Azt hiszem, mindannyiunkban felmerül jó pár hasonló kérdés, de ezek mind-mind túlmennek a konkrét ügyön, mármint azon, hogy visszakapjuk-e legalább egy részét az elvont 98 %-nyi összegnek. Ez a fórum itt most nem politikai fórum, nem gondolom, hogy a jogállam-e a Magyarország, és - ahogy régen mondtuk - ha igazságszolgáltatás nincs is nálunk, legalább jogszolgáltatás lenne stb. kérdéseket itt kéne megtárgyalni. Valahol meg kéne végre és főleg valahol tenni is kéne már valamit, mert csak a szánk jár nekünk is.
Viszont itt most ragaszkodjunk a konkrét tárgyhoz. Ennek jegyében kérdezem: átfutottam a törvénytervezetet (köszönet, Sydney 2000, hogy fölhívtad a figyelmet!), és két kérdésem rögtön adódik:
ennek e kérelemnek mi lesz a formája, kézcsókolom? Várunk majd még a végrehajtási utasításra?
akik már írtunk valamilyen levelet (tehát nem önellenőrzést nyújtottunk be, csak levélben jeleztük, hogy adják már vissza a pénzünket), mi most újra vmi kérvényt írjunk? Vagy, ha majd kiderült (ha kiderül), hogy milyen formában óhajtják látni, akkor azt a nyomtatványt töltsük ki? A kérdést ez a szakasz indukálta:
"Amennyiben а magánszemély а 98 százalékos adómértékkel megállapított adókötelezettségét az adóbevallásban е § hatálybalépését megelőzően már csökkentette, illetve а különbözetet visszaigényelte (ide nem értve azt az esetet, ha а visszaigénylésre azért került sor, mert nem állt fenn különadó-fizetési köteleze ttség), az adóhatóság ellenőrzés keretében hivatalból állapítja meg az átalányközteher-kötelezettséget, akkor is, ha az érintett bevallás vonatkozásában korábban már ellenőrzéssel lezárt időszakot eredményező vizsgálatot végzett." Vagy nekünk hivatalból megállapítja a NAV?
Van még egy harmadik gondolat/kérdés is: a javaslat kijelenti, hogy késedelemi kamat márpedig nem jár. Ha visszamenőleg (évekre!) módosítják tehát az adózásra vonatkozó jogszabályt, akkor az én logikámban úgy néz ki, hogy rosszul vonták le az adót (hangúlyozom: nem mi vallottuk be rosszul!), pl. 2010-ben 58%-kal többet vettek el vkitől, mint az jogos (visszamenőleg legalábbis). Akkor ezért csak kárpótolni kéne, nem? Ha befekteti ezt a pénzt, már sikeres vállalkozó lehetne v mittomén.
Oda akarok kilyukadni, hogy attól, hogy vmire törvény van, pontosabban gyorsan csinálnak egyet, attól az még nem jogos. Tehát ilyenkor nincs jogorvoslati lehetőség? Hátha tudja erre a kérdésre vki a választ.
Persze könnyen lehet - ahogy Abbey is utalt rá -, hogy majd az elfogadott törvény sokban nem is hasonlít a javaslatra, de abból kell most főznünk, amit most látunk a pultokon.
Gondolom egy pár emberben felmerül a kérdés, hogy ez nem minősül-e visszamenőleges kötelezettség megállapításnak, főleg akiknél már visszakapták a teljes összeget....a tisztességes eljárás, a határidők manipulálása, a rendeltetésszerű joggyakorlás elvei mennek a levesbe......aki már márciusban beadta az önrevíziót miért nem kap kamatot?
Köszönet a gyors, szemfüles infó-ért. Első olvasatra, nem olyan rossz.Egyelőre nem látok aknát, de még majd rágom egy kicsit, no és várjuk meg, hogy végül mit fogadnak el. A hatályba lépés pedig a kihirdetését követő nap. 120 napjuk van a döntésre (gondolom határozat a 120. napon fog születni). Nem ismerem eléggé az Art-ot, hogy mennyi idejük van a határozat meghozatala után a fizetésre, gondolom 30 nap. Tehát tavaszra tán lesz valami kézzelfogható....
A különadóról szóló jogszabály szerint az érintett kifizetés nem része az adóalapnak és nem járulékköteles.Az adóhivatal éppen arra a jogszabályra vár, ami ezt megváltoztatja.Az 1% os felajánlás az összevont adóalap után fizetendő adóhoz kapcsolódik.Konkrétan nézd meg melyik évet, milyen adónemet vizsgál az adóhivatal.A kitöltőprogramok, információs füzetek szépen leírnak mindent..kár, h a hivatalban nem olvassák ezeket:)A különadó külön adónem és nem szja!!!Mindig ellenőrizd, h milyen előírásokra hivatkoznak, és láthatod, h az vonatkozik e rád.Milyen típusú ellenőrzést rendeltek el, kiutalás előttit? Az ellenőrzési határáridők ezen múlnak.
