Gyorshajtás


Véleményem # 2014.09.02. 06:50

A baleset megelőzés és a biztonságos közlekedés fenntartása a cél.
A te verziód is egy álláspont.
De ilyen sebességnél a fék út növekszik és hirtelen bekövetkező váratlan közlekedési szituációkat nem lehet biztonságosan lereagálni. A reakció idő is fontos tényező meg sok minden egyéb még...
90 km/h sebességnél sem lehet elkerülni olykor, de felette viszont csak nő a kockázat és a balesetveszély.

kutyafile # 2014.09.01. 16:32

Köszönöm. Megírom majd mi lett belőle....

Vélemény
Igazad van. Nem vagyok gyorshajtó hidd el. (30 év vezetés, cirka 7-800 ekm van mögöttem baj nélkül). Hosszan mentem türelmesen a 3-4 kis autó után 70-75 -el. Hosszú egyenes volt, gondoltam gyorsan megelőzöm őket, nem egyenként. Belátható volt minden.Láttam, hogy semmi oka. Gondolom az első nem mert teherautó előzésbe kezdeni, a többi pedig az elsőre várt. Elől ment egy teherautó. Nagyon nagyon messze láttam egy sárga villogót. Visszajöttem türelmesen a teherautó mögé. Azt hittem távol valami baj van, de nem, csak fűvet nyírtak. Aztán a messzeségből előjött a trafi is szembe.....Vagy vagy....

Azt gondolom az a korrekt gyorshajtás mérés (az ilyenek miatt is) amikor egy adott szakaszon figyelik mennyi idő alatt teszi meg. Az alapján hívnám én gyorsHAJTÁSnak. 80-85- el megy előtted teherautó Te is gondolom kilépsz kicsit, hogy rövid idő alatt viszonylag, biztonságosan befejezd.Ez a mai "mutatványom" szerintem fizikailag semmivel nem rosszabb, mintha egyenként hozzáfogok kerülgetni őket, oda vissza. Most ezt objektíven próbálom megközelíteni, nyilván nem paragrafusok alapján.

Tudom természetesen , hogy a pénz beszedésről szól ez az esetek 95%-ban. Így lényegesen többet lehet mint a másik mérési elv alapján.

pohicop # 2014.09.01. 15:10

Az autóban elhelyezett mérőkészülék hatótávja nagy mértékben csökken a jelenleg alkalmazott új autók hővédős színezett üvege miatt. A Fáma III laser olyan 650 méterről képes megmérni.

Ha bemért akkor lekövet és videófilmen látszódik ki volt az aki a távolban gyorsan hajtott és mikor közelebb ér akkor látszik tisztán az frsz.

50-es korlátozást például véve 60-68 között ha bemérnek akkor szabs. és vagy a helyszínen bírságolnak ha van leállító ember vagy kiküldik az adatlapot, hogy nyilatkozz ki vezette az autót.

69-től közig eljárás küldik a csekket befizeted és ennyi.
Ha megállítanak és felírják az adatokat akkor megy a csekk és a pontok is.

Véleményem # 2014.09.01. 14:59

kutyafile

A 70-el cammogót nem 120-al szokás megelőzni. Meg lehet 90-el vagy esetleg 100-al az belefér még.
Az 1000 méter már jó, mert a trafi akkor már bőven méri a sebességet. Rendszámos képet közelebbről készít.
Méri a gyorshajtó sebességét, esetedben 120 mondjuk, a kamerával akkor ezt az autót követi végig a kezelője. Ahogy közeledik, úgy lesz egyértelmű a szín a típus majd a rendszám. így már meg is van a korábban 1000 méterre lévő gyorshajtó. Folyamatos felvétel készül így az autó ez alatt nem változik át, tehát rögzítésre kerül a jogsértés.
Ha esetleg olyan volt a forgalom, vagy a teherautó mögött úgy haladtál, akkor lehet a rendszámot nem tudta rögzíteni. Ez egy halvány remény lehet, hogy nem lesz bírság.

