Mi az egy alkotmányozó igazságügyi miniszeterhez képest?
Sunshine after the rain.
Mi az egy alkotmányozó igazságügyi miniszeterhez képest?
Sunshine after the rain.
Szóval ha a rendőrség egy rendezvény bejelentése tárgyában nem hajlandó határozatot hozni, akkor nincs jogorvoslati lehetőség? És ez még teljesen jogszerű is?
Biztos félreértek valamit...
A rendőrfőkapitány ebben az esetben szerintem teljesen jogszerűen járt el. maga a gyülekezési jogról szóló törvény biztosít erre kereteket, mint alkotmányos jogszabály elég tág szabályokat tartalmaz. Így véleméynem szerint a bíróság végzése is teljesen jogszerű. Igen szomorú lenne, ha rendőrségnek még ennyi hatásköre sem lenne...
Erre "büszke lehet" alkotója:
Fővárosi Bíróság
20.Kpk.45.819/2006/3.
A Fővárosi Bíróság Gecse Mária elnök által képviselt Túlélés 98 Egyesület (1046 Budapest, Nádor u. 36.) kérelmezőnek a dr. Forrai Szilvia jogi előadó (hivatkozási szám: 122-21/1152/2006) által képviselt Budapesti Rendőr-főkapitányság (1139 Budapest, Teve u.4-6.) kérelmezett ellen, hatáskör hiányt megállapító közigazgatási végzés bírósági felülvizsgálata iránt indult - nemperes - eljárásban meghozta a következő
V É G Z É S T
A bíróság a kérelmező kérelmét - érdemi vizsgálat nélkül - elutasítja.
A végzés ellen nincs helye jogorvoslatnak.
I n d o k o l á s
A kérelmező nevében eljáró Gecse Mária, Havrilla István, valamint Hermán Péter bejelentők 2006. december 1-jén 16 óra 45 perckor bejelentést tettek a 2006. december 8-án pénteken 16 órától - 2006. december 25-én 12.00 óráig Budapest, V. kerületében a Kossuth Lajos téren, a Parlamenttel szembeni parkolónak használt területtől északi irányban az országzászló, az állami emlékhely - emléklángtól északi irányban elhelyezkedő parkosított, kerti padokkal ellátott területen a Kossuth szobornál tartandó rendezvényre.
Budapest Rendőr-főkapitánya a Duna partja Széchenyi alsórakpart és Széchenyi felsőrakpart a Garibaldi utca vonalában - a 2-es villamos sínpályája - Kossuth tér - a Széchenyi-felsőrakpart és a Széchenyi-alsórakpart a Kossuth tér 18 szám vonalában - Duna bal partja által határolt területet, biztonsági műveleti területnek nyilvánította elsődlegesen 2006. október 23-tól - november 24. napjáig, majd ezt követően a biztonsági műveleti területté nyilvánítást meghosszabbította a szükséges ideig, a biztonsági kockázat fennálltáig.
Mindezekre figyelemmel Budapest Rendőr-főkapitányság 2006. december 3-án hozta meg a 122-21/1152/2006. számú hatáskörének hiányát megállapító végzését, amely végzést a kérelmező képviselője 2006. december 4-én, 14.00 órakor vett kézhez. A hivatkozott számú a Budapesti Rendőr-főkapitányság hatáskörének hiányát megállapító végzése tartalmazta az ellene igénybe vehető jogorvoslati lehetőséget azaz, hogy a végzés ellen a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL Törvény ( a továbbiakban: Ket.) 98.§ (3) bekezdése alapján önálló fellebbezésnek van helye, melyet a döntés közlésétől számított 15 napon belül az Országos Rendőr-főkapitányságnak címezve a Budapesti Rendőr-főkapitányságnál lehet előterjeszteni.
A végzés tartalmazza még azt is, hogy a jogerős végzés bírósági felülvizsgálata a Ket. 109.§ (2) bekezdése alapján a közléstől számított 30 napon belül kérhető a Fővárosi Bíróságnak címzett, de a Budapesti Rendőr-főkapitányságon benyújtott kérelemmel.
Mindezek alapján a fentebb említett számú végzés ellen a kérelmező képviselője fellebbezést terjesztett elő a BRFK Panaszirodáján, melyet 2006. december 12-én 12 óra 26 perckor érkeztettek. Ennek az Országos Rendőr-főkapitányságra történő továbbítása felől a BRFK haladéktalanul intézkedett.
