Már hogyne vonatkozna.
Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés
Tisztelt Fórum!
Januárban vásárolt mobiltelefonom 2 hét után elromlott. 3x volt a telefon forgalmazójának szervizben, de nem tudták úgy megcsinálni egyszer sem, hogy utána fél napnál tovább működjön.
A telefont javíthatatlannak minősítették és a szerviz kiállított egy papírt, amivel visszamentem a boltba, ahol a készüléket vásároltam. Ott felvettek egy jegyzőkönyvet és azt elküldték a bolt saját szervizébe.
A bolt szervize az előbb hívott, hogy elfogadok-e egy új készüléket (már nem forgalmazzák, de beszereznek egyet). Mondtam nekik, hogy mivel 2 hónapig nem tudtam telefonálni, ezért kénytelen voltam venni egy másik készüléket és nem kérem.
A szerviz erre azt mondta, hogy akkor a telefon jelenlegi árán tud visszatéríteni, ami nettó 22.000 Ft-tal kevesebb, mint a vásárláskori ára.
A kérdésem az, hogy ez jogilag megáll-e vagy van lehetőségem a vásárláskori árat visszakövetelni?
Köszönöm.
Természetesen azt kell visszakapnod, amit adtál. Már ha jogszerűen elálltál.
Köszönöm a választ!
Hogy tudok jogszerűen elállni?
Mire érdemes hivatkoznom?
A szerviz arra hivatkozik, hogy egy új telefont tud adni, amit el kell fogadnom.
T. Fórum!
Tavaly vásárolt készülékem (telenor k510) már 2.jára van szervízben ugyan azzal a problémával (magától indít hívásokat, csinál képeket, screenshoot-okat), mit tanácsol?
Amennyiben a szolgáltató felé benyújtok pénzvisszafizetési kérelmet kötelezőek teljesíteni? Vagy várjam meg még 3x ugyan azzal a gonddal küldöm szervízbe?
Szerintem már elfogadtad a másodszori javítást; akkor állhatsz el, ha ez is sikertelen.
Tisztelt Fórumozók, Tisztelt Ügyvéd Úr!
A mostani autóvásárlásomhoz szorosan kapcsolódó régebbi véleményeiket, válaszaikat is olvastam Önöktől.
Elég sok mindent megtudtam és ezt nagyon köszönöm!
Ezzel együtt szeretném a segítségüket kérni a következőkben:
Használt autót vettem A Horizon Autó Kft-től 2016.05.12-én, 1998-as, 1.3 Ford KA. Ára 230.000 forint volt.
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez nem új autó és minden kopó alkatrészét cserélni kell. Elfogadtam magamban, hogy 50-100 ezer forintban biztosan benne lesz majd a javítása, lakatolás, +- átíratás.
Abban viszont biztos voltam, hogy lényegi probléma nem lehet az autóval, hiszen idén kapott műszaki vizsgát.
Elvittem kipróbálás és vásárlás után a szerelőmhöz eredetvizsgára. Majd kisvártatva értesített arról, hogy véleménye szerint ez az autó életveszélyes. Szerinte nem kellett volna műszaki vizsgát kapnia. Pontosan így fogalmazott: "Ismerek én is pár embert ebben a szakmában, de felénk egyetlen olyan hülye sincsen, aki erre az autóra bármilyen pénzért műszaki vizsgát csinálna!"
Az adásvételiben természetesen benne van, hogy minden hibáról tájékoztatott az eladó, ám mondanom sem kell, hogy a fent említett dolog valahogy kimaradt.
Amennyiben az eladó használtautó kereskedő cég műszakiztatta le, felmerül bennem a csalás gyanúja.
Szeretném rendben visszakapni a pénzemet.
Miket tehetek és milyen sorrendben?
Azon kívül persze, hogy kiverem a balhét személyesen az eladó cégnél, ahol minden valószínűség szerint kiröhögnek és elküldenek.
Mihez van jogom, és milyen felelősségi körök, kötelezettségek merülnek/merülhetnek fel az ügyben?
Előre is köszönöm a válaszaikat!
Tisztelettel:
Balázs
Tisztelt Fórumozók,
Szerdán (2016.05.18.) vásároltam a fiam születésnapjára egy elég komoly RC modell tankot (37ezer HUF).
Az üzletben azt mondták, fél év garancia van rá (ez 10ezer Ft felett nem 1év?)...
Pénteken (2016.05.20.) megkapta a tankot, mert aznap volt a születésnapja. Kb. 10 percet játszott vele rendeltetésszerűen (tehát nem esett le sehonnan a tank, nem ütötte, nem rúgta, semmi ilyesmi), és utána nem mozdult meg a lövegtorony. Minden más része működik. Hívtam az üzletet, említett a 3 napos cseregaranciát, mire azt mondták, olyan már nincs, majd javítják a tankot, vigyem vissza...
Valóban nincs már ilyen? Elvileg tartós fogyasztási cikkekre 10ezer Ft felett kérhetem, hogy ne javítsák, hanem ha van ugyanolyan termék, cseréljék ki, nem???
Köszönöm!
Tisztelt Fórumozók, Tisztelt Ügyvéd Úr!
