Szerződés felmondása pár napon belül


ObudaFan # 2011.02.14. 12:22

Elállni csak indoklással lehet a szerződéstől. Egyébként ha az eladó nem hajlandó a hibákat javítani, akkor el lehet állni, és a vételárat fizetési meghagyásos eljárásban visszakövetelni.

honvedo # 2011.02.14. 11:57

Tisztelt Fórumozók! Jogi segítséget kérnék!

Az alábbi eset történt velem.

Vásárolni szerettem volna egy használt személygépkocsit, meg is találtam, ami a leírása szerint, igényemnek megfelelőt, majd időpont egyeztetést követően meg is tekintettem a járművet. Megtekintés, átnézés során feltűnő hibát, hiányosságot nem tapasztaltam én sem, valamint a velem tartó nevelőapám sem. Megtekintés során a kereskedő kettő hibáról tájékoztatott, miszerint a bal első tengelyben tengelycsapágyat kell cserélni, valamint a kuplungnak van egy minimális problémája, de ezzel az autó még akár ezer km-t is mehet, ez a tapasztalata. A csapággyal kapcsolatban vállalta, hogy ha igényeljük, azt ő saját költségére megjavíttatja. Mindezek tudatában úgy döntöttünk, hogy megvásároljuk a járművet 250.000,-Ft-ért, melyből 50.000,-Ft-ot aznap, a fennmaradó részt egy héttel később fizettük ki. A járművet a teljes összeg kifizetését követően elhoztuk, majd 20 Km megtételét követően a kuplung miatt lerobbant az autó. Tekintve, hogy eredetvizsgálatot kell az autóra csináltatni, elvittük hivatalos szervízbe, ahol átvizsgálást követően közölték, hogy a közölteken kívül több olyan hibával is rendelkezik az autó, amelyekből már egy meglétekor sem adnak a járműre még műszaki érvényességet sem, továbbá, ami a legsúlyosabb, hogy nem egyezik a motorszám, és még típusilag sem egyezik még a motor sem. Már az adásvételi szerződés aláírásának másnapján telefonon jeleztem az eladó kereskedőnek a problémát, és jeleztem, hogy indokolás nélkül szeretnék elállni a szerződéstől, szeretném visszakapni a pénzemet, a járművet pedig visszaviszem abban az állapotban, ahogy elhoztam, semmilyen javítást nem eszközölve rajta. A válasza az volt, hogy nem fizeti vissza a vételárat, nem vállalt semmilyen garanciát, tudtam, hogy használt autót vásároltam, ezzel számolnom kellett, nem hajlandó visszatéríteni a vételárat.

Segítséget, jogi felvilágosítást kérnék!

Az adás-vételi szerződést 2011.02.10-én írtuk alá.

Segítő, felvilágosító válaszukat előre is köszönöm!

Tisztelettel: honvedo

CoderXX # 2011.02.10. 13:31

Szerencsére úgy látszik, hogy meg fog oldódni, csak az informatikai rendszerükkel volt gond és a szerződés sem fog életbelépni, de csak így tudták megoldani.

Fura, de készségesek voltak, reméljük tényleg nem lesz gond.

CoderXX # 2011.02.09. 19:09

Sajnos bele van írva, hogy arra a szolgáltatásra is 2 év hűséget vállaltunk. :(

Úgy gondolod, hogy a hűséget is fel lehet mondani 1 hónapon belül? Amúgy beszéltünk a mobilszolgáltatóval, de akit elértünk, az azt mondta, hogy nem lehet ilyet. Egyelőre várjuk, hogy az eredeti üzletkötővel fel tudjuk venni a kapcsolatot.

Illetve akkor már a legidegesítőbb az egészben: milyen lehetőségeink vannak arra, hogy futár megvárja, amíg átolvasom az egész szerződést? Gondolom ha fél óráig olvasgatom, akkor nem fogja megvárni. Ilyen esetben mi a teendő?

