelleni. Elmentek megbeszélni, mire a korábban szerződő fiatal kishölgy helyett hárman fogadták őket fröcsögve, fenyegetőzve, hogy még fizessenek 100.000 Ft-ot, a másik 150.000 Ft-on felül, merthogy ők most milyen rosszul jártak. Érvelni, a problémát felvázolni sem lehetett, nem hallgatták meg őket. Ismerősömék telefonon beszéltek jogásszal, rendőrrel, és akivel tudtak, mindezt a kereskedő átkozódásai közepette - akik elmondták, hogy ugyan a vásárlónak van igaza ebben esetben, akár a teljes összeg visszavételére is jogosultak a jogos elállás esetén, de a dolgot csak bíróságon, min. féléves procedúrával, addig ismerősöm nevén az autó forgalmijával, biztosításával stb. - lehetett volna elintézni.
A kereskedő addig variált a számlákkal (többféle adásvételivel, számlákkal próbálkozott átverni őket, további fizetésre kényszeríteni őket), míg legkevesebb 150.000 Ft - tal károsította meg őket. Ezt választották a bíróságra járás helyett, és a békesség kedvéért. A kereskedő és kísérete kifelé menet még a legcifrább átkokat szórta rájuk.
Mindenkit óva intek az Alexandra Car Import Kft. / Pákozd Invest Kft, - 2030 Érd, Kárpitos u. 20. kereskedőtől!
Említeném, hogy már több feketelistán, fogyasztóvédelmi szégyenfalon fenn van az érdi kereskedés (pl. http://www.fogyvedok.hu/…lkozasok.pdf), így nem egyedi a fenti eset.
Nincs az a bíró aki vásárló mellé állna, hiszen egy öreg autóban bőven megvan az a lefutott táv, amikor a hibák előjönnek. Természetes avulásról beszélek. Addig jó, míg a kereskedő segít valamit, mert ha perre viszed az öreg járgányodat, akkor bukóvári az egész. Tapasztalatból írtam, mert két ismerősöm is elbukta az ügyet. Békéltető testület tagja vígan bekérdezett az ismerősömtől, hogy "magának erre van ideje?" Mit gondolt, hiszen ez a kocsi még jó, hogy nem esett szét. Szóval jók az esélyeid.
"Sokkal előnyösebb jogilag a használtautó vásárló számára, ha az autót kereskedőtől vásárolja. Ez esetben fogyasztói szerződésről beszélünk. A törvény minimálisan 1 év szavatosságot ír elő, és ettől szerződésben sem lehet eltérni. Az egy éves szavatosság fogyasztói szerződés esetén azt jelenti, hogy az első 6 hónapban felbukkanó hiba esetében a kereskedő tartozik automatikusan helytállással, ezen kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a fogyasztó vásárlás után keletkezett. Ennek tipikus esete, ha a fogyasztó a gépjárművet nem rendeltetésének megfelelően használta. Az év második felében (7- 12. hónap) szintén felelősséggel tartozik, ám ha első kereskedő véleménye szerint a hiba a vásárláskor még nem volt meg, a fogyasztó kötelezettsége bebizonyítani ennek ellenkezőjét. Nem szabad azonban azt elfelejteni, hogy az autó használtsági fokából eredő hibákért nem felelhet a kereskedő."
Nos, úgy gondolom, a hátsó futómű nem két-három út alkalmával ment tönkre...
Az egy dolog, de ez akkor is egy 25-30 éves 150 ezer Ft-os autó, aminél már az is elég szép teljesítmény, hogy megy. Kivéve ha gyűjtői darab, de a leírás alapján ez nem derül ki. De nem lehet jó tanácsot adni, pont a kocsi értéke miatt, mert ha a kereskedő nem megy bele valamibe, akkor többe kerül a per, mint a kocsi.
Ezúton kérnék segítséget Önöktől! Három hete egy kereskedésben a kereskedőtől vásároltunk egy Trabantot. Kipróbált állapotban hoztuk el. Sajnos nem tudtunk vele sokat járni, lévén a forgalomból igeiglenesen ki volt vonva. Aztán valamelyik nap, hogy kényszerültünk menni vele, a hátsó felfüggesztésből a lengőkar csavarja kiesett. Beszéltünk az autókereskedővel, aki azt mondta, garanciába megcsinálja. Ez "meg is történt", tegnap mentem az autóért, azt mondták, az autó kész. Ám 3 km múlva ugyanez a probléma ugyanitt előállt. Kérdésem a következő. Köteles-e a kereskedő visszavásárolni az autót? Esetleg létezik-e más módszer a kártalanításunkra? A válaszokat előre is köszönöm!
