Élénk a fórum (sajnos), de így a jó, mert ezekből az írásokból is meríthet valaki valami számára hasznosítható tanácsot! Én nem akarok az idegeitekre menni, csak a kártérítési ügyem újabb fejleményeit szeretném megosztani veletek! Egy hónap elteltével jött a válasz, hogy a kártérítési ügyemet Nyíregyházáról áthelyezték Miskolcra, ezen ültek egy hónapig! Felhívták az ügyvédemet, hogy
csatoljak a lakásom értékcsökkenéséről szóló hivatalos igazolást, (amiből miattuk kellett elköltöznöm,) ha lehet a polgármesteri hivatalból! Ezt, hogyan képzelik?
csatoljak egy hiteles tulajdoni lapot, amit nem tudom kiadnának-e nekem, mivel sikerült érték alatt jóval eladni a lakásom!
írjam le részletesen, hogy hová költöztem el, gondolom aggódnak miattam,
(ki érti ezt, miért van ezekre szükségük???? a behajtásra elég egy smasszer)ha ezeket megkapják átkerül az ügyem egy direkt erre a célra összeült bizottság elé ami ráérősen megvitatja és az ügy így nyúlik tovább! Ez több mint pofátlanság! Ja még valami, az ügyvédemen keresztül is elnézést kértek, majd el bőgtem magam mikor mondta!
Az alábbi ügyben szeretném kérni a véleményeteket, hogy mire számíthatok.
2007-ben vásároltunk egy új házat. A birtokbavétel tájékán az egyik szerelő eltörte az egyik plombát a gázórán. Nem tudom, hogyan.A darabjai talán még azóta is megvannak... Ekkor felhívtam az ügyfélszolgálatot, elmeséltem,, hogy mi a történt, ott azt mondták, hogy semmi baj, azért van rajta 2 plomba, hogy ilyen esetekben is hiteles maradjon, hogy rongálásmentes az óra,így nincs semmi teendőm. Nem is foglalkoztam vele utána. Azóta minimum 5X voltak leolvasni az órát, nem volt probléma, vagy nem tűnt fel a leolvasónak, végülis mindegy. A napokban ismét jöttek, és a leolvasó lefotózta az egyik plomba hiányát, és mondta, hogy jelenteni fogja a központnak. Nekem nem is volt eszembe, hogy az egyik plomba hiányzik. Hallva a rémtörténeteket a gázszolgáltatók kapcsán, így utólag jó butaság volt nem törődni vele..
Szerintetek mire számíthatok? Rámfogják, hogy loptam a gázt, és kifizettetnek velem 540eFt-ot vagy ki tudja mennyit?
Amit tudok bizonyítani:
ha anno központi számot hívtam, és felvették a beszélgetést, és megvan még nekik, akkor bizonyítva lehet az általam elmondott
a szomszéd ház ugyanolyan, ugyanakkora mint a miénk, nekünk mégis több a gázszámlánk. Ez bizonyíthatja, hogy akkor hogyan élhettem volna vissza akármivel is?
"Egyébként a múlt héten a szomszéd utcában olvastak le, oda két "szaki" ment minden házba, és valami kattogó hangot adó kütyüvel vizsgálgatták a gázórát kívülről. "
Már lassan azt fogom gondolni, hogy ezek tulajdonképpen ufók. Lehet, hogy azt a fantasztikus technikát kémlelik, amit az óra belseje rejt? B@sszus! Megvan! Az ügyfelekhez kimegy az ufó, s az meg olyan űrmágnes-térrel van felruházva, hogy az óra felmágneseződik. Itt a titok nyitja. S ez egyben válasz arra a kérdésedre is, hogy hogyan tud az óra mágnesessé válni. Itt egy nagy geopolitikai összeesküvéssel állunk szemben, s így nyer értelmet a hatlábú kutya az Eni csoport benzinkútjainál is. Hát az nem földi kutya!!! Ufókutya!!! Gondoltál már erre a teljesen biztos alapokon nyugvó következtetésre? Na, ennek fényében tessen itt kötözködni a TIGÁZZAL.
Egyébként a múlt héten a szomszéd utcában olvastak le, oda két "szaki" ment minden házba, és valami kattogó hangot adó kütyüvel vizsgálgatták a gázórát kívülről. Nekem erős a gyanúm, hogy ezt a "mágnesezettséget" nézték.