Majd jön pohicop és hozzászól a "szakmabeli"

wers # 2014.09.01. 14:31

Véleményem, kutyafile! Ha nem állították meg, akkor nem tudják, ki vezetett, így nincs büntipont. Drága párom gyakorlott gyorshajtó (főként az én kocsimmal). Ilyenkor első kőrben küldenek egy levelet , hogy megállapítsák, ki vezetett. Mivel szelektív a memóriám, arra emlékszem, hogy nem én, de arra nem, hogy ki. Január-február körül volt utoljára ilyen esetünk, azóta változott-e azt nem tudom.

kutyafile # 2014.09.01. 13:48

Vélemény....

Köszi.
Persze nem vagyok járatos:-).
90 helyett max 115-120 korul. De akkor meg tuti messze voltak, 700-10000 meter. De lehet tobb.Aztan visszasoroltam, egy teherauto moge. Nem tudom milyen messzirol csinal rendszamos kepet. De amikor 100-200 meterre volt mar nem mentem gyorsan. Nem is szoktam egyebkent , csak 70-el cammogtak elottem, es kieloztem most....

Véleményem # 2014.09.01. 13:22

kutyafilé

  1. Az sem biztos, hogy bemértek.
  2. Ha mégis, akkor jár büntetőpont.
  3. Nem derül ki mennyivel mentél, az sem mi volt az útszakaszon a korlátozás.
  4. Ha egyáltalán bemértek akkor mégis mennyivel... ettől függ az összeg.
  5. Amíg a határozat nem érkezik meg, addig semmi konkrétum nincs, szinte az egészről beszélni sincs értelme.

Hozzá nem értésed látszik, de ha érdekel a téma akkor olvass vissza ebben a topicban amennyit csak akarsz. Ha a pont érdekel vagy a bírság összege, akkor google-ban lehet találni kalkulátorokat.

kutyafile # 2014.09.01. 13:12

Sziasztok!Eloztem ma , sokkal kesobb lattam meg hogy a szembe jovo auto trafi.Addigra mar persze regen visszasoroltam. Nem allitottak meg. Ilyenkor most adnak bunteto pontot ha tul sokkal mentem vagy csak a csekket kell befizetni majd? 3-4 eve jartam igy. Akkor csak a 30 000 csekket kuldtek. Ismeros koromben mostanaban nem kapott senki. Tudja valaki? Koszonom.

pohicop # 2014.08.14. 05:53

gerbera317!

Igazad van, közig esetén. De 50-es korlátozásnál csak 69-től áll meg a közig eljárás. Alatta szabálysértés valósul meg 60-68 között és ott igen is maradt a régi rendszer ;)

Véleményem # 2014.08.13. 21:51

Olvasson vissza! szinte minden második kérdező ezzel jön ide a fórumra és a válasz ugyan az.
röviden: fizetni kell!

istvan.marton # 2014.08.13. 11:43

Üdvözlök mindenkit!

Kaptam egy csekket Szombathelyről és megnézve a fotókat a következőt tapasztaltam; 3 képet töltöttek fel a képekből az elsőn ahol 50 helyett 69 a sebesség sem a rendszámot sem a színt nem lehet felismerni (típust is alig) a második képen a rendszám abszolút olvashatatlan talán a típus és a szín felismerhető (sebesség 59 kmh) a harmadik képen ahol a rendszám olvasható 44 kmh a sebesség lakott területen. Ez elég bizonyíték a gyorshajtásra?.
befizessem/nefizessem?
köszönöm a segítséget.

Kelvin (törölt felhasználó) # 2014.08.10. 15:05

ha le is írnám a szakasz számokat, mit fogsz belőle érteni a fiktív problémáddal?
akkor tessék:

  • Ket. 28/A (1), 71. § (1), 72. § (1), 78. § (1), 98. § (1), 99. §, 102.§
  • 1988. évi I. tv. 21-21/A, 48. § (5)
  • 410/2007. (XII.29.) Korm. rendelet 1.§, 2. §, 10. §, I. melléklet
  • Kresz 26. § (1) bekezdés a) pont
  • Itv. 29. §
  • 410/2007. (XII.29) Korm. rendelet 9. § (2) bekezdés a) pont
  • 194/2005. (IX.22.) Korm. rendelet 5. §, 8. §

ha kiszabnák veled szemben a büntetést, akkor ezek a jogszabályhelyek lennének megjelölve :)

ius latratus # 2014.08.10. 14:47

Nem mindegy?

bocii # 2014.08.10. 14:45

Azaz?
Nekem nincs autóm, nincs házam, nincs semmim.
Paragrafus száma?