Isteni a rendszer. Finoman szóval is a megfélemlítés és a megalázás az amit az APEH ebben az ügyben művel. Beadtam az önrevíziót hónapokkal ezelőtt, azóta 2x kellett bemennem ellenőrzésre. A NAV természetesen semmiféle határidőt nem tart, de nem is indokol. Most kaptam levelet, hogy banktitkokat kérnek le rólam. Illetve a 2010-es 21%-os felajánlásomat 15 napon belül fizessem be nekik, mert önellenőrzéssel éltem, és így az jogtalan. Az már végképp érthetetlen, hogy az összegeket hogy hozta ki a 21%-ra. Illetve az önellenőrzésemet el sem bírálta, de kéri vissza az 1%-ot. Másnak aki nekifutott mi a tapasztalata?
Néhány nem laikus észrevétel: Az Art.124/B.§ szerinti eljárást az adóhivatal ellenőrzés nélkül, 15 napon belül köteles lefolytatni és határozattal elbírálni a kérelmet, megnyitva ezzel a jogorvoslati utat.Ezt írja elő a 3006/2013. NAV útmutató 10. pontja is amely speciálisan erre a szakaszra vonatkozik.A tv. indokolása szerint itt jogkérdés van, amit nem kell, lehet ellenőrizni.Ha ezen eljárás mellet az adóhatóság mégis szükségesnek lát ellenőrzést valamilyen körülményre, úgy azt kiutalás előtti ellenőrzés során a kiutalásra nyitva álló határidőn belül teheti meg.Ennek határideje 30 nap(Art.37.§(4),92.§(2) bek.d)pont).A 92.§(15) bekezdés ezen határidő után tiltja az ellenőrzési cselekményt. Ha a kiutalási határidő letelt, teljesíteni kell a kiutalást.Megteheti az adóhatóság, hogy az Art.92.§(2)bek.a) pontja szerinti ellenőrzést rendeli el,de ha ezt 30 nap után teszi a kiutalást már teljesítenie kellett volna.Az AB. megállapítja, hogy a 98%os rendelkezést a bíróságok nem alkalmazhatják.Ez azonban a közig. szervekre is igaz(35/2011.7/1994.AB. határozatok,Kfv.V.35.522/2013/4) A NAV elnöke kiadta a 3157655770 .sz.körlevelét(megjelent a sajtóban)amely szerint az NGM.utasítására ellenőrzést kell végeznie és meg kell állapítania az adózó terhére a kötelezettség csökkenést.Én ezt az utasítást tartom hatáskör elvonásnak,amit tovább fokoz a 2014. 08.19-i MTI nyilatkozat("az új jogszabály megalkotásáig érdemi döntést nem hozhat a NAV") A határozat hozatal halogatásával az ügyfél előtt nem nyílik meg a jogorvoslati jog, amely által az bíróság által felülvizsgált ügynek minősülne, és azt utóbb a NAV nem érinthetné. Az eljárás egyértelműen sérti a tisztességes eljárás elvét(Alaptörvény, Ket.)Ennek megsértése már több esetben fizetési terhet rótt az államra a nemzetközi fórumok előtt.Folyamatban lévő ügyként akarják kezelni, hogy vonatkozhasson rá az új jogszabály. A adóhatóság ellenőrzési jogát nem vitatom de ezt nem egy más eljárás helyett,és nem az eljárási szabályok megsértésével teheti meg. Befejezésül egy kedvenc fiatalkori idézet "nyavalygó" társaimnak:"valaki meghalhat a meggyőződésért, de sohasem ölhet érte"
Akkor én egy kivétel vagyok:).....15 év földalatti munkaviszony,Vértesi Erőmű....410 ezer forinttal rövidítettek meg...nem voltam sem közalkalmazott, sem köztisztviselő...