Azt ugyan nekem még senki nem tudta elmagyarázni, hogy egy gázmérőt hogyan lehet mágnesezni, egy haverom az EON-nál dolgozik, szerinte az árammérőt lehet, mert abban belül fém alkatrészek vannak, de a gázórát ő sem tudja, azt mondta, hogy ezzel a gázóramágnesezéssel a TIGÁZ-on kívül egy gázos cég sem nyomul.
Az, aki a mérőt fogja leolvasni, az lehet, hogy egy külsős cég alkalmazottja (megbízottja), az is lehet, hogy egyedül lesz, egy árva digitális géppel a kezében, s lefényképezi az órád számlálóját, s annyi.
A leolvasók nem mindig (nem mindig, de előfordulhat) jogosultak ellenőrzésre, nem is az a dolguk. Aki felénk járt, az jár évek óta, egyedül jön, s csak fényképez.
Azért hozzá közjegyzőt hívni erős túlzás lenne, igaz, manapság már tényleg sosem tudni, fene az ilyen szolgáltatói magatartást. Az igaz, hogy egy ilyen jelentéktelen dologból hamar válhat agyrémmé az ember élete, de ha harc, hát legyen harc...
Arra írtam hogy hülyeség, hogy attól, hogy nem válaszol, még nem válik elfogadottá a panaszod, észrevételed. Megnyugtatlak: magasról tesznek a szlareklamációkra, pl. a kötbér is tartozásnak minősül(het), mégsem válaszolnak az ügyfeleknek, sőt: az ügyfelek által megbízott ügyvédeknek, irodáknak sem(!). S ez nem azt jelenti, hogy elfogadták a panaszos levelét, csak azt, hogy sz..rnak rá. Már bocs.
"Ha egy szamlareklamaciora az uzletszabalyzata alapjan 15 nap alatt koteles valaszolni azert gondolom valami szankcioja csak van."
Ezért is írtam neked, hogy utána kellene nézni, hogy van-e, mert egyéb szolgáltató(k)nál van.
Egyjogasz koszi. Gondoltam en is csak ez meglepett es tisztan akartam latni. Esetemben a kikapcsolaskor nem allt fent egyik sem. Egyszeruen beneztek. egy szamlan volt 48 nap kesedelem. A panaszra pedig masfel honapja nem reagalnak. Azert kerdezem az idopontokat mert a ki bekotes dija miatt erdekes lehet.
"ügyfél általi megkeresésre 30 napon belül kell válaszolni" No ez is érdekes, a gáztörvényben meg az van, hogy 15 napon belül.....
Egyébként azért bújtam a gáztörvényt, mert 7-én jön mérőt leolvasni a TIGÁZ, és a topicot olvasva úgy gondoltam, jobb, ha készülök:)))
Úgy hogy lesz saját fényképezőgép, átmegyünk egymáshoz a szomszédokkal, és a TIGÁZ-osokat mindenkinél 2-2 ember fogja kísérgetni, és folyamatosan figyelni, megbeszéltük, hogy a jegyzőkönyvüket soronként el kell olvasni, és ami nem tetszik, azt észrevételezni. A videókamerán, a hangrögzítésen és egy közjegyző helyszínre hívásán még gondolkodom:)))
De egyébként ez is röhej, hogy egy korábban hétköznapi dologtól az embernek manapság úgy kell tartania (még akkor is, ha egyébként nem csinált semmmit a gázórával), mintha legalábbis bűnöző lenne.
ius latratus Ha ez akkora hulyeseg lenne mint ahogy mondod akkor a legegyszerubb elintezesi mod a szolgaltato reszerol ha soha nem valaszolna. Ha egy szamlareklamaciot soha nem vizsgal ki akkor ugye megszunik problemanak lenni. Azert merem remelni hogy nem igy van. Tekintve ha en nem tartom a hataridot az jogveszto hatalyu. Ha egy szamlareklamaciora az uzletszabalyzata alapjan 15 nap alatt koteles valaszolni azert gondolom valami szankcioja csak van.
"Akkor most nem az uzletszabalyzat szerint kell eljarni?"