Kelvin (törölt felhasználó) # 2014.08.10. 13:52

ha gyorshajtás miatt megy a közig. bírság, akkor abban az esetben nem lehet közmunkában ledolgozni.
ha az illető vállalja, akkor ugyanaz fog vele történni, mint ami veled történne.

bocii # 2014.08.10. 13:15

Sőt kérhetnék még arra is paragrafus számot, ahol le vannak írva a sebességmérés módjának, követelményeinek, alkalmazásának dolgai? Magamtól nem találok semmi ilyesmit. Köszönöm!

bocii # 2014.08.10. 13:11

Legyen kedves mondja meg valaki, hogy mi a helyzet akkor, ha tegyük fel kijön egy közigbírságos csekk és nem üzembentartó követte el, így fizetni sem akar, viszont tudja ki volt, aki vállalja is! Ez esetben mi fog történni az illetővel? Ő már kérhet közmunkát, elzárást rá? Örülnék valami paragrafus számnak is alátámasztásul. (Ne kárörvendj nem történt meg az eset, csak érdeklődöm a jövőre nézve.)

Véleményem # 2014.08.04. 11:26

egy évvel ezelőtt kellett volna ezen elmélkedni, most már olyan mindegy.

McGyweR # 2014.07.31. 19:58

Sziasztok.

Kaptam egy gyorshajtási papírt, kb egy éve. Még mindig nem fizettem be, mert nem érzem jogosnak. Az első képen 109-et mutat a traffi, mellettem egy X5-ös BMW ami elhúzott mellettem de a kép szerint rám fókuszált. a 2. képen már csak 57-et mutat alig 3 másodperc elteltével. A 3. képen pedig 45-t mutat. Ha 65-75 között küldték volna a csekket, szó nélkül befizetem, mivel annyival sajnos mentem.
A kérdés. Lehetséges, hogy a BMW sebességét vetítették ki rám? Tudom, hogy nem mentem 109-el.

Köszi a választ!
McGyweR

gerbera317 # 2014.07.04. 16:17

Na most itt vannak törvényi lehetőségek bizonyos esetekben.... közeli hozzátartozó esetén...

Csakhogy a gyorshajtás éppen nem tartozik a "bizonyos esetek" közé. Az objektív felelősség lényege, hogy valaki mindenképpen felelősségre vonható. Vagy az üzemben tartó, vagy az, akit felnyom. Ha az üzemben tartó nem nyomja fel a hozzátartozóját, akkor továbbra is ő maga fizet.

Az objektív felelősség a Kkt. 20. § (2) k) pontja szerint a megengedett legnagyobb sebességre („gyorshajtás”), a biztonsági öv használatára, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, a járművezető szervezetében a szeszes ital fogyasztásából származó alkohol tilalmára („ittas vezetés”) a vasúti átjárón való áthaladásra, a behajtási tilalomra, a korlátozott övezetre (zóna), a kötelező haladási irányra, az autópálya leálló sávjának igénybevételére vonatkozó rendelkezések megszegőire terjed ki. Itt egyszerűen nincs kibúvó.

pohicop # 2014.07.04. 15:45

Mailmedve!

Te ha jól gondolom úgy kerültél megmérésre olvasatom szerint, hogy a gép közig értékre volt beállítva automatán és manuális indítással lettél megmérve közig érték alatt tehát szabs értékre.

Ilyenkor megállítanak és intézkednek.

Vagy

Nem állítanak meg és kiküldik az adatkérő lapot, hogy mond meg ki vezetett, hiszen szabs eljárásról beszélünk.
Erre válaszolnod kell mindenképp mint a jármű üzembentartója. Na most itt vannak törvényi lehetőségek bizonyos esetekben.... közeli hozzátartozó esetén...

pohicop # 2014.07.04. 15:06

Rasmanov!

Bocsánat, ezt hittem ércelődsz az elején a mondanivalódnak. Örülök, hogy csak vicceltél :)

Amikor én felszereltem beindult egy olyan folyamat, ami során "értelmesebb" emberek kerültek bele a gépezetbe. Érettségi minimum, erős szűrés.

Ennek már jó pár éve vége. Újra hanyatlunk. Eltörölték a 25 utáni nyugdíjat, már nem is olyan vonzó a pálya. Fizetés kezdőknek 100.000, ez sem túl vonzó. Terhelés egyre nagyobb, jogbiztonság kicsi, kirúgási veszély nagy.