Az iratokból megállapítható, hogy a kérelmező képviselője a BRFK fentebb említett számú végzése ellen a bíróságon keresetet terjesztett elő, melyet 2006. december 4-én készítettek és a bírósághoz - az érkeztető bélyegző tanúsága szerint - 2006. december 5-én érkezett. A keresetben a kérelmező előadta, hogy kéri a Fővárosi Bíróságot, hogy a fentebb említett számú kérelmezetti határozatot megváltoztatva ítéletben mondja ki, hogy az általuk bejelentett rendezvény helyszíne közterület és nincs törvényes akadálya annak, hogy a bejelentésben megjelölt helyszínen és időpontban a rendezvényt megtartsák. Álláspontjuk szerint a bejelentéssel érintett helyszín tárgyában tett rendezvény bejelentésének az elbírálására jogosult és egyben köteles Budapest Rendőr-főkapitánya attól függetlenül, hogy a bejelentéssel érintett közterületet pontosan meg nem határozott zavaros magyarázat kíséretében nem közterületnek véli.
Álláspontjuk szerint a jogállamiság elvét súlyosan sérti a kérelmezetti főkapitány azon vélelme, hogy egy utasítással felülbírálhatja az Alkotmányban biztosított alapvető jogok gyakorlását. Kifejtette egyúttal azt is, hogy a gyülekezésről szóló 1989. évi III. Törvény, (továbbiakban: Gytv.) félreérthetetlen módon a 6. §-ában meghatározza azt, hogy a közterületen tartandó rendezvény szervezését a rendezvény helye szerint illetékes rendőrkapitányságnak, Budapesten a Budapesti Rendőr-főkapitányságnak kell bejelenteni. Álláspontja szerint megdöbbentő és méltatlan egy európai jogállamhoz az, hogy egy rendőr-főkapitány ennyire nyíltan, törvénysértések sorozatával igyekszik a gyülekezési szabadságot korlátozni.
A kérelmező utalt egyúttal arra, hogy a Ket. 22.§-a egyértelműen rögzíti, hogy amennyiben hatáskörének hiányát állapítja meg egy közigazgatási szerv, úgy köteles a kérelmet a megállapított hatáskör hiányában haladéktalanul áttenni a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz. Álláspontja szerint a határozat nélkülözi a hatáskörrel rendelkező szerv megjelölését, vagy legalább annak megjelölését, hogy a kérelem elbírálására egyetlen magyar közigazgatási szerv sem jogosult. Ennek hiányában a kérelmező szerint arra kell rámutatni, hogy a jogállamiság elve és a hatékony jogorvoslathoz való jog sérül, és mindez egyúttal sérti a Ket. 1.§ (2) bekezdésében rögzített elveket, ugyanis a közigazgatási hatóság hatáskörének gyakorlásával nem élhet vissza. A fenti törvényhely szerint ugyanis hatásköre gyakorlása során a kérelmezettet a szakszerűség, egyszerűség, ügyféllel való együttműködés követelményének való megfelelés kell, hogy jellemezze.
A bíróság a keresetlevelet nemperes eljárásban benyújtott jogorvoslati kérelemnek tekintette és a Ket, és a Polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. Törvény (Pp.) és a 2005. évi XVII. Törvény szerint folytatta le az eljárást. A kérelmező, mivel a bírósági felülvizsgálat iránti kérelmét - a törvény kötelező rendelkezése ellenére - nem az I. fokú hatóságnál nyújtotta be, hanem a bíróságon, ezért a bíróság azt a fenti szabályokra figyelemmel megküldte az I. fokú szervnek iratcsatolás és nyilatkozattétel érdekében. (Pp.331.§). Az iratok a bírósághoz 2006. december 15-én érkeztek vissza, így ezt követően intézkedett az eljárás további folytatása végett.
A kérelmezett az érdemi nyilatkozatában kifejezetten hivatkozott a Ket. 109.§ (2) bekezdésében rögzítettekre, mely szerint a jogerős végzés ellen az ügyfél továbbá a kifejezetten rá vonatkozó végzés esetében az eljárás egyéb résztvevője jogszabálysértésre hivatkozással kezdeményezheti a jogerős végzés bírósági felülvizsgálatát. Álláspontja szerint az első fokú végzés kizárólag abban az esetben támadható meg közvetlenül a bíróság előtt, ha a végzést olyan hatóság hozta, amelynek - a Kormányt ide nem értve - nincs felügyeleti szerve, továbbá akkor, ha a törvény az ügyben az első fokú határozattal szemben kizárja a fellebbezést, és a határozat bírósági felülvizsgálatát teszi lehetővé. A kérelmező rögzítette még azt is, hogy a bíróságnak a végzést nemperes eljárásban kell felülvizsgálnia. A Ket. 98.§-ának (3) bekezdése értelmében a kérelmet érdemi vizsgálat nélkül elutasító I. fokú végzés ellen pedig önálló fellebbezésnek van helye, ezért a hatáskör hiányát megállapító I. fokú végzést a bíróság nem vizsgálhatja felül.