Én a jelenleg hatályos gáztörvényből idéztem az alábbiakat. Egy törvény pedig lényegesen magasabb rendű szabályozás, mint a TIGÁZ üzletszabályzata, úgy hogy szerintem, ha a kettő eltér, a törvényt kell alkalmazni. A TIGÁZ-nak meg az üzletszabályzatát összhangba kell hoznia a törvénnyel, biztos azért módosítják éppen. (De ha gondolod, kérdezd meg a TIGÁZ ügyfélszolgálatán, hogy a törvényt alkalmazzák-e, vagy az üzletszabályzatukat, de szinte biztos vagyok benne, hogy a törvényt, mert az jobb nekik.)
Mi van? Ha nem tartja a határidőt, azzal még nem fogadja el a panaszt. Ez hülyeség. Az E.On szabályozását ismerem, ott a Garantált Szolgáltatások - fejezetben van olyan, hogy ügyfél általi megkeresésre 30 napon belül kell válaszolni, ellenkező esetben -sok, egyéb dologtól függően- az ügyfél (fogyasztó) kötbért igényelhet, pontosabban a szolgáltatónak beáll a kötbér-fizetési kötelezettsége. A TIGÁZ esetében is kell lenni valami ilyesminek, de nekem semmi kedvem ennek utána járni.
Tovabbi kerdesem az lenne hogy az uzletszabalyzatban leirtak szerint a szamlareklamaciora 15 napon belul reagalniuk kell mivel a reklamacio nem halaszto hatalyu. A panaszkivizsgalasra belso szabalyozast emlit ami gondolom 30 napnal nem hosszabb. Mi van ha nem tartja a hatridot? Azzal elfogadja a panszt? Mondjuk ha a szamlareklamaciot 45 nap mulva valaszolja meg annak lejarta utan?
...ja, s a becsületsértést meg felejtsd el, azt is kár volt odabiggyeszteni, hidd el, csak jót röhögtek rajta. Most az a legfontosabb, hogy ésszel. Ne fenyegetőzz, nem érdekli őket. A jogi képviselőd sem. Tudom.
Nem, nem kerülte el egymást a két levél, éppen erről írtam neked. Annak ellenére(!) küldik az értesítőt, hogy a határozatukat, az abban foglaltakat vitattad, nem fogadtad el. Meglátásom szerint az, ahogyan írtad nekik, az egyértelműen, s kétségbevonhatatlanul kifejezi egyet nem értésedet a kötbér vonatkozásában, azaz: egy olyan feltételezésre alapozzák a kötbér jogosságát (annak kiszabásának jogosságát), mely pusztán feltevéseken alapul, sőt: a másik fél vitatja. (Az összegszerűséget kár volt vitatni, mert az olyan, mintha elismernéd a tényét a szabálytalan vételezésnek, csak éppen soknak találod az összeget. Mindegy már, nem is olyan nagy baj ez, nyugi)
Nem jó dolog, nem jó megoldás, hogy nem engeded be őket, mert abban az esetben igaz, hogy nem is mehetnek be (s most hagyjuk, hogy nagyon kevesen tudják itt is, hogy a jegyzőtől is kérhetnek segítséget, de ez nagyon elviszi a témától a beszélgetést), de külső vezeték-levágást is eszközölhetnek, ami egyrészt jóval több költség neked, másrészt a szomszédok, ugyebár...
Mindennek ellenére szinte biztosra veszem, hogy nem fognak megjelenni a házatok előtt, majd meglátod. Még annyit, hogy az előző hozzászólásomban hivatkozott írásomat, ha figyelmesen elolvasod, akkor abból kitűnhet, hogy kiknél, s milyen esetben kapcsolják ki a szolgáltatást kötbér-tartozás esetén.
Nem árt, mert miért is ártana?, ha hétfőn egy újabb -tértis!- levéllel bombázod őket (mind Debrecen, mind Hajdúszoboszló kapja meg, ez fontos!), melyben a leghatározottabban visszautasítod azt a szándékukat, hogy kikapcsolják a gázt, éppen azért, mert egyoldalúnak, a jóhiszemű eljárást sértőnek találod az eljárást, s kérd, hogy bizonyítsák vélt igazukat a magyar igazságszolgáltatás keretein belül, s ne úgy, ahogyan most teszik. Ebben az esetben nem lesz (mert nem lehet) elég vér a pucájukban ahhoz, hogy lekapcsoljanak, hidd el.