Egy szó mint száz egyre kevesebben vagyunk, egyre több tapasztalt kolléga szerel le és megy külföldre vagy bárhová máshová dolgozni, ahol kevesebb a felelősség és több a pénz a nyugalom.

Megszűnt az érettségi követelmény, jöhet boldog boldogtalan, a szűrés gyenge, mert hát a kevésből nem nagyon van mit szűrni.....stb. A többit képzeld el, biztos menni fog, hová lukadunk ki megint...

pohicop # 2014.07.04. 15:01

Minden tábla kihelyezéséről van úgy tudom a közútnak tudomása és jegyzőkönyvezve is van. Nem tudom ez számít e, csak gondoltam közlöm. Kátyús balesetnél volt már probléma ami miatt kellett keresni, hogy mikor került ki oda a tábla, és hát meg tudták mondani...

gerbera317 # 2014.07.04. 13:30

a települési napló tartalma "erősebb" mint a dokumentum

Ez nem EKB (erősebb kutya b@rátkozik) elvén működik, hanem az egyszerű tényállás meglétén alapul Ez pedig az, hogy ott csak 80-nal szabad hajtani, te pedig 99 fölött mentél. Ez egy olyan ténypárosítás, amit nem tudsz megdönteni.

A fotó, és rajta a jármű sebessége: rögzített bizonyíték. A kitelepülésre vonatkozó adat pedig jegyzőkönyvben rögzített tényadat. A fotón látható limit is jegyzőkönyvi adat. A közigazgatási, a bírósági, de a végrehajtási eljárásban (Ket., Pp., Vht.) is megvan arra a lehetőség, hogy a jegyzőkönyvben, határozatban ejtett elírást, számítási hibát stb. kijavítsa az eljáró hatóság. A kijavításra okot adó körülményt nem kell külön bizonyítani: "kijavítom, mert utólag észleltem, hogy a jegyzőkönyvön az időpont hibás - az eljrásá nem 17 óra 08 perckor kezdődött, hanem 15 óra 08 perckor." Punktum. Aki ezzel nem ért egyet, annak kell bizonyítania, hogy az eljárás igenis 17.08-kor kezdődött. Te vajon tudod bizonyítani, hogy a tárgyalt útszakaszon más volt a sebességkorlátozás, mint amiről a marasztaló határozat szól? Nem valószínű, igaz? Arról nem is beszélve, hogy ténylegesen helyes adatot egy másik jegyzőkönyv (a települési napló) helyesen rögzítette.

Még mindig fennáll a lehetősége, hogy fellebbezel, és megpróbálsz a hatóságnál az EKB elvére hivatkozni. Te dolgod.

Mailmedve # 2014.07.04. 12:06

Kedves gerbera317,

2014.07.03. 15:20 válaszod, érthető és logikus volt, és csak egy kicsit személyeskedő, amit külön köszönök.

Bár jelezted, hogy ebben a témában nem folytatsz további vitát, de hátha mégis vagy esetleg más tudja a konkrét jogszabályokat ami alapján a települési napló tartalma "erősebb" mint a dokumentum, illetve, hogy ha a dokumentumot (jelen esetben a fényképet) annak alaki hibája miatt figyelmen kívül kell hagyni vajon a települési napló önmagában elegendő e a szabálysértés tényének megállapításához.

Szerintem nem, mert akkor nem is kellene a fénykép!

Csak, hogy egy kicsit mentegessem magam, egy "kint felejtett" építkezés utáni tábla volt, természetesen akkor is be kelet volna tartani a szabályokat, de ha ők megszeghetik azzal, hogy az indokoltság megszűntével nem szedik vissza és ezzel a lehetőséggel élve sebességet ellenőriznek akkor én is mindent megtehetek, hogy a fizetésem harmadát ne adjam focipálya építésre, ja igen mert még a focit is utálom, hát én ilyen vagyok.

De tényleg csak a jogi része érdekel nem a nyavalygás.

A törvény nem az erkölcs, hanem a mindenkori hatalom erőszaka a társadalom felett, hogy ha ez a többség akaratával egyezik akkor azt boldog demokráciának hívjuk, ha nem ... én ezen játékszabályokon belül "játszanék".