Tisztelt fórumozók! Három hónappal ezelőtt vásároltunk a párommal egy kerekedésből egy 15 éves Japán autót. Németországból lett behozva, mi vagyunk az első itthoni tulajdonosai. El hozatalkor apróbb rozsdafoltoktól eltekintve hibamentesnek tűnt az autó. A vételkor az árba belealkudtuk a friss műszakit is. Így is hoztuk el 129 ezer km-rel az órájában. Az eladó egyedül azt javasolta, hogy még tél előtt egy teljes alvázvédelmet, valamint egy olajcserét csináljunk. Kettő és fél hónapig semmi probléma nem volt, se egy zörej, semmi, szépen ment. Sokat igaz nem mentünk vele, csak itt a városban esetleg a közeli faluba. Ez után jelentkeztek a gondok. Mentünk volna a hétvégi bevásárlásra a helyi hiperbe, mikor is odafele éreztem, hogy a fék nem úgy fog mint szokott. Mikor kijöttünk látom tócsa van az autó alatt. Olaj! A fém fékcső ami megy hátra középtájon megadta magát. Ismerősnél, az aknában nem csak ez derült ki, hanem hogy a benzintank (fém) is szivárog alul. Nem csöpög csak szivárog. Valamint hogy a néhány hónappal ezelőtti néhány rozsdafolt megszaporodott. A csövek cseréjénél gyakorlatilag szétmállott az alvázvédelemnek szánt festékanyag. Kicseréltük a fékcsöveket. A tank mivel leszedni nem tudtuk, mert a csavar annyira rá volt rohadva, egy kétkomponensű gyurmával be lett tömve. Javítás után ami kb egy hetet vett igénybe, irány újra a hipermarket. Kijövök alánézek, nem ereszt, nem csöpög semmi. Nagyon jó! Irány haza! Kanyarodok még a parkolón belül a kivezető közlekedő útra, a „fekvőrendőrt” kikerülve. Jobbkanyar... RECCS! Kiszállok. A bal első kerék kifordult. Az alsó lengőkar gömbcsuklója kiugrott. A féltengely kicsúszott. A váltóból az olaj kifolyt. Elgondoltam néhány órával később, hogy egy hónap múlva megyünk messzebbre a családdal, autópálya blabla... és ez ekkor történik egyszerre. Valahol egy kanyarban, vagy egy bukkanón (kátyún) a bal első ki! Még a lélekjelenlét engedett volna egy kis féknyomot a közeli fa / korlát / szembejövő kamion előtt, de a fék pont nem fog teljesen / teljes erejével. CSATT! Pechre a tank meg szivárog.... Még egy fakereszt az út mentén! Igazából szerencsések vagyunk! Ez nem így történt! A városon belül kis sebességgel. Se nekünk se másnak nem esett semmi baja. Hálásak lehetünk az őrangyalainknak! Másnap hívtam a kereskedőt. Elmondtam a sztorit. Sajnálja a dolgot, de Ő csak a jogszabályban rögzített főalkatrészekért felelős ezen időtávon (motor, váltó). Annyit tud segíteni, hogy amit kell cserélni alkatrészt azt Ő ötven százalékos kedvezménnyel meg tudja venni. Ennyi. Igazából most csak (néhány nap távlatából) azon gondolkozunk, hogy melyik ügyvédhez menjünk. Szerintem jogosan járna vissza a vételár, és lehet megkérdezném / feljelenteném a kocsit vizsgáztatót is. FRISS MŰSZAKIVAL, úgy hogy három hónap leforgása alatt kevesebb mint ezer kilométer után szétesik az autó alattam, szerintem jogos lenne a követelés. Nem ügyvéd neveket szeretnék a fórumozóktól. Tapasztalatot, ha találkozott már hasonlóval. Valamint leírnám, majd később, hogy ennek mi lett az utóélete.