Ezek szerint az én levelem és az övéké kerülte egymást. DE mit tegyek ha megjelennek mégis? Ne engedjem be őket?
Amúgy vitattam, így kezdtem levelem: "az Önök által kiszabott kötbér jogalapját és összegszerűségét is vitatom és visszautasítom az alábbiak miatt..." majd 2 és fél oldalon indokoltam részben saját, részben netről összeszedett gondolatokkal és a végére is odaírtam, hogy "Fentiek alapján kérem Önöket, hogy a kötbér - illetve egyéb költségigényüktől szíveskedjenek eltekinteni. Amennyiben erre nincs lehetőség, úgy bírósági peres eljárás keretében kívánom lezárni az ügyet, illetve – jogi képviselőm által – annak kivizsgálását kezdeményezni fogom az illetékes érdekvédelmi képviseletek felé is, illetve szükség esetén fontolóra veszem egy hatósági eljárás indítását becsületsértés tárgyában."
Persze a jogi képviselő csak blöff, egyelőre...
Nálunk semmi más fűtési módozat nincs, se melegvízre, se másra így "gáz" lenne ha nem lenne gázunk! Én biztos vagyok ártatlanságomban szóval ha kell elmegyek a végletekig, de ha kikapcsolják, akkor nem tudom hogy oldom meg az életünket. Valaki azt mondta, hogy most már a kötbér miatt is lehetséges a kikapcsolás, remélem nincs igaza! Ha most nem engedem be gondolom jönnek máskor, nem? Bocs hogy ilyen hosszú lettem! Köszi
Ott leírtam. Az, hogy újabb szakértőit kérsz, az kevés. Egyértelműen nyilatkoznod kell (kellett volna), hogy nem vagy hajlandó elismerni a megállapított kötbér jogszerűségét. Ha mégis megtetted, akkor nem fognak menni kikapcsolni, annak ellenére, hogy megkaptad a kikapcsolási értesítőt. A nyomásgyakorlás egy eszköze, -élnek is vele, hiszen sokan fizetnek, csak ne kapcsolják ki őket. Bővebben a fent hivatkozott hozzászólásomban.
Bocs ha esetleg olyat kérdezzek amit ebben a topikban már kérdeztek, de sürgős lenne tudnom, hogy a Tigáz kötbér tartozás miatt (mágnesezés szerintük) kikapcsolhatja-e a gázt? Írtam már nekik levelet, hogy kérekk újabb szakértőit stb, de csak annyit kaptam, hogy jövő héten jönnek kikapcsolni... Én úgy tudtm, hogy a Kötbér tartozást nem lehet olyan büntetéssel, tehát kikapcsolással sújtani, mint a számlatartozást. Rosszul tudom ezek szerint? Ha igen, akkor van ötletetek mit tehetnék? Köszi
Egyjogasz Akkor most nem az uzletszabalyzat szerint kell eljarni? A EH honlapjan nincs az elfogadott uzletszabbalyzatok kozott, es a Tigaz honlapon is csak tervezetkent emlitik. A hatalyos alatt pedig a 90 nap van. Nekem ugyan egyik sem all fent de megneztem es nem teljesen ertem. Ha van hatalyos uzletszabalyzat akkor nem aszerint kell eljarni?
Ez nem tervezet, ez a törvényben már jóideje így van:
A földgázkereskedő a lakossági fogyasztók földgázellátásból történő kikapcsolását fizetési késedelem esetén kizárólag az alábbi feltételek együttes fennállása esetén jogosult kezdeményezni a földgázelosztónál:
a lakossági fogyasztó fizetési kötelezettségével 60 napot meghaladó késedelembe esett,
a lakossági fogyasztó által, fizetési haladék adásáról vagy részletfizetési lehetőségről kezdeményezett egyeztetés esetén azok a lakossági fogyasztóval nem vezettek eredményre,
a földgázkereskedő a tartozásról és a kikapcsolás lehetőségéről a lakossági fogyasztót legalább kétszer értesítette, és az értesítésben a lakossági fogyasztó figyelmét felhívta a szociálisan rászoruló fogyasztókat az e törvény és a földgázellátásról szóló törvény rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló kormányrendelet alapján megillető kedvezményekre, valamint az előre fizető mérő felszerelésének a lehetőségére.
