internetes vásárlás - elállás


drbjozsef # 2024.10.17. 17:47

Igen.
Internetes rendelésnél azért a házhozszállítás az alap.

stLaszlo1077 # 2024.10.17. 13:29

köszönöm a választ. 1 futárcéggel áll kapcsolatban a cég ahol vettem, szóval nem volt más opció max. a személyes átvétel, de akkor miért venném neten, ha utána utazhassak több száz km-et? ilyen esetben a személyes átvétel ugye ingyen lett volna ahhoz képest a futár drágább volt..

én úgy értelmezem ezt a 3as pontot, hogyha vmi expres gyors szállítással kérem nem a standardal akkor nem jár vissza. jól értelmezem?

drbjozsef # 2024.10.17. 10:11

stLaszlo1077,

Kezdetben írj nekik egy levelet/emailt, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 23.§ szerint a teljes összeget kell visszafizetniük, a postaköltségedet is (kivéve, ha te választottál drágább szállítási módot, lásd (3) bekezdés).

Ha elutasítanak, vagy nem válaszolnak, küldethetsz közjegyzővel fizetési meghagyást nekik. Ha továbbra sem értenek egyet veled, ellentmondanak, perré alakul, és majd a bíróság dönt.

23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

stLaszlo1077 # 2024.10.17. 09:44

Jó napot,

egy webshopon keresztül vásároltam egy cipőt. a cipő késve érkezett és a méret se lett jó. (weboldal szerint 2-3 nap, valóság 10 nap lett). mivel nincs nekik raktáron kisebb méret (arra is várhatnék ki tudja mennyit) ezért elállás mellett döntöttem. a cipőt visszaküldtem a megadott címre. hétfőn. a mai nap elutalták nekem a cipő vételárát, azonban a vásárláskori szállítás díját nem! (amit azért fizettem, hogy megkaphassam a cipőt) úgy gondolom a szállítás díját is vissza kéne utalniuk nem? arról nem is beszélve, hogy a futárszolgálat akikkel visszaküldtem nekik szintén én fizettem saját zsebből..
saját ászfjük mondhatja azt, hogy márpedig a szállítás díját nem adják vissza?
mit tegyek? tényleg ezért a 2300ft szállítás díj visszafizetésre fogadjak ügyvédet? aki ír nekik hivatalos levelet? vagy ilyen esetben mi a folyamat?

köszönöm
(magyar webshop- magyar vásárlás)