Tisztelt Fórumozók,segítők: Hozzáértők véleményét várom mihamarabb,mert ügyem nem vár halasztást sajnos :(. 2016.04.01-vel vásároltunk egy 1.2 Fiat Puntot magánszemélytől az otthonában. Nagyon sürgősen kellett az autó,mivel kismama vagyok és hát a szükséges közlekedéshez kellett egy kocsi(párom külföldön van-nincs itthon mindig),az utolsó pillanatban találtunk rá az interneten, és nagyon megörültünk mivel a lakhelyünkön volt hirdetve. Felhívtuk a tulajt, el is mentünk házhoz megnézni az autót, ki is próbáltuk, párom megnézte a kocsit amennyire tudta,másnapra meg is beszéltük a vételt.Elhoztuk,átírattam,biztosítást kötöttem rá(ami ilyenkor kell ugye),közben már központi zárat rakattunk bele,rádiót,mivel az előző nem működött(de nem is ez a lényeg). Arra lettem figyelmes,hogy nagyon fogy az olaj a kocsiban,mikor elősször megnéztük észre vettük,hogy valahol szórja az olajat,párom ki is cserélte a szükséges alkatrészt,hogy majd akkor most jó lesz,hát de nem :(. Megbeszéltük ,hogy elviszem olajcserére,mert hát az jó ha megtörténik autó vásárláskor meg a szükséges vezérműszíj csere is ráfér,meg akkor nézzék át stb.Meg is beszéltem az autószerelővel,hogy viszem a kocsit,majd mikor odaértem a szerelőhöz,és hogy akkor neki állnak és kicserélik az olajat,hát ugye szerették volna felemelni,de nem lehetett,mert nem volt küszöb alul....,jó akkor megoldják máshogy,végül felemelték,hogy nem szakadt le a kocsi,és lám csodát közlik velem(aki nem ért a kocsikhoz),hogy Te Úr isten ennek a kocsinak a kasznija teljesen el van rohadva....,kész élet veszély ezzel hosszútávon közlekedni,mutogatták,hogy mi minden van elrohadva,ezen nem hogy olajat ne cseréljek,hanem vihetném egyenesen a bontóba :(. Hát én nagyon megrémültem,hogy most ez komoly...Nem kell idő és a vezető oldali ülés meg fog rogyni,ütközni véletlenül se ütközzek,meg belém se jöjjenek,mert akkor szétesik a kocsi,kérdezték is a műszakija mikor jár le,megnéztük,2015.10 hónapban csináltatták meg,ami 2017-is érvényes.Szóval egyből felmerült,hogy egy ilyen állapotú kocsi hogy mehetett át a műszakin????Eladni se tudom senkinek,mert ha történik valakivel valami,akkor engem perelnek be,ami nem hiányzik. Szóval az a kérdésem,hogy a tulajhoz visszavihetem a kocsit és kérhetem tőle vissza a pénzt,sőt az átírás,biztosítás költségeit is,mivel erről nem tájékoztatott minket,hogy el van rohadva a kocsi alja kész életveszély az autó,főleg,hogy tudta,hogy kismama vagyok,illetve a szerződésben sem sorolta fel a hibáit az autónak....Így átverve érzem magamat,és az is dühít,hogy tudta,hogy nekem kell és babát várok,így nem csak magamért tartozok felelősséggel!!! Válaszokat előre is köszönöm!!
2016 05.10 eladtunk egy seat Ibiza típusú 2004-es évjáratú autót. A kocsit ithon vásárolt 2000 kiloméam 2 éve és 20000 kilometert mentem vele, hibátlanul működött. Garantált 100000 km volt az autóban. Itthon 2015 októberében volt műszakin, úgy adtam el az új tulajdonosának aki megtekintette és kipróbálta. 05.30-n jelentkezett, hogy motorhibás lett az autó és én javíttassam meg, saját költségemre. Az ő szerelője elmondása alapján rossz a kompresszió) Ilyenkor mi a teendő, hogyan oszlanak meg a költségek? Előre is köszönöm a segítséget! Üdv ari1
2016 januárjában eladtunk egy Renault Espace 2.0 DCI típusú 2009-es évjáratú autót. A kocsit én hoztam haza külföldről, 2000 kilométert mentem vele, hibátlanul működött. Garantált 140000 km volt az autóban. Itthon leszervizeltem, úgy adtam el az új tulajdonosának. Aki március végén jelentkezett, hogy motorhibás lett az autó és én javíttassam meg, saját költségemre. Az ő szerelője elmondása alapján csapágyas lett a motor ( a karter van tele fémtörmelékkel) Ilyenkor mi a teendő, hogyan oszlanak meg a költségek? Felájánlottam a vevőnek, hogy fizetem a költségek felét, de nem fogadta el. Előre is köszönöm a segítséget! Üdv Tüllcsi
2016 januárjában eladtunk egy Renault Espace 2.0 DCI típusú 2009-es évjáratú autót. A kocsit én hoztam haza külföldről, 2000 kilométert mentem vele, hibátlanul működött. Garantált 140000 km volt az autóban. Itthon leszervizeltem, úgy adtam el az új tulajdonosának. Aki március végén jelentkezett, hogy motorhibás lett az autó és én javíttassam meg, saját költségemre. Az ő szerelője elmondása alapján csapágyas lett a motor. Ilyenkor mi a teendő, hogyan oszlanak meg a költségek? Előre is köszönöm a segítséget! Üdv Tüllcsi
Szerintem fogadd el és fizess te is. Békéltetőkről annyit, hogy nagyon szolgáltatóbarát hírében áll. Testvéremnek volt egy ügye és a kedves békéltető megkérdezte, hogy magának ilyen sok szabadideje van? Erről ennyit. Rásóztak egy full sz.r mobilt amit sajnos el is bukott. Ha javíttatod és beszállsz a kts-be kérj számlát!
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.