(Azonkívül, hogy többet semmi szerződéshez kapcsolódó dolgot nem hozatunk futárral...)

Az eddigi szerződéskötéseknél mindig szépen végigolvasgattuk és megbeszéltük az üzletkötővel, hogy mit miért, de most először belefutottunk ebbe a "holnapra ki is szállítják futárral, ez a legegyszerűbb megoldás" kényszerített helyzetébe.

Kovács_Béla_Sándor # 2011.02.09. 18:51

Mi az a plusz szolgáltatás? Mobil internet?
Az a Pannonnál általában úgy van, hogy alapból aktiválják, az első hónap az akció keretében ingyenes, és aztán lesz fizetős. Viszont lemondható, tehát ha az első hónapban kikapcsoltatod, akkor nincs semmiféle plusz díj.

CoderXX # 2011.02.09. 18:43

Sziasztok!

A következő problémával szembesültünk: az egyik nagy mobilszolgáltató cég, mivel régi előfizetők vagyunk náluk, speciális ajánlattal keresett meg minket.

Lényegében lényegében jóval ár alatt adtak mobiltelefont, 2 éves készülék és tarifahűség ellenében (készülékhűség = nem vehetünk újra telefont tőlük akciósan 2 éven belül, tarifahűség = jelenlegi tarifacsomag marad még 2 évig és végig fizetjük is).

Mivel direkt nem akartunk ilyen helyzetbe kerülni, ezért többször (legalább 3x) tisztán és érthetően leszögeztük, hogy a fent említett 2 megkötésen kívül semmiféle plusz költséget nem szeretnénk. Semmi extra havidíjat stb. Erre mindig az volt a válasz, hogy nem lesz ilyen és még csak meg sem említette, hogy akármi ilyesmi lenne.

Ezek a feltételek alapján megrendeltük a telefont, futár hozta ki, aki természetesen sietett, így a közel 10 oldalas szerződésnek körülbelül az első oldalát, illetve gyorsan átszaladva a többi oldalát néztük át, jóhiszeműen, hisz tényleg nagyon-nagyon régi előfizetők vagyunk és aláírtuk (miközben a futár azt hangoztatta, hogy akkor átvesszük vagy visszavigye?).

Sajnálatos módon fedeztük nem sokkal, hogy az utolsó oldal környékén megemlítenek egy plusz szolgáltatást, aminek interneten utánaolvasva jelentős havidíja van, én inkább törlesztőrészletnek nevezném. Mivel ezzel tisztában voltunk, hogy az adott mobilszolgáltató ilyen konstrukciókban árul, ezért kérdeztünk rá már-már unalmasan önismétlő módon, hogy "ugye akkor nem lesz semmi plusz havidíj" (ezt a természetesen csak ő birtokukban lévő rögzített hangfelvétel is bizonyíthatja)?

A telefonokat nem használtuk, habár a dobozuk már kibontva érkezett.

Egyelőre reménykedünk, hogy csak félreértésről van szó, mert többször hangoztatta az ügyintéző, hogy ez az interneten nem elérhető speciális ajánlat és itt tényleg nem élnek az ott lévő megkötések.

De ha mégis képmutató módon kiderülne, hogy most már, hogy aláírtuk a szerződést, bejelentnenék, hogy de bizony ezt meg kell fizetnünk, vagy kötbért kell fizetnünk (ami gyakorlatilag olyan magas, hogy inkább maradunk a szerződésnél), akkor lehet valamit tenni még az ügyben?

Az eset nagyon friss. Lehet valamit gyorsan intézni? Mint mondjuk a webáruházak esetében 3 (vagy 8?) napon belül mindenképp vissza kell venni az eszközt, és szerződésekre valami ilyesmi "kiskapu" nem létezik (beleszámítva, hogy ez is futárral érkezett)?

Ha tudtában lettünk volna ezeknek a feltételeknek, akkor ez a szerződés sosem jött volna létre.

Mielőbbi válaszotokat előre is köszönjük,
C.G.