Kedves Laikus56, egyetértek, a „hivatását klasszikus módon művelő” ügyvéd úrnak pedig a honlapján szereplő „Honeste vivere, neminem laedere, suum cuique tribuere” szellemében javaslom áttanulmányozásra a Jogi Fórum szabályzatának alábbi rendelkezéseit: „A Fórum rendeltetése A Fórum a Jogi Fórum által működtetett és fenntartott, írásos hozzászólások, vélemények, információk (a továbbiakban: hozzászólások) továbbítására és cseréjére lehetőségét biztosító szolgáltatás, melynek célja, hogy elősegítse jogászok és laikusok számára a jogi, szakmai eszmecserét és tájékoztatást. A folyamatosság és olvashatóság megőrzése érdekében a jelen etikai szabályzatba ütköző, így törlendő hozzászólásokkal együtt a rájuk adott válaszok is törlésre kerülhetnek. Fentiekből következően, azokra a hozzászólásokra, melyek valószínűleg sértik jelen Etikai szabályzatot, nem célszerű reagálni, hiszen ezek a reakciók is törlésre kerülhetnek. Az alábbi hozzászólások a Fórumról – a felhasználó külön értesítése nélkül – törlésre kerülnek: • Alpári illetve agresszív, fenyegető hangnemű, valamint kötözködő, rosszindulatú hozzászólások. Azt, hogy egy hozzászólás alpári, agresszív, fenyegető, kötözködő vagy rosszindulatú-e, a moderátorok döntik el a téma jellegének függvényében. • Egyes regisztrált felhasználókat lejárató, illetve egyértelműen velük kapcsolatosan alpári, bántó, sértő vagy gyalázkodó módon kinyilvánított véleményeket - személyeskedést - tartalmazó hozzászólások. • Témaromboló hozzászólások. A téma tartalmi rombolásának számít minden, a kulturált, folyamatos társalgást feltűnően, szándékosan akadályozó és zavaró, vagy témán kívüli hozzászólás.”
Én is úgy érzem ügyvéd úr eltévedt itt az internetes oldalak között, ez nem az „Első mérföldköveket elértük. Folytassuk együtt!” kampány oldala, ahol a társadalom „igazságérzetéből” fakadó megalázó szankciókat kell alátámasztani, itt a jogi fórumon a tárgy: segítségkérés. (Úgy is mondhatnám, hogy a 41 like ettől nem fog nőni, maradjunk csak a rezsicsökkentésnél, az biztos szavazatokat jelent.) „Négy évig nem szóltam bele a nyavalygásotokba”és ezek szerint a 07.22-i „Jó tudni:)” hozzászólása kapcsán sem keresték meg tömegesen megbízásokkal az ügyfelek.
Kedves Fórumtársak, egyebekben a megnyilatkozást jó jelnek tekintem, mivel arra erősít rá, hogy a visszatérítést várhatóan jogszabály keretében fogják rendezni, ezért okafogyottá válik a „hivatásukat ilyen klasszikus módon művelő” ügyvédek támogatása. Egyetértek Sidney2000, ne hagyjuk, hogy szétverje a fórumot és kedves Laikus, nem neked kell védekezni, olyan méltatlan, megalázó ez a helyzet. Én azt szoktam mondani, hogy még egy gyilkosnak is van lehetősége a védekezésre, az ellenbizonyításra, itt viszont nem valamiféle bűncselekmény történt, amit szankcionálni kell, hanem rendeltetésszerű joggyakorlás mellett, jogszabályi előírásokon alapulóan megállapított összegek tekintetében –egy önkényesen megállapított összeg feletti jövedelemre – a különadó törvény minden további vizsgálat és mérlegelés nélkül vélelmezi a jogellenes tulajdonszerzést, és erre tekintettel büntet és nem biztosít semmiféle a jogorvoslati lehetőséget. Hiába keresgeted, hogy melyik állami szerv nem lép jogszerűen, a legnagyobb gondot maga a kiindulópont, az AB döntés – különösen a 2. pontja – okozza, mivel az úgy került megfogalmazásra -, hogy ne legyen továbbra sem jogorvoslati lehetőség az Art. alapján. Én nem vagyok jogász, de valahogy úgy érzem, hogy talán mégiscsak az emberi méltóságba tartozó jog a jogorvoslati lehetőség és emiatt nem elutasítani kellett volna az alaptörvény ellenesség megállapítására irányuló bírói indítványt, hanem megállapítani, és ez esetben tudna működni az Art. 124/B is.