Hi Kerdesem a kovetkezo lenne. A Tigaz honlapon es az EH honlapjan ervenyben levo uzletszabalyzat alapjan a kikapcsolas kizaro feltetele a 90 napot meghalado tartozas. A tervezet alapjan ez 60 napra valtozik. Majd. Most melyiket kell figyelembe venni?
..."Szeretném emlékeztetni, hogy a plebs összefogásának és tiltakozásának az lett a következménye, hogy megszületett a plebiscitum, valamint a néptribunus intézménye."...
Sajnos. (...) Én azt vallom, hogy a demokrácia a csőcselék uralma, lehet google-zni.
Továbbiakban kérlek, foglalkozzunk a topicnak megfelelő témával, mások is hálásak lesznek érte. Te így, én úgy.
..."smét szeretném felhívni a figyelmét arra, hogy ebbe a topicba segítséget jönnek kérni, nem pedig az Ön által folyamatosan képviselt szolgáltatói oldal álláspontjára kíváncsiak"...
..."Ennek figyelembevételével azirányú szándéka, hogy lebeszélje a panaszosokat a jogszabályok által biztosított eszközök, ezen belül a panasztételhez való jog gyakorlásáról elfogadhatatlan."...
Itt tegeződünk. Ez egy fórum. Hogy én a "szolgáltatói oldalt" képviselem? Legyen. Hogy "lebeszélem a panaszosokat" a kül. jogaik gyakorlásának lehetőségéről? Én? (...) Tudod mit? Legyen.
Ők nagyon jól elvannak, s el is lesznek továbbra is, míg a plebs továbbra is rághatja a kefét."
Szeretném emlékeztetni, hogy a plebs összefogásának és tiltakozásának az lett a következménye, hogy megszületett a plebiscitum, valamint a néptribunus intézménye.
Ennek figyelembevételével azirányú szándéka, hogy lebeszélje a panaszosokat a jogszabályok által biztosított eszközök, ezen belül a panasztételhez való jog gyakorlásáról elfogadhatatlan.
Hasonlóan sértő a kijelentése, miszerint a kiszolgáltatott, koncepcionális eljárás alá vont fogyasztóknak segítséget nyújtókat "de hát van olyan is, akinek ez okoz kielégülést" módon minősíti.
A panaszolt szolgáltató -bizonyíthatóan- tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat, sorozatosan anyagi és eljárásjogi jogszabályt sért, ezért szükséges és indokolt mind az illetékes állami szervek, mind a közvélemény figyelmét felhívni a visszásságra.
Senki nem gondolja azt, hogy a szolgáltató a közösségi oldalakról tájékozódik, ellentétben a megrágalmazott fogyasztókkal, akiknek viszont már az is segítséget nyújt, ha megtudja nincs egyedül, sőt a szolgáltató az aggályos eljárását tömeges méretekben folytatja.
Osztom az előző hozzászóló (tarobi) véleményét: "Ne legyenek illúzióid! Senki nem véd meg, ha te magad nem teszed"
"Tudod, Darwin szerint az életrevalóbb marad életben!:) Hát bizonyítsd be, hogy nem lehet veld csak úgy packázni., de higgadtan!!! Ne add olcsón a becsületedet. Hajrá! Minden jogilag engedélyezett eszközt vegyél igénybe. :)"
Ismét szeretném felhívni a figyelmét arra, hogy ebbe a topicba segítséget jönnek kérni, nem pedig az Ön által folyamatosan képviselt szolgáltatói oldal álláspontjára kíváncsiak, azt ugyanis megkapják a szolgáltató szóvivőjétől és panasziroda vezetőjétől.
Állítja: "Minden egyes ilyen "körlevél" a TIGÁZ malmára hajtja a vizet."
Ezzel szemben meggyőződésem, hogy "Minden egyes ilyen körlevél", internetes bejegyzés, újságcikk, TV riport, panasz levél egy lépéssel közelebb visz ahhoz, hogy végre az illetékes állami szervek is cselekvésre szánják el magukat.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.