Egy olyan segítséget szeretnék kérni, hogy vásároltam egy több millió forintos hőszivattyú készüléket amit a kiszállítástól számított 2 hét múlva bontottam csak ki és a kibontásnál szembesültünk, hogy a készülék el van deformálódva ami eredhetett szállításból is, de a csomagoláson nem találtam sérülés nyomait éppen ezért nem bontottuk ki a terméket. A vállalkozó akitől vásároltam feltette a kezeit és azt mondta, hogy a szállítást követő 2 órában lehet csak reklamálni és ezt a szerződés is tartalmazott amit ő e-mailben elküldött nekem.
Esetleg van-e értelme peres útra terelni a dolgot? És tényleg megteheti ezt egy cég, hogy azért mert nem bontottam ki két órán belül a terméket utána már nem lehet reklamálni?
Előre is Köszönöm.
Üdvözlettel.
B. Béla
Tisztelt B. Béla!
Az eladó kamuzik. Nyugodtan indítsa meg a jogi eljárást. A jelzett hibát nem lehet kijavítani, tehát kérjen cserét vagy vissza a kifizetett vételárat kártérítéssel megspékelve.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
Ilyen esetek elkerülése végett- főleg több milliót érő szivattyú esetében- célszerű kivitelezési szerződést kötni (Ptk.6:252.§).
Köszönöm a válaszokat!
Kötöttünk kivitelezési szerződést amiben benne volt a 2 óra reklamációs idő az átvételtől számítva.
A leírtak alapján ez nem kivitelezési, hanem adásvételi szerződés. Ha kivitelezési lenne, akkor nem Önöknek kellett volna kibontani a szivattyút, hanem a kivitelezőnek és azt beépítenie.
Szép napot!
Vásároltam egy digitális beltéri antennát, ezzel nem tudok befogni semmilyen adót. Mai nap vásároltam.
Az eladó azzal kezdte a vásárlásomkor, hogy nem veheti vissza mert az eszköz működik, erre nem tettem semmilyen irányú kérdést.
Jogosan követelhetem vissza a pénzem?
Köszönettel: Péter
És hogyan működik, ha pont venni nem vesz semmit? Lehet vele leadni? Vagy tojást főzni?
Tisztelt Ügyvéd urak!!
Vásároltam egy TV-t egy hazai boltban . A készülék 1 hónap működés után képernyő hibás lett. A szerviz megkérdezésemre képernyő cserével akarja orvosolni a hibát , ami a készülék árának jó részét képezi. Igaz mivel garanciális így nekem nem kell fizetnem érte. A kérdésem a következő lenne , el kell fogadnom a javítást vagy kérhetem a készülék kicserélését??? Mivel nem egy apró problémáról van szó.
Első sorban az eladó dönti el, hogy cserél vagy javít.
- " Persze a hiba mértéke befolyásolja ezt /aránytalan kis mérvű hiba/ Ptk.306.§ .
vadász1971
Én azért kétlem, hogy egy TV-nél a képernyő cseréje „aránytalan kis mérvű hiba lenne”.
(Az a 306. § az egész törvénnyel együtt majd három éve hatálytalan - az a "nemrég" pedig 2003-ban volt.)
Kétségtelenül úgy fogalmaz a törvény, hogy a jogosult "választása szerint". Csakhogy mellékerült egy megszorítás, ami a gyakorlatban azt eredményezi, hogy legtöbbször mégis a kötelezett választ.
Sajnálom ha így van. Nehezen emészthető , hogy egy elég drága tv egy hónap után elromlik ráadásul nem apró hiba miatt és bele kell törődnöm a javításba.
Milyen hátrányod származik a javításból?
Reméljük , hogy semmi nem fog .De ezt csak az elvégzett munka után fogom tudni megmondani.A képernyő cserjéhez az egész tv-t szét kell szedni darabokra.Remélhetőleg nem lesz összekarcolva vagy egyéb mechanikai sérülések se következnek be. Alaphelyzetből meg igenis bosszantó , hogy egy tartós fogyasztási eszköz amit az ember évekre vesz 1 hónap után 70% meghibásodást produkál.
Tisztelt Fórum!
Segítséget szeretnék kérni, hogy kihez fordulhatok pontosan az alábbi esetben.
Még idén augusztus folyamán vásároltam egy cipőt hivatalos viszonteladónál, majd októberben a cipő márkakereskedésében vásároltam hozzá egy tisztító szert. Biztosra akartam menni, gondoltam ott az ahhoz megfelelőt kapom. Ennek a tisztítószernek a használata során a cipőn sérülés keletkezett(kivette a színét), pedig a dobozára az van írva, hogy univerzális minden anyagra.
Visszavittem a cipőt oda ahol vásároltam eredetileg, de ott azt mondták nem az Ő hibájuk, menjek oda ahol a tisztítószert vásároltam. Természetesen ott szintén nem vállalták a bevizsgálást, mert nem náluk vásároltam a cipőt.
Én azt gondolom a felelős az aki eladta a hibát okozó tisztítószert, főleg, hogy a vásárolt cipő márkakereskedésről van szó, tehát valószínűleg bevizsgált/tesztelt termékeket forgalmaznak. Ha náluk vásárolom a cipőt akkor is ugyan ezt a tisztítószert adják el hozzá.
Kérem segítségüket ebben az esetben kihez fordulhatok hivatalosan? Kihez tartozna a bevizsgálás?
Köszönettel:
Tamás
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02