A kérelmezett kifejtette, hogy a kérelmező a keresetében az I. fokú közigazgatási végzés, azaz egy nem jogerős hatósági döntés bírósági felülvizsgálatát kérte, ám azt megelőzően a II. fokú közigazgatási eljárás lefolytatására még nem került sor. Erre figyelemmel, mivel a kérelmező nem merítette ki a jogorvoslati lehetőségét a közigazgatási eljárásban ezért kérelmét idő előttinek minősítette és kérte, hogy a bíróság az eljárást a Pp.157.§ a./ pontja alapján szüntesse meg.
A kérelem az alábbiak szerint nem alapos.
A Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény (a továbbiakban: Pp.) módosításáról és az egyes közigazgatási nemperes eljárásokban alkalmazandó szabályokról szóló 2005. évi XVII. törvény (a továbbiakban: Ppm.) 4. §-a értelmében a közigazgatási döntések bírósági felülvizsgálatára vonatkozó nemperes eljárásokban a Pp. XX. fejezetének szabályai, a Ppm. és külön törvények előírásait kell alkalmazni a nemperes eljárás sajátosságaiból fakadó eltérésekkel. A bíróság kérelmezett határozatát a Pp. 324. §-ának (2) bekezdés a) pontja, a Ket. 109. §-a és a Ppm. 4. §-a alapján vizsgálta felül. A bíróság a tényállást a felek nyilatkozatai és a csatolt közigazgatási iratok alapján állapította meg.
A bíróságnak elsődlegesen abban kellett állást foglalni, hogy kérelmező kérelme érdemben elbírálható-e.
A Gytv. 8. § (1) bekezdése szerint „Ha a bejelentéshez kötött rendezvény megtartása a népképviseleti szervek vagy a bíróságok zavartalan működését súlyosan veszélyeztetné, vagy ha a közlekedés más útvonalon nem biztosítható, a rendőrség a bejelentésnek a hatósághoz való beérkezésétől számított 48 órán belül a rendezvénynek a bejelentésben megjelölt helyszínen, vagy időben való megtartását megtilthatja.”
A Gytv. 9. §-a szerint
(1) A rendőrség határozata ellen fellebbezésnek helye nincs; a határozat közlésétől számított három napon belül a szervező kérheti az államigazgatási határozat bírósági felülvizsgálatát. A kérelemhez csatolni kell a rendőrség határozatát.
(2) A bíróság a kérelem beérkezésétől számított három napon belül, nemperes eljárásban, népi ülnökök közreműködésével, szükség esetén a felek meghallgatása után határoz. Ha a kérelemnek helyt ad, hatályon kívül helyezi a rendőrség határozatát, ellenkező esetben a kérelmet elutasítja. A bíróság határozata ellen nincs helye jogorvoslatnak.
(3) Ha a bíróság a rendőrség határozatát a rendezvény bejelentésben megjelölt időpontját követően helyezi hatályon kívül, a rendezvény megtartásának tervezett új időpontjáról a szervezőnek a bejelentést elbíráló rendőrséget 24 órával a rendezvény megtartását megelőzően tájékoztatnia kell.
A Ket. 30. § b) pontja szerint „A hatóság a kérelmet érdemi vizsgálat nélkül, nyolc napon belül végzéssel elutasítja, ha a hatóságnak nincs hatásköre vagy nem illetékes, és a kérelem áttételének nincs helye, továbbá ha a kérelem áttételéhez szükséges adatok a kérelemből hiányoznak, és azok hivatalból sem állapíthatóak meg”.
A Ket. 71. § (1) szerint „A hatóság - a (4) és (5) bekezdésben meghatározott kivétellel - az ügy érdemében határozatot hoz, az eljárás során eldöntendő egyéb kérdésekben pedig végzést bocsát ki (a továbbiakban együtt: döntés).”