Barátaim:)Ez egy szakmai fórum, ahol szerintem nincs helye pártpropagandának, ide nem illő stílusnak.Nem szégyellem bruttó 500 e ft volt a fizetésem.(3 diploma, nyelvtudás, 30 év gyakorlat) megnézheted a közszolgálati tv. díjazásra vonatkozó rendelkezéseit.A besorolás az alapilletmény szorzata, plusz különböző pótlékok(vezetői, vidéki, nyelvismereti, ügyfélszolgálati,stb).Az önkormányzati cégek huszonéves vezetőit 500 e ft plusz 50 % prémium,+költségtérítés,+gk,mobil stb használattal nevezik ki.Ennyit ad a tv. és attól nem lehet eltérni!Ezért nem mehet el egy jogász portásnak a minisztériumba, mert nem a munkakört, hanem a végzettséget fizetik meg. Ezektől a kérdésektől sokkal fontosabb, hogy pl. a ügyészség miért nem vizsgálja, h hallgathat-e az adóhivatal hónapokig, nem gyakorolva a hatáskörét,mert vár egy jogszabályra? hatáskör jog és kötelesség!A jogorvoslati joga az ügyfélnek pedig a közigazgatási jog szent tehene!Sajnos a média az emberi irigység húrjait pengeti és valóban a jogtalan menedzser szerződésekkel egy lapon tálalja a tv szerinti juttatásokat.Ennyit a "nyavalgásról".Szerintetek hol tudtak elhelyezkedni az 50 felett kirugottak?
az e fórumba írók közalkalmazottak vagy köztisztviselők voltak, és nem a BKV megy egyéb kifizetőhelyek tényleg pofátlan 100 milliós végkielégítésükért "nyavalyognak", hanem mindössze azért a néhány millióért, amit a törvény garantált (volna) nekik, illetve most már jó eséllyel majd meg is kaphatnak.
Mindjárt jöttök azzal, hogy nem közalkalmazott, hanem köztisztviselő. Nos, 2010-ben egy kiemelt államigazgatási intézményben (országgyűlés hivatala, minisztérium stb.) dolgozó, 15 év körüli munkatapasztalattal rendelkező, felsőfokú végzettségű köztisztviselő átlagos illetménye 334 000,- Ft körül volt. Hol van ez a félmilliótól?
Tévedés ne essék, ami jár, az jár. (Annak is, aki esetleg az én értékítéletem szerint nem érdemli meg.) Csak ezt a demagóg nyafogást nem bírtam tovább, amit műveltek itt.
"Bruttó ötszázezer forint a besorolási illetményem." Szerintem ezt írd fel egy táblára, akaszd a nyakadba, és állj ki egy általános iskola vagy egy óvoda elé. Aztán figyeled a hatást.
Egyébként a J kategóriában a 14. fokozat alapilletménye 289 301,- Ft. Most 2014-ben. Persze, lehet, hogy 2009-ben vagy 2010-ben sokkal több volt.
Kedves Laikus, most képzeld el, ha véletlenül egy ilyen zugügyvédhez kerülne egy ilyen ügy képviselete...
Amúgy meg nem kell ide ügyvéd, az őszi adócsomag részeként várhatóan lesz valamilyen megoldás. Ha mégsem, akkor majd tényleg kell keresni egy jó ügyvédet ;-)
Tisztelt KBS!Ha egy vezető beosztású köztisztviselőnek a besorolása a törvény szerint bruttó 500 e ft, akkor 30 év után, amikor indokolás nélkül kirúgják,8 havi, bruttó 4 millió ft végkielégítés jár.Korábban átlagkereset járt, de ezt már előtte megváltoztatták besorolási bérre. Ez a törvény szerinti juttatás, nem pedig valami extra jövedelem.Nézze meg kik, milyen gyakorlattal keresnek ettől többet fiatal versenyzőként a manapság funkcióba helyezetteknél."Amit tisztességtelenül elvettek, vissza kell adni"mondja a szóvivő..hát akkor amit ők vettek el tisztességtelenül(az Alkotmánybíróság szerint)azt tessék visszaadni a jogállam szabályai szerint!Mivel nem kívánok másnak rosszat, nem kívánom, hogy járjon úgy Ön is, hogy 30 év után állítsák fel a munkaköréből,és a miért kérdésére válaszolják azt, hogy nem mondhatjuk meg.A valóság az, hogy a klientúra cserét még olcsón is akarták megúszni.Senkit nem láttam itt sírni, nyígni,vagy rendszert szidni.A demokrácia azt jelenti, hogy ugyanarról a dologról különböző embereknek különböző a véleménye,és ezért nem ölik meg, nem rúgják ki, nem lehetetlenítik el egzisztenciálisan a más véleményen lévőt.Én tiszteletben tartom az Ön véleményét,noha nem értek egyet a közmunkások ide citálásával...egyébként több ismerősömet kirúgták, majd közmunkásként heti bérért dolgoztatták...több diplomával...
Istenem, amikor kétmillió forintnál nagyobb végkielégítést kapott személyek rínak, nyígnak, és szidják a rendszert sanyarú sorsuk miatt. De jó is annak a közmunkásnak, akinek nincs ilyen súlyos gondja...
Nem hiszem, h a nemzeti együttműködés rendszerében ez megtehető:) További kérdésem, hogy mikortól kell majd a kamatot számítani?Ilyen esetekben az eredeti esedékességtől jár(na).Nincsenek illuzióim.....
Laikus, abszolút igazad van, de kár ezen rágódni, az állam ebben az országban azt csinál, amit akar...
nincs mit tenni, várni kell, hátha születik valamilyen jogszabály a visszafizetésre. de nem javaslom, hogy erre előre bárki is kölcsönt vegyen fel... :-)
A 98%-os különadóval kapcsolatban írt hozzászólások egy körben mozognak, ezért néhány kérdéssel szeretnék új lendületet adni a hozzászólásoknak. Kíváncsi vagyok, hogy a minisztérium jogszerűen adhat-e egy közigazgatási szervnek olyan utasítást, hogy ne hozzon érdemi döntést a folyamatban lévő ügyeben a tervezett jogszabály megalkotásáig?Ez nem minősül a hatáskör elvonásának? A felügyeleti jogkör gyakorlásába ez belefér?Nem jelenti a jogorvoslathoz fűződő jog negligálását? Nem minősül hivatali visszaélésnek ha olyan utasítást ad valaki az adóhivatalban, hogy tegyenek hibaágra egy hibátlan bevallást,ne könyveljék fel, és ne utaják ki az arra előírt 30 napon belül? Az Art. 124/B.§ szerinti eljárás lefolytatását(ellenőrzés nélküli határozat hozatal) pótolja-e, helyettesíti-e elrendelt utólagos ellenőrzés? Végül, mit tenne az adóhivatal, ha az adózó nem teljesítené addig a kötelezettségét, amig nem jelenik meg egy neki tetsző jogszabály?
Az adózónán tették közzé a következő MTI hírt: „Budapest, 2014. augusztus 19., kedd (MTI) – Nem jár le a 98 százalékos különadó visszatérítésének határideje augusztus 25-én a hatályos jogszabályok alapján - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel.
A minisztérium emlékeztetett: a kormány az alkotmánybírósági határozatot tudomásul véve úgy döntött, hogy a végkielégítések után a jövedelemszerzés idején hatályos köztehermérték figyelembe vételével kell adózni. Ez azt jelenti, hogy személyi jövedelemadót és egészségbiztosítási járulékot kell utána fizetni. Az NGM kiemeli: a Nemzeti Adó-és Vámhivatal (NAV) csak új jogszabály alapján intézkedhet, az új jogszabály megalkotásáig érdemi döntést nem hoz. Az érintett tárcák most olyan törvénytervezeten dolgoznak, amely alapján a befizetett különadó összegéből az adóhatóság visszautalhatja a kétféle adómérték közötti különbséget - amennyiben egyéb vonatkozású adótartozás nem áll fenn. Az új törvénytervezetet a kormány ősszel terjeszti a parlament elé - írja a minisztérium. A sajtóhírekkel ellentétben az adóhatóság az eddig benyújtott 98 százalékos különadó visszaigényléseknél egyetlen esetben sem indított vagyonosodási vizsgálatot és nem szabott ki büntetést - tájékoztatott az NGM. A NAV korábban közölte: 2014. július 29-ig 275 különadóval érintett önellenőrzés érkezett, ezek közül ötöt hibásan töltöttek ki és nyújtottak be, a javításuk folyamatban van. A további 270 önellenőrzési bevallás feldolgozása megtörtént, az ellenőrzésre történő kiválasztás, az ellenőrzések lefolytatása folyamatban van, eddig 180 ellenőrzés elrendelése történt meg, azonban egyetlen első fokú határozatot sem adott ki a NAV. Kurucz Éva kormányszóvivő július 9-én az MTI-nek elmondta: a baloldali kormányok hatalmas összegű és indokolatlan végkielégítéseket osztottak ki az akkori vezetőknek. Mindez joggal sértette a magyar emberek igazságérzetét, ezért az Országgyűlés 2010-ben a kormány javaslatára a 98 százalékos különadó bevezetéséről döntött. A strasbourgi bíróság és az Alkotmánybíróság későbbi döntése alapján ugyanakkor a különadó az adózónak visszajár. A 2 millió forint feletti végkielégítéseket terhelte a törvény a 98 százalékos különadóval."
Úgy tűnik,mégis csak lesz valamiféle jogszabályi rendezés, addig meg figyeljük a híreket, meg a parlament honlapján a benyújtott jogszabály-tervezeteket. Egész jó kis "figyelő csapat" jött itt össze a fórumon:)
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.