A Ket. 109. §-a szerint
(2) Ha törvény alapján a végzés ellen önálló fellebbezésnek van helye, az ügyfél, továbbá a kifejezetten rá vonatkozó végzés esetében az eljárás egyéb résztvevője jogszabálysértésre hivatkozással kezdeményezheti a jogerős végzés bírósági felülvizsgálatát. Az elsőfokú végzés közvetlenül a bíróság előtt támadható meg, ha a végzést olyan hatóság hozta, amelynek - a kormányt ide nem értve - nincs felügyeleti szerve, továbbá akkor, ha törvény az ügyben az elsőfokú határozattal szemben is kizárja a fellebbezést, és a határozat bírósági felülvizsgálatát teszi lehetővé. A bíróság a végzést nemperes eljárásban vizsgálja felül.
(3) A bírósági felülvizsgálatra csak akkor kerülhet sor, ha a hatósági eljárásban az ügyfél vagy az ügyfelek valamelyike a fellebbezési jogát kimerítette, vagy a fellebbezés e törvény rendelkezései szerint kizárt.
A Pp. 130. § (1) bekezdés c) pontja szerint a bíróság a keresetlevelet idézés kibocsátása nélkül (125. § (1) bekezdés) elutasítja, ha megállapítható, hogy a pert más hatósági eljárásnak kell megelőznie.
A Ppm. 3. §-a szerint
(1) A Ket. 109. §-ának (2) bekezdésében megjelölt jogerős közigazgatási végzés ellen bírósági felülvizsgálatnak van helye. A kérelem tárgyában a megyei bíróság - ha az ügyben hozott határozat felülvizsgálata a munkaügyi bíróság hatáskörébe tartozik, a munkaügyi bíróság - nemperes eljárásban végzéssel határoz.
(2) A bíróság a feleket a szükségeshez képest meghallgathatja.
(3) A bíróság a jogszabálysértő közigazgatási végzést - szükség esetén a végzést hozó közigazgatási hatóság új eljárásra vagy az eljárás folytatására kötelezése mellett - hatályon kívül helyezi vagy - ha törvény azt megengedi - megváltoztatja. A bíróság végzése ellen további jogorvoslatnak helye nincs.
A Gytv. hatálya alá tartozó rendezvény megtarthatóságáról a rendőrségnek kell döntenie. A rendőrségnek a bejelentés elbírálásánál, figyelemmel a Gytv. 8. §-ának (3) bekezdésére, a Ket. szabályai szerint kell eljárnia. A Ket. előírásai értelmében a közigazgatási hatóságnak az ügy érdemében határozattal, az eljárás egyéb kérdéseiről végzéssel kell döntenie (Ket. 71. § (1) bekezdés).
A rendőrség határozatban dönt a Gytv. hatálya alá tartozó rendezvénynek a bejelentésben megjelölt helyszínen, vagy időben való megtartásának megtiltásáról, vagy a rendezvény megtartásának tudomásulvételéről. Amennyiben a rendőrség a bejelentésről érdemben döntött, határozatot hozott, a rendezvény szervezője a Gytv. alapján kérheti a határozat nemperes eljárásban történő bírósági felülvizsgálatát. A bíróság a Gytv. alapján csak abban az esetben járhat el (vizsgálhatja felül kérelmezett határozatát), ha a kérelmezett a bejelentés tárgyában érdemben, határozattal döntött. Amennyiben kérelmezett a bejelentéssel kapcsolatban nem hoz határozatot a bíróság nem járhat el a Gytv. alapján, ugyanis a döntés bírósági felülvizsgálatához hiányzik - a Gytv. 9. §-ának (1) bekezdés első mondatában előírt - a felülvizsgálandó érdemi döntés, a „határozat”.
Ha a rendőrség a bejelentéssel kapcsolatban a Ket. előírásaira figyelemmel nem dönt az ügy érdemében (Ket. 71. § (1) bek.), akkor végzést kell hoznia. A Ket. 30. § b) pontja értelmében, a közigazgatási szerv a kérelmet érdemi vizsgálat nélkül végzéssel utasítja el, ha nincs hatásköre. A Ket. alapján az elsőfokú végzés közvetlenül a bíróság előtt csak abban az esetben támadható meg, ha a végzést olyan hatóság hozta - a kormányt ide nem értve -, amelynek nincs felügyeleti szerve, továbbá törvény az ügyben az elsőfokú határozattal szemben kizárja a fellebbezést, de a határozat bírósági felülvizsgálatát lehetővé teszi. A bíróságnak a végzést nemperes eljárásban kell felülvizsgálnia. A Ket. 98. §-ának (3) bekezdése értelmében a kérelmet érdemi vizsgálat nélkül elutasító elsőfokú végzés ellen önálló fellebbezésnek van helye, ezért a hatáskör hiányát megállapító elsőfokú végzést a bíróság nem vizsgálhatja felül.
Mivel a kérelmezett döntései végzések, ezért a bíróság a Gytv. alapján nem vizsgálhatta felül a döntéseket (Gytv. 9. § (1) bekezdés).
A Ket. 109. §-ának (2) bekezdése és a Ppm. 3. §-ának (1) bekezdése értelmében, kizárólag a kérelmet érdemi vizsgálat nélkül elutasító másodfokú, jogerős döntés (végzés) bírósági felülvizsgálatának van helye. Nem kerülhet sor a hatósági döntés érdemi felülvizsgálatára, amennyiben a közigazgatási eljárás ügyfele fellebbezési jogát a közigazgatási eljárásban nem meríti ki, illetve nem jogerős végzés bírósági felülvizsgálatát kéri. Ilyen esetben a bíróság a kérelmet, jogi előfeltételek hiányában, érdemben nem is vizsgálhatja.
A kérelem érdemi vizsgálatához a törvényi feltételek nem állnak fenn, mivel kérelmező az első fokú határozat meghozatalát megelőzően, és a fellebbezési eljárás bevárása nélkül, nem jogerős hatósági döntés bírósági felülvizsgálatát kérte, illetve fellebbezési jogát sem merítette ki a közigazgatási eljárásban. A hivatkozottakra tekintettel a bíróság, figyelemmel a Ppm. 4. §-ára, és a Pp. 130. §-ának (1) bekezdés c) pontjára, kérelmező kérelmét érdemi vizsgálat nélkül elutasította.
Ezúton jegyzi meg a bíróság, hogy a problémák elkerülése érdekében az első fokú hatáskör hiányát megállapító végzés jogorvoslati záradékában kizárólag a Ket. 98. § (3) bekezdésének feltüntetése ajánlatos, ugyanis a Ket. 109. § (2) bekezdésében megfogalmazott jogorvoslati záradék értelemszerűen csak a másodfokú hatóság határozata elleni jogorvoslatról ad tájékoztatást. A két jogorvoslati záradék egyidejű szerepeltetése a jogban járatlan kérelmezők esetében zavaróvá, megtévesztővé válhat.
Az eljárás az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 57. §-ának (1) bekezdés a) pontja alapján illetékmentes.
A végzés elleni jogorvoslatot a Ppm. 3. §-ának (3) bekezdése zárja ki.
Budapest, 2006. év december hó 18.
Dr. Fábián Judit s.k.
bíró
A kiadmány hiteléül:
Polgár légy, ne alattvaló!
hali! Már tudtam erről amit irtál,és két dolog jutott eszembe:
+1: tudnám fokozni,de most dolgoznom kell és muszáj nagyon odafigyelnem.
"Szeretett" Rendőrfőkapitányunk átment jogalkotóba:
Egy Kossuth térre- Gyülekezési jog alapján bejelentett rendezvénnyel kapcsolatosan megállapítja:
" A bejelentett rendezvény a BRFK részéről hatáskör hiánya miatt, a gyülekezési jogról szóló 1989.évi III.tv. alapján az alábbiakra tekintettel nem bírálható el. "
"Az előzőekben foglaltak alapján, a Duna bal partja-Széchenyi alsórakpart és Széchenyi felsőrakpart a Garibaldi utca vonalában –a 2-es villamos sínpályája –Kossuth tér 18.szám vonalában –Duna bal partja által határolt területet biztonsági műveleti területnek nyilvánítottam, elsődlegesen 2006.október 23-tól november 24.napjáig,majd ezt követően a biztonsági műveleti területté nyilvánítást meghosszabbítottam a szükséges ideig, a biztonsági kockázat fennállásáig"
"A kialakított biztonsági műveleti területre tekintettel, a bejelentésben megjelölt helyszín tehát nem minősül a jelzett időszakban bárki számára korlátozás nélkül igénybe vehető területnek, így ott a gyülekezési jogról szóló 1989.évi III. törvény ( a továbbiakban Gytv ) hatálya aló tartozó rendezvény nem tartható."
Figyelemre méltó a következő is:
"... bejelentésben meghatározott helyszínen, a Kossuth téren biztonsági műveleti terület került kialakításra, amely alapján a terület elveszítette közterület jellegét, tehát ott rendezvényt tartani nem lehet. "
No comment!
Polgár légy, ne alattvaló!
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |